Gość Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 ja mam fajnego forka 1 generacji na sprzedaż w turbo! Godny uwagi! tak na marginesie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_1776 Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Swojego Forestera szukalem kolo 2 miesiecy...sporo przejrzanych ofert, telefonow. I długo sie wahalem czy jednak nie być racjonalnym i wybrać 2.0 na i dołożyć lpg...skończyło sie na zakupie 2.5 xt. Fakt...spalanie nie jest małe. Tyle ze to niewielka wada w stosunku do tego co dostajesz w zamian. o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 przyłącze się jakbyście kupowali forka i mieli do wyboru końcówkę drugiej serii (2006/7), czy początek lll generacji ? silnik na razie nieważny (bo i tak będzie 2,5 NA ) , estetyczne walory jak najbardziej, te starsze mi się wydają solidniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_1776 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 III seria to suv, I i II seria to (seryjnie) nieco wyżej zawieszone kombi. Ja wolę kombi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 II generacja to płyta starej Imprezy, dość zwarty (na dzisiejsze standardy to chyba wręcz mały, szczególnie w środku) samochód, III gen to jest znacznie większe auto, sam rozstaw osi to chyba 9 cm większy niż w 2 generacji, w środku odczuwalnie więcej miejsca, wyżej się siedzi, zdecydowanie bardziej suvowaty. Jeśli nie masz dzieci, a jedynie psa, to styknie II generacja Ja mam 190 cm wzrostu, przy moim ustawieniu fotela, mój Forek jest już autem 3 osobowym. Żeby pasażerowi się siedziało wygodnie, to w zasadzie z tylne kanapy robi się tylko półka na zakupy. Bagażnik ma niecałe 400 litrów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 dodam że mam forka sf (1 gen z 2002, 2,5 NA), jego + i minusy znam chciałbym sobie ewentualnie zmienić na nowszego, ale bez ciśnienia trochę przeraża mnie ten temat: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/39261-usterki-w-forku-my08-czyli-forek-iii/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartol Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Też niedawno szukałem Forka. Celowałem w S-tutbo a skończyło się na 2.5XT. Świetne auto, dające sporo frajdy, sporo palące( moja połowa na trasie zeszła poniżej 9 co chyba nie jest możliwe) ale co tam. Coś za coś:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 W uzupełnieniu wypowiedzi marhofa: Forestery III mają bardziej komfortowe zawieszenie: miękkie i trochę bujające. W porównaniu z nimi Forestery II wydają się sztywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 miękkie i trochę bujające jeszcze bardziej? mam co prawda us speca (może tam jakaś różnica w sprężynach była) ale buja się jak stary tapczan, normalnie mi to nie przeszkadza, ale jak się chcę pobawić- płuży przodem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 (edytowane) Jest różnica. Miałem US Speca 2.5 NA, teraz ma EU 2.5 XT, spore różnice w zawieszeniu... ale i tak w porównaniu to Imprezy to na zakrętach podpiera się lusterkami Edytowane 24 Lipca 2014 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 (edytowane) może w xt jest jakieś twardsze, no i hamulce też powinny być lesze dlaczego nie zdecydowałeś na model lll generacji? (kasa czy tak po prostu?) Edytowane 24 Lipca 2014 przez wojo02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sender3 Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Duży wpływ na prowadzenie mają też felgi i opony. Wystarczy zmienić z R17/55 na R16/55 i odczucie jest "prawie" jakby z gokarta przesiąść się do amerykańskiego pokonywacza szos międzystanowych Oczywiście Forester to nie Impreza więc ciężko się spodziewać super sztywności -można oczywiście przerabiać zawieszenie (obniżać i usztywniać), ale wydaje mi się, że jak ktoś ma takie oczekiwania to już lepiej kupić Imprezę w kombi -bo to dla mnie jak robienie z WRXa - STI czyli walizka $ i wszystko się da. Nie miałem okazji prowadzić Forka III ale z fotela pasażera odczucia są jakby się jechało Tribecą -więc przestronnie (w porównaniu z Forkiem II) wygodnie i po amerykańsku, choć może wystarczy zmienić felgi na 18" albo 19" i będzie jak znalazł na tor w Kielcach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 mi coraz bardziej podoba sie Forester III, ale b. ciezko znalesc 2,5T w