Tiger Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) Dzień dobry! Na słupku obok drzwi kierowcy, przy oznaczeniu jakie opony mogą być stosowane w tym aucie są podane jedynie dwa rozmiary: 225/55/18 - takie mamy w standardzie i 225/60/17 - tylko przy tych drugich jest oznaczenie "SNOW". Czy to znaczy, że producent dopuszcza / zaleca stosowanie opon zimowych jedynie na kołach 17'? Czy Dyrekcja lub ktoś inny z SIP mogłaby ostatecznie wyjaśnić problem czujników ciśnienia przy zmianie felg 18' <--> 17'. Edytowane 15 Września 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 16 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Czy to znaczy, że producent dopuszcza / zaleca stosowanie opon zimowych jedynie na kołach 17'? Nie. Określenie "snow" należy rozumieć w kontekście indeksu prędkości. Innymi słowy : Dla 18" także opony zimowe powinny mieć indeks "V" Dla 17" dopuszczalny jest dla opon zimowych także indeks "H" Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Czy Dyrekcja lub ktoś inny z SIP mogłaby ostatecznie wyjaśnić problem czujników ciśnienia przy zmianie felg 18' <--> 17'. Pozwolę sobie uzupełnić odpowiedź - przy założeniu zmiany kół na 17" koła lub zakupu dodatkowych 18" felg, należy pamiętać o zakupie czujników TPMS o numerze katalogowym 28103FJ000, Koszt czujnika to 221,40 zł brutto. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 do xv tez tyle kosztuja??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 16 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Czy Dyrekcja lub ktoś inny z SIP mogłaby ostatecznie wyjaśnić problem czujników ciśnienia przy zmianie felg 18' <--> 17'. Pozwolę sobie uzupełnić odpowiedź - przy założeniu zmiany kół na 17" koła lub zakupu dodatkowych 18" felg, należy pamiętać o zakupie czujników TPMS o numerze katalogowym 28103FJ000, Koszt czujnika to 221,40 zł brutto. Pozdrawiam Czy koła z tymi nowymi czujnikami można zmieniać samodzielnie albo u dowolnego wulkanizatora, czy może potrzebny jest komputer z możliwością programowania tych czujników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Innymi słowy : Dla 18" także opony zimowe powinny mieć indeks "V" Dla 17" dopuszczalny jest dla opon zimowych także indeks "H" Szanowna Dyrekcjo, ale jest to niezgodne z polskim prawem jak i prawem unijnym, które w przypadku opon zimowych (lub innych z oznaczeniem M+S) dopuszcza używanie opon z dowolnym niższym indeksem predkości niż homologowanym dla opon letnich. Jedynie trzeba spełnić dwa warunki - minimalny indeks to Q-160 km/h oraz trzeba umieścić widoczne ostrzeżenie o niższym indeksie. Gdyby było innaczej to używanie Forestera XT byłoby niemożliwe w niektórych krajach (regionach) europejskich gdzie praktycznie jedyne dostepne opony zimowe maja indeksy Q R i T (kraje skandynawskie i bałtyckie) 5a.) Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG, dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy. Edytowane 16 Września 2014 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Nie rozumiem Kolego lukass, dopiero co w innym wątku twierdzisz, że ta wklejka nie ma ŻADNEJ podstawy prawnej, a tu w tej samej sprawie już piszesz jest to niezgodne z polskim prawem jak i prawem unijnym W związku z tym uważam, że pewnie producent /importer wkleił co uważa za stosowne i bezpieczne, tyle.