Wookash Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Witam. Jestem tu nowy, a post który piszę jest moim pierwszym tu więc proszę o wyrozumiałość. Stałem się niedawno posiadaczem marzenia z dzieciństwa, czyli Imprezy 2.0 Turbo 4WD z 97 roku z silnikiem EJ20. Z tą subtelną różnicą, że wspomnianego "turbo" w niej nie ma któryś z poprzednich właścicieli wymontował turbo i wszystko co się z nim wiązało. Oczywiście wszystko zostało ładnie zaślepione i założyli gaz. Ludzie przede mną nie dbali o subarke tak jak trzeba i ogólnie wylądowala u mnie w opłakanym stanie. Do konkretów. Chciałbym przywrócić jej na początek turbinę, lecz nie mam dużego funduszu i nie bardzo wiem od czego zacząć... I tu kieruję prośbę o pomoc do was. Poratujecie mnie wiedzą na ten temat i pomożecie znaleźć części niezbędne tak aby nie było to klęską finansową? Myślę tu o używkach.... Bardzo zależy mi na tym aby przywrócić to autko do świetności i napawać się nim Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 ..? Cos mi tu niegra? Jak zdemontowali i pozaslepiali? Podaj VIN, cos mi sie wydaje ze mogles kupic wolnegossaka z bodykitem od GT i masą bullshitu od sprzedającego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zelazny Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 (edited) Nieźle Tak jak @@carlos-wrx pisze, podaj więcej info, albo nawet jakieś zdjęcia żeby to rozszyfrować. Edited June 4, 2014 by Zelazny Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Czekamy w napieciu Link to comment Share on other sites More sharing options...
rghos Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Mam nadzieję, że chociaż był w okazyjnej cenie, tak w razie jakby co... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 WOT LUL...? Jest to tak nieprawdopodobne, że aż muszę to powiedzieć - carlos ma rację - zrobili Cię w konia, kupiłeś NA. Nie da się tak prosto "przerobić" Turbo na NA... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wookash Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 JF1GC8LJ3VG057101 Nie sugerujcie się avaterem, bo to nie zdj mojego... Oto pojazd o którym mowa Jeżeli jest tak jak mówicie, to jestem strasznie zawiedziony... Kupiłem go za 6tys,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 (edited) Kupiłeś ładnego RXa 115m Ale 6 tys to i tak dobra cena, bo autko ładne. edit: Chcesz sprzedać felg? Edited June 4, 2014 by Avic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wookash Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 Ja tu o przywracaniu do świetności, a ty mi o sprzedaniu alu nawijasz... Felgi są świetne... nie oddam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Jeśli ruda go nie przeżarła na wylot, silnik chodzi w miarę równo - to się ciesz. Sensowne RXy są towarem deficytowym a mechanikę idzie ogarnąć niedużym kosztem. Gdybyś trafił na GTka za 2x więcej niż zapłaciłeś to byłaby duuża okazja, za dopiero za 3x więcej normalny zakup. Sprawdź ceny gtków na forum - to powinno rozwiać twoje wątpliwości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wookash Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 Jutro zrobię zdj silnika w komorze, może to pomoże wam w rozszyfrowaniu mojego problemu. Ruda jest i szukam ciągle po forach rozwiązania problemu braku reperaturek błotników tylnych, silnik pracuje równo, nie skacze na obrotach... technicznie nawet mechanicy moje sprzęgło chwalą, a dyfry są suche Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 O reperaturkach można poczytać. Coś mi w głowie świta, że pasują od któregoś cifa i peugeota. A zdjęcie nie będzie potrzebne - chyba, że w tej budzie najpierw był RX, potem GT i znów RX. Mógłbyś odczytać ET felg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wookash Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 To znaczy że co...? Że moje auto nigdy nie miało turbiny i nie da sie jej zamontować...? Bo zgłupiałem... A i co to jest ET felg...? Jestem na wpół laikiem jeśli chodzi o treminy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus22100 Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 (edited) Wybaczcie, że się tak wtrące nie na temat ale widzę, że kolega Wookash z Chełma więc tak przy okazji zaproszę na Chełmski wątek i jakiś najbliższy