Skocz do zawartości

Outback h6 LPG (opinia od ludzi w temacie)


xyz

Rekomendowane odpowiedzi

 

koszt 100 km przy dzisiejszych cenach na LPG zatem to jakieś 26,-pln

PB 43pln   czyli na 100 km do przodu 17 pln ale to w teori.... w praktyce jednak na te 100 km dojdzie mi w zimie na pewno litr PB zanim się przełączy..

czyli zysk to mniej więcej 13 pln...

Mam dwa ale

1-dodajesz litr paliwa w przypadku LPG na rozgrzanie, a na PB nie, dlaczego ? 

 

 

2- odejmujesz od zysku całą wartość instalacji a przecież ona po 60 tysi wg mnie można przyjąć że jej wartość to połowa ceny nowej instalacji

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bo w przypadku PB ....PB leci od razu :-)      w zimie spala mi na 100 km 10l  PB a LPG około 12l.  Na gaz przełącza mi się po mniej więcej 1,5 km...  zakładając że do roboty jadę 15 km  wychodzi 6x  czyli 9 km  to daje mniej więcej litr..

 

a co do wartości instalacji.... liczę do kwoty 60 tys km...

oczywiście że kolejne 60 tys jest już znacznie bardziej opłacalne bo instalacji liczyć nie będę...

aczkolwiek nie wiem również czy 120 tys przejadę tym samochodem nie sprzedając go wcześniej...

 

te szacunki mogą być różne...np mam swoją działalność i mogę instalację wliczyć w koszty... to tez zupełnie inna kwota wyjdzie...

chciałem tylko przyjąć jakieś ogólne wartości....z których można wyliczyć czy jest warto montować  IV czy V generację LPG

oraz przy jakim przebiegu rocznym ma to sens...  

 

Oczywiście z chęcią poczytam alternatywne wersje opłacalności LPG...

Wiadomo teraz benzyna staniała...gaz również... różnica jest zatem mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bo w przypadku PB ....PB leci od razu :-)  

I o to leci się rozchodzi - ten literek który doliczyłeś na rozgrzanie leci zarówno przy PB jak i LPG  ;)

 

aczkolwiek nie wiem również czy 120 tys przejadę tym samochodem nie sprzedając go wcześniej...

jak kupisz H6 to nie sprzedasz go wcześniej  :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeżdżę OBK 2.5 zgazowanym ale watek czytam z zainteresowaniem bo przyjdzie czas gdy trzeba będzie wymienić auto....  ( ale broń boże Foresterka )

i tak z grubsza licząc...

Instalacja u Jako kosztowała mnie 3850.

spalanie w mieście niemal równo 12.5 LPG

PB = 10l.

koszt 100 km przy dzisiejszych cenach na LPG zatem to jakieś 26,-pln

PB 43pln   czyli na 100 km do przodu 17 pln ale to w teori.... w praktyce jednak na te 100 km dojdzie mi w zimie na pewno litr PB zanim się przełączy..

czyli zysk to mniej więcej 13 pln...

 

Kolega w poście powyżej przy 62 tys pisze o regulacji zaworów...

zatem załóżmy że przebieg 60 tys jest tutaj odnośnikiem

 

60 tys pozwoliło mi zaoszczędzić 10 200,- pln

minus 3850 minus 2 regulacje zaworów czyli 600 minus 2 przeglądy 300

jestem zatem na czysto  mniej więcej 5 500,- PLN do przodu...

 

przy silniku H6 i zostawmy spalanie na podobnym poziomi bo niewiele to zmieni

przy IV generacji LPG od 10200 zysku na paliwie odliczamy 3850 za instalację i ile za regulację ? 4000 ? no i pewnie przeglądy ze 300

zysk = 2000,- pln..

 

przy V generacji.... jeżeli koszt instalacji jest wyższy o 1500 pln wychodzi niemal na 0...

