Andrzejxx Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Teoretycznie wpływ powinien być. Rozprężający się gaz powinien chłodzić. Widać np. jak gaz wylatuje z butli gazowej, to zaraz butla zamarza. Przy 260 KM, trudno od razu wyczuć jakąś różnicę w porównaniu ze starą instalacją LPG. Trzeba byłoby zrobić próbę na hamowni.. W każdym bądź razie, nie odczuwam różnicy przy przełączaniu się z PB na LPG. Tak to wygląda. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 (edytowane) V-ta generacja jest chwalona za sposób podawania gazu powodujący chłodzenie zaworów.. Jakie doświadczenie z V genaracją LPG/LPi ma "Jako"? Auto Andrzejaxx i moje to chyba jedne z pierwszych w tym systemie. Zatem opinie jakiekolwiek przyniesie czas. Edytowane 5 Grudnia 2014 przez WojtekK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Zatem opinie jakiekolwiek przyniesie czas. No to czekam(y) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Pierwsze km za mną. Wylatałem pierwszy zbiornik LPG. PB spalanie w warunkach dom-praca 12.5/13 ltr LPI splanie w tych samych warunkach +/- 14/15 ltr Oczywiście to tylko "luźne" wartości na dystanie 300 km. Dziwne bo przy full zatankowanym zbiorniku słysze dość mocno pompę a kiedy wyjeżdzę 1/4 baku pompa pracuje duuuuużo ciszej. Temat chyba zbyt świeży dla mnie aby cokolwiek opiniować. Pojeżdżą ... zobaczy się.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 mam h6 już dwa lata i już była z instalacją gazową. v generacja nie pamietam nazwy... niestety ale po miesiącu uszczelke wydmuchało.... pompa lpg na początku była też padnieta... koszt wymiany i serwisu coś koło 1000!!!! przez ten okres zrobiłem 20 tysięcy km i jest w porzadku... spalanie najniższe jakie zanotowałem to coś 8.5l na 100 ale przeważnie to 14 się leje... a bywało i 20 po mieście na gazie instalacja nie lubi słabego paliwa. praktycznie przestałem tankować na małych stacjach i marketowych. Nie czuję róznicy w mocy auta na benzynie czy lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Nie czuję róznicy w mocy auta na benzynie czy lpg. Ja na swojej instalacji też nie czuje a mam "starego" stag'a A i przejechane już ok 50 kkm 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Nie no Szamot... daj spokój różnicy w mocy nie odczujesz zupełnie bez względu czy sekwencja czy faza płyna. Moc H6 w codziennym uzytkowaniu jest co najmniej wystarczająca więc nie ma o czym gadać. Gdyby nie kwestia zaworów i uciążliwych regulacji zakładałbym sekwencje. Łudzę się, że wtrysk fazy ciekłej pozwoli w zanaczący sposób odwlec regulacje zaworowe. Jakie spalanie LPG w 3.0 H6 jest "normalne"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 U mnie normalne spalanie to było 11,5 - 13 l / 100 km na trasie bez szaleństw ( h 6 3,6 l) . W nowej instalacji jeszcze nie przetestowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Średnia (ze znaczną przewagą trasy) u mnie to 12l przy normalnej jeździe. Jak trza ciut pocisnąć 13-14l, zależy jak duży jest ciut 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 wcześniej miałem GTka gazowanego u Jako z instalacją sekwencyjną Bigas i tam było czuć róznicę gaz - benzyna... tu faktyycznie nie czuć... ale to może moje odczucia... na hamowni nie byłem i już wiem... zapomniałem napisać że mam instalację ICOMa. z 75 litrowym zbiornikiem który się tam w koło miesci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 z 75 litrowym zbiornikiem który się tam w koło miesci. Ile ltr gazu na maxa wchodzi do tej butli? Zatankujesz więcej niż 60? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Teoretycznie wpływ powinien być. Rozprężający się gaz powinien chłodzić. Widać np. jak gaz wylatuje z butli gazowej, to zaraz butla zamarza. Przy 260 KM, trudno od razu wyczuć jakąś różnicę w porównaniu ze starą instalacją LPG. Trzeba byłoby zrobić próbę na hamowni.. W każdym bądź razie, nie odczuwam różnicy przy przełączaniu się z PB na LPG. Tak to wygląda. Tak, tylko że te chłodzenie działa jakby intercooler co może powodować deko przyrostu mocy, ale jakoś nie widzę związku z regulacją zaworów. W przypadku H6 na noPb jest to ok 200kkm, na lpg (zwyklym, IV gen) ok 90kkm - dane z mojego serwisu na podstawie kilkunastu aut. Nie sadze, zeby sposob podawania gazu wplynal jakos na zawory, ale oby tak bylo . Ja bede zadowolony jak zrobie 80kkm bez regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ja widzę związek( jeżeli się nie mylę ). Gaz ma wyższą temperaturę spalania i chyba to jest właśnie przyczyną szybszego zużycia zaworów. No a w V generacji rozprężając się chłodzi, to tym samym temperatura