Skocz do zawartości

Bicie tarcz - rozwiązanie


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

MAm problem z biciem, już wyczytałem wszystkie komentarze i dalej nic nie wiem. Ale zacznę od tego że przetoczyłem swoje tarcze i dałem nowe klocki bo myślałem że moje bicie na kierownicy to z tego się wzięło. Niestety problem nie minął. Dalej kierownica ma drgania w okolicy 100-130km/h, a podczas lekkiego hamowania mocno drży, jak wcisnę hamulec do oporu to drgania bardzo sie tłumią. Powiedzcie kto na śląsku może mi zmierzyć bicie tarcz i w końcu powiedzieć co i jak, bo nie mam zamiaru kolejnego zestawu hamulców kupować bez sensu. Pozdrawiam i czekam na koncepcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

MAm problem z biciem, już wyczytałem wszystkie komentarze i dalej nic nie wiem. Ale zacznę od tego że przetoczyłem swoje tarcze i dałem nowe klocki bo myślałem że moje bicie na kierownicy to z tego się wzięło. Niestety problem nie minął. Dalej kierownica ma drgania w okolicy 100-130km/h, a podczas lekkiego hamowania mocno drży, jak wcisnę hamulec do oporu to drgania bardzo sie tłumią. Powiedzcie kto na śląsku może mi zmierzyć bicie tarcz i w końcu powiedzieć co i jak, bo nie mam zamiaru kolejnego zestawu hamulców kupować bez sensu. Pozdrawiam i czekam na koncepcje

 

W pierwszym poście tego wątku podaje gdzie można kupić sprzęt do pomiaru bicia. zakup może być tańszy niż wizyta u mechanika :) Po prostu idź do jakiegokolwiek mechanika zapytaj czy zmierzą ci bicie na tarczy jak rozdziawią gębę ze zdziwienia, a szacuje że 80% tak zrobi to idź do innego. Podane przeze mnie maksymalne wartości bicia są dla tarczy firmy EBC. Objawy wyraźnie wskazują że masz problem właśnie ze złym montażem. No chyba ze masz piastę po jakiejś ostrej wypadkowej historii to ona maże bić, ale na mierniku ci wszystko wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki intak, no wypadkowej przeszłości nie mam, a bicie zaczęło się jakieś 2 może 3 miesiace temu? Muszę się zabrać za zwiedzanie tych 20% mechaników którzy będą wiedzieć o co chodzi. Może chłopakli z nie-ASO katowice będą mieli taki sprzęt... A powiedz mi co masz na myśli błąd w montażu?? Da się wyjść na tarczach które już mam zamontowane? Czy tylko nowe wchodzą w rachubę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A powiedz mi co masz na myśli błąd w montażu?? Da się wyjść na tarczach które już mam zamontowane? Czy tylko nowe wchodzą w rachubę?

 

Po przetoczeniu i założone z pomiarem bicia u mnie zrobiły jeszcze 30.000 km :) Te 80% mechaników co ma w dupie instrukcje i jak do fiata 125p tarcze zakalali to myślą że do Imprezy będzie tak samo. Oczywiście większość wie że powierzchnie pod tarcze trzeba bardzo dokładnie oczyścić i najczęściej na tym kończy się ich wiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Chojny na nich śmiga, skonfrontuje sie opinie

 

 

 

wlasnie zostaly zainstalowane i jest ok, jako ze nie upalam to do codziennej jazdy sa w zupelnosci wystarczajace, fakt ze nie mialem jeszcze okazji jechac szybciej niz 140km/h na tych klockach ale dzialaja poprawnie, zreszta 200km/h i tak narazie 3 razy przez rok przekroczylem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny, Gwarantuję Ci, że w SG skończyłyby się po 1 dniu te paździerzowe klockopodobne śmieci

 

 

jezdziles kiedys na nich? wiesz jak sie sprawuja? siedzialem u Intakwrx na prawym kiedy napieprzal po torze w Poznaniu i twierdze ze klocki dzialaja poprawnie, tarcze sie swieca a klocki hamuja :!: po zakonczeniu jazd klocki nadal nadawaly sie do uzycia :!: z ciekawosci kiedy tylko Intakwrx zalozy Yellowstuffy, sprawdzimy droge hamowania na klockach "smieciowych" i tych lepszych. Bedziemy miec odniesienie do GT i WRX na tych samych tarczach i Redstuffach, ktore testowalismy pewien czas temu.

