Skocz do zawartości

polskie tarcze hamulcowe MIKODA - czy warto?


Kralky

Rekomendowane odpowiedzi

Będę zmieniał spowalniacze na dwutłoczek i tarczę na 277mm. Czy ktoś może ma coś do powiedzenia w temacie tarcz robionych w Częstochowie. Planuję założyć MIKODA GT series czyli nawiercane i nacinane.

Edytowane przez Kralky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem gładkie Mikody z klockiem TRW w Megane I ph II z dieslem, tarcze miały 280 mm średnicy. Przejechałem na tym 40 000 km. Hamowało to całkiem przyjemnie, po około 10 000 km zaczęły lekko bić, ale po kolejnych 5 000 km się uspokoiło. Ten zestaw stosunkowo mocno pylił, a po tym przebiegu klocka było jeszcze sporo, za to tarcze miały już spory rant. Wszystkie Mikody są robione z tego samego materiału więc nawiercane i nacinane będą również szybko znikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A po wiela te Mikody są ? 

 

 

http://www.mikoda.pl/sklep/31980,SUBARU-IMPREZA-hatchback-2-0--110kW-150KM-

 

Miałem swego czasu w Espero te tarcze(zwykłe) i dwa komplety klocków wytrzymały i żdnego bicia.

W Bugu za to TRW po 10tkm. nadawały się na hasiok. Kupiłem drugi komplet to samo(w IC).

Wiadomo, że to się ze stricte sportowymi tarczami nie ma co równać, ale do codziennej jazdy są nadto dobre. W pierony lepsze od nacinanych Brembo z IC w podobnej cenie, które to się lubią giąć po kilku tkm.

 

Są jeszcze jakieś Speedmaxy w podobnej cenie, ale to jest z Chin więc nie wiem czy to coś wert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A po wiela te Mikody są ? 

 

 

http://www.mikoda.pl/sklep/31980,SUBARU-IMPREZA-hatchback-2-0--110kW-150KM-

 

Miałem swego czasu w Espero te tarcze(zwykłe) i dwa komplety klocków wytrzymały i żdnego bicia.

W Bugu za to TRW po 10tkm. nadawały się na hasiok. Kupiłem drugi komplet to samo(w IC).

Wiadomo, że to się ze stricte sportowymi tarczami nie ma co równać, ale do codziennej jazdy są nadto dobre. W pierony lepsze od nacinanych Brembo z IC w podobnej cenie, które to się lubią giąć po kilku tkm.

 

Są jeszcze jakieś Speedmaxy w podobnej cenie, ale to jest z Chin więc nie wiem czy to coś wert.

 

 

:facepalm:  :facepalm:  :facepalm:  

 

A ja kiedyś w maluchu mialem bębny i też sie nie krzywiły …...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A ja kiedyś w maluchu mialem bębny i też sie nie krzywiły …...

 

Nie miałem malucha. Na szczęście :P 

 

 

 

 

Miałem w Kąąbi, nacinane. Były dość głośne, innych wad nie stwierdziłem.

 

Kumpel ma w Golfie IV i też sobie chwali.

 

 

Generalnie do normalnej jazdy pewnie i to, i to styknie. Jedno jest pewne- wszystko tylko nie TRW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, to faktycznie grubo. Dobrze, ze nikt tym nie oberwał.

 

Ja pozostanę też przy Mikodach. Kilka zblokowań z dużych prędkości w bydlaku jakim było Espero(bez ABS) i zupełny brak drgań mówi samo za siebie.

 

Przy okazji, to jaki klocek byście polecili do tych nacinanych Mikod? DS Performance, DS 2500? W sumie trochę przerost formy nad treścią, bo klocki droższe niż tarcze, ale jak ma hamować to jestem w stanie to zaakceptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy okazji, to jaki klocek byście polecili do tych nacinanych Mikod? DS Performance, DS 2500? W sumie trochę przerost formy nad treścią, bo klocki droższe niż tarcze, ale jak ma hamować to jestem w stanie to zaakceptować.

tarcze gładkie brembo + klocki np. OMP R&S .... chyba że szukasz rozwiązania na tor, to faktycznie DS2500 itp.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, to jaki klocek byście polecili do tych nacinanych Mikod? DS Performance, DS 2500? W sumie trochę przerost formy nad treścią, bo klocki droższe niż tarcze, ale jak ma hamować to jestem w stanie to zaakceptować.

 

W Nissanie miałem klocki Mikody - hamowało całkiem nieźle, tylko trochę pyliły na ciemnoszaro. Nie piszczały. Grało to w zestawie z tarczami ABE i byłem zadowolony.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kiedyś test różnych kombinacji tarcz i klocków w jakimś fiacie. Materiał tarczy miał pomijalny wpływ na osiągi hamulców więc śmiem twierdzić że jak tanie tarcze się nie rozpadną to jedyne co może się stać to zużyją się szybciej. A to czy się pokrzywią to loteria niezależnie od producenta, oczywiście droższe markowe tarcze mają mniejsze teoretycznie prawdopodobieństwo że to się stanie.

Edytowane przez GeOrGe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...