Skocz do zawartości

Pierwsze Subaru


dedecjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Co do mitów gazowania H6 - wczoraj byłem u mojego kolegi gazownika i ustawił mi za moją namową odcięcie lpg w zakresie obr. od 5 tys w górę a wydaję się że w tym zakresie obr. spalanie gazu jest najbardziej szkodliwe i pomimo dwóch reduktorów może chwilowo mieszka być uboga.

Ale jednak przyznajesz, że gaz szkodzi silnikowi  :)

Ach jak to dobrze mieć komfort jeżdżenia na paliwie ciekłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest dobrze wystrojone to nie szkodzi. Tylko zeby Ci gazownik w druga strone nie ustawil bo wtedy moze byc jeszcze gorsze dla silnika. Plomien w za "tlustej" mieszance pali sie za wolno i moze go wydmuchiwac. Termicznie nie jest zbyt fajne dla zaworow. Jak i zbyt uboga mieszanka. Problemem  jest moim zdaniem to ze co gazownik to moze byc roznie. Silnik jest wystrojony na benzynie a nie gazie i trzeba duzo doswiadczenia by bylo dobrze we wszstkich zakresach obciazenia. Sa juz odpowiednie lubrykatory i podajniki sekwencyjne, ze problem chlodzenia zaworow mozna wyeliminowac. Pomimo to gaz malo nadaje sie do palowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź mi jedno auto w którym jest AT skonfigurowane ze zbyt słabym silnikiem a jego odpowiednik w manualu jest dużo lepszy - nie ma - ta są tylko subiektywne odczucia bo jak widzę start do setki manual vs at z tym samym silnikiem to różnice są znikome...

Mówisz - masz: Forester 2.0...  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

house_1 ja sie w zasadzie z Toba zgadzam, wiesz moze poza tymi "naukowym dowodami" bo nauka ma to do siebie ze sie rozwija i dzisiejsze naukowe dowody jutro okaza sie smieszne tak jak te wczorajsze... :).

Ja nie chce oszczedzac na wszystkim, tylko nie chce stac na autostradzie we Wloszech czy Austrii bo mam problem z silnikiem spowodowany zagazowaniem :). Ludzie maja rozne potrzeby, w moim przypadku zdecydowanie wyzej stawiam bezstersowa egzystencje  niz osiagi  ;). Ale powiem Wam ze zdecydowanie kusicie i niezle Wam to wychodzi, wiec moze odwroce pytanie:

 

- Czy ktos z szanownych forumowiczow mial problemy z zagazowanym H6 ?

 

 

Tak czy inaczej (i tu bez calowania w tylki) dzieki za pomoc, bo to naprawde pomaga w wyborze auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś wie dlaczego bądż się zastanawiał nad tym, dlaczego żaden producent samochodów nie zakłada fabrycznie instalacji gazowej.

edit. znam jeden przypadek Volvo na rynek holenderski.

 

No wlasnie OBK byly oferowane z LPG i zapewne bylo to montowane lokalnie a nie w JP, ale dostawales na to normalnie gwarancje i byla to opcja przy zakupie auta nowego. Silnik 2.5 tylko. ;)  Sporo tego jest na mobile.de, etc...

Mysle ze pare jeszcze roznych marek/modeli by sie znalazlo, czesc pewnie z CNG

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do mitów gazowania H6 - wczoraj byłem u mojego kolegi gazownika i ustawił mi za moją namową odcięcie lpg w zakresie obr. od 5 tys w górę a wydaję się że w tym zakresie obr. spalanie gazu jest najbardziej szkodliwe i pomimo dwóch reduktorów może chwilowo mieszka być uboga.

Ale jednak przyznajesz, że gaz szkodzi silnikowi  :)

Ach jak to dobrze mieć komfort jeżdżenia na paliwie ciekłym.

 

abslotunie nie czuję się na siłach robić tu za gazowego znawcę 

Ja również wolałbym lać do baku a nie do butli  ;)

j. Pomimo to gaz malo nadaje sie do palowania.

Ja bym to raczej nazwał zdecydowanym wyprzedzaniem  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dynamiczną jazdę, przypominam o wyższej liczbie oktanowej lpg. Znam przypadek, kiedy do Legacy turbo trafił silnik od twin turbo. Przyrost mocy przy tym samym doładowaniu i osprzęcie wynosił ok 30KM. Niestety występowały knock-i przy każdej ogólno dostępnej benzynie. Tylko na lpg dało się jeździć normalnie a ecu nie cofało zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś wie dlaczego bądż się zastanawiał nad tym, dlaczego żaden producent samochodów nie zakłada fabrycznie instalacji gazowej.

edit. znam jeden przypadek Volvo na rynek holenderski.

Po czesci z tego samego powodu, co diesle sa robione glownie na EU :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A czy ktoś wie dlaczego bądż się zastanawiał nad tym, dlaczego żaden producent samochodów nie zakłada fabrycznie instalacji gazowej.

edit. znam jeden przypadek Volvo na rynek holenderski.

Po czesci z tego samego powodu, co diesle sa robione glownie na EU :)

 

No nie do końca się zgodzę. Diesle są bardzo popularne w EU, z powodów głównie...ekonomicznych. Ceny paliw w EU należą do najwyższych na Świecie.Praktycznie każda marka obecna na tym rynku ma diesla w swojej ofercie.Tym bardziej zastanawia fakt, braku zainteresowania koncernów tym paliwem. Prawdopodobnie rynek nowych aut na LPG jest zbyt mały,by się nim poważnie interesować. Pozostaje indywidualny montaż w ramach usługi dealerskiej przy nowym aucie, czy nie autoryzowanej, w przypadku używanego samochodu.

