Skocz do zawartości

Outback h6 LPG (opinia od ludzi w temacie)


xyz

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie normalne spalanie to było 11,5 - 13 l / 100 km  na trasie bez szaleństw  ( h 6 3,6 l) . W nowej instalacji jeszcze nie przetestowane.

No niestety, ale nowa instalacja pobiera więcej o ok.1,5 - 2 l na 100 km. Już się umówiłem na regulację.

Na starej sekwencyjnej STAG, na trasie do W-wy ( ok. 250 km)  pobierało 11-12 l /100  , na nowej spaliłem 13,6 l /100 km  ( oczywiście spokojna jazda 90-110 km/h )  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być   może  gazownik powinien  wykonać korekty  pod  obciążeniem  podczas   jazdy. Mój  gazownik tak zrobił.

Jeździliśmy autem  i w  różnych  warunkach dokonywał  niewielkich korekt.

Pamiętaj  że  masz    największe  brązowe   wtryski.  Czas  wstrysku LPG   w  ich  wykonaniu   jest dużo  krótszy  niż   wtrysku PB.

Mi  założyli białe   wtryski  do  30KW  z  cylindra.

Być  może  muszą  coś  Tobie  przekalibrować?


Dziś   gazownik  wgrał  w OBK  najnowszy soft vialle.

Wyeliminowało    to  kilka  problemów.

Dotychczasowe  zużycie   LPG  14 ltr/100km  (przeliczone po  zatankowaniu pod korek)   w tych samych warunkach  na PB  wyświetlacz  wskazywał  12,8.

Warunki drogowe miasto 30% - 70%  droga  lokalna   z bardzo  dużą  ilością   skrzyżowań   i świateł.

Mój  poprzedni Forester  2.0XT    zużywał w tych samych warunkach  +/- 13,6 ltr LPG

Zatem  wynik  OBK  na Vialle   uzanaje  za  dobry.

Edytowane przez WojtekK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem sobie Elma pod obd i program dashcommand no i w końcu zobaczyłem spalanie. na trasie Nowy Targ-Sędziszów Małopolski 216 km sr spalanie wyniosło 9.2 l/100. nie wiem jak sie to ma do rzeczywistosci... na trasie krótkiej jadac do miasta obok 10km pokazał mi spalanie 14,5... z tym ze jest tam kilka górek, swiateł i zimny silnik... jak sie jedzie równo 85 km/h to spalanie jest na poziomie 8.5... jak na silnik 3 litrowy i mase ok 1700, 4 biegowa skrzynie to nie jest zle :) komputer jak rozumiem pkazuje spalanie lpg bo 5 gen z niego korzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że  komputer  w każdym aucie  oblicza  na podstawie   informacji  w  przepływomierza   powietrza.

Dane są  raczej  przekłamane   i dotyczą      benzyny.

W  grupie  VAG  można  dokonać   korekty   komputera  -15% do +15%.

Zatem  idzie  skalibrować    dane  podawane   przez  komputer.

Sądzę, że   producent zadbał   w  ten  sposób   o lepsze  samopoczucie    kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W outbacku 2009 i dalej,  też można + -  10%


kupiłem sobie Elma pod obd i program dashcommand no i w końcu zobaczyłem spalanie. na trasie Nowy Targ-Sędziszów Małopolski 216 km sr spalanie wyniosło 9.2 l/100. nie wiem jak sie to ma do rzeczywistosci... na trasie krótkiej jadac do miasta obok 10km pokazał mi spalanie 14,5... z tym ze jest tam kilka górek, swiateł i zimny silnik... jak sie jedzie równo 85 km/h to spalanie jest na poziomie 8.5... jak na silnik 3 litrowy i mase ok 1700, 4 biegowa skrzynie to nie jest zle :) komputer jak rozumiem pkazuje spalanie lpg bo 5 gen z niego korzysta.

Nie wierzę w spalanie h6 na lpg 8,5l. Chyba tylko na komputerze.  Najmniej na H6 3,0 udało mi się zejść do 10 -10,5 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę w spalanie h6 na lpg 8,5l. Chyba tylko na komputerze.  Najmniej na H6 3,0 udało mi się zejść do 10 -10,5 l.

Mój "wyczyn" też był ok 10L

 

 

niskie spalanie = uboga mieszanka = problemy głowicowo zaworowe 

Edytowane przez szamot
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie normalne spalanie to było 11,5 - 13 l / 100 km  na trasie bez szaleństw  ( h 6 3,6 l) . W nowej instalacji jeszcze nie przetestowane.

No niestety, ale nowa instalacja pobiera więcej o ok.1,5 - 2 l na 100 km. Już się umówiłem na regulację.