powinna być niższa. Może ktoś mnie poprawi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Teoretycznie wpływ powinien być. Rozprężający się gaz powinien chłodzić. Widać np. jak gaz wylatuje z butli gazowej, to zaraz butla zamarza. Przy 260 KM, trudno od razu wyczuć jakąś różnicę w porównaniu ze starą instalacją LPG. Trzeba byłoby zrobić próbę na hamowni.. W każdym bądź razie, nie odczuwam różnicy przy przełączaniu się z PB na LPG. Tak to wygląda. Tak, tylko że te chłodzenie działa jakby intercooler co może powodować deko przyrostu mocy, ale jakoś nie widzę związku z regulacją zaworów. W przypadku H6 na noPb jest to ok 200kkm, na lpg (zwyklym, IV gen) ok 90kkm - dane z mojego serwisu na podstawie kilkunastu aut. Nie sadze, zeby sposob podawania gazu wplynal jakos na zawory, ale oby tak bylo . Ja bede zadowolony jak zrobie 80kkm bez regulacji. Wspominali cos w serwisie ile taka regulacja kosztuje? Sam zastanawiam sie nad H6, dlatego zbieram wszystkie informacje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Nigdy wcześniej nie regulowałem. Zawsze sprzedałem zanim wystąpiła taka potrzeba. Ale w ASO ponoć bardzo dużo. Prywatnie pewnie taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Wspominali cos w serwisie ile taka regulacja kosztuje? Sam zastanawiam sie nad H6, dlatego zbieram wszystkie informacje... W znanych i szanowanych serwisach koszt to 3 tyś 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Pewnie sama robocizna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Pewnie sama robocizna. przyjeżdżasz ze złymi luzami, po dniu oczekiwania masz luzy jak w książkach piszą 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ja widzę związek( jeżeli się nie mylę ). Gaz ma wyższą temperaturę spalania i chyba to jest właśnie przyczyną szybszego zużycia zaworów. No a w V generacji rozprężając się chłodzi, to tym samym temperatura powinna być niższa. Może ktoś mnie poprawi ? Tak to prawda, ale nie wiem czy temp jest tak istotna dla zaworów, wiem też, że gaz jest paliwem suchym, tnz ma gorsze właściwości smarne niz noPB a to może mieć większe znaczenie. Teoretycznie wpływ powinien być. Rozprężający się gaz powinien chłodzić. Widać np. jak gaz wylatuje z butli gazowej, to zaraz butla zamarza. Przy 260 KM, trudno od razu wyczuć jakąś różnicę w porównaniu ze starą instalacją LPG. Trzeba byłoby zrobić próbę na hamowni.. W każdym bądź razie, nie odczuwam różnicy przy przełączaniu się z PB na LPG. Tak to wygląda. Tak, tylko że te chłodzenie działa jakby intercooler co może powodować deko przyrostu mocy, ale jakoś nie widzę związku z regulacją zaworów. W przypadku H6 na noPb jest to ok 200kkm, na lpg (zwyklym, IV gen) ok 90kkm - dane z mojego serwisu na podstawie kilkunastu aut. Nie sadze, zeby sposob podawania gazu wplynal jakos na zawory, ale oby tak bylo . Ja bede zadowolony jak zrobie 80kkm bez regulacji. Wspominali cos w serwisie ile taka regulacja kosztuje? Sam zastanawiam sie nad H6, dlatego zbieram wszystkie informacje... Tak, dopytywałem się kilkukrotnie. Koszt ok 3kzł, może być ciut taniej, jak jest mniej szklanek, ale i drożej np w przypadku Tribeci gdzie jest więcej rozbierania przy wyciąganiu silnika. Tak czy inaczej te 3kzł trzeba liczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 No i to właśnie trzeba rozstrzygnąć. Zawsze słyszałem, że zawory wypalają się(temperatura) a nie ścierają ( smarowanie). Może jest jakiś ekspert od tego ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Broń Boże żebym się miał za eksperta ale Z tego co mi sie o uszy obiło to wypalanie wynika nie z wyższej temperatury a długości spalania mieszanki gazowo-powietrznej. I teraz pytanie Co ma do tego rodzaj instalacji ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jako chyba coś tam się zna na LPG : http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/68228-lpg-w-subaru/page-233#entry2135692 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Może i się zna, ale czy ta opinia jest potwierdzona poważnymi badaniami instalacji V generacji LPG i jej wpływu na zawory silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Raczej wątpię, a też z chęcią bym je poznał, bo gdyby jednak tak było, to sam poważnie bym się zastanowił nad wymianą instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 maksymalnie tankowalem chyba cos 63L. mnie za regulację zaworów doszły chyba 3-4 zawory wydechowe bo sie wypaliły... starsze modele da sie wyregulowac bez wyciagania silnika. Pytałem wujka mechanika powiedzial że robił outbacki bez wyjmowania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się