Jump to content

Tarcze STI a Brembo


usa

Recommended Posts

Czy ktoś ma doświadczenie, aby porównać trwałość tarcz hamulcowych do STI MY12 (326x30) pomiędzy oryginałem (1000 zł/szt) a Brembo 09.7812.21 (500 zł/szt)? Albo może ktoś zna jakąś lepszą tarczę pod te konkretne zaciski STI z DS2500. Chodzi mi konkretnie o gięcie tarcz. 

Proszę nie pisać o stylu jazdy, kałużach, montażu, biciu piasty, innych mega super zaciskach, itp.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Też słyszałem wcześniej, że różnią się tylko znaczkiem, tylko nie mam jak tego sprawdzić na 100%.

 

A wiesz co lepszego w takim razie można włożyć pod te zaciski?

Link to comment
Share on other sites

To może być mój następny wybór, a na razie za radą Carfita i paru innych opinii wybiorę raczej DBA 4000 T3 za ok. 1/3 ceny Performance Friction. Chciałbym przejechać na nich jakieś 30 tys. minimum.

Link to comment
Share on other sites

np Performance Friction pływające, chyba najlepsze materiałowo tarcze na rynku :)

 

To fakt, rewelacyjne tarcze , ale to nie sa pływające tylko dwuczesciowe jak juz   :)

Szkoda tylko że ceny sa grube…  :(

Link to comment
Share on other sites

 

 

np Performance Friction pływające, chyba najlepsze materiałowo tarcze na rynku :)

To fakt, rewelacyjne tarcze , ale to nie sa pływające tylko dwuczesciowe jak juz :)

Szkoda tylko że ceny sa grube… :(

Ja pisze o wersji plywajacej takie jak sa do Evo.

Tutaj wersja standardowa dwuczesciowa skrecana:

 

rotor-dimpled-web_7.jpg

 

A tu plywajaca:

 

997736953_LcQea-L.jpg

Link to comment
Share on other sites

Są wykonane z lepszych materiałów, jest to stał wysokoweglowa, bardzo odporna na wysokie temperatury i tarcie! Zużywają się znacznie wolniej niż standardowe, odprowadzają ciepło znacznie szybciej! Są dużo lżejsze od normalnych i są cholernie drogie.

Link to comment
Share on other sites

Sama nazwa mówi za siebie pływające ,każdy materiał pod wpływem wysokiej temperatury zmienia właściwości i żeby nie wpływało to na układ kierowniczy i hamulcowy ,stosuje się taką technologie ,każdy sportowy motocykl jest w takie wyposażony gdzie jest to bardzo istotne ,waga też ma tu znaczenie ,można wtedy wykonać mocowanie z innego materiału jak  resztę tarczy stykającej się z klockami

Edited by Grzesiek79
Link to comment
Share on other sites

 

 

Co daje pływająca tarcza...po za wygladem?

Daje trochę hałasu i lepszą cenę :) .

A technicznie układa się ładnie w płaszczyźnie tłoczków i klocków.Klocki fajnie przylegają. Ciepła nie odprowadzają lepiej niz inne, ale nie przenoszą go tak do piasty i łozyska. Mniej się odkształcają cieplnie , i nie krzywią się sie łatwo , bo zwykła tarcza jest mocno niesymetryczna (trzyma ja dzwon jako jednolity materiał).

Link to comment
Share on other sites

U mnie pływające odkształcały się znacznie szybciej niż zwykłe. Może dlatego, że to brembo były i nawiercane dodatkowo. Poza tym nie czułem różnicy w hamowaniu.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

A czy ktoś może powiedzieć jaka jest różnica pomiędzy Brembo oznaczonymi 09.7812.11 a 09.7812.21?

Z tego co zauważyłem, to te z końcówką -11 mają rozstaw 5x100 a te z -21 maja 5x114,3. Może i nie byłoby w tym nic dziwnego, ale cena tych drugich jest 2 razy niższa, więc dopatruję się większych różnic...  :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...