Na starej sekwencyjnej STAG, na trasie do W-wy ( ok. 250 km)  pobierało 11-12 l /100  , na nowej spaliłem 13,6 l /100 km  ( oczywiście spokojna jazda 90-110 km/h )  

 

Jakoś spalanie samo się poprawiło, bez żadnej interwencji. Może coś się dotarło. Ostatnio na trasie ok 300 km spadło do 11,5 l / 100 km przy prędkości 90-100 km/h

takie spalanie zanotowałem przy sr predkosci 85 km/h... czyli obrotach nieco ponad 2000/min w miescie potrafi spalic srednio nawet 20... v gen wydaje mi sie iz jest dozowana z komputera samochodowego i tego sie raczej nie ustawia...

Zadam konkretne pytanie - czy to wynik na komputerze czy przy dystrybutorze ???

Edytowane przez Andrzejxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś spalanie samo się poprawiło, bez żadnej interwencji. Może coś się dotarło. Ostatnio na trasie ok 300 km spadło do 11,5 l / 100 km przy prędkości 90-100 km/h

 

To raczej   doskonały   wynik.

Mój  OBK 3.0H6  utrzymuje  średnie  14 ltr  w  jezdzie   "małomiejskiej"  i na  trasie   130/160 km/h.

Wyniki  sa   powtarzalne.  Sądzę, że   gdybym nie   przekraczał   100km/h    to uzyskałbym   wynik podobny  do  Andrzejxx.

 

Zakupiłem  "filc poroso"  to taka   mata  wygłuszająca   do  wypełnienia   przestrzeni  w okół   zbiornika   LPG.  Nieznacznie  ale   słychać  pompę.

Filc  kosztuje  7zł/ m2.  Cena   pasztetu  a  rezultaty   wyśmiente.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakoś spalanie samo się poprawiło, bez żadnej interwencji. Może coś się dotarło. Ostatnio na trasie ok 300 km spadło do 11,5 l / 100 km przy prędkości 90-100 km/h

 

To raczej   doskonały   wynik.

Wynik rzekł bym standardowy

Różnice w spalaniu wynikają z techniki jazdy i osiąganych prędkości przelotowych  ;)

Niestety mimo wielu prób nie byłem w stanie w trasie nie przekraczać 120 km/h :blush:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzejxx, Wojtek,

 

Właśnie przeczytałem cały wątek i bardzo zaciekawiły mnie a zarazem uradowały Wasze, rzeczowe i szczere opinie na temat V generacji LPG :)

Ciesze się że odważyliście się zamontować do swoich H6 własnie tą generacje. Mój entuzjazm jest duży bo do tej pory tylko z teorii znałem tą generacje i z niecierpliwością czekam na dalsze Wasze opinie i recenzje m.in czy warto.

Z tego co na razie czytam to... marketingowo-książkowo wyglądało to o wiele piękniej <_<

Przy jakiej temp po np całonocnym postoju przełącza na LPG?

 

Gratuluje pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w V generacji, przełączenie na gaz nie do końca zależy od temperatury ( a może nie tylko). Komputer przeprowadza najpierw sprawdzenie a potem po prostu przełącza na gaz.

Ile to trwa dokładnie przy różnych temperaturach nie sprawdzałem ale na pewno szybciej niż przy  instalacji IV gen., gdzie miałem ustawioną temperaturę przełączania na 45 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V generacja przełącza  się    z PB  na LPG  właśnie  w  zalezności   od temp.  otoczenia. Być  może ma  wpływ na to  rozgrzanie  sondy lambda.

W  programie   do  konfiguracji  Vialle  jest    właśnie tabelka  z   chyba  5-cioma   róznymi   zakresami temperatur,  które    można  dowolnie  konfigurować.

W moim przypadku   przy  skrajnych temperaturach   poniżej -10*C  czas  przełączenia  na LPG   to 240 sek.

Dla temperatur  powyżej  0*c  to 120sek   ale  dla   temp  +10*C   to chyba 60 sek.

Czas ten może  być  modyfikowany ręcznie.

Na peweno  V generacja  nie jest  dedykowana  dla  osób   robiących  krótkie  odcinki ponieważ  czas przejścia   na LPG  jest  dość  długi w stosunku  do  instalacji   sekwencyjnych.

Jak  w  każdej  dobrej   instalacji  można  ustawić  RPM  od  jakich  system  przechodzi  na PB.

W serii dla   OBK  przy  5000 RPM   silnik zaczyna  pracować na PB.

Oczywiście  zakres  obrotów  można   prze-konfigurować  dowolnie.

Czas  dopiero  pokaże  co warta   jest V generacja.

W  moim przypadku jedynym  powodem   założenia   V a  nie IV  gen  jest  system rozprężania  gazu  praktycznie  w  samym cylindrze co  powinno  dość  mocno  chłodzić   zawory.

