mechanik Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) A jak to sie ma do wielokrotkej i dlugotrwalej jazdy z tempomatem? Nie jestem ekspertem, ale wg. mnie to zdecydowanie nie to samo, gdyż CVT utrzymuje stałe obroty w czasie rozpędzania samochodu, przy relatywnie wysokich obciążeniach, a co za tym idzie - temperaturach w komorach spalania. System smarny i olej muszą w trudniejszych warunkach m.in. zapewnić prawidłowe smarowanie tulei cylindrowych, a pierścienie muszą spałniać swoją funkcję (uszczelniajacą, rozprowadzenia oleju i zgarniajacą). Klasyczna manualna skrzynia sprawia, że obroty silnika zmianiaja się cyklicznie: po osiagnięciu wysokich obrotów (wysokie obciażenie) zmiana biegu na wyższy, obroty spadają na chwilę (spadek obciążenia, temperatur w cylindrach...) by wzrastać ponownie jeżeli się dalej rozpedzasz. Warunki pracy tłokowego silnika spalinowego są na pewno bardziej korzystne w takich warunkach (manual). Mozliwe jest przelozenie skrzyni z 5-biegowej na 6-biegowa w foresterze z 2012 (juz fb20)? Tu nie pomogę - domyślam się, że chodzi o transplantację organu do starszej wersji samochodu. Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 I heard recently that the FB20 engines were susceptible to excessive oil consumption when they aren't broken in correctly. This, from what I hear, can happen especially with a CVT equipped vehicle because it tends to keep the engine at steady RPMs instead of varying it like is best for engine break in. I asked if this car had a CVT, (...) Precyzując, w cytacie jest mowa o źle dotartych silnikach FB20, którym CVT nie daje się wyszaleć na różnych prędkościach obrotowych, co jest przy docieraniu bardzo wskazane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forek2.0 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Dzisiaj rozmawiałem z serwisem zapraszają na ponowne wgranie oprogramowa, jak wgrają to napiszę czy jest poprawa. Tak na marginesie to brak mi głosu dyrekcji w tym ważnym jak się okazało temacie. Czy dyrekcja naprawdę nie zajmie stanowiska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) Czy dyrekcja naprawdę nie zajmie stanowiska? Przecież juz zajęła - na samym początku. Jeżeli tak, to są dwie opcje: (...)2. faktyczny problem z elektroniką; sprawdziłem w DT - są jakieś łatki, które niedawno się pojawiły. Sugeruję, aby przy następnej wizycie u dealera o to zapytać. W tym wszystkim musimy ( niestety !) też pamiętać, że najnowsze normy emisji spalin właśnie przy zimnym silniku wymagają pewnych ograniczeń właśnie w takich sytuacjach ( i tak np. w Foresterze XT nie jest możliwe włączenie trybu "S sharp" przed nagrzaniem silnika / skrzyni.) Jeśli nowe oprogramowanie nie pomoże - poprosimy Dyrekcję ponownie o stanowisko, ale w dziale Pytania do Dyrekcji. Jak na razie w wątku pojawiło się trochę zamętu, ale nie związanego z naszymi autami i naszym problemem. Kwestia czujnika spalania stukowego z silników EJ, czy właśnie wspomniany problem odpowiedniego docierania silników FB ze skrzynią automatyczną, generalnie dotyczący jednostek z roku 2011/2012 na rynku amerykańskim, a wiążący się z nadmiernym zużyciem oleju (co u nas nie wystepuje). Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Wreszcie moge sie zajac Forkiem - wizyta w ASO umowiona na czwartek :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 (edytowane) Zobaczmy co powiedzą...ja jeszcze 2k do wizyty Cześć @mechanik, coś nowego z PoTforkiem? Edytowane 15 Kwietnia 2014 przez wilkor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Cześć @@wilkor Dziś w Forku wgrana nowa mapa - pomogło! Forek zachowuje sie wreszcie tak jak powinien. Z dwójki wreszcie ciągnie bez mulenia. Mam nadzieje, że dławienie znikło bezpowrotnie Wlane 100okt i dynamiczna jazda - wg rady w ASO, co by się komputer nauczył stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Super. Czy aktualną mapę wgrać każde ASO czy najlepiej pojechać do tego co Ty