 

opłacalność LPG w H6 jest zatem w głównej mierze zależna od tego kiedy trzeba regulować zawory..... jeśli co 60 tys... to nie jest to mega biznes...

Przeczytałem cały wątek i nadal nie mogę dojść do jasnego wniosku.... Co ile km ? 

Drobna nieścisłość. Oszczędzasz na przeglądach, których w V generacji nie ma i mam nadzieję, że regulacja zaworów będzie po 100 tys.km

Teraz mi pali 11-11,5 l / 100 km przy spokojnej jeździe i prędkości do 100 km/h.   Sprawdzałem na dwóch krótkich trasach, każda po ok. 100 km i tankowaniu w tym samym dystrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Drobna nieścisłość. Oszczędzasz na przeglądach, których w V generacji nie ma i mam nadzieję, że regulacja zaworów będzie po 100 tys.km

Teraz mi pali 11-11,5 l / 100 km przy spokojnej jeździe i prędkości do 100 km/h.   Sprawdzałem na dwóch krótkich trasach, każda po ok. 100 km i tankowaniu w tym samym dystrybutorze.

 

 

Całe 70zł co 15kkm i 130zł co 30kkm :), tyle ja płacę już w drugim Subaru za przeglądy.

Spalanie całkiem ok. Ja potrafię czasem zejść do lekko ponad 10l/100 km ale to tylko wolna trasa. Wystarczy trochę w korkach postać i już skacze przeszło 15l.

Średnia z 35kkm to 13,9l lpg + 1,6 npPb. Jazda ok 60% miasto (dojazdy do pracy), 20% trasy i 20% autostrady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Drobna nieścisłość. Oszczędzasz na przeglądach, których w V generacji nie ma i mam nadzieję, że regulacja zaworów będzie po 100 tys.km

 

Koszt przeglądów o których mówisz to w przeciągu 60 tys do których odnosiłem swoje wyliczenia mniej więcej 900 pln i uwzględniłem to w swoich wyliczeniach...

 

Wychodzi mi, że montaż LPG do H6 ma sens gdy :

- regulacja zaworów jest co 60 tys ale kosztuje max 3 tys ( w wątku o regulacji niestety nie ma podanej jednej kwoty )

- regulacja zaworów jest co 100 tys.

- cena za instalację V generacji zejdzie do poziomu około 4 tys...

 

Ponieważ w moich dalekosiężnych planach wymiana Outbacka na Outbacka jest planowana mniej więcej za 2 lata do tego czasu na pewno pojawią się już opinie dotyczące zależności V generacja / częstotliwość regulacji zaworów.... No i ceny instalacji spadną :-)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Drobna nieścisłość. Oszczędzasz na przeglądach, których w V generacji nie ma i mam nadzieję, że regulacja zaworów będzie po 100 tys.km

 

Koszt przeglądów o których mówisz to w przeciągu 60 tys do których odnosiłem swoje wyliczenia mniej więcej 900 pln i uwzględniłem to w swoich wyliczeniach...

 

Wychodzi mi, że montaż LPG do H6 ma sens gdy :

- regulacja zaworów jest co 60 tys ale kosztuje max 3 tys ( w wątku o regulacji niestety nie ma podanej jednej kwoty )

- regulacja zaworów jest co 100 tys.

- cena za instalację V generacji zejdzie do poziomu około 4 tys...

 

Ponieważ w moich dalekosiężnych planach wymiana Outbacka na Outbacka jest planowana mniej więcej za 2 lata do tego czasu na pewno pojawią się już opinie dotyczące zależności V generacja / częstotliwość regulacji zaworów.... No i ceny instalacji spadną :-)

 

 

 

 

 

 

a kto zmusza do V gen ??

ja za swoja zaplacilem kolo 3,5kzł, regulacje zakladam co ok 90kkm - takie sa interwaly wg mojego serwisu, ale nawet jezeli to bedzie blizej 60kkm to i tak jestem na plus.

