Jump to content

Czterotłoczek do XT


Vilmark

Recommended Posts

Brembo w forku to przy seryjnej mocy przerost formy nad treścią IMO. Czterotłoczek to kompromis warto rozważenia ale przy dobrym serwisowaniu seryjnych zacisków, dobrych tarczach i klockach, również da się uzyskać całkiem niezłe efekty.

Link to comment
Share on other sites

 

 

przy dobrym serwisowaniu seryjnych zacisków, dobrych tarczach i klockach, również da się uzyskać całkiem niezłe efekty.

Cześć

Czy możesz rozwinąć dla laików (najlepiej poprzez konkretne przykłady) jakie:

  1. Tarcze
  2. Klocki

odpowiadają wymienionemu przez Ciebie kryterium?

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim założyłem przedni zestaw pochodzący z Legacy "Spec-B", czyli tarcza 316mm i zacisk nieco większy od seryjnego z 294mm.

Klocki akurat dostałem z tarczami "RedStuff" (czy jak to się pisze), tarcza zwykła.

Siła hamująca nieco wzrosła(lub po prostu słabiej muszę naciskać), ale najważniejsze że ustąpił efekt słabnięcia hamulców przy długim mocnym hamowaniu.

Link to comment
Share on other sites

W sensie ? Na złote Brembo nie mam kasy , wyjdzie 3X tyle co czterotłok.

Nieee... o jego opinie. Moim zdaniem 4tłoczek załatwi sprawę i będzie pan zadowolony. Chociaż z drugiej strony, przy Twoim jeżdżeniu dobra tarcza i klocek też załatwiłyby sprawę.

Link to comment
Share on other sites

No to Brembulce.

I się zacznie. Wydech mapa staby skrzynia itp itd. Ale to właśnie jest fajne

Właśnie mi się przypomniało, że dawno nic nie kupowałem chyba polecę do K/S ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ja się w Imprezie przesiadłem z OEM 277 przód/260 tył na kompletny hamulec z WRX'a. Różnica kolosalna, szczególnie z RC5+. Co do płynu to nie kupuj RBF 660. Wystarczy zwykły DOT4 lub 5.1

Edited by elmo
Link to comment
Share on other sites

Ja się w Imprezie przesiadłem z OEM 277 przód/260 tył na kompletny hamulec z WRX'a. Różnica kolosalna, szczególnie z RC5+. Co do płynu to nie kupuj RBF 660. Wystarczy zwykły DOT4 lub 5.1

ATE Super Blue Racing (DOT4) - tani, sprawdzony, i w prawidlowym kolorze B):lol:

Link to comment
Share on other sites

A czemu nie RBF 660 ?

 

Brembo + oplot + płyn i klocki (DS2500 albo RC5)  i powinno być dobrze.

Jak nie ma kasy to 4 tłoczek tez da radę.

Najważniejsze IMHO jest to żeby można było zahamować co najmniej 2 razy :) bo na OEM po pierwszym dłuuugim hamowaniu o drugim można tylko pomarzyć.

A tak nie powinno być zwłaszcza przy tej mocy.

 

Skandal ale wymiana hamulców to nie jest żaden tuning tylko powinność.

 

Swoja drogą zastanawiam się jak to jest możliwe żeby Japończycy zrobili taką chałę w takim fajnym wozie ? (nie testowali samochodu ???)

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

imho samo przejscie na 4-tloczek da niewielka poprawe, jak masz zaciski za psi grosz to zakladaj ale wiekszych pieniedzy bym w to nie pchal.

 

Do "przyzwoitosci" da sie doprowadzic lepszymi komponentami, zeby naprawde zaczal hamowac trzeba niestety zwiekszac srednice tarczy ze wszystkimi konsekwencjami. 

Link to comment
Share on other sites

@@Vilmark, kup gładkie Brembo za 300 zł komplet plus RC5+. Taki zestaw mi się sprawdza.

 

 

A czemu nie RBF 660 ?

Bo po 3 miesiącach trzeba go wymieniać, a jakiejś różnicy względem Motula 5.1 nie zauważyłem (ten spokojnie wytrzymuje rok). 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...