 

uwazam ze wypisywanie subiektywnych i niepopartych testami osadow mija sie z celem, niewiele osob na tym forum naprawde sprawdzi przed zakupem to na co wydaje kase i pieje ze jest super tylko dlatego ze to "cos" kupilo.

 

jezdzilem na Redstuffach i zanim sie nagrzaly hamowaly gozej niz Remsy, do jazdy miejskiej i tras pokonywanych tempie turystycznym Remsy sa bezkonkurencyjne :!:

Reszte sprawdzil Intakwrx i mi to wystarczy :!:

 

 

podczas wymiany klockow, okazalo sie ze po ponad 30k przebiegu zuzycie klockow mialem na poziomie 40-50%, czy uwazasz ze taki kapelusz jak ja potrzebuje wyczynowych klockow? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny, Gwarantuję Ci, że w SG skończyłyby się po 1 dniu te paździerzowe klockopodobne śmieci :twisted::mrgreen:

 

No jak byś Ty jechał to na pewno, U mnie w Subaraku tylko raz sie klocki zapaliły i TY wiesz kto wtedy kierował i pedały dusił....

 

Biorąc pod uwagę że ostatnio kapelusz Ci przyrósł do głowy to mogę ci dać moje stare zużyte Remsy. Przy twoim obecnym stylu te 1,5 mm okładziny starczy ci do pamiętnego 2012 roku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdziles kiedys na nich? wiesz jak sie sprawuja?

 

Wystarczy, że jeździłem krótko na ferrodo premierach, które są nieco lepsze od paździeży ale i tak są tragiczne :cool:

 

siedzialem u Intakwrx na prawym kiedy napieprzal po torze w Poznaniu i twierdze ze klocki dzialaja poprawnie, tarcze sie swieca a klocki hamuja :!: po zakonczeniu jazd klocki nadal nadawaly sie do uzycia :!:

 

Podobno Przemek na tor zakłada inne klocki więc nie bardzo rozumiem ?

 

U mnie w Subaraku tylko raz sie klocki zapaliły i TY wiesz kto wtedy kierował i pedały dusił....

 

Tak znam Go, mieszka we Wrocławiu ;-) Za to Ty zapaliłeś opony ostatnio, no i co teraz powiesz o narkotycznych właściwościach palonej gumy ? :twisted:

 

 

Biorąc pod uwagę że ostatnio kapelusz Ci przyrósł do głowy

 

Uważaj żebym Cię nie przykrył tym kapeluszem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny napisał/a:

jezdziles kiedys na nich? wiesz jak sie sprawuja?

 

 

Wystarczy, że jeździłem krótko na ferrodo premierach, które są nieco lepsze od paździeży ale i tak są tragiczne

 

znaczy sie ze osobiscie nie doswiadczyles poprawnosci Remsy? wiec Twoja opinia jest... niemiarodajna :wink:

 

 

Podobno Przemek na tor zakłada inne klocki więc nie bardzo rozumiem ?

 

czytamy ze zrozumieniem :mrgreen:

 

 

 

Tarcze są po przetoczeniu, a klocki zabójczo tanie to fakt. Do jazdy na co dzień bardzo dobre, a czy mielizna przy katowaniu to powiem ci po niedzieli

 

[ Dodano: Pon Lip 31, 2006 2:43 am ]

Azrael napisał/a:

Nie przeżyją...

 

 

Nie zawiodły ani razu i przeżyły spokojnie

 

Więc BARDZO polecam te klocuszki. Za tą cenę są bezkonkurencyjne.

