jaszyn Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 czy można olej jak w temacie nalać do silnika DIT w foresterze 2014 bez utraty praw do gwarancji ? czy spełnia standardy zalecanie przez FHI . Z góry dziekuje za odpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Pierwszy warunek to lepkość: 5W30 - spełniony, Drugi warunek jakość: wg ACEA musi być A3 lub A5 - jeżeli olej ten (jak w temacie) to spełnia to spokojnie FHI nie może mieć obiekcji do tego środka smarnego! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 tylko ze ja nie moge niegdzie znaleźć nic poza takim stwierdzeniem STANDARDS Above existing Motorsport standards. i nie wiem co to znaczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 (edited) Oglądnąłem z wszystkich stron puszkę Motula 300V i też nie znalazłem na niej żadnych szczegółowych informacji poza tym co napisałeś, czyli Above existing Motorsport standards Jednak zalali mi go już 3 razy w ASO i nie protestowali więc, mam nadzieję, że powyższe stwierdzenie jest wiarygodne. Poza tym Motul dostarczał oleje dla Subaru Rally Team, więc chyba rzepakowego do nich nie lali. Ale chętnie też poznam stanowisko Działu Technicznego. Edited June 4, 2014 by przemekka Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 dzięki przemekka, jak w ASO zalewali to pewnie spełnia wszystkie normy , ale też chętnie też poznam oficjalne stanowisko Działu Technicznego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Ważne tylko żeby częściej zmieniać, a nie co 15 tys. km. Oleje do motorsportu serii 300V są znakomite, ale niestety trzymają swoje parametry przez krótszy czas niż LL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Rozumiem, że Wasze samochody są pojazdami skonstruowanymi do brania udziału w próbach sportowych także w rajdach, ponieważ na podstawie informacji zamieszczonej na stronie producenta środka smarnego, dla tegoż oleju (300V POWER RACING 5W30) wynika co poniżej: Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych wymagającymi osiągania maksymalnych mocy i jak najszybszego osiągania wysokich obrotów: sesje kwalifikacyjne, wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, NASCAR, wyścigi górskie, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy. Do silników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości, w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem. Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju biorąc pod uwagę powyższy tekst zaczerpnięty ze strony producenta oleju! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aerospin Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Rozumiem, że Wasze samochody są pojazdami skonstruowanymi do brania udziału w próbach sportowych także w rajdach, ponieważ na podstawie informacji zamieszczonej na stronie producenta środka smarnego, dla tegoż oleju (300V POWER RACING 5W30) wynika co poniżej: Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych wymagającymi osiągania maksymalnych mocy i jak najszybszego osiągania wysokich obrotów: sesje kwalifikacyjne, wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, NASCAR, wyścigi górskie, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy. Do silników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości, w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem. Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju biorąc pod uwagę powyższy tekst zaczerpnięty ze strony producenta oleju! Nie wiem, czy śmiać się, czy płakać. Chyba sprzedam komputer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju biorąc pod uwagę powyższy tekst zaczerpnięty ze strony producenta oleju! logiczne nastepstwo ? hm to dla mnie za trudne, nie wyjaśniaj nie chcę wiedzieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju No muszę powiedzieć, że rozwiązywałem mnóstwo zadań z logiki ogólnej na pierwszych studiach, ale z takim sylogizmem jeszcze się nie spotkałem.... Rozumiem, że żartowałeś..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 No muszę powiedzieć, że rozwiązywałem mnóstwo zadań z logiki ogólnej na pierwszych studiach, ale z takim sylogizmem jeszcze się nie spotkałem.... Rozumiem, że żartowałeś..... Logika słaba, to fakt. Istotne pozostaje, że to olej wymagający częstej wymiany, przystosowany do cyklu wlać - upalić - wylać (bez dodatków przeciwkorozyjnych itd.