Skocz do zawartości

Outback h6 LPG (opinia od ludzi w temacie)


xyz

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie wpływ powinien być. Rozprężający się gaz powinien chłodzić.  Widać np. jak gaz wylatuje z butli gazowej, to zaraz butla  zamarza.

Przy 260 KM, trudno od razu wyczuć jakąś różnicę w porównaniu ze starą instalacją LPG. Trzeba  byłoby zrobić próbę na hamowni.. W każdym bądź razie, nie odczuwam różnicy przy przełączaniu się z PB na LPG.


Tak to wygląda.

post-1563-0-17017400-1417785992_thumb.jpg

post-1563-0-10829200-1417786061_thumb.jpg

post-1563-0-96084800-1417786081_thumb.jpg

post-1563-0-71826500-1417786101_thumb.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-ta   generacja    jest  chwalona  za  sposób podawania gazu    powodujący   chłodzenie zaworów..

Jakie  doświadczenie  z V genaracją    LPG/LPi  ma "Jako"?

Auto Andrzejaxx i moje  to chyba  jedne z pierwszych   w tym systemie.

Zatem  opinie  jakiekolwiek   przyniesie   czas.

Edytowane przez WojtekK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze km  za  mną.

Wylatałem   pierwszy zbiornik  LPG.

PB  spalanie  w  warunkach dom-praca  12.5/13 ltr   

LPI splanie w tych samych warunkach  +/- 14/15 ltr

 

 

Oczywiście  to tylko "luźne" wartości   na dystanie  300 km.

Dziwne bo przy full  zatankowanym zbiorniku  słysze dość  mocno  pompę  a  kiedy wyjeżdzę   1/4 baku   pompa  pracuje  duuuuużo ciszej.

Temat chyba  zbyt   świeży dla mnie   aby cokolwiek  opiniować.

Pojeżdżą ...  zobaczy się....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam h6 już dwa lata i już była z instalacją gazową. v generacja nie pamietam nazwy... niestety ale po miesiącu uszczelke wydmuchało.... pompa lpg na początku była też padnieta... koszt wymiany i serwisu coś koło 1000!!!!  przez ten okres zrobiłem 20 tysięcy km i jest w porzadku... spalanie najniższe jakie zanotowałem to coś 8.5l na 100 ale przeważnie to 14 się leje... a bywało i 20 po mieście na gazie :) instalacja nie lubi słabego paliwa. praktycznie przestałem tankować na małych stacjach i marketowych. Nie czuję róznicy w mocy auta na benzynie czy lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Szamot... daj  spokój  różnicy  w  mocy nie  odczujesz  zupełnie    bez  względu czy sekwencja czy faza płyna.

Moc H6    w codziennym  uzytkowaniu  jest   co najmniej  wystarczająca  więc   nie ma o czym gadać.

Gdyby nie  kwestia  zaworów  i  uciążliwych  regulacji  zakładałbym sekwencje.

Łudzę  się, że   wtrysk fazy ciekłej   pozwoli   w zanaczący sposób  odwlec  regulacje  zaworowe.

 

Jakie  spalanie  LPG w   3.0 H6   jest  "normalne"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej miałem GTka gazowanego u Jako z instalacją sekwencyjną Bigas i tam było czuć róznicę gaz - benzyna...  tu faktyycznie nie czuć... ale to może moje odczucia... na hamowni nie byłem :)


i już wiem... zapomniałem napisać że mam instalację ICOMa. z 75 litrowym zbiornikiem który się tam w koło miesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wpływ powinien być. Rozprężający się gaz powinien chłodzić.  Widać np. jak gaz wylatuje z butli gazowej, to zaraz butla  zamarza.

Przy 260 KM, trudno od razu wyczuć jakąś różnicę w porównaniu ze starą instalacją LPG. Trzeba  byłoby zrobić próbę na hamowni.. W każdym bądź razie, nie odczuwam różnicy przy przełączaniu się z PB na LPG.

Tak to wygląda.