manualu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janiss Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Witam chciałbym się podpiąć pod temat. Nosze się z zamiarem kupna Forestera II z silnikiem 2.0 XT ale rozważam również zakup 2,5 N/A raczej będzie to pewne że będzie silnik zasilany gazem, chciałem zapytać o silniki jakie są ich słabe strony bo słyszałem że 2,5 cienko z uszczelkami pod głowicą? Który najlepiej do gazu? Jeżdżę Hondą Accord IV 150KM i szukam auta kombi wyższego pow. 150KM mam już dość krawężników oraz śpiących policjantów, a że w gre wchodzi tylko Japońskie auto padło na Subaru. Proszę o wyrozumiałość nie mam doświadczenia w Subaru i nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie Pozdrawiam Janiss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Forki 2 generacji miały facelifting pod koniec 2005 roku, poza wyglądem, jest też kilka małych niuansów technicznych. Warto wiedzieć na pewno że silnik 2.0 do 2005 roku to 125 KM, a po 2005 158 KM. Ten pierwszy to SOHC, drugi DOHC, oba bardzo dobre pod kątem bezawaryjności. Pozostałe silniki (według mnie wszystkie są godne polecenia) 2.5 - tylko wersje US, w większości z automatami, SOHC, 165-173 KM, bardzo przyjemny silnik i duży moment obrotowy przy niskich obrotach, świetnie się gazuje (podobnie jak 2.0 125 KM), regulacja zaworów na śrubki, zwiększone ryzyko UPG 2.0T - tylko do 2005 roku, duża frajda z jazdy, czasem padają panewki 2.5T - od początku 2005 roku, bardzo duża frajda z jazdy DOHC, wciska w fotel, miażdży cyce i banan nie schodzi z twarzy, pali najwięcej, potrafi wciągać olej, zwiększone ryzyko padu UPG. moim skromnym zdaniem ten post , jest idealnym podsumowaniem , i mozna temat zamknąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 może w xt jest jakieś twardsze, no i hamulce też powinny być lesze dlaczego nie zdecydowałeś na model lll generacji? (kasa czy tak po prostu?) Hamulce niestety te same, dlatego warto w tym temacie troche pogrzebac. Za stosunkowo niewielka kase mozna sporo sytuacje poprawic przez wymiane samych klockow i tarcz z przodu, drozszych wariantow upgradeu tez sporo do wyboru. Odnosnie kwestii wyboru to bardzo bylem zadowolony z poprzedniego Forka, poza skrzynia (nie twierdze ze jest zla, po prostu automat zabieral mi sporo frajdy z jazdy) i faktu ze nie mial kurnika. Forek II i III to dla mnie dwa rozne auta, prowadzenie, osiagi i ilosc dostepnych modow oraz czesci (planowanie roznych upgradeow daje mi sporo frajdy) w moim przypadku zdecydowanie wskazywaly na 2 generacje, do tego jeszcze aspekt wizualny, bo to auto mi sie podoba - szyby bez ramek i taka surowosc Forek III jest inny, wiekszy, ciezszy, bardziej nastawiony na komfort, nie jest dla mnie Bardzo trudno tez znalezc uzywany egzemplarz 2.5XT, bo chyba dosc szybko zniknely z oferty w PL ze wzgledu na normy emisji spalin... a szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 (edytowane) Forki 2 generacji miały facelifting pod koniec 2005 roku, poza wyglądem, jest też kilka małych niuansów technicznych. Warto wiedzieć na pewno że silnik 2.0 do 2005 roku to 125 KM, a po 2005 158 KM. Ten pierwszy to SOHC, drugi DOHC, oba bardzo dobre pod kątem bezawaryjności.Pozostałe silniki (według mnie wszystkie są godne polecenia)2.5 - tylko wersje US, w większości z automatami, SOHC, 165-173 KM, bardzo przyjemny silnik i duży moment obrotowy przy niskich obrotach, świetnie się gazuje (podobnie jak 2.0 125 KM), regulacja zaworów na śrubki, zwiększone ryzyko UPG2.0T - tylko do 2005 roku, duża frajda z jazdy, czasem padają panewki2.5T - od początku 2005 roku, bardzo duża frajda z jazdy DOHC, wciska w fotel, miażdży cyce i banan nie schodzi z twarzy, pali najwięcej, potrafi wciągać olej, zwiększone ryzyko padu UPG. Do 2.5T trzeba dodać jeszcze pękające smoki oleju... PzDr Edytowane 27 Lipca 2014 przez muzyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman Erotoman Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 (edytowane) Witam, Czy III generacja też cierpi na podobne problemy co II (padanie UPG itd.)? Planuję zakup 2.5 XT z 2010 i chcę wiedzieć na co się ewentualnei przygotować Edytowane 27 Października 2014 przez zavaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Im mniej ufasz ludziom tym dłużej będziesz szukał auta POWODZENIA Ale masz większą szansę na zakup auta które da Ci dużo zadowolenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się