Skocz do zawartości

Czterotłoczek do XT


Vilmark

Rekomendowane odpowiedzi

Brembo w forku to przy seryjnej mocy przerost formy nad treścią IMO. Czterotłoczek to kompromis warto rozważenia ale przy dobrym serwisowaniu seryjnych zacisków, dobrych tarczach i klockach, również da się uzyskać całkiem niezłe efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przy dobrym serwisowaniu seryjnych zacisków, dobrych tarczach i klockach, również da się uzyskać całkiem niezłe efekty.

Cześć

Czy możesz rozwinąć dla laików (najlepiej poprzez konkretne przykłady) jakie:

  1. Tarcze
  2. Klocki

odpowiadają wymienionemu przez Ciebie kryterium?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim założyłem przedni zestaw pochodzący z Legacy "Spec-B", czyli tarcza 316mm i zacisk nieco większy od seryjnego z 294mm.

Klocki akurat dostałem z tarczami "RedStuff" (czy jak to się pisze), tarcza zwykła.

Siła hamująca nieco wzrosła(lub po prostu słabiej muszę naciskać), ale najważniejsze że ustąpił efekt słabnięcia hamulców przy długim mocnym hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się w Imprezie przesiadłem z OEM 277 przód/260 tył na kompletny hamulec z WRX'a. Różnica kolosalna, szczególnie z RC5+. Co do płynu to nie kupuj RBF 660. Wystarczy zwykły DOT4 lub 5.1

ATE Super Blue Racing (DOT4) - tani, sprawdzony, i w prawidlowym kolorze B):lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie RBF 660 ?

 

Brembo + oplot + płyn i klocki (DS2500 albo RC5)  i powinno być dobrze.

Jak nie ma kasy to 4 tłoczek tez da radę.

Najważniejsze IMHO jest to żeby można było zahamować co najmniej 2 razy :) bo na OEM po pierwszym dłuuugim hamowaniu o drugim można tylko pomarzyć.

A tak nie powinno być zwłaszcza przy tej mocy.

 

Skandal ale wymiana hamulców to nie jest żaden tuning tylko powinność.

 

Swoja drogą zastanawiam się jak to jest możliwe żeby Japończycy zrobili taką chałę w takim fajnym wozie ? (nie testowali samochodu ???)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imho samo przejscie na 4-tloczek da niewielka poprawe, jak masz zaciski za psi grosz to zakladaj ale wiekszych pieniedzy bym w to nie pchal.

 

Do "przyzwoitosci" da sie doprowadzic lepszymi komponentami, zeby naprawde zaczal hamowac trzeba niestety zwiekszac srednice tarczy ze wszystkimi konsekwencjami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...