 

 

Uważaj żebym Cię nie przykrył tym kapeluszem

 

 

Bighead, Bighead, Bighead, Bighead :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny, Gwarantuję Ci, że w SG skończyłyby się po 1 dniu te paździerzowe klockopodobne śmieci :twisted::mrgreen:
Biorąc pod uwagę że ostatnio kapelusz Ci przyrósł do głowy to mogę ci dać moje stare zużyte Remsy. Przy twoim obecnym stylu te 1,5 mm okładziny starczy ci do pamiętnego 2012 roku :P

 

Nie kapelusz, tylko beret. I to w dodatku moherowy! :twisted:

 

edit

o, taki: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#514812

 

 

podczas wymiany klockow, okazalo sie ze po ponad 30k przebiegu

 

30 tyś??? Jak tego dokonałeś? Epokowe odkrycie! :shock:

 

To tak, jakby medycyna znalazła sposób na przedłużenie ludzkiego życia do jakiś 300 lat!

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 tyś??? Jak tego dokonałeś? Epokowe odkrycie!

 

To tak, jakby medycyna znalazła sposób na przedłużenie ludzkiego życia do jakiś 300 lat!

 

 

jak kupowalem auto bylo 15k po wymianie klockow, przez rok nakulalem kolejne 15k... jak to Loucyphre mawia hamulce sa dla !@#!@#!# wiec ich nie uzywam :mrgreen: taka sila sugestii rozmow Srebrnogorskich przy piwku :razz:

 

klocki RedStuff, zrobilbym foty klockow ale zostaly w serwisie :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i po testowałem klocki YellowStuff w moim WRXsie na Torze Poznań na oponie slick.

 

Miałem nadzieje że wytrzymają z 30 okrążeń, skończyły się po 16stu czyli po jakiś 70 km. W porównaniu do serii RED to Yellow różnią się ceną i tym że nie topią sie przez co nie zapychają rowków w tarczy. No i na zimno można babcię na pasach rozjechać bo dużo słabiej hamują. Na produktach EBC niema problemu z hamowaniem, w całym przedziale żywotności klocka hamuje równo, nie niszczy traczy. Serie REDStuff polecam i na co dzień i do upalania. Oczywiście na oponach drogowych. Niestety seryjny zacisk w WRXsie nie daje rady z oponą wyczynową slick i tu się już nic nie wymyśli, mały zacisk dusi mała tarcze i tyle. Tarcza i klocki EBC dadzą rade, ale co z tego jak najlepszy dostępny płyn hamulcowy sie tak zagotuje. Klocki GreenStuff można sobie darować, najtańsze Remsy za 110 zł dzałają równie dobrze, na co dzień jak najbardziej wystarczą i dwa razy na jakieś szkolenie albo Plejady.

 

Na tym bym zakończył moje testowanie produktów EBC.

 

EBC, najlepsze z najtańszych !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując Turbogroove EBC i klocki Red Stuff ceramic nie nadają się do jazdy wyczynowej !!! Na ulice to dobre tanie rozwiązanie na tor z oponami slick może sie równać BUMMMM!

 

Bo Green i Red to klocki na ulice.... Jak już ktoś decyduje się na EBC na tor to Yellow a najlepiej Blue...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaloz teraz ds2500 i za kilka kkm zrob relacje raz jeszcze :smile:

 

Za drogie :P

 

Są 8 razy droższe niż Remsy, a lepsze może o 10 % :P

 

Ja niemam problemów z hamulcami na drogach i pojeżdzawkach. Jedyny problem to jazda po torze, ale to inna bajka.

 

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 12:47 pm ]

Podsumowując Turbogroove EBC i klocki Red Stuff ceramic nie nadają się do jazdy wyczynowej !!! Na ulice to dobre tanie rozwiązanie na tor z oponami slick może sie równać BUMMMM!

 

Bo Green i Red to klocki na ulice.... Jak już ktoś decyduje się na EBC na tor to Yellow a najlepiej Blue...

 

Dokładnie do takich wniosków doszedłem, jak byś przeczytał cały wątek ... :P

Choć przy konstrukcji układu hamulcowego w seryjnym WRXsie to przy wyczynie nie da się nić zrobić bez zmiany zacisku.

Czyli znowu wyszło że Az miał racje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...