Co do wniosku gen lpg vs czestotliwosc regulacji, to nie liczylbym na takie, ani nie ma to poparcia teoretycznego (roznica w gen) ani nie ma zbyt wiele H6 z taka instalacja.

Aha ceny przegladow jak widac sa dosc male + pewnie dojdzie regeneracja reduktora tj cos kolo 250zl, tyle placilem ostatnio.  Wprzypadku 5 gen jest dosc droga pompa, ktora podobno lubi pasc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Drobna nieścisłość. Oszczędzasz na przeglądach, których w V generacji nie ma i mam nadzieję, że regulacja zaworów będzie po 100 tys.km

 

Koszt przeglądów o których mówisz to w przeciągu 60 tys do których odnosiłem swoje wyliczenia mniej więcej 900 pln i uwzględniłem to w swoich wyliczeniach...

 

Wychodzi mi, że montaż LPG do H6 ma sens gdy :

- regulacja zaworów jest co 60 tys ale kosztuje max 3 tys ( w wątku o regulacji niestety nie ma podanej jednej kwoty )

- regulacja zaworów jest co 100 tys.

- cena za instalację V generacji zejdzie do poziomu około 4 tys...

 

Ponieważ w moich dalekosiężnych planach wymiana Outbacka na Outbacka jest planowana mniej więcej za 2 lata do tego czasu na pewno pojawią się już opinie dotyczące zależności V generacja / częstotliwość regulacji zaworów.... No i ceny instalacji spadną :-)

 

 

 

 

 

 

a kto zmusza do V gen ??

ja za swoja zaplacilem kolo 3,5kzł, regulacje zakladam co ok 90kkm - takie sa interwaly wg mojego serwisu, ale nawet jezeli to bedzie blizej 60kkm to i tak jestem na plus.

Co do wniosku gen lpg vs czestotliwosc regulacji, to nie liczylbym na takie, ani nie ma to poparcia teoretycznego (roznica w gen) ani nie ma zbyt wiele H6 z taka instalacja.

Aha ceny przegladow jak widac sa dosc male + pewnie dojdzie regeneracja reduktora tj cos kolo 250zl, tyle placilem ostatnio.  Wprzypadku 5 gen jest dosc droga pompa, ktora podobno lubi pasc :(

 

A ile zrobiłeś na tym reduktorze, że musiałeś regenerować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście....róznuca miedzy LPG a PB znowu robi się większa...

w ciagu 3 lat ceny jednak ulegają korekcie i trzeba przyjąc średnią...

 

LPG w H6 jest opłacalny, bez wątpienia...

w skali od 1 do 10

jego opłacalność jednak przy drogiej instalacji i zaworach co 60 tys wynosi powiedzmy 2pkt

przy tańszej instalacji i zaworach co 100 tys wynosi pewnie około 7pkt :-)

 

sama instalacja aż tak bardzo nie boli w końcu moge odliczyć na działalności VAT i koszty więc wyjdzie 35 % taniej

zawory niestety można odliczyć tylko w 50 %...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Drobna nieścisłość. Oszczędzasz na przeglądach, których w V generacji nie ma i mam nadzieję, że regulacja zaworów będzie po 100 tys.km

 

Koszt przeglądów o których mówisz to w przeciągu 60 tys do których odnosiłem swoje wyliczenia mniej więcej 900 pln i uwzględniłem to w swoich wyliczeniach...

 

Wychodzi mi, że montaż LPG do H6 ma sens gdy :

- regulacja zaworów jest co 60 tys ale kosztuje max 3 tys ( w wątku o regulacji niestety nie ma podanej jednej kwoty )

- regulacja zaworów jest co 100 tys.

- cena za instalację V generacji zejdzie do poziomu około 4 tys...

