Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

@yossarian.W serwisie poradzono mi żeby studzić,więc studzę Ale ja emeryt jestem i olej zmieniłem po dotatciu...

 

Eee tam emeryt, stare dobre XT-owe nawyki ;) Wiesz, zastanawiam się, czemu w tym grubym manualu, pełnym rozmaitych pierdół nie ma nic na ten temat. Myślę, że nie jest to po prostu kwestia organizowania przyszłościowego zarobku dla serwisów tylko problem został w jakiś sposób rozwiązany, ale może się mylę...

 

Co do Twojego problemu z przeciwmgielnymi, na jednym z anglojęzycznych sklepów z akcesoriami do Subaru widziałem folie ochronne na halogeny. Nie wiem czy rozmiarowo do tej generacji, ale może to jakieś połowiczne rozwiązanie kwestii kamienie kontra światła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja studzę turbinę, w ten sposób, że ostatni odcinek do domu (droga "osiedlowa") toczę się praktycznie bez gazu, a następnie nie gaszę auta zanim nie wjadę do garażu (otwarcie go też trochę trwa). Jak jestem w trasie to też staram się toczyć ostatni kilometr, i czekam jeszczę minutę po zatrzymaniu.

Tak samo robiłem w SBD i turbo nie padło, a w benzynie turbo chyba bardziej się rozgrzewa.

Poza tym wiele to nie kosztuje w przeciwieństwie do naprawy/wymiany turbiny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja studzę turbinę, w ten sposób, że ostatni odcinek do domu (droga "osiedlowa") toczę się praktycznie bez gazu, a następnie nie gaszę auta zanim nie wjadę do garażu (otwarcie go też trochę trwa). Jak jestem w trasie to też staram się toczyć ostatni kilometr, i czekam jeszczę minutę po zatrzymaniu.

Tak samo robiłem w SBD i turbo nie padło, a w benzynie turbo chyba bardziej się rozgrzewa.

Poza tym wiele to nie kosztuje w przeciwieństwie do naprawy/wymiany turbiny :)

I ja podobnie robiłem w moim XT MY06 no i przeżyła 160tys w super stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rachunek potencjalny zysk/ryzyko przemawia za studzeniem, to prawda :) Wasze doświadczenie również za tym przemawia. Będę dalej studził więc. :)

 

Wrzucę temat do technicznego, może ktoś mi podpowie, czy w ogóle w jakiś sposób konstruktorzy aut odnoszą się aktualnie do niemłodego już, w końcu, problemu.

Edytowane przez yossarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz Kristofuros, ale ekscytacja nowym samochodem zmąciła moją czujność i wziąłem Cię za kolejną inkarnację Madoxa :wub: Obiecuję za karę przez tydzień smarować kanapki przepalonym olejem silnikowym i to co najmniej 10W60 zamiast masła, a do tego startować ze świateł wyłącznie z S# porzucając emeryckie zapędy. Przeprosiny przyjęte??? :)

Ja wcale tak nie pomyślałem, ale skoro Ty tak pomyślałeś to w zasadzie powinienem teraz strzelić focha :angry: ... już ;) nie masz za co przepraszać, w sumie Madox może się pojawić w każdej postaci... :rolleyes:

 

Kupuj wczesniej, zdążysz przed końcem zimy. Będziesz miał wtedy swietną zabawę. Rozumiem że na celowniku jest XT?

@yossarian.W serwisie poradzono mi żeby studzić,więc studzę Ale ja emeryt jestem i olej zmieniłem po dotatciu...

Oczywiście, że jedynie słuszny ( wg mnie B) ) XT innego nie biorę nawet pod uwagę.

oczywiście Platinium tylko się zastanawiam jaki kolor Dark Grey Metallic (61K) lub Marine Blue Pearl (F9H)

Ten pierwszy widziałem na żywo w salonie co prawda nie na XT, ale pogląd jest i na niego jestem prawie zdecydowany, ale...

grafitowych aut teraz tak dużo jeździ, że chciałby człowiek jakiejś odmiany.

Marine Blue nie widziałem na żywca i w salonie raczej nie zobaczę - tam tylko srebrne, grafitowe lub czarne.... Zujki w jakich rejonach Poznania się poruszasz ? B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj pojawił się w Rokietnicy nowy Forek. Jego właściciel jest podejrzany o to, że jest moim od kilkunastu lat niewidzianym kolegą z czasów studenckich. Jeśli zagląda na to forum niech się ujawni... :bowdown:

 

Rokietnica. Marim blue jest identyczny jak w poprzednim modelu.

To cały Poznań po przekątnej bym musiał przejechać... Szczepankowo Ci macha z tej strony :D

Nie widzę przeszkód. :facepalm: Kupuj forka, przyjeżdżaj do Rokietnicy... No trzy forki w jednym miejscu, to dopiero byłby widok :wub:

 

Czy ktoś potrafiłby w fotoshopie albo w czym to innym wkleić na masce forestera ładniutki wlot powietrza? Próbowałem sobie wyobrazić i zawsze zyskiwał., jednak byłoby fajnie zobaczyć takie zdjęcie.

