Mnichu Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Witam , nigdy nie miałem doczynienia z żadnym subaru . Jednak strasznie jestem zainteresowany kupnem Forestera wersji I albo II. Jaki najlepiej silnik wybrać ? Na co zwrócić uwagę przy kupnie ? Moze znacie kogoś kto akurat sprzedaje takie autko ? Z gory dziekuje Maciek Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Jednak strasznie jestem zainteresowany kupnem Forestera wersji I albo II. II generacja, to brałbym wersje po liftingu (2007-2009), wolny ssak 2,0 - nie do zajechania, reduktor, szyby bez ramek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniooo Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Jaki najlepiej silnik wybrać ? Taki, jaki Tobie przypasuje - wybór spory: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62529-silniki-w-forku/ Musisz ustalić priorytety. Na co zwrócić uwagę przy kupnie ? Na wszystko to, co w każdym innym używanym aucie + to, co charakterystyczne dla tej marki. Niestety czeka Cię lektura forum, ale przystąpisz wtedy do zakupu znacznie lepiej przygotowany i mniej Cię zaskoczy. Moze znacie kogoś kto akurat sprzedaje takie autko ? Masz dostępny zarówno forumowy dział sprzedaży jak i komis: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/14-pojazdy/ http://www.subaru.pl/komis/index.php?DID=-1 Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 (edited) Forki 2 generacji miały facelifting pod koniec 2005 roku, poza wyglądem, jest też kilka małych niuansów technicznych. Warto wiedzieć na pewno że silnik 2.0 do 2005 roku to 125 KM, a po 2005 158 KM. Ten pierwszy to SOHC, drugi DOHC, oba bardzo dobre pod kątem bezawaryjności. Pozostałe silniki (według mnie wszystkie są godne polecenia) 2.5 - tylko wersje US, w większości z automatami, SOHC, 165-173 KM, bardzo przyjemny silnik i duży moment obrotowy przy niskich obrotach, świetnie się gazuje (podobnie jak 2.0 125 KM), regulacja zaworów na śrubki, zwiększone ryzyko UPG 2.0T - tylko do 2005 roku, duża frajda z jazdy, czasem padają panewki 2.5T - od początku 2005 roku, bardzo duża frajda z jazdy DOHC, wciska w fotel, miażdży cyce i banan nie schodzi z twarzy, pali najwięcej, potrafi wciągać olej, zwiększone ryzyko padu UPG. Edited June 24, 2014 by marhof Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 wciska w fotel, miażdży cyce i banan nie schodzi z twarzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Szukaj wersji z silnikiem 2,5 litra, do tego załóż LPG. Bezproblemowy w regulacji zaworów itp. Ale taki silnik i samochód zadbany to biały kruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 (edited) Jednak strasznie jestem zainteresowany kupnem Forestera wersji I albo II. II generacja, to brałbym wersje po liftingu (2007-2009), wolny ssak 2,0 - nie do zajechania, reduktor, szyby bez ramek. II generacja konczy sie z poczatkiem 2008 choc takie wersje praktycznie sie nie trafiaja... Najwiecej dwojek jest z lar 06-07. Aaa co do Forka to jako wlasciciel wlasnie II generacji rekomenduje wersje 2.5 XT... Oj wciska w fotel wciska.... Edited June 24, 2014 by Forekfan Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Jednak strasznie jestem zainteresowany kupnem Forestera wersji I albo II. II generacja, to brałbym wersje po liftingu (2007-2009), wolny ssak 2,0 - nie do zajechania, reduktor, szyby bez ramek. Aaa co do Forka to jako wlasciciel wlasnie II generacji rekomenduje wersje 2.5 XT... Oj wciska w fotel wciska....Ty jesteś nieobiektywny, bo twoje auto z serią ma niewiele wspólnego Sent with Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Jeśli czasem lubisz trochę szybciej pojeździć to 125km to trochę za mało, Forek jest dość ciężki, ale zyskujesz reduktor, który jest bardzo przydatny w "terenie" lub przy jeździe z przyczepką-jest też opcja przekładania skrzyń ale to już inny temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Jednak strasznie jestem zainteresowany kupnem Forestera wersji I albo II. II generacja, to brałbym wersje po liftingu (2007-2009), wolny ssak 2,0 - nie do zajechania, reduktor, szyby bez ramek. Aaa co do Forka to jako wlasciciel wlasnie II generacji rekomenduje wersje 2.5 XT... Oj wciska w fotel wciska....Ty jesteś nieobiektywny, bo twoje auto z serią ma niewiele wspólnego Sent with Tapatalk Oj prawde piszesz sama prawde bo moj Forek leczy i M3 i M6 w serii . Boskie to uczucie przyznac musze Jeśli czasem lubisz trochę szybciej pojeździć to 125km to trochę za mało, Forek jest dość ciężki, ale zyskujesz reduktor, który jest bardzo przydatny w "terenie" lub przy jeździe z przyczepką-jest też opcja przekładania skrzyń ale to już inny temat. Dlatego XT z DCCD bedzie w sam raz! