Skocz do zawartości

Podniesienie zawieszenia/karoserii OBK


Wojtek8

Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, plum76 napisał(a):

Hej

A ktoś wie gdzie nabyć czarne listy ochronne nadkolu do BR. Takie jak na czerwonym Outbeku z wpisu kolegi Fala?

paweł 

Fabryczne wyposażenie dodatkowe. Czyli pewnie ASO. 

Jedynie nie pamiętam, czy tylko USDM miały (na pewno miały), czy EU też.

Inne blachy, więc US do EU nie będzie pasować. 

Chyba, że ktoś próbował i pasują (...?) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2023 o 20:54, plum76 napisał(a):

Hej

A ktoś wie gdzie nabyć czarne listy ochronne nadkolu do BR. Takie jak na czerwonym Outbeku z wpisu kolegi Fala?

paweł 

To akcesorium "SEPFAJ 3000" z katalogu Subaru. Listwy czarne na drzwi to SEPFAJ 3500. Mam takie (listwy) jeszcze nie zamontowane, jeśli chcesz mogę Ci sprzedać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy ktoś robił lift zawieszenia w OBK V? Chciałem podnieść go o około 2-3 cm max. W US jest sporo tego na rynku, ale nie mam pojęcia, czy podejdzie to do wersji EU. W PL szukałem, ale nigdzie nie trafiłem na takie podkładki. Druga sprawa, to czy lift zawiasu o cal (2,5 cm) może w jakiś negatywny sposób wpłynąć na trwałość reszty zawieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, elmot napisał(a):

czy lift zawiasu o cal (2,5 cm) może w jakiś negatywny sposób wpłynąć na trwałość reszty zawieszenia?

Głównie ma zastosowanie twierdzenie Pitagorasa ;) Łączniki chyba głównie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Fala napisał(a):

Głównie ma zastosowanie twierdzenie Pitagorasa ;) Łączniki chyba głównie. 

O tym właśnie czytałem, przy czym sprzedawcy ww podkładek twierdzą, że lift do 1 cala jest bezpieczny dla fabrycznego setupu. Przy zestawach od 1 cala wzwyż dorzucają jeszcze dodatkowe elementy zawieszenia. Problem w tym, że to Ameryka, czyli inne (fabrycznie wyższe) zawieszenie niż w EU. Szukam kogoś, kto u nas przerabiał taki lekki lift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Elmot.

 

kilka lat temu sciagnilem lift 2”(podkladki) + 1”(sprezyny) z USA. Do europejskiego auta nie udalo mi sie tego zamontowac ze wzgledu na kat kol. W rezultacie auto spoczelo tylko na sprezynach 1” wyzej - i to w zupelnosci wystarczy.

 

Aby wstawic caly lift trzeba wstawic podkladki pomiedzy nadwoziem a wozkiem zawieszenia (przod/ tyl).

 

Trzeba zdawac sobie sprawe z tego ze lift w OBK jest tylko wizualny i nie podnosi wartosci terenowej auta.

 

Przejrzyj Dokladnie forum, sa posty ktore szczegulowo wszystko wyjasniaja.C9168B2E-E648-4660-98E7-31F3A534592E.thumb.jpeg.abef3a15be9ae3afcadd8cd9ae73d447.jpeg

 

OBK 08 lift 2,5cm

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2023 o 11:30, Mlody Technik napisał(a):

Czesc Elmot.

 

kilka lat temu sciagnilem lift 2”(podkladki) + 1”(sprezyny) z USA. Do europejskiego auta nie udalo mi sie tego zamontowac ze wzgledu na kat kol. W rezultacie auto spoczelo tylko na sprezynach 1” wyzej - i to w zupelnosci wystarczy.

 

Aby wstawic caly lift trzeba wstawic podkladki pomiedzy nadwoziem a wozkiem zawieszenia (przod/ tyl).

 

Trzeba zdawac sobie sprawe z tego ze lift w OBK jest tylko wizualny i nie podnosi wartosci terenowej auta.

 

Przejrzyj Dokladnie forum, sa posty ktore szczegulowo wszystko wyjasniaja.C9168B2E-E648-4660-98E7-31F3A534592E.thumb.jpeg.abef3a15be9ae3afcadd8cd9ae73d447.jpeg

 

OBK 08 lift 2,5cm

Tak, wątek czytałem zanim napisałem posta. Mnie interesuje tylko 1” max.  2 cm też wystarczy. Aspiracji terenowych nie mam, ale i wizualnie mi pasuje i raz na jakiś czas brakuje mi prześwitu (jak chłopy drogę rozjeżdżą, to szuram trochę brzuchem po trawie). Wgłębiłem się w temat na forum outbacka w US i 1 cal powinien być bezpieczny, natomiast niektórzy użytkownicy liftu 1” skarżą się na wibracje na kierownicy przy przyspieszaniu. Sam nie wiem, sprężyn nie chcę wymieniać. Rozważam jeszcze lift 3/4” czyli mnie wystarczy, a będzie bezpieczniejszy dla zawieszenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne dobre rozwiazanie to gotowe zestawy.

https://www.olx.pl/d/oferta/full-lift-kit-liftkit-subaru-forester-sg-sf-dystans-podkladka-5cm-CID5-IDC7mM3.html

Sam polecam takie rozwiazanie. Koszty u mnie wyniosly w granicach 3 k PLN z montażem.  

Edytowane przez Kapic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kapic napisał(a):

Jedyne dobre rozwiazanie to gotowe zestawy.

https://www.olx.pl/d/oferta/full-lift-kit-liftkit-subaru-forester-sg-sf-dystans-podkladka-5cm-CID5-IDC7mM3.html

Sam polecam takie rozwiazanie. Koszty u mnie wyniosly w granicach 3 k PLN z montażem.  

Tak, widziałem to ogłoszenie. U niego robiłeś lift, czy tylko brałeś części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...