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Pytanie do Was: kiedy zabierać się za zamówienie Forestera XT, żeby mieć rocznik produkcji 2014 ( i nie chodzi o modelowy) ?

Produkcja styczniowa jest zamawiania w listopadzie ( początek miesiąca ).

Innymi słowy najlepiej zamówić nie póxniej, niż na przełomie października i listopada ( oczywiście wcześniej już też można, podając, że chce się mieć rocznik 2014 ).

Samochody z produckji styczniowej przychodzą na przełomie marca i kwietnia ( zależy od czasu podróży z JP ).

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Was: kiedy zabierać się za zamówienie Forestera XT, żeby mieć rocznik produkcji 2014 ( i nie chodzi o modelowy) ?

Produkcja styczniowa jest zamawiania w listopadzie ( początek miesiąca ).

Innymi słowy najlepiej zamówić nie póxniej, niż na przełomie października i listopada ( oczywiście wcześniej już też można, podając, że chce się mieć rocznik 2014 ).

Samochody z produckji styczniowej przychodzą na przełomie marca i kwietnia ( zależy od czasu podróży z JP ).

 

Pozdrowienia

 

Z podziękowaniem za wyczerpującą odpowiedź dla szanownej Dyrekcji, lepszego źródła tej informacji nie potrafię sobie wyobrazić :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksperymentu ciąg dalszy.Dystans ten sam, czas identyczny ale równe 6min stałem przed robotami na drodze, wyprzedziłem 6 aut.Tym razem wyszło 8.4l. trochę gorzej ale i tak uważam że to dobry wynik.Tempomat zamykałem o jakieś 10km/h (nie całe) wyżej. Ten dodatkowy postój trochę zamulił porównanie, bo generalnie średnia prędkość byłaby większa.

A tak na marginesie. Temat spalania robi się nieco nudny. Czy wy też macie takie wrażenie? Sprawdzę za 400km średnie i najchętniej wymontowałbym komputer. Wtedy miałbym wolny umysł jak w poprzednim XT. Nie rozumiem, dlaczego na każdej stronie komputera wyświetla się średnie spalanie?

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego Wasze XT-ki tak mało palą, bo co chwile jesteście informowani o zużyciu paliwa i tak jakoś od razu Wam się noga lżejsza robi. W moim Accordzie nie mam żadnej informacji o zużyciu i może dlatego mi pali więcej niż Wasze XT-ki ;) Jak jeżdżę Hondą Jazz 1.2 78KM mojej żonci to tam pokazuje średnie spalanie i jakoś tak od razu się spokojniej jeździ i bije się rekordy spalania w mieście... typu 5,4 l/100km - jakoś zapewne te wskazanie działa na podświadomość i się jeździ spokojniej, aczkolwiek na moją żoncię ten wskaźnik nie działa bo jak ona jeździ ma zużycie 6,5-6,8 l/100km :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym spalaniem nudni już jesteście :P

 

Mój OBK pali 11-12 litrów benzyny, gazu odpowiednio więcej :mrgreen:

Chyba, bo już dawno tego nie sprawdzałam ;)

 

Święte słowa. Ale sama przyznasz, że chłopaki mogą być instruktorami w SJS w dziedzinie oszczędnej jazdy :biglol:

No dobra, nie ma co się obrażać. Po prostu zazdroszczę -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć wiem, że o kolorach dyskusja czcza, jednak ma ktoś już osobiste doświadczenia - na własnym lub ekspozycyjnym Forku z kolorem Venetian Red Pearl lub Marine Blue Pearl? zawsze chciałam mieć czerwony samochód. a po salonach to same srebrne stoją... nuda.

Venetian Red Pearl to ponoć żaden czerwony tylko co najwyżej wiśniowy :-) tak przynajmniej mówią znajomi, którzy oglądali naszego Forka. Na pewno nie jest to kolor wozu drabiniastego :-)

W załączeniu dowód.post-13080-0-11009200-1378489621_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć wiem, że o kolorach dyskusja czcza, jednak ma ktoś już osobiste doświadczenia - na własnym lub ekspozycyjnym Forku z kolorem Venetian Red Pearl lub Marine Blue Pearl? zawsze chciałam mieć czerwony samochód. a po salonach to same srebrne stoją... nuda.