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balcerek Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 jeżeli Mnichu zastanawia się między pierwszą a drugą generacją to raczej budżet nie pozwoli na II po lifcie 2.5 XT ;-) jak kupowałem swojego to w sumie stałem przed podobnym dylematem z tym, że u mnie pierwsza generacja odpadała bo mi się po prostu nie podoba. jeżeli forek nie potrzebujesz mega osiągi, a chcesz się spokojnie przemieszczać, czasami jakiś lekki teren itd to moim zdaniem druga generacja 2.0 125KM i LPG będzie najlepszym wyborem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniooo Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Pomijam, że Mnichu nie dał znaku życia od kilku dni, a my tu sobie radośnie dyskutujemy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Ale jak konstruktywnie i kulturalnie-posłowie mogli by się od nas uczyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingolstad Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 (edited) Budę bierz wg tego która się bardziej podoba. SF5 (I gen) jest brzydki ale piękny i stosunkowo rzadko spotykany, SG9 (II gen) jest mniej brzydki i bardziej nowoczesny i też więcej go widać na drogach. Niezależnie jaką budę wybierzesz bierz tylko turbo bo jak kupisz bez turbo to masz 95% szans, że za pół roku (znam z autopsji) będziesz sam się oszukiwał tekstami w stylu: - nie potrzebuję turbo, 125 koni jest wystarczające do dynamicznej jazdy - regulacja zaworów bez wyjmowania silnika i tania, rewelacja! - reduktor pomaga mi w terenowej jeździe - kurnik na masce to fanaberia Potem zaczniesz tworzyć posty: - co zrobić aby mój też fajnie bulgotał? - jak zrobić swap silnika na turbo? A potem i tak sprzedasz tego co kupiłeś i kupisz turbo. Edited June 28, 2014 by Ingolstad 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mnichu Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 Panowie jestem , po ogladaniu 2 Foresterow , niestety pierwszej generacji . Jednka na FOrestera po 2002 roku mnie nie stac :/ Budzet jaki wchodzi w gre to maks 14 tys. A teraz to co ogldalem : 1. Ladny z zewnatrz , w srodku tez. Niestety tylni dyfer mokry, z pod klawiatry pelno oleju, tylnie zasiski nie dzialaly itp. 2. Tragedia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacenty_ Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 (edited) . Edited April 11, 2018 by Jacenty_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
helmuti Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Sprawdź PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławomir Lenar Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Witam! Chciałbym się przyłączyć do dyskusji, gdyż podobnie jak Mnichu jestem na etapie rozglądania się za forkiem. Do Ciebie Mnichu mam pytanie. Czy po twojej stronie nastąpił jakiś zakup, czy jednak nastąpiła rezyganacja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Jacenty, co to była za usterka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinek361 Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 Ingolstad czy ty finalnie kupiłeś to Turbo czy nie? Nie ukrywam, ale dawno CIę nie widziałem. Dla naszej zbłąkanej owcy poszukującej auta. U mnie sprawa wyglądała tak: Miała być pierwsza generacja do maks 15 tyś po dwóch miesiącach poszukiwań byłem w stanie dać 30tysiecy za auto byle by miało pełną wiarygodną historię i ZADBANE!!. Po 4 miesiącach poszukiwań z różnymi cudami które oglądałem i niewiarygodnymi ludźmi z którymi miałem do czynienia. Zakupiliśmy od bardzo miłej starszej Warszawianki pięknego zielonego leśnika. W lipcu miną dwa lata bezproblemowego użytkowania. Im mniej ufasz ludziom tym dłużej będziesz szukał auta POWODZENIA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacenty_ Posted July 12, 2014 Share Posted July 12, 2014 (edited) . Edited April 11, 2018 by Jacenty_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
