Skocz do zawartości

Nowy Forester szarpie i muli.


Forek2.0

Rekomendowane odpowiedzi

A jak to sie ma do wielokrotkej i dlugotrwalej jazdy z tempomatem?

 

Nie jestem ekspertem, ale wg. mnie to zdecydowanie nie to samo, gdyż CVT utrzymuje stałe obroty w czasie rozpędzania samochodu, przy relatywnie wysokich obciążeniach, a co za tym idzie - temperaturach w komorach spalania.

System smarny i olej muszą w trudniejszych warunkach m.in. zapewnić prawidłowe smarowanie tulei cylindrowych, a pierścienie muszą spałniać swoją funkcję (uszczelniajacą, rozprowadzenia oleju i zgarniajacą).

Klasyczna manualna skrzynia sprawia, że obroty silnika zmianiaja się cyklicznie: po osiagnięciu wysokich obrotów (wysokie obciażenie) zmiana biegu na wyższy, obroty spadają na chwilę (spadek obciążenia, temperatur w cylindrach...) by wzrastać ponownie jeżeli się dalej rozpedzasz. Warunki pracy tłokowego silnika spalinowego są na pewno bardziej korzystne w takich warunkach (manual).

 

 

Mozliwe jest przelozenie skrzyni z 5-biegowej na 6-biegowa w foresterze z 2012 (juz fb20)?

Tu nie pomogę - domyślam się, że chodzi o transplantację organu do starszej wersji samochodu.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I heard recently that the FB20 engines were susceptible to excessive oil consumption when they aren't broken in correctly. This, from what I hear, can happen especially with a CVT equipped vehicle because it tends to keep the engine at steady RPMs instead of varying it like is best for engine break in. I asked if this car had a CVT, (...)

 

Precyzując, w cytacie jest mowa o źle dotartych silnikach FB20, którym CVT nie daje się wyszaleć na różnych prędkościach obrotowych, co jest przy docieraniu bardzo wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dyrekcja naprawdę nie zajmie stanowiska?

Przecież juz zajęła - na samym początku.

 

 

Jeżeli tak, to są dwie opcje: (...)

2. faktyczny problem z elektroniką; sprawdziłem w DT - są jakieś łatki, które niedawno się pojawiły. Sugeruję, aby przy następnej wizycie u dealera o to zapytać.

W tym wszystkim musimy ( niestety !) też pamiętać, że najnowsze normy emisji spalin właśnie przy zimnym silniku wymagają pewnych ograniczeń właśnie w takich sytuacjach ( i tak np. w Foresterze XT nie jest możliwe włączenie trybu "S sharp" przed nagrzaniem silnika / skrzyni.)

 

Jeśli nowe oprogramowanie nie pomoże - poprosimy Dyrekcję ponownie o stanowisko, ale w dziale Pytania do Dyrekcji.

Jak na razie w wątku pojawiło się trochę zamętu, ale nie związanego z naszymi autami i naszym problemem.

Kwestia czujnika spalania stukowego z silników EJ, czy właśnie wspomniany problem odpowiedniego docierania silników FB ze skrzynią automatyczną, generalnie dotyczący jednostek z roku 2011/2012 na rynku amerykańskim, a wiążący się z nadmiernym zużyciem oleju (co u nas nie wystepuje).

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć @@wilkor :)

Dziś w Forku wgrana nowa mapa - pomogło! Forek zachowuje sie wreszcie tak jak powinien. :yahoo: Z dwójki wreszcie ciągnie bez mulenia.

Mam nadzieje, że dławienie znikło bezpowrotnie :)

Wlane 100okt i dynamiczna jazda - wg rady w ASO, co by się komputer nauczył stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam jesteś z Gdańska. Jak jazda powrotna?

Bylem w moim ASO w Gdańsku.

Droga powrotna zdecydowanie dynamiczna :mrgreen: - myślę, że rady w ASO potraktowałem bardzo dosłownie! :D

Ale poważnie pomogło! Polecam - mapa powinna być w kazdym ASO.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I heard recently that the FB20 engines were susceptible to excessive oil consumption when they aren't broken in correctly. This, from what I hear, can happen especially with a CVT equipped vehicle because it tends to keep the engine at steady RPMs instead of varying it like is best for engine break in. I asked if this car had a CVT, (...)

 

Precyzując, w cytacie jest mowa o źle dotartych silnikach FB20, którym CVT nie daje się wyszaleć na różnych prędkościach obrotowych, co jest przy docieraniu bardzo wskazane.

 

Badź tu mądry i pisz wiersze. W instrukcji jak byk stoi : do 4000 obr/min podczas docierania.

@@mechanik, super, że Twoje auto w końcu jedzie jak powinno ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jedzie całkiem poprawnie, wróciła radość użytkowania.

 

ale mógłby być szybszy....  :rolleyes: żartuje  oczywiscie...ale mam , może sie uda? , do kupienia rozbitego BRZ-ta...( silnik caly )...więc taki 200 konny Forek..

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@Mechanik i jak, nadal jest ok?

Za mulanie nie wrociło?

Cześć! :)

Nadal jest OK, a nawet wydaje mi się, że ostatnio jeszcze lepiej :lol:

Pozdro!

 

 

I pojawili sie magicy obiecujacy 18%owe wzrosty  ;)

https://www.facebook.com/Throttle.Happy.Tuning/posts/634672256573508?stream_ref=10

Edytowane przez Fiji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

To ja jeszcze w kwestii zamulenia. W moim przypadku nie było to oprogramowanie, po zaktualizowaniu jaki mulił tak mulił. Przyczyną natomiast był zawór na drugim cylindrze. Został wymieniony, Forek śmiga prawie tak dobrze jak poprzedni :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...