jaszyn Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 czy można olej jak w temacie nalać do silnika DIT w foresterze 2014 bez utraty praw do gwarancji ? czy spełnia standardy zalecanie przez FHI . Z góry dziekuje za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Pierwszy warunek to lepkość: 5W30 - spełniony, Drugi warunek jakość: wg ACEA musi być A3 lub A5 - jeżeli olej ten (jak w temacie) to spełnia to spokojnie FHI nie może mieć obiekcji do tego środka smarnego! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 tylko ze ja nie moge niegdzie znaleźć nic poza takim stwierdzeniem STANDARDS Above existing Motorsport standards. i nie wiem co to znaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Oglądnąłem z wszystkich stron puszkę Motula 300V i też nie znalazłem na niej żadnych szczegółowych informacji poza tym co napisałeś, czyli Above existing Motorsport standards Jednak zalali mi go już 3 razy w ASO i nie protestowali więc, mam nadzieję, że powyższe stwierdzenie jest wiarygodne. Poza tym Motul dostarczał oleje dla Subaru Rally Team, więc chyba rzepakowego do nich nie lali. Ale chętnie też poznam stanowisko Działu Technicznego. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 dzięki przemekka, jak w ASO zalewali to pewnie spełnia wszystkie normy , ale też chętnie też poznam oficjalne stanowisko Działu Technicznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Ważne tylko żeby częściej zmieniać, a nie co 15 tys. km. Oleje do motorsportu serii 300V są znakomite, ale niestety trzymają swoje parametry przez krótszy czas niż LL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Rozumiem, że Wasze samochody są pojazdami skonstruowanymi do brania udziału w próbach sportowych także w rajdach, ponieważ na podstawie informacji zamieszczonej na stronie producenta środka smarnego, dla tegoż oleju (300V POWER RACING 5W30) wynika co poniżej: Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych wymagającymi osiągania maksymalnych mocy i jak najszybszego osiągania wysokich obrotów: sesje kwalifikacyjne, wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, NASCAR, wyścigi górskie, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy. Do silników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości, w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem. Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju biorąc pod uwagę powyższy tekst zaczerpnięty ze strony producenta oleju! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerospin Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Rozumiem, że Wasze samochody są pojazdami skonstruowanymi do brania udziału w próbach sportowych także w rajdach, ponieważ na podstawie informacji zamieszczonej na stronie producenta środka smarnego, dla tegoż oleju (300V POWER RACING 5W30) wynika co poniżej: Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych wymagającymi osiągania maksymalnych mocy i jak najszybszego osiągania wysokich obrotów: sesje kwalifikacyjne, wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, NASCAR, wyścigi górskie, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy. Do silników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości, w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem. Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju biorąc pod uwagę powyższy tekst zaczerpnięty ze strony producenta oleju! Nie wiem, czy śmiać się, czy płakać. Chyba sprzedam komputer... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju biorąc pod uwagę powyższy tekst zaczerpnięty ze strony producenta oleju! logiczne nastepstwo ? hm to dla mnie za trudne, nie wyjaśniaj nie chcę wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju No muszę powiedzieć, że rozwiązywałem mnóstwo zadań z logiki ogólnej na pierwszych studiach, ale z takim sylogizmem jeszcze się nie spotkałem.... Rozumiem, że żartowałeś..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 No muszę powiedzieć, że rozwiązywałem mnóstwo zadań z logiki ogólnej na pierwszych studiach, ale z takim sylogizmem jeszcze się nie spotkałem.... Rozumiem, że żartowałeś..... Logika słaba, to fakt. Istotne pozostaje, że to olej wymagający częstej wymiany, przystosowany do cyklu wlać - upalić - wylać (bez dodatków przeciwkorozyjnych itd.