hugo Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Może i się zna, ale czy ta opinia jest potwierdzona poważnymi badaniami instalacji V generacji LPG i jej wpływu na zawory silnika ? Szkoda $, jeśli już robić jakiekolwiek badania to na 6gen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 U mnie normalne spalanie to było 11,5 - 13 l / 100 km na trasie bez szaleństw ( h 6 3,6 l) . W nowej instalacji jeszcze nie przetestowane. No niestety, ale nowa instalacja pobiera więcej o ok.1,5 - 2 l na 100 km. Już się umówiłem na regulację. Na starej sekwencyjnej STAG, na trasie do W-wy ( ok. 250 km) pobierało 11-12 l /100 , na nowej spaliłem 13,6 l /100 km ( oczywiście spokojna jazda 90-110 km/h ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 (edytowane) Być może gazownik powinien wykonać korekty pod obciążeniem podczas jazdy. Mój gazownik tak zrobił. Jeździliśmy autem i w różnych warunkach dokonywał niewielkich korekt. Pamiętaj że masz największe brązowe wtryski. Czas wstrysku LPG w ich wykonaniu jest dużo krótszy niż wtrysku PB. Mi założyli białe wtryski do 30KW z cylindra. Być może muszą coś Tobie przekalibrować? Dziś gazownik wgrał w OBK najnowszy soft vialle. Wyeliminowało to kilka problemów. Dotychczasowe zużycie LPG 14 ltr/100km (przeliczone po zatankowaniu pod korek) w tych samych warunkach na PB wyświetlacz wskazywał 12,8. Warunki drogowe miasto 30% - 70% droga lokalna z bardzo dużą ilością skrzyżowań i świateł. Mój poprzedni Forester 2.0XT zużywał w tych samych warunkach +/- 13,6 ltr LPG Zatem wynik OBK na Vialle uzanaje za dobry. Edytowane 15 Grudnia 2014 przez WojtekK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Tyle zachodu by palił co wcześniej i jeździł tak samo ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 kupiłem sobie Elma pod obd i program dashcommand no i w końcu zobaczyłem spalanie. na trasie Nowy Targ-Sędziszów Małopolski 216 km sr spalanie wyniosło 9.2 l/100. nie wiem jak sie to ma do rzeczywistosci... na trasie krótkiej jadac do miasta obok 10km pokazał mi spalanie 14,5... z tym ze jest tam kilka górek, swiateł i zimny silnik... jak sie jedzie równo 85 km/h to spalanie jest na poziomie 8.5... jak na silnik 3 litrowy i mase ok 1700, 4 biegowa skrzynie to nie jest zle komputer jak rozumiem pkazuje spalanie lpg bo 5 gen z niego korzysta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Sądzę, że komputer w każdym aucie oblicza na podstawie informacji w przepływomierza powietrza. Dane są raczej przekłamane i dotyczą benzyny. W grupie VAG można dokonać korekty komputera -15% do +15%. Zatem idzie skalibrować dane podawane przez komputer. Sądzę, że producent zadbał w ten sposób o lepsze samopoczucie kierowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 W outbacku 2009 i dalej, też można + - 10% kupiłem sobie Elma pod obd i program dashcommand no i w końcu zobaczyłem spalanie. na trasie Nowy Targ-Sędziszów Małopolski 216 km sr spalanie wyniosło 9.2 l/100. nie wiem jak sie to ma do rzeczywistosci... na trasie krótkiej jadac do miasta obok 10km pokazał mi spalanie 14,5... z tym ze jest tam kilka górek, swiateł i zimny silnik... jak sie jedzie równo 85 km/h to spalanie jest na poziomie 8.5... jak na silnik 3 litrowy i mase ok 1700, 4 biegowa skrzynie to nie jest zle komputer jak rozumiem pkazuje spalanie lpg bo 5 gen z niego korzysta. Nie wierzę w spalanie h6 na lpg 8,5l. Chyba tylko na komputerze. Najmniej na H6 3,0 udało mi się zejść do 10 -10,5 l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 (edytowane) Nie wierzę w spalanie h6 na lpg 8,5l. Chyba tylko na komputerze. Najmniej na H6 3,0 udało mi się zejść do 10 -10,5 l. Mój "wyczyn" też był ok 10L niskie spalanie = uboga mieszanka = problemy głowicowo zaworowe Edytowane 18 Grudnia 2014 przez szamot 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 takie spalanie zanotowałem przy sr predkosci 85 km/h... czyli obrotach nieco ponad 2000/min w miescie potrafi spalic srednio nawet 20... v gen wydaje mi sie iz jest dozowana z komputera samochodowego i tego sie raczej nie ustawia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 (edytowane) U mnie normalne spalanie to było 11,5 - 13 l / 100 km na trasie bez szaleństw ( h 6 3,6 l) . W nowej instalacji jeszcze nie przetestowane. No