Skocz do zawartości

Outback h6 LPG (opinia od ludzi w temacie)


xyz

Rekomendowane odpowiedzi

Ja myślę :)

 

Instalkę swego czasu sprawdzałem na forum lpg i specjalnie uwag nie było, a warsztat robi dużo Subaru , gazował też już kilka razy H6, co się rzadko zdarza :).

 

U mnie są (tj i w poprzednim Obk) indywidualne wtryskiwacze, wtedy jest optymalnie, bo są takie same krótkie wężyki wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienię trochę temat - czy ktoś montował już do outbacka 3,6 l  nową instalację gazową z wtryskiem gazu w fazie ciekłej ? Ponoć są już pompy o dużej mocy do zwykłych zbiorników.

 a dlaczego nei zwykla instalacje ?

Cos mi swita ze rozmawialem w tej sprawie w serwisie i nie bylo problemow z 3.6, jedynie pozostaje ten sam problem z zaworami i to jestpotencjalny generator kosztow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ta instalacja ma likwidować problem zaworów. Gaz, rozprężając się ma schładzać zawory. http://www.vialle.com.pl/

 

http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Wtrysk-gazu-za-pol-ceny,9624,1.html

Edytowane przez Andrzejxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o tego typu instalacjach (6gen), wg mnie jest to najlepsze rozwiązanie a jednocześnie najprostsze w konstrukcji. Sam bym sobie taką kupił do następnego auta. Myślę jednak, że instalacje sekwencyjne są na tyle popularne i zazwyczaj działają :), że te pierwsze długo jeszcze będą bardzo drogie.

 

tu fajny opis znalazłem

...Od 2010 roku firma Vialle jako jedyna, oferuje VI-generację instalacji gazu LPG, stanowiącą rozwinięcie poprzedniego rozwiązania. Fundamentalna różnica pomiędzy nimi stanowi sposób zasilania silnika gazem LPG. W VI-generacji gaz podawany jest fazie ciekłej, ale poprzez wtryskiwacze benzynowe. Zasila je specjalna wysokociśnieniowa pompa gazu. Dzięki wykorzystaniu benzynowych wtryskiwaczy nie ma potrzeby nawiercania kolektora dolotowe i instalacji ich gazowych odpowiedników, a cała instalacja jest praktycznie niewidoczna pod maską samochodu. Poza tym, gaz pełni rolę czynnika chłodzącego wtryskiwacze...

 

Co do LPG w subaru, kiedyś wałkowałem temat z szefem ASO Mikołów, wyjaśnił mi że największy problem jest jazda ciągła na gazie (autostrady), gdzie silnik ciąglę pracuje w wyższej temp spalania niż benzyna. W mieście specjalnie nie ma problemu bo często nogę z gazu ściągamy a komputer silnika odcina dopływ paliwa (i tym gazu), silnik się chłodzi. Zalecono mi po autostradach śmigać na benzynie i nie żałować 2x więcej kasy, a wtedy częsta regulacja nie będzie konieczna. Mam też zainstalowany lubryfikator, szefu mówił że to subarynce pomaga.

Edytowane przez sebek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stronce tej firmy która produkuje tą instalację jest lokalizator warsztatów (w polsce 2, czechy 3)  http://www.vialle.nl/index.php/en/distributors/vialle-installation-centers

 

tutaj też jest lista samochodów "kompatybilnych" http://www.vialle.nl/media/Consument_Catalogus/Consument_Catalogus_EN.pdf

 

outbacka h6 nie ma ale jest tribeca h6 ez30 ten sam silnik...