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 (edited) przystosowany do cyklu wlać - upalić - wylać Ja akurat nie upalam, ale często intensywnie eksploatuję auto w trasach. No i zmieniam co 7,5 tys. Teraz 300V Power 5W40. Na zimę wleję X-MAX 0W40 - AdaSch bardzo polecał do 2.5T opierając się na wskaźnikach. Edited June 6, 2014 by sebachon Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Ja wymieniam co 10 tys. A teraz, po wyjeździe do Rumunii i po (już niedługo ) Plejadach, a przed wyjazdem do Gruzji wymienię po 7 tys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych wymagającymi osiągania maksymalnych mocy i jak najszybszego osiągania wysokich obrotów: sesje kwalifikacyjne, wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, NASCAR, wyścigi górskie, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy. Do silników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości, w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatore tego typu oleje "power racing" raczej do dluższch przelotow się nie nadają. ........ja wyminiałem co rajd a i w połowie sie zdarzało....(co 100k...os-owych ps nie ryzyzkowal bym..... 15 tyś na żadnym motulu ....5-7 tys ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted June 10, 2014 Author Share Posted June 10, 2014 (edited) dziekuje, Panie Andrzeju na Pana zawsze można liczyć bo odpowiedzi z DT chyba bym nie doczekał, już zakupiłem "normalny" olej, motul 8100 x clean i zmieniam przy 7.5 kk., a na przegladzie się zobaczy. No i po wymianie, niestety poziom na zimnym silniku przekracza 1 - 1.5 cm max - czy tak jeździć ? czy odessać moim zdaniem jest około pół litra przelane, w ASO było zmieniane i nie wiem co o tym mysleć. Po coś ten max chyba jest ? Edited June 10, 2014 by jaszyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Jaszyn, upewnij sie że jest równy teren i przetrzyj ze trzy razy bagnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted June 10, 2014 Author Share Posted June 10, 2014 Jaszyn, upewnij sie że jest równy teren i przetrzyj ze trzy razy bagnet. teren równy, sprawdzalem multum razy -wychodzi że 1 cm powyżej, jutro upuszczę dla świętego spokoju Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 jest około pół litra przelane, w ASO było zmieniane To znaczy że czas umierać, skoro w ASO takie banalne błędy są popełniane. Ja, po swoich wielu przykrych doświadczeniach w różnych ASO, stosuję zasadę, że obsługuje mnie już tylko ASO GRAFIX (i to też tylko dwóch mechaników) oraz Peter Ghost z Wawy. Mam święty spokój i auto w super stanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 To znaczy że czas umierać, skoro w ASO takie banalne błędy są popełniane. Ja, po swoich wielu przykrych doświadczeniach w różnych ASO, stosuję zasadę, że obsługuje mnie już tylko ASO GRAFIX (i to też tylko dwóch mechaników) oraz Peter Ghost z Wawy. Mam święty spokój i auto w super stanie. dzwonili, podobno nie powinno sie mierzyć na zimnym silniku, sprubuje 5-10 min po zgaszeniu i zobaczymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 podobno nie powinno sie mierzyć na zimnym silniku, Pogrążają się już totalnie... Na zimnym jest po prostu nieco niższy poziom ze względu na rozszerzalność temperaturową oleju. Dlatego do wcięcia na bagnecie może być jedynie na gorącym silniku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 (edited) Na zimnym jest po prostu nieco niższy poziom ze względu na rozszerzalność temperaturową oleju. Dlatego do wcięcia na bagnecie może być jedynie na gorącym silniku. na zimno czy na cieplo sprawdzałem zawsze tak jak mówiłem powyżej około 1 cm, na ciepło po paru minutach też, już byłem w ASO i upuścili. Nastepnym razem bede bardziej czujny,. Edited June 13, 2014 by jaszyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 już byłem w ASO i upuścili. A głowę chociaż też spuścili?.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 A głowę chociaż też spuścili?.... niby nic się nie stało ale ja wolałbym mieć jak w książce miedzy max a min. i nie byłoby dyskusji, mechanik co nalewał stwierdził że jest "dobry" max, ja tam wole nromalny poziom Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 "dobry" max Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 mechanik co nalewał stwierdził że jest "dobry" max Zmień mechanika, a najlepiej ASO... Powyżej max może być jedynie na gorącym, najwyżej do wcięcia na bagnecie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts