Skocz do zawartości

Turbo do EJ20


Wookash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem tu nowy, a post który piszę jest moim pierwszym tu więc proszę o wyrozumiałość.  :)

Stałem się niedawno posiadaczem marzenia z dzieciństwa, czyli Imprezy 2.0 Turbo 4WD z 97 roku z silnikiem EJ20.

Z tą subtelną różnicą, że wspomnianego "turbo" w niej nie ma :(  któryś z poprzednich właścicieli wymontował turbo i wszystko co się z nim wiązało. Oczywiście wszystko zostało ładnie zaślepione i założyli gaz. Ludzie przede mną nie dbali o subarke tak jak trzeba :angry: i ogólnie wylądowala u mnie w opłakanym stanie.  :(

Do konkretów. ;)

Chciałbym przywrócić jej na początek turbinę, lecz nie mam dużego funduszu i nie bardzo wiem od czego zacząć... I tu kieruję prośbę o pomoc do was. Poratujecie mnie wiedzą na ten temat i pomożecie znaleźć części niezbędne tak aby nie było to klęską finansową? Myślę tu o używkach....  :mellow:

Bardzo zależy mi na tym aby przywrócić to autko do świetności i napawać się nim :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ruda go nie przeżarła na wylot, silnik chodzi w miarę równo - to się ciesz. Sensowne RXy są towarem deficytowym a mechanikę idzie ogarnąć niedużym kosztem. Gdybyś trafił na GTka za 2x więcej niż zapłaciłeś to byłaby duuża okazja, za dopiero za 3x więcej normalny zakup. Sprawdź ceny gtków na forum - to powinno rozwiać twoje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię zdj silnika w komorze, może to pomoże wam w rozszyfrowaniu mojego problemu. Ruda jest i szukam ciągle po forach rozwiązania problemu braku reperaturek błotników tylnych, silnik pracuje równo, nie skacze na obrotach... technicznie nawet mechanicy moje sprzęgło chwalą, a dyfry są suche  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O reperaturkach można poczytać. Coś mi w głowie świta, że pasują od któregoś cifa i peugeota. A zdjęcie nie będzie potrzebne - chyba, że w tej budzie najpierw był RX, potem GT i znów RX. Mógłbyś odczytać ET felg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Tak, Twoje auto nigdy, przenigdy nie miało turbiny. I nie tylko - nie miało też lepszych hamulców, zawieszenia, przekładni (chyba) - było zwykłym wolnym ssakiem 2.0 EJ20E SOHC NA - pakiet RX to chyba jakiś spojler i progi - nie wiem, doczytaj sobie jak Cie to interesuje

2) Zrobić się da z niego turbo, ale czy się opłaca? Jak masz kompa z osprzętem, wiązkę, czujniki, skrzynie, zawias, hamulce itp itp -podsumowując - ODPUŚĆ.

 

ET to odsadzenie felgi.  Ale żeby to sprawdzić to musiałbyś chyba odkręcić koło, bo od drugiej strony będzie nabity ten numer, razem z szerokością. Jakie tam masz opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ruda jest i szukam ciągle po forach rozwiązania problemu braku reperaturek błotników tylnych
 

 

że pasują od któregoś cifa i peugeota


Z tego co kiedyś przeglądałem, to był to zdaje się  peugeot 405 :) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205/50 R16  ;)  Zabiłeś mi marzenia w tym momencie...  :mellow:  Czyli nici z poprawiania osiągów....  :(

Jak nici? Wszystko się da ;)

1. Zaczynasz od wymiany hamulców na "dwutłoczki".

2. Wsadzasz sprężyny/amory z GT.

3. Wsadzasz tylny stabilizator z GT.

4. Swapujesz 2.2 NA 136KM z Legacy I.

5. ???

6. Stwierdzasz, że to i tak mało, sprzedajesz ze stratą i kupujesz GT ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz sie ze to nie " turbo", koszt utrzymania mógłby Cie przerazić, a koszt doprowadzenia do jako takiego stanu, doprowadzić do zawału. Subaru niestety najtańsze jest w zakupie.

 

 

+1

 A następnym razem  jak będziesz coś kupował, to najpierw wpadnij na forum i poczytaj, a potem dobijaj targu. Wtedy nikt Ci nie wciśnie NA jako byłe turbo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty takiej modyfikacji...?

 

Hamulce - zaciski z klockami dostałem na Forum za 60zł, z tarczami w 300zł za 277mm się zamkniesz.

Sprężyny - wyrwałem za 100zł. Znajomemu załatwiłem kompletne z amorami za 400.

Stabilizator - 100-200zł. Trzeba rozwiązać kwestie mocowania do wahaczy, ewentualnie kupić razem z wahaczami z GT.

Silnik EJ22 - to już grubsza kwota - kompletnego Gacka z tym silnikiem za 2-3 można dostać. Na Forum oferowano mi silnik w dobrym stanie za 1500. Wiązka, skrzynia i wszystko pasuje Plug&Play - sam silnik wystarczy, plus przepiąć komputer.

 

Pytanie tylko - czy warto? Ja robię to tylko przy okazji "padnięcia" czy konieczności wymiany danych części, lub wybitnej okazji na Forum. Wtedy warto ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Wookash, niezłą bajkę ktoś Ci wcisnął ... nie ma co ;)

Jak lubisz tuningować - popraw zawias (np załóż kpl z wersji turbo, czyli z GT'ka), dołóż tylny stabilizator, (bo w wolnymssaku go nie ma), kup opony i zainwestuj w wyjazd na tor + szkolenie ... pojeździsz, poduczysz się ... a następnego subaraka kupisz już z turbo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mijałem to auto prawie codziennie w drodzę do pracy. Z tego co widziałem to tam przez dziury w tylnych błotnikach można ręce przełożyć...

Może i dobrze, że to nie GT bo wyglądało to zawsze na strasznie zaniedbane i doprowadzenie do ładu mogło by być bez sensu..

Co jak co, ale ja bym cisnął właściciela byłego o zwrot gotówki, a przy szukaniu następnej najpierw przeczytał całe forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...