niestety, ale nowa instalacja pobiera więcej o ok.1,5 - 2 l na 100 km. Już się umówiłem na regulację. Na starej sekwencyjnej STAG, na trasie do W-wy ( ok. 250 km) pobierało 11-12 l /100 , na nowej spaliłem 13,6 l /100 km ( oczywiście spokojna jazda 90-110 km/h ) Jakoś spalanie samo się poprawiło, bez żadnej interwencji. Może coś się dotarło. Ostatnio na trasie ok 300 km spadło do 11,5 l / 100 km przy prędkości 90-100 km/h takie spalanie zanotowałem przy sr predkosci 85 km/h... czyli obrotach nieco ponad 2000/min w miescie potrafi spalic srednio nawet 20... v gen wydaje mi sie iz jest dozowana z komputera samochodowego i tego sie raczej nie ustawia... Zadam konkretne pytanie - czy to wynik na komputerze czy przy dystrybutorze ??? Edytowane 21 Grudnia 2014 przez Andrzejxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Jakoś spalanie samo się poprawiło, bez żadnej interwencji. Może coś się dotarło. Ostatnio na trasie ok 300 km spadło do 11,5 l / 100 km przy prędkości 90-100 km/h To raczej doskonały wynik. Mój OBK 3.0H6 utrzymuje średnie 14 ltr w jezdzie "małomiejskiej" i na trasie 130/160 km/h. Wyniki sa powtarzalne. Sądzę, że gdybym nie przekraczał 100km/h to uzyskałbym wynik podobny do Andrzejxx. Zakupiłem "filc poroso" to taka mata wygłuszająca do wypełnienia przestrzeni w okół zbiornika LPG. Nieznacznie ale słychać pompę. Filc kosztuje 7zł/ m2. Cena pasztetu a rezultaty wyśmiente. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Jakoś spalanie samo się poprawiło, bez żadnej interwencji. Może coś się dotarło. Ostatnio na trasie ok 300 km spadło do 11,5 l / 100 km przy prędkości 90-100 km/h To raczej doskonały wynik. Wynik rzekł bym standardowy Różnice w spalaniu wynikają z techniki jazdy i osiąganych prędkości przelotowych Niestety mimo wielu prób nie byłem w stanie w trasie nie przekraczać 120 km/h 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Andrzejxx, Wojtek, Właśnie przeczytałem cały wątek i bardzo zaciekawiły mnie a zarazem uradowały Wasze, rzeczowe i szczere opinie na temat V generacji LPG Ciesze się że odważyliście się zamontować do swoich H6 własnie tą generacje. Mój entuzjazm jest duży bo do tej pory tylko z teorii znałem tą generacje i z niecierpliwością czekam na dalsze Wasze opinie i recenzje m.in czy warto. Z tego co na razie czytam to... marketingowo-książkowo wyglądało to o wiele piękniej Przy jakiej temp po np całonocnym postoju przełącza na LPG? Gratuluje pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Wydaje mi się, że w V generacji, przełączenie na gaz nie do końca zależy od temperatury ( a może nie tylko). Komputer przeprowadza najpierw sprawdzenie a potem po prostu przełącza na gaz. Ile to trwa dokładnie przy różnych temperaturach nie sprawdzałem ale na pewno szybciej niż przy instalacji IV gen., gdzie miałem ustawioną temperaturę przełączania na 45 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) V generacja przełącza się z PB na LPG właśnie w zalezności od temp. otoczenia. Być może ma wpływ na to rozgrzanie sondy lambda. W programie do konfiguracji Vialle jest właśnie tabelka z chyba 5-cioma róznymi zakresami temperatur, które można dowolnie konfigurować. W moim przypadku przy skrajnych temperaturach poniżej -10*C czas przełączenia na LPG to 240 sek. Dla temperatur powyżej 0*c to 120sek ale dla temp +10*C to chyba 60 sek. Czas ten może być modyfikowany ręcznie. Na peweno V generacja nie jest dedykowana dla osób robiących krótkie odcinki ponieważ czas przejścia na LPG jest dość długi w stosunku do instalacji sekwencyjnych. Jak w każdej dobrej instalacji można ustawić RPM od jakich system przechodzi na PB. W serii dla OBK przy 5000 RPM silnik zaczyna pracować na PB. Oczywiście zakres obrotów można prze-konfigurować dowolnie. Czas dopiero pokaże co warta jest V generacja. W moim przypadku jedynym powodem założenia V a nie IV gen jest system rozprężania gazu praktycznie w samym cylindrze co powinno dość mocno chłodzić zawory. Czy V generacja okaże się rewolucyjnym rozwiązaniem dla naszych silników czas pokaże przy czym splanie LPG jest praktycznie identyczne jak w Foresterze 2.0XT MY03 używanym w tych samych warunkach na tych samych trasach. