Skocz do zawartości

Dach w WRX'ach


RafalW

Rekomendowane odpowiedzi

Widział ktoś kiedyś WRX'a po dachowaniu by miał dach załamany? WRX'y mają dodatkowe wzmocnienie i jestem ciekaw na ile dobrze to działa.

Na tej stronce jest tylko jedno zdjęcie z rozwalonym dachem i to jest po zgnieceniu go wielką ciężarówką.

http://www.stowed.net/tw/wrecks.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgięty jest. Ale nie widzę takiego gdzie roll bar by był potrzebny. Te dwa to wjazd pod ciężarówkę (gdzie dach jest skasowany dokładnie do wzmocnienia) a drugie auto jest raczej rozprute na słupie a nie wydachowane. Ten WRX z Allegro też ma dach pogięty ale owinął się na słupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej rozważam moje ryzyko i założenie roll bar.

Rafał wspawanie klatki jest dobrym pomysłem, ale wtedy powinno się jeździć w kasku - uderzenie głową o pręt klatki (nawet osłonięty pianką) może się skończyć tragicznie :roll:

 

pozdr!

 

Patrz: Rajd W-awski 2001 :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał wspawanie klatki jest dobrym pomysłem, ale wtedy powinno się jeździć w kasku - uderzenie głową o pręt klatki (nawet osłonięty pianką) może się skończyć tragicznie :roll:

To wiem. Kwestia jak jest ta klatka zrobiona. A sam roll bar nie musi być koło głowy, szczególnie jak ktoś ma tak ustawione siedzenie jak ja czyli w miarę blisko z pionowym oparciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da sie wogole klatke tak zabudowac, zeby dalej 4 osoby mogly zasiadac w autku, i zeby w bagazniku jeszcze troche miejsca zostalo?

Piszę nie o pełnej klatce zgodnej z załącznikami a o roll bar zabezpieczającym dach przed zgnieceniem. Widziałem sporo zdjęć i filmów z zapadającymi się dachami (ale nie z SI w roli głównej) i widziałem już takie zamontowane.

Co do klatek to zobacz choćby tu

0300703.JPG

Nie jest to pancerna klatka do rajdów ale w wypadku dachowania może zwiększyć szanse na przeżycie.

Nie stać mnie na zrobienie pełnej rajdówki a nawet to jest nadal pewnym kompromisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko: po co? Dachowanie jest dość rzadkim wypadkiem jeśli nie jeździ się przeważająco w trasach, dach w Imprezie jest wystarczająco sztywny, nie ma sensu robić klatki dla tylnych siedzeń - IMO nie psułbym Imprezy. Szczególnie, że przesunięcie klatki oznacza koniec samochodu w całości, w sytuacji w której auto z klatką jest w zupełności naprawialne. Klatka wręcz czasem powoduje większe uszkodzenia.

Klatkę bym sobie wstawił do CC albo Łady, ale do Subaru jeżdżonego w Auto-X? IMO fanaberia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko: po co? [.......]

[......]ale do Subaru jeżdżonego w Auto-X? IMO fanaberia.

Ale ja prawie nie jeżdżę AutoX bo nie mam na to czasu. A jak jadę to na tor, gdzie prędkości są znacznie wyższe co jakiś czas zdarzy się komuś przerolować auto. Uderzenia w słup czy drzewo się nie boję, bo takowych raczej koło toru nie ma, ale dachowanie może się zdarzyć. Szczególnie gorące dyskusje budzi montaż kubełków bez harness, a harness bez roll bar. Chodzi o sytuację gdy harness z kubełkiem utrzymują ciało w pozycji pionowej gdy dach wali w głowę.

A ponieważ moje siedzenia są tragiczne to chcę je zmienić albo w wersji minimum założyć harness.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, IMO kolejność wydarzeń powinna być taka: fotel tylko z szelkami (inaczej nie ma sensu), potem ewentualnie rollcage. Ewentualnie - bo na dobrą sprawę potrzebowałbyś czegoś, co się tutaj nazywa "półklatka" - obrys przednich drzwi + poprzeczka za głową (w wersji H/C - również nad przednią szybą). Do tego pasów nie zamontujesz (ale kupisz sobie coś mocowanego na karabinku do dolnego punktu kotwiczenia pasa pasażera siedzącego za kierowcą i standardowych mocowań), jak chcesz kogoś jeszcze wozić, to kup rozpinane pasy Sabelta:

 

902059.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...