karolwa Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Witam, nie znalazłem nigdzie na forum, wiec pytam czy były takie wynalazki???Dowód http://otomoto.pl/subaru-forester-s-turbo-170-km-4x4-C33610049.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Z tego co wiem fabrycznie reduktor nie był montowany do S-turbo (może się mylę), ale wiem że wkładali skrzynie z reduktorem od zwykłego Forka,(lub od legacy) do S-Turbo, w jednym z wątków nawet Carfit pisał że jest to do zrobienia i nie widzi przeciwwskazań. Co do ogłoszenia: nie widzę "kierownicy wielofunkcyjnej" i mimo uszkodzeń chyba coś tanio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 i mimo uszkodzeń chyba coś tanio. Jakich uszkodzeń ? Tych z przodu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Co do ogłoszenia: nie widzę "kierownicy wielofunkcyjnej" i mimo uszkodzeń chyba coś tanio. Cena + rejestracja. To co powiesz na to: http://olx.pl/oferta/sprzedam-subaru-forester-CID5-ID5DlG3.html#9938155b2f (zanim wygaśnie: 7900 zarejestrowany forek S-turbo z przebiegiem 212tys i udokumentowanymi naprawami...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomi79 Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Witam, nie znalazłem nigdzie na forum, wiec pytam czy były takie wynalazki??? Dowód http://otomoto.pl/subaru-forester-s-turbo-170-km-4x4-C33610049.html Też kiedyś o to pytałem i kilku użytkowników forum posiada s turbo z reduktorem więc były takowe . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Tylko, jak ktoś zrobił rzeźbę wsadzając tam skrzynię od wolnossaka. Da się,ale nie wiem ile reduktor pożyje przy tej mocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basmanek Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Kiedys rozkminiałem ten temat i z tego co pamietam b.dobrze sprawdza sie skrzynia od legacy/obk 2,5L. Niejaki P. Zbyszek z Bajecznej (o ile mnie pamięć nie myli) ma/miał takie Sturbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 karolwa - fabrycznie wynalazków takich nie było, ale kilka aut w Polsce miało taką modyfikację. Sprawdzało się to w praktyce, auto było zrywniejsze od samego dołu przy załączonym reduktorze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 karolwa - fabrycznie wynalazków takich nie było, ale kilka aut w Polsce miało taką modyfikację. Sprawdzało się to w praktyce, auto było zrywniejsze od samego dołu przy załączonym reduktorze. A jak było z trwałością reduktora/skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 jeżdżą do dzisiaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 sam się zastanawiałem nad takim modem, gdy na wycieczce w lekki offroad (Rumunia) doświadczyłem dyskomfortu z przełożeniami w turbo... powinni takie wypuścić seryjnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
karolwa Posted June 22, 2014 Author Share Posted June 22, 2014 aż nie chce mi się wierzyć że skrzynia z wolnego ssaka (bo to chyba takie zakładali) wytrzymywała 170KM... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Skrzynia z 2.5 (w zależności od wersji) fabrycznie musi znosić około 170 koni przecież. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaafuun Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Witam, Planuje zakup Forka, mam już nawet upatrzonego. Pytanie mam odnośnie reduktora po ot by nie śmieć forum. Z postów powyżej wnisokuję że 2.0 XT AT automat nie ma reduktora z definicji bo ma turbo? A czy sam automat bez turbo ma reduktor w standarcie czy nie? Pytanie w takim razie, czy takie auto da sobie radę w lesie zimą i przy letnich roztopach - oczywoscie przy odp. ogumieniu? Czy zawsze jak jest reduktor w aucie, to musi być 2 wajacha przy skrzyni biegów - wydaje mi się że tak, ale wolę dopytać? Przepraszam jeśli zadaje głupie dla niektórych pytania, ale nie chcę zakupić auta które może być potem słabo przydatne. Pozdraiwam Rafał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Automat w żadnym Subaru nie ma reduktora... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Automat w terenie w moim przypadku bardzo dawał radę i nigdy mi tam nie brakowało reduktora. Na Plejadach na trasie terenowej też nie widać specjalnie żeby automaty odstawały Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaafuun Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 (edited) @Yanas i @marhof dzięki za odpowiedzi. Generalnie pisząc teren miałem na myśli zjazd z asfaltu na polniaka, do lasu, bezdroża, coś koło tego jak w tym filmiku: a nie takie wyczyny jak tutaj : Czyli generalnie do jazdy po leśie nawet w zimie i błocie reduktor nie jest musowo konieczny. Pozdraiwam Rafał Edited September 17, 2014 by xaafuun Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 "Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi". Reduktor jest przydatny/potrzebny w terenie ale nie w tym przedstawionym na pierwszym filmie. Najbardziej jest przydatny w miejscach gdzie potrzeba wolniejszej jazdy np. pod górę po kamieniach, w niektórych samochodach brak reduktora został zrekompensowany "wolną" jedynką (np. MuscelM461 lub Dacia Duster). Automat w dużej mierze spełnia to zadanie, mam znajomego który dawał sobie rade Cheerokiem z automatem przy czym jeździł w przeprawach. Opowiadając na pytanie, automat wystarczy Ci do jazdy którą opisujesz. Ps. Pomijając podjazdy (kąt natarcia) Forke w wielu miejscach dałby rade na Hałdzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now