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 (edytowane) przystosowany do cyklu wlać - upalić - wylać Ja akurat nie upalam, ale często intensywnie eksploatuję auto w trasach. No i zmieniam co 7,5 tys. Teraz 300V Power 5W40. Na zimę wleję X-MAX 0W40 - AdaSch bardzo polecał do 2.5T opierając się na wskaźnikach. Edytowane 6 Czerwca 2014 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Ja wymieniam co 10 tys. A teraz, po wyjeździe do Rumunii i po (już niedługo ) Plejadach, a przed wyjazdem do Gruzji wymienię po 7 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych wymagającymi osiągania maksymalnych mocy i jak najszybszego osiągania wysokich obrotów: sesje kwalifikacyjne, wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, NASCAR, wyścigi górskie, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy. Do silników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości, w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatore tego typu oleje "power racing" raczej do dluższch przelotow się nie nadają. ........ja wyminiałem co rajd a i w połowie sie zdarzało....(co 100k...os-owych ps nie ryzyzkowal bym..... 15 tyś na żadnym motulu ....5-7 tys ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 (edytowane) dziekuje, Panie Andrzeju na Pana zawsze można liczyć bo odpowiedzi z DT chyba bym nie doczekał, już zakupiłem "normalny" olej, motul 8100 x clean i zmieniam przy 7.5 kk., a na przegladzie się zobaczy. No i po wymianie, niestety poziom na zimnym silniku przekracza 1 - 1.5 cm max - czy tak jeździć ? czy odessać moim zdaniem jest około pół litra przelane, w ASO było zmieniane i nie wiem co o tym mysleć. Po coś ten max chyba jest ? Edytowane 10 Czerwca 2014 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jaszyn, upewnij sie że jest równy teren i przetrzyj ze trzy razy bagnet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jaszyn, upewnij sie że jest równy teren i przetrzyj ze trzy razy bagnet. teren równy, sprawdzalem multum razy -wychodzi że 1 cm powyżej, jutro upuszczę dla świętego spokoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 jest około pół litra przelane, w ASO było zmieniane To znaczy że czas umierać, skoro w ASO takie banalne błędy są popełniane. Ja, po swoich wielu przykrych doświadczeniach w różnych ASO, stosuję zasadę, że obsługuje mnie już tylko ASO GRAFIX (i to też tylko dwóch mechaników) oraz Peter Ghost z Wawy. Mam święty spokój i auto w super stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 To znaczy że czas umierać, skoro w ASO takie banalne błędy są popełniane. Ja, po swoich wielu przykrych doświadczeniach w różnych ASO, stosuję zasadę, że obsługuje mnie już tylko ASO GRAFIX (i to też tylko dwóch mechaników) oraz Peter Ghost z Wawy. Mam święty spokój i auto w super stanie. dzwonili, podobno nie powinno sie mierzyć na zimnym silniku, sprubuje 5-10 min po zgaszeniu i zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 podobno nie powinno sie mierzyć na zimnym silniku, Pogrążają się już totalnie... Na zimnym jest po prostu nieco niższy poziom ze względu na rozszerzalność temperaturową oleju. Dlatego do wcięcia na bagnecie może być jedynie na gorącym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 (edytowane) Na zimnym jest po prostu nieco niższy poziom ze względu na rozszerzalność temperaturową oleju. Dlatego do wcięcia na bagnecie może być jedynie na gorącym silniku. na zimno czy na cieplo sprawdzałem zawsze tak jak mówiłem powyżej około 1 cm, na ciepło po paru minutach też, już byłem w ASO i upuścili. Nastepnym razem bede bardziej czujny,. Edytowane 13 Czerwca 2014 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 już byłem w ASO i upuścili. A głowę chociaż też spuścili?.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 A głowę chociaż też spuścili?.... niby nic się nie stało ale ja wolałbym mieć jak w książce miedzy max a min. i nie byłoby dyskusji, mechanik co nalewał stwierdził że jest "dobry" max, ja tam wole nromalny poziom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 "dobry" max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 mechanik co nalewał stwierdził że jest "dobry" max Zmień mechanika, a najlepiej ASO... Powyżej max może być jedynie na gorącym, najwyżej do wcięcia na bagnecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi