Jump to content

Turbo do EJ20


Wookash
 Share

Recommended Posts

Witam.

Jestem tu nowy, a post który piszę jest moim pierwszym tu więc proszę o wyrozumiałość.  :)

Stałem się niedawno posiadaczem marzenia z dzieciństwa, czyli Imprezy 2.0 Turbo 4WD z 97 roku z silnikiem EJ20.

Z tą subtelną różnicą, że wspomnianego "turbo" w niej nie ma :(  któryś z poprzednich właścicieli wymontował turbo i wszystko co się z nim wiązało. Oczywiście wszystko zostało ładnie zaślepione i założyli gaz. Ludzie przede mną nie dbali o subarke tak jak trzeba :angry: i ogólnie wylądowala u mnie w opłakanym stanie.  :(

Do konkretów. ;)

Chciałbym przywrócić jej na początek turbinę, lecz nie mam dużego funduszu i nie bardzo wiem od czego zacząć... I tu kieruję prośbę o pomoc do was. Poratujecie mnie wiedzą na ten temat i pomożecie znaleźć części niezbędne tak aby nie było to klęską finansową? Myślę tu o używkach....  :mellow:

Bardzo zależy mi na tym aby przywrócić to autko do świetności i napawać się nim :(

Link to comment
Share on other sites

WOT LUL...?

 

Jest to tak nieprawdopodobne, że aż muszę to powiedzieć - carlos ma rację - zrobili Cię w konia, kupiłeś NA. Nie da się tak prosto "przerobić" Turbo na NA...

Link to comment
Share on other sites

JF1GC8LJ3VG057101


Nie sugerujcie się avaterem, bo to nie zdj mojego... :)


1504951_288611037970341_9571826301843395

 

Oto pojazd o którym mowa ;)


Jeżeli jest tak jak mówicie, to jestem strasznie zawiedziony...  :(  Kupiłem go za 6tys,,, 

Link to comment
Share on other sites

Kupiłeś ładnego RXa 115m  :) Ale 6 tys to i tak dobra cena, bo autko ładne.

edit: Chcesz sprzedać felg? :D

Edited by Avic
Link to comment
Share on other sites

Jeśli ruda go nie przeżarła na wylot, silnik chodzi w miarę równo - to się ciesz. Sensowne RXy są towarem deficytowym a mechanikę idzie ogarnąć niedużym kosztem. Gdybyś trafił na GTka za 2x więcej niż zapłaciłeś to byłaby duuża okazja, za dopiero za 3x więcej normalny zakup. Sprawdź ceny gtków na forum - to powinno rozwiać twoje wątpliwości.

Link to comment
Share on other sites

Jutro zrobię zdj silnika w komorze, może to pomoże wam w rozszyfrowaniu mojego problemu. Ruda jest i szukam ciągle po forach rozwiązania problemu braku reperaturek błotników tylnych, silnik pracuje równo, nie skacze na obrotach... technicznie nawet mechanicy moje sprzęgło chwalą, a dyfry są suche  ;)

Link to comment
Share on other sites

O reperaturkach można poczytać. Coś mi w głowie świta, że pasują od któregoś cifa i peugeota. A zdjęcie nie będzie potrzebne - chyba, że w tej budzie najpierw był RX, potem GT i znów RX. Mógłbyś odczytać ET felg?

Link to comment
Share on other sites

To znaczy że co...? Że moje auto nigdy nie miało turbiny i nie da sie jej zamontować...? Bo zgłupiałem...  :mellow:  A i co to jest ET felg...? Jestem na wpół laikiem jeśli chodzi o treminy...  :huh:

Link to comment
Share on other sites

Wybaczcie, że się tak wtrące nie na temat ale widzę, że kolega Wookash z Chełma więc tak przy okazji zaproszę na Chełmski wątek i jakiś najbliższy spocik.

Edited by markus22100
Link to comment
Share on other sites

1) Tak, Twoje auto nigdy, przenigdy nie miało turbiny. I nie tylko - nie miało też lepszych hamulców, zawieszenia, przekładni (chyba) - było zwykłym wolnym ssakiem 2.0 EJ20E SOHC NA - pakiet RX to chyba jakiś spojler i progi - nie wiem, doczytaj sobie jak Cie to interesuje

2) Zrobić się da z niego turbo, ale czy się opłaca? Jak masz kompa z osprzętem, wiązkę, czujniki, skrzynie, zawias, hamulce itp itp -podsumowując - ODPUŚĆ.