 

Ponieważ w moich dalekosiężnych planach wymiana Outbacka na Outbacka jest planowana mniej więcej za 2 lata do tego czasu na pewno pojawią się już opinie dotyczące zależności V generacja / częstotliwość regulacji zaworów.... No i ceny instalacji spadną :-)

 

 

 

 

 

 

a kto zmusza do V gen ??

ja za swoja zaplacilem kolo 3,5kzł, regulacje zakladam co ok 90kkm - takie sa interwaly wg mojego serwisu, ale nawet jezeli to bedzie blizej 60kkm to i tak jestem na plus.

Co do wniosku gen lpg vs czestotliwosc regulacji, to nie liczylbym na takie, ani nie ma to poparcia teoretycznego (roznica w gen) ani nie ma zbyt wiele H6 z taka instalacja.

Aha ceny przegladow jak widac sa dosc male + pewnie dojdzie regeneracja reduktora tj cos kolo 250zl, tyle placilem ostatnio.  Wprzypadku 5 gen jest dosc droga pompa, ktora podobno lubi pasc :(

 

A ile zrobiłeś na tym reduktorze, że musiałeś regenerować?

 

 

Coś koło 120kkm w Subaru i 110kkm w poprzednim aucie.Wymiana dość prosta, bo są zestawy naprawcze, koszt z wymianą coś koło 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrobiło się dobrze ze spalaniem.  Test na trzech trasach.  1. Po Warszawie ok 30 km+ 80 km autostrady ( 140 km/ h)  15 l gazu na 100 km.    2.  230 km  prędkość ok. 100 km/ h( spokojna jazda)  - 9,9 l/ gazu na 100 km.

3. trasa ok 300 km, prędkosć ok 100 km/h + kilka mocnych przyśpieszeń przy wyprzedzaniu ( zwykłe drogi krajowe)  - 10,3 l gazu na 100 km.   Oczywiście wszystkie dane przy tankowaniu z dystrybutora ( nie z komputera). 

Edytowane przez Andrzejxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyjdzie Ci niższe średnie spalanie niż u mnie w 2,5. :)

 

Zapytałem kiedyś z ciekawości gazownika o kwestię spalania. Zaproponował, że na moje żądanie bez problemu możemy zrobić korektę, aby palił mniej, ale wiązałoby się to z większym ryzykiem dla gniazd zaworowych. Uznałem, że gra nie jest warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyjdzie Ci niższe średnie spalanie niż u mnie w 2,5. :)

 

Zapytałem kiedyś z ciekawości gazownika o kwestię spalania. Zaproponował, że na moje żądanie bez problemu możemy zrobić korektę, aby palił mniej, ale wiązałoby się to z większym ryzykiem dla gniazd zaworowych. Uznałem, że gra nie jest warta świeczki.

 

Przy normalnej jeździe spalanie H4 vs H6 jest porównywalne. W moim przypadku H4 palił średnio 12,6 l lpg /100km, H6 pali 13,9 l lpg /100km. Byłoby by pewnie mniej gdyby nie codzienne dojazdy do pracy po Warszawie :(, od czasu zmiany auta, gdyby nie to wynik byłby zbliżony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 MT palil mi 13 litrow LPG na 100 km jezeli H6 pali 13 L LPG to jest za ubogo wyregulowany i predzej czy pozniej dojda dodatkowe koszty i cala oszczednosc diabli wezma. 13 litrow to H6 pali ale benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 MT palil mi 13 litrow LPG na 100 km jezeli H6 pali 13 L LPG to jest za ubogo wyregulowany i predzej czy pozniej dojda dodatkowe koszty i cala oszczednosc diabli wezma. 13 litrow to H6 pali ale benzyny

Nie zgadzam się. Zrobiłem trasę ok 500 km na benzynie ( połowa to litewska autostrada)  prędkość ok. 110-115 km/ godz.  Spalanie benzyny , sprawdzone przy dystrybutorze, to 8,8 l/ 100 km.

Oczywiście przy ciężkiej nodze może spalić duuużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...