Jump to content

polskie tarcze hamulcowe MIKODA - czy warto?


Kralky
 Share

Recommended Posts

Będę zmieniał spowalniacze na dwutłoczek i tarczę na 277mm. Czy ktoś może ma coś do powiedzenia w temacie tarcz robionych w Częstochowie. Planuję założyć MIKODA GT series czyli nawiercane i nacinane.

Edited by Kralky
Link to comment
Share on other sites

Miałem gładkie Mikody z klockiem TRW w Megane I ph II z dieslem, tarcze miały 280 mm średnicy. Przejechałem na tym 40 000 km. Hamowało to całkiem przyjemnie, po około 10 000 km zaczęły lekko bić, ale po kolejnych 5 000 km się uspokoiło. Ten zestaw stosunkowo mocno pylił, a po tym przebiegu klocka było jeszcze sporo, za to tarcze miały już spory rant. Wszystkie Mikody są robione z tego samego materiału więc nawiercane i nacinane będą również szybko znikać.

Link to comment
Share on other sites

Sam planuje takie założyć do swojego Lanosa jak się zjadą klocki. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

Tylko nie bierz nawiercanych, bo kilku znajomkom spękinały. Nacinane jak najbardziej.

Link to comment
Share on other sites

 

 

A po wiela te Mikody są ? 

 

 

http://www.mikoda.pl/sklep/31980,SUBARU-IMPREZA-hatchback-2-0--110kW-150KM-

 

Miałem swego czasu w Espero te tarcze(zwykłe) i dwa komplety klocków wytrzymały i żdnego bicia.

W Bugu za to TRW po 10tkm. nadawały się na hasiok. Kupiłem drugi komplet to samo(w IC).

Wiadomo, że to się ze stricte sportowymi tarczami nie ma co równać, ale do codziennej jazdy są nadto dobre. W pierony lepsze od nacinanych Brembo z IC w podobnej cenie, które to się lubią giąć po kilku tkm.

 

Są jeszcze jakieś Speedmaxy w podobnej cenie, ale to jest z Chin więc nie wiem czy to coś wert.

Link to comment
Share on other sites

 

A po wiela te Mikody są ? 

 

 

http://www.mikoda.pl/sklep/31980,SUBARU-IMPREZA-hatchback-2-0--110kW-150KM-

 

Miałem swego czasu w Espero te tarcze(zwykłe) i dwa komplety klocków wytrzymały i żdnego bicia.

W Bugu za to TRW po 10tkm. nadawały się na hasiok. Kupiłem drugi komplet to samo(w IC).

Wiadomo, że to się ze stricte sportowymi tarczami nie ma co równać, ale do codziennej jazdy są nadto dobre. W pierony lepsze od nacinanych Brembo z IC w podobnej cenie, które to się lubią giąć po kilku tkm.

 

Są jeszcze jakieś Speedmaxy w podobnej cenie, ale to jest z Chin więc nie wiem czy to coś wert.

 

 

:facepalm:  :facepalm:  :facepalm:  

 

A ja kiedyś w maluchu mialem bębny i też sie nie krzywiły …...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Są jeszcze jakieś Speedmaxy w podobnej cenie, ale to jest z Chin więc nie wiem czy to coś wert.

 

Miałem w Kąąbi, nacinane. Były dość głośne, innych wad nie stwierdziłem.

Link to comment
Share on other sites

nawiercane speedmaxy wytrzymały u mnie z bardzo mocnymi klockami CL RC6 4 km (kilometry, nie tysiące km) przed rozpadem na części

 

tanie tarcze kupiłbym jedynie lite, chińskie ABE były dobre, polskie pewnie będą lepsze, ale nacięcia na pewno bym odpuścił

Link to comment
Share on other sites

 

 

A ja kiedyś w maluchu mialem bębny i też sie nie krzywiły …...

 

Nie miałem malucha. Na szczęście :P 

 

 

 

 

Miałem w Kąąbi, nacinane. Były dość głośne, innych wad nie stwierdziłem.

 

Kumpel ma w Golfie IV i też sobie chwali.

 

 

Generalnie do normalnej jazdy pewnie i to, i to styknie. Jedno jest pewne- wszystko tylko nie TRW. 

Link to comment
Share on other sites

Buahaha, niezła masakra. Chociaż w sumie, jeśli siedziałeś wtedy w jadącym samochodzie, to raczej horror...

Masz jakieś foto?

 

Co do Mikody - miałem w Mondeo, akceptowalne.

Edited by mzy
Link to comment
Share on other sites

Kurde, to faktycznie grubo. Dobrze, ze nikt tym nie oberwał.

 

Ja pozostanę też przy Mikodach. Kilka zblokowań z dużych prędkości w bydlaku jakim było Espero(bez ABS) i zupełny brak drgań mówi samo za siebie.

 

Przy okazji, to jaki klocek byście polecili do tych nacinanych Mikod? DS Performance, DS 2500? W sumie trochę przerost formy nad treścią, bo klocki droższe niż tarcze, ale jak ma hamować to jestem w stanie to zaakceptować.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Przy okazji, to jaki klocek byście polecili do tych nacinanych Mikod? DS Performance, DS 2500? W sumie trochę przerost formy nad treścią, bo klocki droższe niż tarcze, ale jak ma hamować to jestem w stanie to zaakceptować.

tarcze gładkie brembo + klocki np. OMP R&S .... chyba że szukasz rozwiązania na tor, to faktycznie DS2500 itp.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji, to jaki klocek byście polecili do tych nacinanych Mikod? DS Performance, DS 2500? W sumie trochę przerost formy nad treścią, bo klocki droższe niż tarcze, ale jak ma hamować to jestem w stanie to zaakceptować.

 

W Nissanie miałem klocki Mikody - hamowało całkiem nieźle, tylko trochę pyliły na ciemnoszaro. Nie piszczały. Grało to w zestawie z tarczami ABE i byłem zadowolony.

Edited by nrb
Link to comment
Share on other sites

DS 2500 to rozwiązanie do codziennej jazdy i czasami na tor. Wiem bo sam mam taki kompromis. Nie widzę absolutnie sensu montowania DS 2500 ani nawet DS Performance do pasztetowych tarcz. To tak jak byś założył profesjonalne sliki do seryjnego poloneza niewiele to pomoze. ;)  

Link to comment
Share on other sites

A ja chciałem tylko nawiercenie bez nacięcia. Ciekawe. W końcu producent daje na nie gwarancję. Jak popatrzę w katalogu do jakich aut robią to moje 125 HP chyba ogarną :D

Link to comment
Share on other sites

Widziałem kiedyś test różnych kombinacji tarcz i klocków w jakimś fiacie. Materiał tarczy miał pomijalny wpływ na osiągi hamulców więc śmiem twierdzić że jak tanie tarcze się nie rozpadną to jedyne co może się stać to zużyją się szybciej. A to czy się pokrzywią to loteria niezależnie od producenta, oczywiście droższe markowe tarcze mają mniejsze teoretycznie prawdopodobieństwo że to się stanie.

Edited by GeOrGe
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...