Skocz do zawartości

OBK diesel spadek mocy chęci engine i kontrola trakcji


piot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Odebrałem auto po przeglądzie dojeżdżając do domu zgasło na wolnych obrotach. Po odpaleniu swieci sie check engine i kontrolka kontroli trakcji. Auto nie przyspiesza pomimo, że obroty wzrastają jak należy (jedzie jak wykastrowane). Jednocześnie przy dodawaniu gazu słychać coś jakby szum (myśle, że z lewej strony), co dziwne po wcisnieciu sprzęgła i przegazowaniu szum się nie pojawia. Co to może być ? Dzwoniłem do aso i mam podjechać w poniedziałek.

Edytowane przez piot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijcie od wypicia mocnej liściastej herbaty sypanej, nie z torebki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A potem sobie powróżcie z fusów. Efekt podobny do tego co powyżej napisano.*

 

 

*odnosi się do znakomitej większości postów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki za błyskawiczną reakcję :)

 

Zauważyłem, że problem się objawia po nagrzaniu silnika. Gdzieś też wyczytałem, że podobne objawy daje EGR.

Miałem dokładnie to samo w Forku 2.0D. Te same kontrolki, auto na autostradzie max. 160km/h jakbym miał 75KM ;) Najdziwniejsze było że jak auto wystygło, odpaliłem i wszytko OK. Za kolejnym odpaleniem znowu 75KM :D  Wymieniony EGR i po sprawie. Jeśli masz auto na gwarancji dzwoń po lawetę i do ASO. U mnie nie było EGR na stanie i nie chcieli dać mi auta zastępczego, gdyż dojechałem na własnych kołach :facepalm: Koniec końców sprowadzenie trwało 2 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

piot daj znać co było/ jest.

szczur75 sorry Twoja wypowiedź przyniosła wiele odpowiedzi na zadane pytanie

 

Co to może być ?

I pytanie. W ogóle po co był ten post? Bez urazy. 

 

 

 

Bo bez podłączenia pod SSM czy też inny tester diagnostyczny to można sobie zgadywać co autu dolega. Co zresztą czynicie. Oczywiście jest szansa, że ktoś zgadnie. Jakaś jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym szczur75, że jakieś 30 minut przed opisaną sytuacją auto odebrałem z aso po przeglądzie... Zakładam że wykonali diagnostykę...

Objawów wcześniej nie było poza zapaleniem się obydwu kontrolek o czym poinformowałem serwis. Stąd domniemuję, że kabel nie zawsze prawdę powie i bardziej polegam na opinii fachowca z Poznania ;-)

Edytowane przez piot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym szczur75, że jakieś 30 minut przed opisaną sytuacją auto odebrałem z aso po przeglądzie... Zakładam że wykonali diagnostykę...

Objawów wcześniej nie było poza zapaleniem się obydwu kontrolek o czym poinformowałem serwis. Stąd domniemuję, że kabel nie zawsze prawdę powie i bardziej polegam na opinii fachowca z Poznania ;-)

Ponieważ piszesz o szumie, podejrzewam (pozdrowienia dla @szczur75 :facepalm:), że zsunał się wąż przy IC. W ASO przy przeglądzie bywa rozączany i po ponownym złączeniu obejma czasem nie złapie dość mocno lub jest założona w niewłaściwym miejscu. Otwórz maskę i sprawdź czy któryś wąż zwyczajnie nie zsunął się z króćca.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na pęknięcie lub nieszczelności bo nie widzę żeby cokolwiek "wisiało" bezpansko. Poza tym kontrolki zaświeciły się jeszcze przed serwisem (co prawda zgasły) a według aso komputer nic nie pokazał. Co prawda, kiedy telefonicznie poinformowałem ich o problemie, człowiek przyznał, że na próbnej jeździe też słyszał szum przy przyspieszaniu, ale jak widać zignorował i jest jak jest.

Diagnoza PKocial w 100% trafna, czekam na przybycie rury, tym czasem taśma ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Czy to normalne? We wrześniu 2014 wymieniłem w ASO wąż IC minęło raptem kilka miesięcy.... i znów to samo...

 

Chodzi Ci o ten gumowy wąż wychodzący z intercoolera? Mi pękł kilka miesięcy po gwarancji, następny wytrzymał 2 lata i chwilę, potem ten wymieniony zaczął spadać co 2-4 tygodnie. W końcu po 3 próbach poprawienia wymieniono go na nowy i... od dwóch tysiecy km spokój.

Jeśli nie minęło 2 lata od wymiany, a robiłeś w ASO, to wymienią Ci na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze: wąż pęka czy spada z króćca?

 

Jeśli to drugie, to należy przyjrzeć się opaskom. Wymagają dość mocnego dokręcenia i wyczyszczenia węża przed nałożeniem. Ja dodatkowo lekko smaruję opaskę płynem do mycia naczyń żeby przy dokręcaniu miała poślizg ale później mocno zblokowała się na karbie króćca.

Co pewien czas warto wymienić opaski - jeśli mają skłonność do luzowania to niestety wąż będzie spadać mimo wszystkich wysiłków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodatkowo lekko smaruję opaskę płynem do mycia naczyń żeby przy dokręcaniu miała poślizg ale później mocno zblokowała się na karbie króćca.

 

 

Dbałość o szczegóły godna podziwu  ;) Ale na pewno się opłaca  :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...