 

ET to odsadzenie felgi.  Ale żeby to sprawdzić to musiałbyś chyba odkręcić koło, bo od drugiej strony będzie nabity ten numer, razem z szerokością. Jakie tam masz opony?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ruda jest i szukam ciągle po forach rozwiązania problemu braku reperaturek błotników tylnych
 

 

że pasują od któregoś cifa i peugeota


Z tego co kiedyś przeglądałem, to był to zdaje się  peugeot 405 :) 
Link to comment
Share on other sites

 

 

Czyli nici z poprawiania osiągów....  :( 
 

Trzeba poprawiać i doskonalić osiągi i osiągnięcia kierownika.Też da dużo satysfakcji i radochy. ;)

Link to comment
Share on other sites

205/50 R16  ;)  Zabiłeś mi marzenia w tym momencie...  :mellow:  Czyli nici z poprawiania osiągów....  :(

Jak nici? Wszystko się da ;)

1. Zaczynasz od wymiany hamulców na "dwutłoczki".

2. Wsadzasz sprężyny/amory z GT.

3. Wsadzasz tylny stabilizator z GT.

4. Swapujesz 2.2 NA 136KM z Legacy I.

5. ???

6. Stwierdzasz, że to i tak mało, sprzedajesz ze stratą i kupujesz GT ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ciesz sie ze to nie " turbo", koszt utrzymania mógłby Cie przerazić, a koszt doprowadzenia do jako takiego stanu, doprowadzić do zawału. Subaru niestety najtańsze jest w zakupie.

 

I rozwieję Twoje wątpliwości - Nie , NIE da się założyć tam turbo.

Link to comment
Share on other sites

Ciesz sie ze to nie " turbo", koszt utrzymania mógłby Cie przerazić, a koszt doprowadzenia do jako takiego stanu, doprowadzić do zawału. Subaru niestety najtańsze jest w zakupie.

 

 

+1

 A następnym razem  jak będziesz coś kupował, to najpierw wpadnij na forum i poczytaj, a potem dobijaj targu. Wtedy nikt Ci nie wciśnie NA jako byłe turbo :)

Link to comment
Share on other sites

Koszty takiej modyfikacji...?

 

Hamulce - zaciski z klockami dostałem na Forum za 60zł, z tarczami w 300zł za 277mm się zamkniesz.

Sprężyny - wyrwałem za 100zł. Znajomemu załatwiłem kompletne z amorami za 400.

Stabilizator - 100-200zł. Trzeba rozwiązać kwestie mocowania do wahaczy, ewentualnie kupić razem z wahaczami z GT.

Silnik EJ22 - to już grubsza kwota - kompletnego Gacka z tym silnikiem za 2-3 można dostać. Na Forum oferowano mi silnik w dobrym stanie za 1500. Wiązka, skrzynia i wszystko pasuje Plug&Play - sam silnik wystarczy, plus przepiąć komputer.

 

Pytanie tylko - czy warto? Ja robię to tylko przy okazji "padnięcia" czy konieczności wymiany danych części, lub wybitnej okazji na Forum. Wtedy warto ;)

 

Link to comment
Share on other sites

@@Wookash, niezłą bajkę ktoś Ci wcisnął ... nie ma co ;)

Jak lubisz tuningować - popraw zawias (np załóż kpl z wersji turbo, czyli z GT'ka), dołóż tylny stabilizator, (bo w wolnymssaku go nie ma), kup opony i zainwestuj w wyjazd na tor + szkolenie ... pojeździsz, poduczysz się ... a następnego subaraka kupisz już z turbo :D

Link to comment
Share on other sites

Mijałem to auto prawie codziennie w drodzę do pracy. Z tego co widziałem to tam przez dziury w tylnych błotnikach można ręce przełożyć...

Może i dobrze, że to nie GT bo wyglądało to zawsze na strasznie zaniedbane i doprowadzenie do ładu mogło by być bez sensu..

Co jak co, ale ja bym cisnął właściciela byłego o zwrot gotówki, a przy szukaniu następnej najpierw przeczytał całe forum.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...