Skocz do zawartości

AWD i skuteczne przeniesienie napedu


Ninja

Rekomendowane odpowiedzi

Od razu zaznaczam, jechałem tylko Imprezą WRX... Legay z oczytania bardzo drogie auto, cześci na allegro drogie i cięzkie do schwycenia. Co do osiągów to nie ma najlepszych recenzji. Paliwożerne, choc mocne (203,4 km). Osiągi to 213 km/h przy 6300 obr/min. Moment 260Nm. za mały w porównaniu z imprezą do szalenstwa w obsadzie 4 łap. Przypomnę, że do sprawnej pracy napedu 4WD potrzeba minimum 280km. Legacy gubi więc te 80. Skuteczne przełożenie maxymalne na jedną oś to 240KM, czyli braknie jakieś 200KM :] Subaru Legacy wydaje się więc dobrym autem terenowym na zimę czy jeśień, bo przy obecnaj konstrukcji nośnej i obecnie panujących prawach fizyki nie jest w stanie przenieść skutecznie dostępnych 200KM na jezdnię.

 

Pozwolilem sobie zacytowac pewnego pana ktory tak wlasnie twierdzi na podstawie przejażdzki tylko WRX-em. Jak sądzicie? Ma troche racji jesli chodzi o skuteczne przeniesienie poprzez AWD tych 200 koni na koła? Mnie sie wydaje ze 200 koni i 260 Nm momentu to juz mozna pojezdzic jak na poczatek i wcale mi sie nie wydaje to malo.Oczywiscie ze jak ktos sie przesiadzie z STi na Legacy turbo to bedzie mu malo. Ale...

 

P.S. nie wiem czy dobry dzial na taki post. Wkrotce sie mam nadzieje połapie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze Panu sie cos pomylilo.Kto ustalil ze 280km potrzebne jest do sprawnej pracy AWD.Legacy turbo dobrym samochodem terenowym :mrgreen: i czesci na alegro drogie...Dobrze ,ze napisane jest ,ze mu sie zdaje.Legacy turbo w 1991-3 bylo jednym z szybszych aut mialo 260km te 200 to podobno do jakis norm w Europie(kg-KM) To auto bylo szybsze i lepiej sie prowadzilo niz moj Golf GTI w gr A To bylo auto dzieki ktoremu zakochalem sie w Subaru mimo stalych uwag o "koreanczyku" .Nazwy wiekszosc nie slyszala. :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy turbo w 1991-3 bylo jednym z szybszych aut mialo 260km te 200 to podobno do jakis norm w Europie(kg-KM) To auto bylo szybsze i lepiej sie prowadzilo niz moj Golf GTI w gr A To bylo auto dzieki ktoremu zakochalem sie w Subaru mimo stalych uwag o "koreanczyku" .Nazwy wiekszosc nie slyszala. :mrgreen:

AK

 

Chyba się wybiorę do Jetronica na pomiar, ciekawe ile jeszcze zostało w stadku ;)

Poprosze o rozwinięcie, ciekawe rzeczy z ta mocą.

Nie zmienia to faktu, że Impreza GT ciut lepiej jedzie od Legacy turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie ten wątek ciekawi - czy to znaczy, że Legacy turbo niało moc zaniżaną na papierze, czy jakoś było dławione sztucznie na Europę?

 

A jeśli tak... to czy takie 12-14 letnie auto da się "oddławić"? ;-)

 

I przy okazji, ciekwe, ile dziadki dają mocy teraz - niedawno jeden majster od Subaru mówił mi, że pewnie góra 170, w większości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie ten wątek ciekawi - czy to znaczy, że Legacy turbo niało moc zaniżaną na papierze, czy jakoś było dławione sztucznie na Europę?

 

A jeśli tak... to czy takie 12-14 letnie auto da się "oddławić"? ;-)

 

I przy okazji, ciekwe, ile dziadki dają mocy teraz - niedawno jeden majster od Subaru mówił mi, że pewnie góra 170, w większości...

Na oko to dają znacznie więcej ale wiadomo, na to to chłop w szpitalu umarł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze ma 260KM to uslyszalem od pewnego finskiego Dilera Importera Rajdowca ktory te auta do Polski wysylal w 1992roku.Powiedzial ,ze to w serji w Japonii ma 260 i nikt nie bedzie robil nagle 200 bo pareset sztuk do Europy wysylaja :mrgreen: Uwierzylem bo przy tej masie to bylo b. szybkie.Wiem , ze gdy 1994 mialemGT i pytalem jak przerobic silnik to pierwsze to kazali blok od Legacy Turbo kupic bo mocniejszy. To samo gdy mialem rajdowy typRA to blok silnika silnika byl jak Leg.Turbo.A moze cos pokrecilem bo to dawno bylo ale chyba tak.Trzeba sprawdzic ile mial leg Turbo w Japoni.

ps W Finlandii wszyscy sa rajdowcami :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps W Finlandii wszyscy sa rajdowcami :mrgreen:

AK

 

No, nawet kierowca autobusu jadąc szutrem na paru zakrętach trochę kierą odkręcał! :shock:

 

Wczoraj czekałem na rondzie na zielone i z lewej strony jechał autobus wojskowy gnał niesamowicie (a wiadomo rondo jak rondo jest trochę podsypane) Jak go rzuciło to ludzie w środku nie wiedzieli czego się trzymać, a dodam że na początku siedzieli :mrgreen: Hehe fajny widok, ale kierownik twardy przejechał na pełnym bucie przez rondo . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...