Skocz do zawartości

Chcę kupic Forestera- prosze o porady :)


Mnichu

Rekomendowane odpowiedzi

Swojego Forestera szukalem kolo 2 miesiecy...sporo przejrzanych ofert, telefonow.

I długo sie wahalem czy jednak nie być racjonalnym i wybrać 2.0 na i dołożyć lpg...skończyło sie na zakupie 2.5 xt.

Fakt...spalanie nie jest małe. Tyle ze to niewielka wada w stosunku do tego co dostajesz w zamian.

 

o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyłącze się

 

jakbyście kupowali forka i mieli do wyboru końcówkę drugiej serii (2006/7),  czy początek lll generacji ?

silnik na razie nieważny (bo i tak będzie 2,5 NA :P ) , estetyczne walory jak najbardziej,

te starsze mi się wydają solidniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

II generacja to płyta starej Imprezy, dość zwarty (na dzisiejsze standardy to chyba wręcz mały, szczególnie w środku) samochód, III gen to jest znacznie większe auto, sam rozstaw osi to chyba 9 cm większy niż w 2 generacji, w środku odczuwalnie więcej miejsca, wyżej się siedzi, zdecydowanie bardziej suvowaty. Jeśli nie masz dzieci, a jedynie psa, to styknie II generacja :) 

Ja mam 190 cm wzrostu, przy moim ustawieniu fotela, mój Forek jest już autem 3 osobowym. Żeby pasażerowi się siedziało wygodnie, to w zasadzie z tylne kanapy robi się tylko półka na zakupy. Bagażnik ma niecałe 400 litrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży wpływ na prowadzenie mają też felgi i opony. Wystarczy zmienić z R17/55 na R16/55 i odczucie jest "prawie" jakby z gokarta przesiąść się do amerykańskiego pokonywacza szos międzystanowych ;) Oczywiście Forester to nie Impreza więc ciężko się spodziewać super sztywności -można oczywiście przerabiać zawieszenie (obniżać i usztywniać), ale wydaje mi się, że jak ktoś ma takie oczekiwania to już lepiej kupić Imprezę w kombi -bo to dla mnie jak robienie z WRXa - STI czyli walizka $ i wszystko się da.

Nie miałem okazji prowadzić Forka III ale z fotela pasażera odczucia są jakby się jechało Tribecą -więc przestronnie (w porównaniu z Forkiem II) wygodnie i po amerykańsku, choć może wystarczy zmienić felgi na 18" albo 19" i będzie jak znalazł na tor w Kielcach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym się podpiąć pod temat. Nosze się z zamiarem kupna Forestera II z silnikiem 2.0 XT ale rozważam również zakup 2,5 N/A raczej będzie to pewne że będzie silnik zasilany gazem, chciałem zapytać o silniki jakie są ich słabe strony bo słyszałem że 2,5 cienko z uszczelkami pod głowicą?  

Który najlepiej do gazu?

Jeżdżę Hondą Accord IV 150KM  i szukam auta kombi wyższego pow. 150KM mam już dość krawężników oraz śpiących policjantów, a że w gre wchodzi tylko Japońskie auto padło na Subaru.

Proszę o wyrozumiałość nie mam doświadczenia w Subaru i nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie 

 

Pozdrawiam 

Janiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forki 2 generacji miały facelifting pod koniec 2005 roku, poza wyglądem, jest też kilka małych niuansów technicznych. Warto wiedzieć na pewno że silnik 2.0 do 2005 roku to 125 KM, a po 2005 158 KM. Ten pierwszy to SOHC, drugi DOHC, oba bardzo dobre pod kątem bezawaryjności.

Pozostałe silniki (według mnie wszystkie są godne polecenia)

2.5 - tylko wersje US, w większości z automatami, SOHC, 165-173 KM, bardzo przyjemny silnik i duży moment obrotowy przy niskich obrotach, świetnie się gazuje (podobnie jak 2.0 125 KM), regulacja zaworów na śrubki, zwiększone ryzyko UPG

2.0T - tylko do 2005 roku, duża frajda z jazdy, czasem padają panewki

2.5T - od początku 2005 roku, bardzo duża frajda z jazdy :) DOHC, wciska w fotel, miażdży cyce i banan nie schodzi z twarzy, pali najwięcej, potrafi wciągać olej, zwiększone ryzyko padu UPG.

 

moim skromnym zdaniem ten post , jest idealnym podsumowaniem , i mozna temat zamknąć :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może w xt jest jakieś twardsze, no i hamulce też powinny być lesze :)

dlaczego nie zdecydowałeś na model lll generacji? (kasa czy tak po prostu?)

Hamulce niestety te same, dlatego warto w tym temacie troche pogrzebac. Za stosunkowo niewielka kase mozna sporo sytuacje poprawic przez wymiane samych klockow i tarcz z przodu, drozszych wariantow upgradeu tez sporo do wyboru.

Odnosnie kwestii wyboru to bardzo bylem zadowolony z poprzedniego Forka, poza skrzynia (nie twierdze ze jest zla, po prostu automat zabieral mi sporo frajdy z jazdy) i faktu ze nie mial kurnika. Forek II i III to dla mnie dwa rozne auta, prowadzenie, osiagi i ilosc dostepnych modow oraz czesci (planowanie roznych upgradeow daje mi sporo frajdy) w moim przypadku zdecydowanie wskazywaly na 2 generacje, do tego jeszcze aspekt wizualny, bo to auto mi sie podoba - szyby bez ramek i taka surowosc :) Forek III jest inny, wiekszy, ciezszy, bardziej nastawiony na komfort, nie jest dla mnie :) Bardzo trudno tez znalezc uzywany egzemplarz 2.5XT, bo chyba dosc szybko zniknely z oferty w PL ze wzgledu na normy emisji spalin... a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Forki 2 generacji miały facelifting pod koniec 2005 roku, poza wyglądem, jest też kilka małych niuansów technicznych. Warto wiedzieć na pewno że silnik 2.0 do 2005 roku to 125 KM, a po 2005 158 KM. Ten pierwszy to SOHC, drugi DOHC, oba bardzo dobre pod kątem bezawaryjności.
Pozostałe silniki (według mnie wszystkie są godne polecenia)
2.5 - tylko wersje US, w większości z automatami, SOHC, 165-173 KM, bardzo przyjemny silnik i duży moment obrotowy przy niskich obrotach, świetnie się gazuje (podobnie jak 2.0 125 KM), regulacja zaworów na śrubki, zwiększone ryzyko UPG
2.0T - tylko do 2005 roku, duża frajda z jazdy, czasem padają panewki
2.5T - od początku 2005 roku, bardzo duża frajda z jazdy :) DOHC, wciska w fotel, miażdży cyce i banan nie schodzi z twarzy, pali najwięcej, potrafi wciągać olej, zwiększone ryzyko padu UPG.

 

 

Do 2.5T trzeba dodać jeszcze pękające smoki oleju...

 

 

PzDr

Edytowane przez muzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...