 

u polskich cennika nie znalazłem - trzeba by zadzwonić

 

u czeskich widzę do h6 - 39.900 CZK to jest jakieś 6tyś PLN ale w Czechach takie rzeczy są droższe więc w PL powinno być taniej http://www.autogascoubal.cz/cz.php?txt=ceniky

Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stronce tej firmy która produkuje tą instalację jest lokalizator warsztatów (w polsce 2, czechy 3)  http://www.vialle.nl/index.php/en/distributors/vialle-installation-centers

 

tutaj też jest lista samochodów "kompatybilnych" http://www.vialle.nl/media/Consument_Catalogus/Consument_Catalogus_EN.pdf

 

outbacka h6 nie ma ale jest tribeca h6 ez30 ten sam silnik...

 

u polskich cennika nie znalazłem - trzeba by zadzwonić

 

u czeskich widzę do h6 - 39.900 CZK to jest jakieś 6tyś PLN ale w Czechach takie rzeczy są droższe więc w PL powinno być taniej http://www.autogascoubal.cz/cz.php?txt=ceniky

Tak, ale przy cenie do h6 -39900 CZK napisane jest , że do mocy 140 KW, a h6 ma ok. 190 KW :(

Edytowane przez Andrzejxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 3.0 ma 180kW, H6 3.6 ma 191kW, chyba maja błąd na stronie bo czy wybierzesz 3,4,6,8 cyl to jest do 140kW  ;)

 

czytam sobie własnie o tych instalacjach np http://www.vialle.com.pl/index.php?str=2〈=pl 

jest tu tabelka z doborem wtryskiwaczy kW/cylinder czyli 180/6 = 30 (191/6 = 31.8), brązowy jest do mocy 30-35

 

tutaj podobna tabelka http://4.bp.blogspot.com/-YzR0SV8aKyg/UqbeQQ-LxjI/AAAAAAAAEQk/C3tnuOdrygA/s1600/vialle-injector-size.jpg

 

i filmik z instalacji we fiacie

 

Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zamontowałem dzisiaj w H6  3,6l  instalację LPG Vialle - bezpośredni wtrysk ciekłego gazu do cylindrów.

Na razie testuję i wkrótce wkleję zdjęcia, jak to wygląda. Na razie spisuje się bardzo dobrze. Poprzednią instalację STAGA wyjąłem ( po przebiegu ok. 14 tys km.)

Jeżeli by ktoś życzył sobie taniej zamontować w H6 , to zapraszam do dobrego serwisu w Olsztynie, który specjalizuje się w LPG subaru. Więcej na P.W.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem dzisiaj w H6  3,6l  instalację LPG Vialle - bezpośredni wtrysk ciekłego gazu do cylindrów.

Na razie testuję i wkrótce wkleję zdjęcia, jak to wygląda. Na razie spisuje się bardzo dobrze. Poprzednią instalację STAGA wyjąłem ( po przebiegu ok. 14 tys km.)

Jeżeli by ktoś życzył sobie taniej zamontować w H6 , to zapraszam do dobrego serwisu w Olsztynie, który specjalizuje się w LPG subaru. Więcej na P.W.

 

Jakie koszta ?

Dlaczego zmieniałeś instalację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem, ponieważ chciałem mieć najnowszą ( taki trochę kaprys) a poza tym liczę na to, że gaz , zgodnie z opisem poniżej, będzie schładzać zawory, co umożliwi ich  wydłużyć okresy pomiędzy regulacją.

Poza tym, instalacja jest bezobsługowa. A koszt to 6,5 tys. w Olsztynie u gazownika, specjalizującego się w subaru.

http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Wtrysk-gazu-za-pol-ceny,9624,1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem, ponieważ chciałem mieć najnowszą ( taki trochę kaprys) a poza tym liczę na to, że gaz , zgodnie z opisem poniżej, będzie schładzać zawory, co umożliwi ich  wydłużyć okresy pomiędzy regulacją.

Poza tym, instalacja jest bezobsługowa. A koszt to 6,5 tys. w Olsztynie u gazownika, specjalizującego się w subaru.

http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Wtrysk-gazu-za-pol-ceny,9624,1.html

 

Imho nie ma to na to wplywu, chyba nawet Jako o tym pisal.

Czujesz jakąś różnicę w pracy silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...