Czy  V generacja  okaże  się  rewolucyjnym  rozwiązaniem  dla  naszych  silników  czas  pokaże  przy czym splanie  LPG  jest  praktycznie  identyczne  jak  w  Foresterze 2.0XT MY03  używanym  w   tych samych  warunkach  na tych samych  trasach.

Edytowane przez WojtekK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatnio zrobiłem katowice-praha 404km na 56l gazu = 13,8l prędkości 130-150km/h

komputer pokazał 11,2 czyli wyszło 24% gazu wiecej niż na benzynie,

ale prawie na pewno muszę przeregulować LGP spalanie jest ciut za wysokie i czuje też słabsze auto jest na większych prędkościach, za bogata mieszanka ?

 

w obu moich instalacjach (Zenit, Tartalini) wszystkie parametry jak temperatury, czasy, przełączanie spowrotem na PB pow np 5000obr dało się też ustawić

 

w instalacji sekwencyjnej czas przejścia jest uzależniony tylko od temperatury wody (min 30-40st, choć w zenicie dało się chyba ustawić 20), woda tu jest potrzebna do ogrzania gazu w parowniku

Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zrobiłem katowice-praha 404km na 56l gazu = 13,8l prędkości 130-150km/h

komputer pokazał 11,2 czyli wyszło 24% gazu wiecej niż na benzynie,

Zachciało Ci się wszystkich wyprzedać to masz  ;)

Mi przy takich prędkościach komp pokazuje ok. 10L czyli 12-12,5 LPG

Standard

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa  mierzenia    spalania   jest  zawiła   bo:  na LPG  każdy  z nas  mierzy   pod  dystrybutorem  z  kalkulatorem  w   rękach....

Natomiast  spalanie   PB   odnosimy najczęściej    do   wskazań   wyświetlacza, który  nas   okłamuje  zaniżając    wskazania.

Nie  ma  cudów   i każde  auto musi  spalić  swoje.

Edytowane przez WojtekK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

Co tu pisać, wszystko działa normalnie. Spalanie 11-14 l/100 km

 

bo wszyscy piszą dopiero jak się coś sypie, a jak jest dobrze - to cisza .... :D

 

wg zasady, żeby nie zapeszyć    ;)

 

Szamotku a Tobie jak tam autko jeździ?

Bo Ty i Twoje H6 jest dla mnie żywym dowodem że LPI nie potrzebne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szamotku a Tobie jak tam autko jeździ?

 

Bo Ty i Twoje H6 jest dla mnie żywym dowodem że LPI nie potrzebne :D

 

odpukać i nie zapeszając - śmiga

62 kkm zrobione 

4 razy wymieniłem filtry i raz odbył się zabieg czyszczenia wtrysków

Na zimnym pali ładnie, pracuje równo ale czas pomyśleć o regulacji luzów zaworowych 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeżdżę OBK 2.5 zgazowanym ale watek czytam z zainteresowaniem bo przyjdzie czas gdy trzeba będzie wymienić auto....  ( ale broń boże Foresterka )

i tak z grubsza licząc...

Instalacja u Jako kosztowała mnie 3850.

spalanie w mieście niemal równo 12.5 LPG

PB = 10l.

koszt 100 km przy dzisiejszych cenach na LPG zatem to jakieś 26,-pln

PB 43pln   czyli na 100 km do przodu 17 pln ale to w teori.... w praktyce jednak na te 100 km dojdzie mi w zimie na pewno litr PB zanim się przełączy..

czyli zysk to mniej więcej 13 pln...

 

Kolega w poście powyżej przy 62 tys pisze o regulacji zaworów...

zatem załóżmy że przebieg 60 tys jest tutaj odnośnikiem

 

60 tys pozwoliło mi zaoszczędzić 10 200,- pln

minus 3850 minus 2 regulacje zaworów czyli 600 minus 2 przeglądy 300

jestem zatem na czysto  mniej więcej 5 500,- PLN do przodu...

 

przy silniku H6 i zostawmy spalanie na podobnym poziomi bo niewiele to zmieni

przy IV generacji LPG od 10200 zysku na paliwie odliczamy 3850 za instalację i ile za regulację ? 4000 ? no i pewnie przeglądy ze 300

zysk = 2000,- pln..

 

przy V generacji.... jeżeli koszt instalacji jest wyższy o 1500 pln wychodzi niemal na 0...

 

opłacalność LPG w H6 jest zatem w głównej mierze zależna od tego kiedy trzeba regulować zawory..... jeśli co 60 tys... to nie jest to mega biznes...

Przeczytałem cały wątek i nadal nie mogę dojść do jasnego wniosku.... Co ile km ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...