Jump to content

Forester S-turbo a reduktor??


karolwa
 Share

Recommended Posts

Z tego co wiem fabrycznie reduktor nie był montowany do S-turbo (może się mylę), ale wiem że wkładali skrzynie z reduktorem od zwykłego Forka,(lub od legacy) do S-Turbo, w jednym z wątków nawet Carfit pisał że jest to do zrobienia i nie widzi przeciwwskazań.

Co do ogłoszenia: nie widzę "kierownicy wielofunkcyjnej" i mimo uszkodzeń chyba coś tanio.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Co do ogłoszenia: nie widzę "kierownicy wielofunkcyjnej" i mimo uszkodzeń chyba coś tanio.

Cena + rejestracja. To co powiesz na to:

http://olx.pl/oferta/sprzedam-subaru-forester-CID5-ID5DlG3.html#9938155b2f 

(zanim wygaśnie: 7900 zarejestrowany forek S-turbo z przebiegiem 212tys i udokumentowanymi naprawami...)

Link to comment
Share on other sites

Tylko, jak ktoś zrobił rzeźbę wsadzając tam skrzynię od wolnossaka. Da się,ale nie wiem ile reduktor pożyje przy tej mocy.

Link to comment
Share on other sites

Kiedys rozkminiałem ten temat i z tego co pamietam b.dobrze sprawdza sie skrzynia od legacy/obk 2,5L. Niejaki P. Zbyszek z Bajecznej (o ile mnie pamięć nie myli) ma/miał takie Sturbo.

Link to comment
Share on other sites

karolwa - fabrycznie wynalazków takich nie było, ale kilka aut w Polsce miało taką modyfikację. Sprawdzało się to w praktyce, auto było zrywniejsze od samego dołu przy załączonym reduktorze.

Link to comment
Share on other sites

 

 

karolwa - fabrycznie wynalazków takich nie było, ale kilka aut w Polsce miało taką modyfikację. Sprawdzało się to w praktyce, auto było zrywniejsze od samego dołu przy załączonym reduktorze.

A jak było z trwałością reduktora/skrzyni? 

Link to comment
Share on other sites

sam się zastanawiałem nad takim modem, gdy na wycieczce w lekki offroad (Rumunia) doświadczyłem dyskomfortu z przełożeniami w turbo...  powinni takie wypuścić seryjnie :)

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia z 2.5 (w zależności od wersji) fabrycznie musi znosić około 170 koni przecież.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,

Planuje zakup Forka, mam już nawet upatrzonego.

Pytanie mam odnośnie reduktora po ot by nie śmieć forum.

Z postów powyżej wnisokuję że 2.0 XT AT automat nie ma reduktora z definicji bo ma turbo?

A czy sam automat bez turbo ma reduktor w standarcie czy nie?

Pytanie w takim razie, czy takie auto da sobie radę w lesie zimą i przy letnich roztopach - oczywoscie przy odp. ogumieniu?

Czy zawsze jak jest reduktor w aucie, to musi być 2 wajacha przy skrzyni biegów - wydaje mi się że tak, ale wolę dopytać?

 

Przepraszam jeśli zadaje głupie dla niektórych pytania, ale nie chcę zakupić auta które może być potem słabo przydatne.

 

Pozdraiwam

Rafał

Link to comment
Share on other sites

@Yanas i @marhof dzięki za odpowiedzi.

Generalnie pisząc teren miałem na myśli zjazd z asfaltu na polniaka, do lasu, bezdroża, coś koło tego jak w tym filmiku:

a nie takie wyczyny jak tutaj :) :

 

Czyli generalnie do jazdy po leśie nawet w zimie i błocie reduktor nie jest musowo konieczny.

 

Pozdraiwam

Rafał

Edited by xaafuun
Link to comment
Share on other sites

"Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi". Reduktor jest przydatny/potrzebny w terenie ale nie w tym przedstawionym na pierwszym filmie. Najbardziej jest przydatny w miejscach gdzie potrzeba wolniejszej jazdy np. pod górę po kamieniach, w niektórych samochodach brak reduktora został zrekompensowany "wolną" jedynką (np. MuscelM461 lub Dacia Duster). Automat w dużej mierze spełnia to zadanie, mam znajomego który dawał sobie rade Cheerokiem z automatem przy czym jeździł w przeprawach.  Opowiadając na pytanie, automat wystarczy Ci do jazdy którą opisujesz.

Ps. Pomijając podjazdy (kąt natarcia) Forke w wielu miejscach dałby rade na Hałdzie ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...