Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, mechanik napisał:

Tak jest nie tylko w Subaru. Nie rozumiem tego. 

 

Nie nie doświadczyłem tego w ani w KIA w której serwisuję kilka samochodów od 11 lat ani w BMW.

Jest szybko, łatwo i przyjemnie. Bez wmawiania, że lakier na zgrzewie pękł w okresie gwarancji od tego, że na niego za często patrzyłem otwierając tylną klapę.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mechanik napisał:

Są "safety recall" - wtedy właśnie otrzymujesz pismo od serwisu. 

Są też "technical Bulletin' gdzie producent sugeruje wymianę elementu jako sposób na wyeliminowaną usterki. 

 

Pisma to ja nigdy nie dostałem. Jedynie info ogólne najczęściej na forum "jest akcja sprawdź VIN na www" a przerabiałem od 2006 co najmniej kilka akcji na różnych modelach.

Trochę to słabe. Z klimą jest podobnie. Info z ASO jak cieknie to jest akcja i wymieniamy. Wchodzę na stronę i żadna akcja mnie nie obejmuje. Tak miałem w STI a teraz w XT.....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Adam12 napisał:

 

Pisma to ja nigdy nie dostałem. Jedynie info ogólne najczęściej na forum "jest akcja sprawdź VIN na www" a przerabiałem od 2006 co najmniej kilka akcji na różnych modelach.

Trochę to słabe. Z klimą jest podobnie. Info z ASO jak cieknie to jest akcja i wymieniamy. Wchodzę na stronę i żadna akcja mnie nie obejmuje. Tak miałem w STI a teraz w XT.....

Ja o wymianie pompy wspomagania kierownicy dowiedziałem się na amerykańskim Forum Wranglera. Na moje pytanie czy akcja dotyczy również Europy odpowiedział twierdząco dealer w USA.

Z numerem tego "service letter" udałem się do ASO. Pompę wspomagania zmieniono na nowy model. Niektórym jednak ASO odmawiają wymiany. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adam12 napisał:

 

Pisma to ja nigdy nie dostałem. Jedynie info ogólne najczęściej na forum "jest akcja sprawdź VIN na www" a przerabiałem od 2006 co najmniej kilka akcji na różnych modelach.

Trochę to słabe. Z klimą jest podobnie. Info z ASO jak cieknie to jest akcja i wymieniamy. Wchodzę na stronę i żadna akcja mnie nie obejmuje. Tak miałem w STI a teraz w XT.....

 

Myślę, że wystarczył by tylko telefon, ale ważne, żeby wyszło to od Subaru, a nie od użytkownika. Przecież pewna część nowych Nabywców Subaru nigdy nawet na Forum nie zaglądnie. To zdecydowanie jest punkt do poprawy i dopracowania przez serwis Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2022 o 10:00, Woszkowaty napisał:

Szanowni !

Przesyłam informacyjnie, może komuś się przyda, ktoś skorzysta. Jest akcja serwisowa dotycząca czujnika świateł stopu ( mój Forek jest z 2014 ). U mnie się to objawiało brakiem możliwości odpalenia samochodu ( co któryś raz, czym później - tym częściej niestety ) . Po odprowadzeniu do serwisu wymiana gratis w ramach akcji serwisowej. Jedyny minus to brak poinformowania z strony serwisu (Subaru) o zaistniałej akcji, już wcześniej, jak było wiadomo, że trzeba czujnik wymienić.