Faktem jest, że w największych rynkach zbytu samochodów w EU (Niemcy,W.Brytania, Francja) samochody z LPG to margines. Zaryzykowałbym nawet stwierdzeniem, że obecnie więcej się rejestruje hybryd niż gazoli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlatego że w EU ceny są porażające. Np. Takue UK - £2000 instalka, a później serwis minimum £85 roboczogodzina... Dlatego mało jest entuzjastów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory - tzn. do stycznia tego roku auta napędzane lpg miały darmowy wjazd do centrum Londynu. ;)

Ale ekolodzy od CO2 zadbali aby to zmienić... :P

Ale był czas gdy Królowa kazała przerobić całą swoją flotę Bentleyi I Rolsow na lpg. ;)

 

Ekogangsterom od CO2 chodzi o to że auta na lpg spalają o 10-15% paliwa więcej, a co za tym idzie więcej CO2 idzie do atmosfery...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A czy ktoś wie dlaczego bądż się zastanawiał nad tym, dlaczego żaden producent samochodów nie zakłada fabrycznie instalacji gazowej.

edit. znam jeden przypadek Volvo na rynek holenderski.

Po czesci z tego samego powodu, co diesle sa robione glownie na EU :)

 

No nie do końca się zgodzę. Diesle są bardzo popularne w EU, z powodów głównie...ekonomicznych. Ceny paliw w EU należą do najwyższych na Świecie.Praktycznie każda marka obecna na tym rynku ma diesla w swojej ofercie.Tym bardziej zastanawia fakt, braku zainteresowania koncernów tym paliwem. Prawdopodobnie rynek nowych aut na LPG jest zbyt mały,by się nim poważnie interesować. Pozostaje indywidualny montaż w ramach usługi dealerskiej przy nowym aucie, czy nie autoryzowanej, w przypadku używanego samochodu.

Faktem jest, że w największych rynkach zbytu samochodów w EU (Niemcy,W.Brytania, Francja) samochody z LPG to margines. Zaryzykowałbym nawet stwierdzeniem, że obecnie więcej się rejestruje hybryd niż gazoli :)

 

dokladnie .. chodzi o oplacalnosc calego tego majdanu, co czesto w EU jest podyktowane roznicami w podatkach, akcyzach, itd. Z tego powodu diesel poza EU jest malo popularny, z podobnego powodu (oplacalnosc) lpg jest glownie w kilku krajach ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to juz ostatnie z pytan teoretycznych :)

Jak wyglada zmiana biegow a AT uzywajac +/- lub manetek ? W miare szybko, do bani, jakotako ?

Jako tako, aczkolwiek skrzynia jest wolna, dziala bardzo plynnie ale jednak zabiero sporo wigoru silikowi (porownaj sobie przyspieszenia w mt i at)

Manetki sa super, myslalem, ze to taki bajer do zabawy na pierwszy tydzien, ale jezdze juz rok i regularnie uzywam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. tryb sport sharp + manetki robią robotę. Szybkość skrzyni 5EAT oceniam na zadowalającą. Manualna zmiana biegów pozwala hamować silnikiem, co mnie osobiście się przydaje.

 

Co do eko-terrorystów - są niestety niebezpieczni i mocno upierdliwi, a czasem zwyczajnie nie mają racji.

 

LPG jest produktem ubocznym przy rafinacji ropy naftowej. Więc niech ci czarodzieje wymyślą co z tym zrobić. Bo coś trzeba. Można wypuścić do atmosfery, spalić bezproduktywnie również do atmosfery lub zużyć do celów grzewczych i napędowych w samochodach. Sami oceńcie sensowność tych rozwiązań.

 

Na szczęście przynajmniej Chińczycy nie zawracają sobie głowy eko-pierdołami :faja: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobra to juz ostatnie z pytan teoretycznych :)

Jak wyglada zmiana biegow a AT uzywajac +/- lub manetek ? W miare szybko, do bani, jakotako ?

Manetki sa super, myslalem, ze to taki bajer do zabawy na pierwszy tydzien, ale jezdze juz rok i regularnie uzywam  :)

 

oooo a myślałem że tylko ja tak myślałem.....

że manetki to bardziej bajer dla picu a one naprawdę są bardzo przydatne zwłaszcza dla hamowania silnikem podczas zjazdu...

Potwierdzam. tryb sport sharp + manetki robią robotę.

i ten szybko dostępny s# na kierownicy bardzo przydatny  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten konkretnie wystawiany jest chyba już z rok. Jakiś powód pewnie jest.

Poza tym to auto 2.5t, więc oprócz diesla najbardziej ryzykowny silnik, choć najfajniejszy pod względem osiągów.

Obawiam się tylko, że może być po konkretnym dzwonie, jako import z usa (tylko tam ta wersja była sprzedawana).

 

Bez dobrego specjalisty, miernika grubości lakieru i kompa nie podchodż do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decydjusz ten OBK jest z Olsztyna.
Oglądałem go tu i tam i raczej bym się nie zdecydował.
Powiem tylko tyle na 4 próby umówienia się ze sprzedającym go KOMISEM żadna się nie udała bo zawsze akurat coś było w nim do zrobienia i za 2-3dni wróci od mistrza mechanika.
Jak go w końcu dorwałem- stał na warsztacie z którego kumpel obierał auto to okazało się, że stoi tam od pół roku i dociec nie mogą czemu się LPG krzaczy, potem wyszło jeszcze parę innych szydeł z worka.
Zdecydowanie odradzam.
Zresztą jakbyś coś tam jeszcze miał do zobaczenia w Warmińsko-Mazurskim i Pomorski pisz na PW i tak jeżdżę więc zawsze mogę podskoczyć i zobaczyć co i jak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...