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 (edytowane) Czy koła z tymi nowymi czujnikami można zmieniać samodzielnie albo u dowolnego wulkanizatora, czy może potrzebny jest komputer z możliwością programowania tych czujników? Nie byłbym sobą, gdybym nie zaprosił do ASO :-) Generalnie potrzebne jest urządzenie diagnostyczne TPMS i wiedza odnośnie "resetu" systemu. Myślę, że przy okazji zakupu czujników można wynegocjować koszt montażu/wymiany kół. do xv tez tyle kosztuja??? Tak. Do wszystkich modeli Subaru wyposażonych w czujnik spadku ciśnienia w oponach. Edytowane 17 Września 2014 przez raju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 dopiero co w innym wątku twierdzisz, że ta wklejka nie ma ŻADNEJ podstawy prawnej, a tu w tej samej sprawie już piszesz Gdzie piszę? Odnosze sie do stwierdzenia/interpretacji Dyrekcji, że jest niekoniecznie zgodna z przepisami. NAklejka na słupku/wlewie itd - jest inna u każdego producenta i tu z tego co wiem to inwencja wąłsna producenta a nie normy jak ją zrobic. W związku z tym uważam, że pewnie producent /importer wkleił co uważa za stosowne i bezpieczne, tyle.... Możemy określić ze jest to sugestia/zalecenie, ale w zwiazku z przepisami i wg potrzeb mozesz zastosować inne indeksy prędkości i nie może to generowac żadnych konsekwencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Szanowna Dyrekcjo, ale jest to niezgodne z polskim prawem jak i prawem unijnym, które w przypadku opon zimowych (lub innych z oznaczeniem M+S) dopuszcza używanie opon z dowolnym niższym indeksem predkości niż homologowanym dla opon letnich. Jedynie trzeba spełnić dwa warunki - minimalny indeks to Q-160 km/h oraz trzeba umieścić widoczne ostrzeżenie o niższym indeksie. Gdyby było innaczej to używanie Forestera XT byłoby niemożliwe w niektórych krajach (regionach) europejskich gdzie praktycznie jedyne dostepne opony zimowe maja indeksy Q R i T (kraje skandynawskie i bałtyckie) Obawiam się, że nie widzę sprzeczności. Producent homologuje określone rozmiary opon dla swego pojazdu. Jeżeli prawo ogólne mówi, że można stosować także inne indeksy, to ... można ( bez konieczności uwzględniania tego faktu w homologacji ). I tak można stosować opony o rozmiarze zgodnym z homologowanym, lecz np. o wyższym indeksie prędkości, czy też nośności opony. Podobnie, gdy prawo ogólne mówi, że w określonych warunkach można stosować indeks prędkości niższy ( z naklejką !), to także tu brak jest konieczności dodatkowego uwzględniania tego. Ja osobiście jakoś jednak nie mam w planach ograniczania się do 160 km/godz... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Jeżeli prawo ogólne mówi, że można stosować także inne indeksy, to ... można ( bez konieczności uwzględniania tego faktu w homologacji ). Ciszę się że zostało to napisane, bo z poniższego cytatu jakoby to absolutnie nie wynikało: Dla 18" także opony zimowe powinny mieć indeks "V" Dla 17" dopuszczalny jest dla opon zimowych także indeks "H" A to naprawdę ważne - o ile z indeksem poniżej H na siłe jak ktoś nie ma potrzeby nie trzeba schodzić, o tyle w rozmiarze 225/55R18 wybór opon jest tak kiepski, że aż szkoda nie założyć czegoś z indeksem H - gdzie wystepuje duzo lepszych opon zimowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Ryniewski Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) Kupiłem NOKIAN WR SUV3 102 H 225/55R18 do swojego XT. Czy ktoś w prostych żołnierskich zdaniach moze mi powiedzieć, czy zrobiłem dobrze, czy mnie sprzedwaca naciagnął, bo powinny być z indeksem V??? Bo już zgłupiałem... Z tego co piszecie, to producent sobie, prawo sobie, a co na to praktycy, którzy jeżdżą? Edytowane 18 Listopada 2014 przez Tomasz Ryniewski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Indeks prędkości niższy dla zimówek ok, natomiast nośności za wysoki i tu jest dyskusja, czy dobrze, czy nie, moim zdaniem ok (legalnie i praktycznie), choć opona będzie twardsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) Problem jest o tyle ważny, że w rozmiarze 225/55/18 99V po prostu NIE MA żadnych zimowych opon, chyba że popularne wyszukiwarki się mylą Moim zdaniem jednak FHI sprawę przewidział i dlatego jest taka tabliczka jaka jest... - na naszych słupkach w FXT MY14 (w MY13 chyba też jest taka sama?) i ja tabliczki posłuchałem i mam takie opony zimowe jakie zaleca, tzn. te jakie mają oznaczenie "SNOW". Edytowane 18 Listopada 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz_wie Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Witam, Kilka pytań do nowego Forka XT 2014. Czy ktoś może mi potwierdzić, ewentualnie poprawić wymiary felg aluminiowych 17-tek dla Forka XT 2014? 