Wydaje mi się, że to nie jest nowa akcja. To już chyba kiedyś było. I jeśli dobrze pamiętam to to właśnie z tym czujnikiem ja miałem tak że oddałem auto do aso, po odbiorze chcę odjechać a tu problem jakiś (chyba odpalało dopiero za drugim razem bo za pierwszym jakiś błąd był), musiałem się umówić na kolejną wizytę żeby sprawdzili co poszło nie tak. I po kolejnej wizycie coś porobili i mówią że "można jechać".  Dopiero jak zapytałem to w końcu wyjaśnili że moje auto nie było objęte akcją i niepotrzebnie to wymieniali. Fachowcy :) 

Tak więc nie pchajcie się na siłę w różne akcje jeśli nie musicie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jmiciuk napisał:

 

Tak więc nie pchajcie się na siłę w różne akcje jeśli nie musicie :) 

 

U mnie było czarno na białym - w tym konkretnym modelu, z tego rocznika - trzeba to wymienić ( to już po wizycie w serwisie ). Szkoda jedynie, że info nie wyszło z góry, tylko najpierw auto musiało się zepsuć. pojechać do serwisu i wtedy nastąpiło cudowne objawienie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Woszkowaty napisał:

 

U mnie było czarno na białym - w tym konkretnym modelu, z tego rocznika - trzeba to wymienić ( to już po wizycie w serwisie ). Szkoda jedynie, że info nie wyszło z góry, tylko najpierw auto musiało się zepsuć. pojechać do serwisu i wtedy nastąpiło cudowne objawienie.

Z jakichś względów wykonanie czynności z listów serwisowych nie jest dla ASO intratne. Dlaczego? Może Dyrekcja wyjaśni lub ktoś kto pracuje w tej branży. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Adam12 napisał:

rozwarstwienie folii przyciemniającej?

A nie jakichś przeciek? Nieszczelność pakietu?

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2022 o 11:19, FilipBB napisał:

Czy ktoś miał podobnie i jakoś sobie z tym poradził? Szyberdach w FXT Sport MY18.
d4870919630853ef17ad356d980eafd2.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Miałem tak w moim Forku XT MY2016. 

Od początku, zauważyłem od razu jak myłem dach, pierwszy miesiąc. 

Nie zgłosiłem. 

Po prostu nie chciałem żeby papudraki z ASO tykali podsufitkę łapami. Nie widać, chyba że z drona, nie cieknie, olałem.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No to wyszedł kolejny temat. W trakcie jazdy na ekspresówce mały wybuch, smród i pisk ale bez choinki na zegarach. Wyłączyłem klimę i pomogło, doturlałem się do ASO. Poszła sobie sprężarka klimatyzacji + pasek do wymiany bo się przytarł. Na prawdę to koszt 10 tysięcy? Ktoś chyba ostatnio miał szczęście wymienić to na gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, FilipBB napisał(a):

No to wyszedł kolejny temat. W trakcie jazdy na ekspresówce mały wybuch, smród i pisk ale bez choinki na zegarach. Wyłączyłem klimę i pomogło, doturlałem się do ASO. Poszła sobie sprężarka klimatyzacji + pasek do wymiany bo się przytarł. Na prawdę to koszt 10 tysięcy? Ktoś chyba ostatnio miał szczęście wymienić to na gwarancji?

Dlaczego pojechałeś z tym do ASO? Tam są takie ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na tytuł wątku. Wspomnienia wróciły. Nasze pierwsze Subaru w 2013, pierwszy samochód z napędem AWD. 

Dodatkowo stylistycznie bardzo udana generacja.

W 2016 wymieniliśmy na Forka XT. 

Wówczas nie przypuszczałem że to ostatni XT na rynku.

Wątek żył wtedy intensywnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 12.02.2021 o 23:32, pianchi napisał(a):

Witam

Mam XV i znów zamierzam wrócić do Forestera tym razem SJ.

Poświęciłem kilkanaście wieczorów przeczytałem te 700 stron.

Szczerze, dobre i konkretne informacje zajęły by góra 20 stron, reszta to walka z niejakim madoxem oraz licytowanie się kto mniej spali maja turbo i 240 koni.

Byłem napalony na XT ale chyba jednak poszukam zwykłego dwulitrowego manualna.

Smuci mnie na przykład pękająca eko skóra w fotelach.

Ciekawe czy w akumulatory tez tak padały w silnikach bez turbo?

Mimo wszystko czytając wątek przeżywałem z wami zakupy nowych aut, wasze zrozumiałe podniecenie i radość z jazdy.