 

 

Tak, tylko że te chłodzenie działa jakby intercooler co może powodować deko przyrostu mocy, ale jakoś nie widzę związku z regulacją zaworów.

W przypadku H6 na noPb jest to ok 200kkm, na lpg (zwyklym, IV gen) ok 90kkm - dane z mojego serwisu na podstawie kilkunastu aut. Nie sadze, zeby sposob podawania gazu wplynal jakos na zawory, ale oby tak bylo :). Ja bede zadowolony jak zrobie 80kkm bez regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę związek( jeżeli się nie mylę ). Gaz ma wyższą temperaturę spalania i chyba to jest właśnie przyczyną szybszego zużycia zaworów.

No a w V generacji rozprężając się chłodzi, to tym samym temperatura powinna być niższa. 

Może ktoś mnie poprawi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teoretycznie wpływ powinien być. Rozprężający się gaz powinien chłodzić.  Widać np. jak gaz wylatuje z butli gazowej, to zaraz butla  zamarza.

Przy 260 KM, trudno od razu wyczuć jakąś różnicę w porównaniu ze starą instalacją LPG. Trzeba  byłoby zrobić próbę na hamowni.. W każdym bądź razie, nie odczuwam różnicy przy przełączaniu się z PB na LPG.

Tak to wygląda.

 

 

 

Tak, tylko że te chłodzenie działa jakby intercooler co może powodować deko przyrostu mocy, ale jakoś nie widzę związku z regulacją zaworów.

W przypadku H6 na noPb jest to ok 200kkm, na lpg (zwyklym, IV gen) ok 90kkm - dane z mojego serwisu na podstawie kilkunastu aut. Nie sadze, zeby sposob podawania gazu wplynal jakos na zawory, ale oby tak bylo :). Ja bede zadowolony jak zrobie 80kkm bez regulacji.

Wspominali cos w serwisie ile taka regulacja kosztuje? Sam zastanawiam sie nad H6, dlatego zbieram wszystkie informacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę związek( jeżeli się nie mylę ). Gaz ma wyższą temperaturę spalania i chyba to jest właśnie przyczyną szybszego zużycia zaworów.

No a w V generacji rozprężając się chłodzi, to tym samym temperatura powinna być niższa. 

Może ktoś mnie poprawi ?

 

Tak to prawda, ale nie wiem czy temp jest tak istotna dla zaworów, wiem też, że gaz jest paliwem suchym, tnz ma gorsze właściwości smarne niz noPB a to może mieć większe znaczenie.

 

 

Teoretycznie wpływ powinien być. Rozprężający się gaz powinien chłodzić.  Widać np. jak gaz wylatuje z butli gazowej, to zaraz butla  zamarza.

Przy 260 KM, trudno od razu wyczuć jakąś różnicę w porównaniu ze starą instalacją LPG. Trzeba  byłoby zrobić próbę na hamowni.. W każdym bądź razie, nie odczuwam różnicy przy przełączaniu się z PB na LPG.

Tak to wygląda.

 

 

Tak, tylko że te chłodzenie działa jakby intercooler co może powodować deko przyrostu mocy, ale jakoś nie widzę związku z regulacją zaworów.

W przypadku H6 na noPb jest to ok 200kkm, na lpg (zwyklym, IV gen) ok 90kkm - dane z mojego serwisu na podstawie kilkunastu aut. Nie sadze, zeby sposob podawania gazu wplynal jakos na zawory, ale oby tak bylo :). Ja bede zadowolony jak zrobie 80kkm bez regulacji.

Wspominali cos w serwisie ile taka regulacja kosztuje? Sam zastanawiam sie nad H6, dlatego zbieram wszystkie informacje...

 

 

Tak, dopytywałem się kilkukrotnie. Koszt ok 3kzł, może być ciut taniej, jak jest mniej szklanek, ale i drożej np w przypadku Tribeci gdzie jest więcej rozbierania przy wyciąganiu silnika. Tak czy inaczej te 3kzł trzeba liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...