Skocz do zawartości

Po jakim czasie można wykorzystywać maksymalne obciążenie silnika ?


Machoń

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ile czasu musi upłynąć od odpalenia zimnego silnika do wykorzystania jego pełnych możliwości ? Ile musi minąć minut lub może kilometrów ? Poza temp. cieczy chłodzącej nie mam żadnych wskaźników.

 

Niedawno ciepły silnik wyłączyłem i za ok. 1:30 godz. odpaliłem auto (wskazówka temp. cieczy chłodzącej była na tym poziomie co przez zgaszeniem tj. ciut poniżej połowy) i pojechałem w drogę, po upływie ok.3 min. i 2,5 km dałem mu parę razy mocno po gazie ( ok 5,5- 6 tyś RPM). Czy to nie za szybko ? Czy turbo nie dostało trochę ? Myślę, że nie to przez 1:30 chłodziwo trzymało temp. a pewnie olej wychładza się dłużej więc powinien być silnik jeszcze ciepły? Nic tam nie porobiłem ?

 

Ile wy czekacie zanim w pełni obciążycie silnik i turbo ?

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu musi upłynąć od odpalenia zimnego silnika do wykorzystania jego pełnych możliwości ? Ile musi minąć minut lub może kilometrów ? Poza temp. cieczy chłodzącej nie mam żadnych wskaźników.

 

nie da się jednoznacznie odpowiedzieć po jakim czasie i po ilu kilometrach, bo to zależy od wielu czynników ... ale generalnie silnik musi się rozgrzać, więc jak masz do dyspozycji tylko std wskaźnik na desce z temp. cieczy chłodzącej - to przyjmij, że olej grzeje się ok 3x dłużej ... i czekaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale jak ciepły silnik gaszę i za 1:30 godz. odpalam ponownie i temp.cieczy chłodzącej nie opadła to przyjmuję, że silnik jest w miarę ciepły? Prawda ?

 

Wtedy nie musze czekać powiedzmy znów ok .10 min. czy 10 km jazdy tylko mogę ten czas skrócić do np. 2min. lub 2 km. Wskazówka chłodziwa i tak się już nie podniesie bardziej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A mi wpadł do głowy inny "pomysł", aby nie tworzyć nowego tematu podepnę pod ten wątek. Da się zamontować czujnik mierzący temperaturę oleju, poprowadzić kabelek do deski rozdzielczej, ale zmienić układ tak, aby już istniejący wyświetlacz do temp. zewnętrznej (OUT. TEMP) pokazywał właśnie ją? Ktoś już gdzieś tak modził? :) Zmiana napisu "OUT." na "OIL" wtedy też wskazana :biglol:

 

Edit: z drugiej strony istniejący chyba nie pokaże nic ponad 100 stopni...

Edytowane przez thearchitect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi wpadł do głowy inny "pomysł", aby nie tworzyć nowego tematu podepnę pod ten wątek. Da się zamontować czujnik mierzący temperaturę oleju, poprowadzić kabelek do deski rozdzielczej, ale zmienić układ tak, aby już istniejący wyświetlacz do temp. zewnętrznej (OUT. TEMP) pokazywał właśnie ją? Ktoś już gdzieś tak modził? :) Zmiana napisu "OUT." na "OIL" wtedy też wskazana :biglol:

 

Edit: z drugiej strony istniejący chyba nie pokaże nic ponad 100 stopni...

pewnie się da, ale zależy do ilu jest wyskalowany, najprościej jest wziąść czujnik zewnętrzny, zmierzyć rezystancję na czujniku jaką ma, wsadzić odpowiednie oporniki i sprawdzić do ilu się wykręci, ew wsadzić czujnik do wrzątku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...