Na razie mamy kolejny już 2021 rok ceny taniejącą i myśle ze najlepszym rocznikiem będzie dla mnie ze względu na kasę i wiedzę rocznik 2015.

Dziękuję za fajna przygodę i idę czytać dalej innych wątków o SJ.

Pozdrawiam

Witam szanownych... Minęły dwa lata, bardzo dużo zmiennych, dużo aut po drodze, honda, mitsubishi, ale zawsze japończyki i w końcu nadszedł czas na spełnienie marzeń. Szukam w końcu XT 2016-2017 rok

Jak coś to szukam tylko Platinium, ale musi być biały - warunek żonki.

Można dostać auta jeszcze w granicach 100 kkm nalotu.

Koledzy i koleżanki, proszę o info jak Wam się XTeki sprawują?

 

Może w końcu uda się pojechać na Plejady 2024!!!

 

Z góry dziękuję za info

 

Edytowane przez pianchi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pianchi napisał(a):

Witam szanownych... Minęły dwa lata, bardzo dużo zmiennych, dużo aut po drodze, honda, mitsubishi, ale zawsze japończyki i w końcu nadszedł czas na spełnienie marzeń. Szukam w końcu XT 2016-2017 rok

Jak coś to szukam tylko Platinium, ale musi być biały - warunek żonki.

Można dostać auta jeszcze w granicach 100 kkm nalotu.

Koledzy i koleżanki, proszę o info jak Wam się XTeki sprawują?

 

Może w końcu uda się pojechać na Plejady 2024!!!

 

Z góry dziękuję za info

 

Bardzo dobrze.

Forester XT SJ kupiony w Wilnie w sierpniu 2014 roku, wersja silnika FA20F 253 KM. Od początku ze mną. 120 tyś mam przejechane. Auto od nowości dostało instalacje Prins DirectLiquiMax, która działa bezproblemowo przez czały czas. Olej w silniku  wymieniam co 7500-8000 km, w skrzyni biegów co 60000 km. Przy 100 tyś. km robiłem luzy zaworowe. O klockach i tarczach pisał nie bedę bo wiadomo. 

W całym okresie użytkowania pojawiły się dwie usterki :

1- rozsczelnił się skraplacz klimy - wymieniono na lepszy zamiennik,

2- przepaliła się żarówka podświetlenia tablicy rejestracyjnej. 

 

Auto bardzo zwinne do miasta, skrętne. Nigdy nie ugrzązłem w zakopiańskich śniegach. Na trasę też się świetnie nadaje, motor radzi sobie z lekką budą na poziomie zadawalającym.

Audio trzeba wymienić bo HK to dno.

 

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pianchi napisał(a):

Można dostać auta jeszcze w granicach 100 kkm nalotu.

Mój MY18 ma 115k więc można znaleźć.

 

7 godzin temu, Miałki napisał(a):

W całym okresie użytkowania pojawiły się dwie usterki :

ja bym dodał obligatoryjne łożyska z piastami przy ok. 100k km :)

 

7 godzin temu, Miałki napisał(a):

Na trasę też się świetnie nadaje

gdyby go jeszcze trochę lepiej wygłuszyli bo przy tak dużej budzie niestety cicho nie jest.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kupiłbym, nasz jest z 2014, ma w tej chwili ponad 86 tys.km. Oprócz bieżących wymian i jednej akcji serwisowej z światłem stopu - wszystko jest ok. 

 

Jedno zastrzeżenie - kupiłbym, ale tylko w wersji turbo. W tej, która jest obecnie - niestety bym nie kupił. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Woszkowaty napisał(a):

Tak, kupiłbym, nasz jest z 2014, ma w tej chwili ponad 86 tys.km. Oprócz bieżących wymian i jednej akcji serwisowej z światłem stopu - wszystko jest ok. 

 

Jedno zastrzeżenie - kupiłbym, ale tylko w wersji turbo. W tej, która jest obecnie - niestety bym nie kupił. 

Wymieniałeś olej w CTV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...