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez WojtekK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) ostatnio zrobiłem katowice-praha 404km na 56l gazu = 13,8l prędkości 130-150km/h komputer pokazał 11,2 czyli wyszło 24% gazu wiecej niż na benzynie, ale prawie na pewno muszę przeregulować LGP spalanie jest ciut za wysokie i czuje też słabsze auto jest na większych prędkościach, za bogata mieszanka ? w obu moich instalacjach (Zenit, Tartalini) wszystkie parametry jak temperatury, czasy, przełączanie spowrotem na PB pow np 5000obr dało się też ustawić w instalacji sekwencyjnej czas przejścia jest uzależniony tylko od temperatury wody (min 30-40st, choć w zenicie dało się chyba ustawić 20), woda tu jest potrzebna do ogrzania gazu w parowniku Edytowane 5 Stycznia 2015 przez sebek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 ostatnio zrobiłem katowice-praha 404km na 56l gazu = 13,8l prędkości 130-150km/h komputer pokazał 11,2 czyli wyszło 24% gazu wiecej niż na benzynie, Zachciało Ci się wszystkich wyprzedać to masz Mi przy takich prędkościach komp pokazuje ok. 10L czyli 12-12,5 LPG Standard 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Sprawa mierzenia spalania jest zawiła bo: na LPG każdy z nas mierzy pod dystrybutorem z kalkulatorem w rękach.... Natomiast spalanie PB odnosimy najczęściej do wskazań wyświetlacza, który nas okłamuje zaniżając wskazania. Nie ma cudów i każde auto musi spalić swoje. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez WojtekK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Wojtek, Andrzej jak tam wasze Subaru z LPI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Co tu pisać, wszystko działa normalnie. Spalanie 11-14 l/100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Co tu pisać, wszystko działa normalnie. Spalanie 11-14 l/100 km bo wszyscy piszą dopiero jak się coś sypie, a jak jest dobrze - to cisza .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Co tu pisać, wszystko działa normalnie. Spalanie 11-14 l/100 km bo wszyscy piszą dopiero jak się coś sypie, a jak jest dobrze - to cisza .... wg zasady, żeby nie zapeszyć Edytowane 13 Lutego 2015 przez szamot 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Co tu pisać, wszystko działa normalnie. Spalanie 11-14 l/100 km bo wszyscy piszą dopiero jak się coś sypie, a jak jest dobrze - to cisza .... wg zasady, żeby nie zapeszyć Szamotku a Tobie jak tam autko jeździ? Bo Ty i Twoje H6 jest dla mnie żywym dowodem że LPI nie potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Szamotku a Tobie jak tam autko jeździ? Bo Ty i Twoje H6 jest dla mnie żywym dowodem że LPI nie potrzebne odpukać i nie zapeszając - śmiga 62 kkm zrobione 4 razy wymieniłem filtry i raz odbył się zabieg czyszczenia wtrysków Na zimnym pali ładnie, pracuje równo ale czas pomyśleć o regulacji luzów zaworowych 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Sam jeżdżę OBK 2.5 zgazowanym ale watek czytam z zainteresowaniem bo przyjdzie czas gdy trzeba będzie wymienić auto.... ( ale broń boże Foresterka ) i tak z grubsza licząc... Instalacja u Jako kosztowała mnie 3850. spalanie w mieście niemal równo 12.5 LPG PB = 10l. koszt 100 km przy dzisiejszych cenach na LPG zatem to jakieś 26,-pln PB 43pln czyli na 100 km do przodu 17 pln ale to w teori.... w praktyce jednak na te 100 km dojdzie mi w zimie na pewno litr PB zanim się przełączy.. czyli zysk to mniej więcej 13 pln... Kolega w poście powyżej przy 62 tys pisze o regulacji zaworów... zatem załóżmy że przebieg 60 tys jest tutaj odnośnikiem 60 tys pozwoliło mi zaoszczędzić 10 200,- pln minus 3850 minus 2 regulacje zaworów czyli 600 minus 2 przeglądy 300 jestem zatem na czysto mniej więcej 5 500,- PLN do przodu... przy silniku H6 i zostawmy spalanie na podobnym poziomi bo niewiele to zmieni przy IV generacji LPG od 10200 zysku na paliwie odliczamy 3850 za instalację i ile za regulację ? 4000 ? no i pewnie przeglądy ze 300 zysk = 2000,- pln.. przy V generacji.... jeżeli koszt instalacji jest wyższy o 1500 pln wychodzi niemal na 0... opłacalność LPG w H6 jest zatem w głównej mierze zależna od tego kiedy trzeba regulować zawory..... jeśli co 60 tys... to nie jest to mega biznes... Przeczytałem cały wątek i nadal nie mogę dojść do jasnego wniosku.... Co ile km ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się