domer Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 (edited) Mnichu z własnego doświadczenia zakupu pierwszego Forka.Jak chcesz kupić do 14tysi odpuść sobie Forka bo Cię koszty zjedzą albo zwiększ budżet tak do 20tysi.Ja kupiłem 2.0NA 2003 za 17tysi bez gazu i lekko poobijany ale mechanicznie bez zarzutu. Przynajmniej na moment sprzedaży Dołożyłem rozrząd, pierdółki w zawieszeniu (1600), opony(1100), Gaz (2600), sprężarka klimy (200+200), przewody zapłonowe świece itp (400) i śmiga jak ta lala.Jeszcze do zrobienia obicia ok (1500) ale o kosmetyka, która nie woła ale oko drażni i wymiana przedniej szyby (1000+ lub używka ok 500)Reasumując w moim przypadku miało być do w miarę tanio wyszlo drogo razem 23+kosmetyka czyli zamykamy się w 26. ale rozrzucone na 6 miechów do 12 Nie miałem czasu na szukanie, trochę w tym winy nabywcy mojego poprzedniego autka ale się strasznie śpieszyli. Ponadto w Łodzi ku... forków w tym czasie po prostu nie było. Zrobiliśmy z żonką objazdówkę po Świętokrzyskim i Lubelskim 1. Szukaj już zagazowanego koniecznie sprawdź papiery kiedy był zakładany i na jakim przebiegu. Po każdym 30tys regulacja zaworów2. Jeśli ma być po taniości to 2.0NA bezawaryjność potwierdzona. Na autostradzie nie poszalejesz ale pojedzie a w terenie reduktor daje radę.3. Wykonanie II w porównaniu do I to niebo a ziemia. Polecam II. będzie Pan zadowolony Jeżeli nie śpieszno do zmiany autka to szukaj swojego aż będziesz miał 95% pewności i sypnij groszem bo będzie Edited July 15, 2014 by domer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbyh12 Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 Witam Jezeli jeszcze nie kupiłeś i sie dalej zastanawiasz i szukasz to proponuje zwiekszyc troche budżet i kupić 2 generację. Miałem ten problem całkiem niedawno. W maju udało mi sie znaleźć Forka II gen. 2005 rok 125 KM, 158 tyś przebiegu - opłaty, wymiana drzwi prawa strona, lekkie poprawki przy prawym nadkolu tył, gaz, oleje itd. - całość 23 tyś. Zdecydowałem się na uszkodzony ale uszkodzenia i sposób naprawy dla mnie akceptowalny. Jeżdżę od początku czerwca, zrobiłem jakieś 2200 km (część w terenie) i jestem mega zadowolony - Zafirę zostawiłem żonie Mogłem też kupić 2003 z trochę większym przebiegiem za 18 tyś, czyli bliżej Twojego budżetu. Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur7 Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 Ja też dorzucę swoje 3 grosze do rozmowy. W kwietniu 2013r. rozpocząłem szukanie mojego pierwszego subaru. Od samego początku miał to być Forek II generacji z silnikiem 2.0 turbo 177KM. Oglądałem kilka Forków głównie od handlarzy jak i też od prywatnych osób którym służył jako wół roboczy. Już chciałem odpuścić i kupić RAV4......... ale w listopadzie znalazłem krajowego po drugim właścicielu z udokumentowanym przebiegiem 248tys. km. Pełną historią napraw między innymi w carficie. Po kilku tel. do właściciela pojechałem i kupiłem. Od listopada zrobiłem już trochę bezproblemowych kilometrów i w tej chwili Forek swoi u Paulus-a na montaż instalacji lpg. W skrócie powiększ budżet do 22-24tyś zł szukaj II gen z silnikiem turbo i ciesz się jazdą. To uczucie jak objeżdżasz bmw, audi czy vieś-wageny - bezcenne Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszWwa Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 ja kupiłem 2.0 z lpg, nic nie musialem dokładać, co prawda potem sam zmieniłem amorki...ale jakos nie wiele to dało, no nie dobija mi opon do nadkoli jak jest obciążony tylko tyle, no ale nie ważne.. Fajny bezawaryjny solidny samochód. Mocy zawsze by się chciało więcej, natomiast jak nie chcesz się ścigać i jeździć w 3,5h do gdańska to polecam ten motor. Ja mam automat co trochę ogranicza zapędy żeby szaleć. Jakbym miał kupować jeszcze raz to może skusiłbym się na 2,5 xt w automacie ale pewnie za taki stan to musiałbym zaplacic o 10 tys więcej. A regulacja zaworów nie jest straszna , coś kosztuje ale i tak jeździ się TAKIM autem za pół darmo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now