spocik. Edited June 4, 2014 by markus22100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 1) Tak, Twoje auto nigdy, przenigdy nie miało turbiny. I nie tylko - nie miało też lepszych hamulców, zawieszenia, przekładni (chyba) - było zwykłym wolnym ssakiem 2.0 EJ20E SOHC NA - pakiet RX to chyba jakiś spojler i progi - nie wiem, doczytaj sobie jak Cie to interesuje 2) Zrobić się da z niego turbo, ale czy się opłaca? Jak masz kompa z osprzętem, wiązkę, czujniki, skrzynie, zawias, hamulce itp itp -podsumowując - ODPUŚĆ. ET to odsadzenie felgi. Ale żeby to sprawdzić to musiałbyś chyba odkręcić koło, bo od drugiej strony będzie nabity ten numer, razem z szerokością. Jakie tam masz opony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wookash Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 205/50 R16 Zabiłeś mi marzenia w tym momencie... Czyli nici z poprawiania osiągów.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rghos Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Ruda jest i szukam ciągle po forach rozwiązania problemu braku reperaturek błotników tylnych że pasują od któregoś cifa i peugeota Z tego co kiedyś przeglądałem, to był to zdaje się peugeot 405 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Czyli nici z poprawiania osiągów.... Trzeba poprawiać i doskonalić osiągi i osiągnięcia kierownika.Też da dużo satysfakcji i radochy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 205/50 R16 Zabiłeś mi marzenia w tym momencie... Czyli nici z poprawiania osiągów.... Jak nici? Wszystko się da 1. Zaczynasz od wymiany hamulców na "dwutłoczki". 2. Wsadzasz sprężyny/amory z GT. 3. Wsadzasz tylny stabilizator z GT. 4. Swapujesz 2.2 NA 136KM z Legacy I. 5. ??? 6. Stwierdzasz, że to i tak mało, sprzedajesz ze stratą i kupujesz GT 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wookash Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 Koszty takiej modyfikacji...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Ciesz sie ze to nie " turbo", koszt utrzymania mógłby Cie przerazić, a koszt doprowadzenia do jako takiego stanu, doprowadzić do zawału. Subaru niestety najtańsze jest w zakupie. I rozwieję Twoje wątpliwości - Nie , NIE da się założyć tam turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Ciesz sie ze to nie " turbo", koszt utrzymania mógłby Cie przerazić, a koszt doprowadzenia do jako takiego stanu, doprowadzić do zawału. Subaru niestety najtańsze jest w zakupie. +1 A następnym razem jak będziesz coś kupował, to najpierw wpadnij na forum i poczytaj, a potem dobijaj targu. Wtedy nikt Ci nie wciśnie NA jako byłe turbo . Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Koszty takiej modyfikacji...? Hamulce - zaciski z klockami dostałem na Forum za 60zł, z tarczami w 300zł za 277mm się zamkniesz. Sprężyny - wyrwałem za 100zł. Znajomemu załatwiłem kompletne z amorami za 400. Stabilizator - 100-200zł. Trzeba rozwiązać kwestie mocowania do wahaczy, ewentualnie kupić razem z wahaczami z GT. Silnik EJ22 - to już grubsza kwota - kompletnego Gacka z tym silnikiem za 2-3 można dostać. Na Forum oferowano mi silnik w dobrym stanie za 1500. Wiązka, skrzynia i wszystko pasuje Plug&Play - sam silnik wystarczy, plus przepiąć komputer. Pytanie tylko - czy warto? Ja robię to tylko przy okazji "padnięcia" czy konieczności wymiany danych części, lub wybitnej okazji na Forum. Wtedy warto Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 @@Wookash, niezłą bajkę ktoś Ci wcisnął ... nie ma co Jak lubisz tuningować - popraw zawias (np załóż kpl z wersji turbo, czyli z GT'ka), dołóż tylny stabilizator, (bo w wolnymssaku go nie ma), kup opony i zainwestuj w wyjazd na tor + szkolenie ... pojeździsz, poduczysz się ... a następnego subaraka kupisz już z turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Mijałem to auto prawie codziennie w drodzę do pracy. Z tego co widziałem to tam przez dziury w tylnych błotnikach można ręce przełożyć... Może i dobrze, że to nie GT bo wyglądało to zawsze na strasznie zaniedbane i doprowadzenie do ładu mogło by być bez sensu.. Co jak co, ale ja bym cisnął właściciela byłego o zwrot gotówki, a przy szukaniu następnej najpierw przeczytał całe forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now