byłeś. To pewnie bardziej pytanie do @Dyrekcji Ciesze się, że Forek ozdrowiał. Jeśli dobrze pamiętam jesteś z Gdańska. Jak jazda powrotna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Czy aktualną mapę wgrać każde ASO czy najlepiej pojechać do tego co Ty byłeś. Nowa mapa powinna być dostępna w każdym ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 (edytowane) Jeśli dobrze pamiętam jesteś z Gdańska. Jak jazda powrotna? Bylem w moim ASO w Gdańsku. Droga powrotna zdecydowanie dynamiczna - myślę, że rady w ASO potraktowałem bardzo dosłownie! Ale poważnie pomogło! Polecam - mapa powinna być w kazdym ASO. Edytowane 17 Kwietnia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 "Mama" jak najbardziej ;-) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Wyedytowałem - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 I heard recently that the FB20 engines were susceptible to excessive oil consumption when they aren't broken in correctly. This, from what I hear, can happen especially with a CVT equipped vehicle because it tends to keep the engine at steady RPMs instead of varying it like is best for engine break in. I asked if this car had a CVT, (...) Precyzując, w cytacie jest mowa o źle dotartych silnikach FB20, którym CVT nie daje się wyszaleć na różnych prędkościach obrotowych, co jest przy docieraniu bardzo wskazane. Badź tu mądry i pisz wiersze. W instrukcji jak byk stoi : do 4000 obr/min podczas docierania. @@mechanik, super, że Twoje auto w końcu jedzie jak powinno ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forek2.0 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 U mnie również problem ustąpił po wgraniu nowego oprogramowania. Samochód jedzie całkiem poprawnie, wróciła radość użytkowania. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i zainteresowanie się problemem. Forum tradycyjnie niezawodne, a raczej Forumowicze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) Samochód jedzie całkiem poprawnie, wróciła radość użytkowania. ale mógłby być szybszy.... żartuje oczywiscie...ale mam , może sie uda? , do kupienia rozbitego BRZ-ta...( silnik caly )...więc taki 200 konny Forek.. Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Samochód jedzie całkiem poprawnie, wróciła radość użytkowania. ale mógłby być szybszy.... żartuje oczywiscie...ale mam , może sie uda? , do kupienia rozbitego BRZ-ta...( silnik caly )...więc taki 200 konny Forek.. PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 @Mechanik i jak, nadal jest ok? Za mulanie nie wrociło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 @Mechanik i jak, nadal jest ok? Za mulanie nie wrociło? Cześć! Nadal jest OK, a nawet wydaje mi się, że ostatnio jeszcze lepiej Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 (edytowane) @Mechanik i jak, nadal jest ok? Za mulanie nie wrociło? Cześć! Nadal jest OK, a nawet wydaje mi się, że ostatnio jeszcze lepiej Pozdro! I pojawili sie magicy obiecujacy 18%owe wzrosty https://www.facebook.com/Throttle.Happy.Tuning/posts/634672256573508?stream_ref=10 Edytowane 2 Maja 2014 przez Fiji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Są chwile kiedy żałuję, że nie mam Facebook'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Mnie też nie ma na FB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Są chwile kiedy żałuję, że nie mam Facebook'a Przeciez nie trzeba konta zeby przeczytac to co tam napisane. Choc moim zdaniem lepiej kupic jakas ksiazke sci-fi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Oczywiście masz rację ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mumas Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 To ja jeszcze w kwestii zamulenia. W moim przypadku nie było to oprogramowanie, po zaktualizowaniu jaki mulił tak mulił. Przyczyną natomiast był zawór na drugim cylindrze. Został wymieniony, Forek śmiga prawie tak dobrze jak poprzedni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się