7x17, ET48, 5x100 Czy ze względu na napęd możliwe jest stosowanie opon zarówno kierunkowych jak i asymetrycznych (oczywiście 4 szt. jednych lub drugich - nie mam zamiaru mieszać) zakładając, że są w odpowiednich rozmiarach? Kolejne pytanie nie koniecznie w tym dziale ale może ktoś zna odpowiedź. Czy czujniki ciśnienia są obowiązkowe jeżeli zmieniam felgi na 17 czy można jeździć bez czujników i nie ma to negatywnego wpływu na samochód (z pominięciem lampki ostrzegawczej, która się będzie podobno świecić). Ktoś wie jak się to ma do ubezpieczenia? Czy brak czujników może być podstawą do niewypłacenia lub zaniżenia wypłaty ubezpieczenia w razie nieszczęśliwej sytuacji na drodze? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 to ja się dołączę - czy felga: http://sklep.subaru.pl/pl/p/Felga-aluminiowa-17/212 podchodzi do Forka XT? Jeśli tak, to rozumiem że jedyny akceptowalny rozmiar to ten "broszurowy-homologowany" (225/60/17)? czy zastosowanie węższej opony jest dopuszczalne? (205, 215)? Chodzi mi o trakcję na śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Kupiłem NOKIAN WR SUV3 102 H 225/55R18 do swojego XT. Czy ktoś w prostych żołnierskich zdaniach moze mi powiedzieć, czy zrobiłem dobrze, czy mnie sprzedwaca naciagnął, bo powinny być z indeksem V??? Bo już zgłupiałem... Z tego co piszecie, to producent sobie, prawo sobie, a co na to praktycy, którzy jeżdżą? Krótko i na temat - jest OK. Zgodnie z prawem i bardzo dobra guma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Kupiłem NOKIAN WR SUV3 102 H 225/55R18 do swojego XT. Czy ktoś w prostych żołnierskich zdaniach moze mi powiedzieć, czy zrobiłem dobrze, czy mnie sprzedwaca naciagnął, bo powinny być z indeksem V??? Bo już zgłupiałem... Z tego co piszecie, to producent sobie, prawo sobie, a co na to praktycy, którzy jeżdżą? Krótko i na temat - jest OK. Zgodnie z prawem i bardzo dobra guma Krótko i na temat si nie da przy tej gumie w tym rozmiarze, ze względu na "H" a nie "V" zgodnie z prawem będzie, jak wklei tabliczkę zgodnie z dyrektywą i / bądź rozporządzeniem z informacją o obniżonej prędkości w stosunku do homologacji auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Kupiłem NOKIAN WR SUV3 102 H 225/55R18 do swojego XT. Czy ktoś w prostych żołnierskich zdaniach moze mi powiedzieć, czy zrobiłem dobrze, czy mnie sprzedwaca naciagnął, bo powinny być z indeksem V??? Bo już zgłupiałem... Z tego co piszecie, to producent sobie, prawo sobie, a co na to praktycy, którzy jeżdżą? Krótko i na temat - jest OK. Zgodnie z prawem i bardzo dobra guma Krótko i na temat si nie da przy tej gumie w tym rozmiarze, ze względu na "H" a nie "V" zgodnie z prawem będzie, jak wklei tabliczkę zgodnie z dyrektywą i / bądź rozporządzeniem z informacją o obniżonej prędkości w stosunku do homologacji auta. Some say, że ktoś taką zamocował. Również some say, że ktoś to kiedyś skontrolował Ale tak, zgodnie z literą prawa oczywiście masz rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) Kolego u nas też nie słyszałem, ale w Niemczech czy Austrii, przy ogólnej kontroli na drodze, masz jednak spore prawdopodobieństwo trafienia dodatkowych paru euro, za tego typu wykroczenie. Poza tym, a może przede wszystkim nie odnosiłem się do realności ukarania za to, tylko do Twojego sformułowania: Zgodnie z prawem Edytowane 26 Listopada 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się