Venetian Red Pearl to ponoć żaden czerwony tylko co najwyżej wiśniowy :-) tak przynajmniej mówią znajomi, którzy oglądali naszego Forka. Na pewno nie jest to kolor wozu drabiniastego :-)

W załączeniu dowód.post-13080-0-11009200-1378489621_thumb.jpg

 

:o:( :( a to żeś mnie zmartwił. widziałam już taki samochód w 3mieście ale myślałam, że ten kolor to jest Deep Cherry a nie Venetian Red.

ja wolałabym zdecydowanie kolor wozu drabiniastego - jak Volvo XC60 R-design.

http://www.autoguide.com/gallery/gallery.php/d/90290-4/IMG_8146.JPG

 

No nic bedzie trzeba zdecydowac sie na złote (Burnished Bronze) lub niebieski...

Edytowane przez Francisza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć wiem, że o kolorach dyskusja czcza, jednak ma ktoś już osobiste doświadczenia - na własnym lub ekspozycyjnym Forku z kolorem Venetian Red Pearl lub Marine Blue Pearl? zawsze chciałam mieć czerwony samochód. a po salonach to same srebrne stoją... nuda.

Venetian Red Pearl to ponoć żaden czerwony tylko co najwyżej wiśniowy :-) tak przynajmniej mówią znajomi, którzy oglądali naszego Forka. Na pewno nie jest to kolor wozu drabiniastego :-)

W załączeniu dowód.post-13080-0-11009200-1378489621_thumb.jpg

 

:o:( :( a to żeś mnie zmartwił. widziałam już taki samochód w 3mieście ale myślałam, że ten kolor to jest Deep Cherry a nie Venetian Red.

ja wolałabym zdecydowanie kolor wozu drabiniastego - jak Volvo XC60 R-design. No nic bedzie trzeba zdecydowac sie na złote (Burnished Bronze) lub niebieski...

Ja mam "niebieski". Jeśli spodziewasz się subarowskiego niebieskiego jaki jest na sti, to możesz się srogo zawieść. Jak już pisałem zmienia się w zależności od natężenia światła i zachmurzenia. Ale skoro mojej żonie się podoba to jest ok.

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety "Blue Mica" jest nieosiagalny, meczylem ludzi w salonie, meczylem centrale w Krakowie, a nawet napisalem do Subaru EU, ale nie i koniec :( Nie pasuje paleta, to nie kupuj pan Subaru, tak to mozna zrozumiec, ale w sumie zrozumiec Japonczyka i jego tok rozumowania nie sposob :P No chyba, ze faktycznie planuja STI wypuscic i dla niego rezerwuja ten kolor, pozyjemy zobaczymy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć wiem, że o kolorach dyskusja czcza, jednak ma ktoś już osobiste doświadczenia - na własnym lub ekspozycyjnym Forku z kolorem Venetian Red Pearl lub Marine Blue Pearl? zawsze chciałam mieć czerwony samochód. a po salonach to same srebrne stoją... nuda.

Venetian Red Pearl to ponoć żaden czerwony tylko co najwyżej wiśniowy :-) tak przynajmniej mówią znajomi, którzy oglądali naszego Forka. Na pewno nie jest to kolor wozu drabiniastego :-)

W załączeniu dowód.post-13080-0-11009200-1378489621_thumb.jpg

 

:o:( :( a to żeś mnie zmartwił. widziałam już taki samochód w 3mieście ale myślałam, że ten kolor to jest Deep Cherry a nie Venetian Red.

ja wolałabym zdecydowanie kolor wozu drabiniastego - jak Volvo XC60 R-design. No nic bedzie trzeba zdecydowac sie na złote (Burnished Bronze) lub niebieski...

Żona też taki chciała, ale no cóż trzeba było się chociaż taką 'czerwienią' zadowolić :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie jakoś klasyczny czerwony nie pasuje do Subaru. Nie wiem, może za sprawą Blue Mica, z którą kojarzy się kwintesencja Subaru czyli STI :).

Natomiast bardzo podoba mi się niebieski Forester, niestety jak zamawiałem to nie było go w najbliższych zamówieniach i musiałbym czekać dłużej.

A ten Venetian Red wg mnie jest dużo ładniejszy niż Deep Cherry Pearl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten Venetian Red wg mnie jest dużo ładniejszy niż Deep Cherry Pearl.

No no no, prosze sie nie wyrażać o moim aucie ;)

A na poważniej, to dziś przejechałem autem 900 km, jakies 100 krajówkami, reszta autostrada. I po raz pierwszy odważniej, bo przebiegu przybywa i chyba już dość oszczędzania silnika, choć cały czas jazda wyłącznie na [ I ]. Z całej trasy, a na autobahnie jazda licznikowo w okolicach 180 km/h była, spalanie wyszło 13,8. Bardzo zadziwiająca jest lekkość z jaką to auto jedzie i niesamowita stabilność, nawet przy ostrych dohamowaniach w skręcie. Mimo wielu narzekań, jakie tu czytałem o fotelach, mogę je tylko pochwalić. I gigantyczny postęp w stosunku do poprzedniej generacji jeśli chodzi o wrażliwośc na boczne podmuchy. Jest prawie nieodczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...