Skocz do zawartości

Rozterki przy zakupie pierwszego Subaru


Cze-czen

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości zapytam, ma ktoś z Was gdzieś może wiarygodne dane porównujące elastyczność OBK H6 i OBK 2.5 NA w automacie (rocznik 07-09) ?

W OBK H6 nie ma chyba przekładni z STI, ona była tylko w specB, czy się mylę?

Około 2 s różnicy między 2.5 A/T (~6.9 s) oraz 3.0 A/T (~4.7 s) dla 60-100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szybkie odgrzanie tematu.
Decyzja zapadła poszukiwany je OBK III z silnikiem 2.5 lub 3.0.

Bardzo proszę forumowiczy o wypowiedzenie się na temat tych ofert:

 

1.

 

http://otomoto.pl/subaru-outback-3-0-gaz-sekwencja-full-opcja-C32092269.html

 

2.

 

http://otomoto.pl/subaru-outback-C30073770.html

 

3.

 

http://tablica.pl/oferta/subaru-outback-2007-CID5-ID58dcL.html#310e5a2406

 

Na modele patrze przez pryzmat:

1.przebiegu

2.wyposażenia

3.silnika

Stąd taki wybór, nie ukrywam, że 3 wygląda najmniej zachęcająco.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie to auta z rynku amerykańskiego - bez miernika grubości lakieru nie podchodź.

1 i 2 (H6) stoją już dość długo i jakoś nikt ich nie kupił. Więc raczej coś jest na rzeczy.

 

Należy pamiętać, że amerykańskie outbacki mocno się różnią się zawieszeniem od wersji eu. Więc bujają się do kwadratu ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprawa nie jest prosta.
Bo na rynku posuch, wszystko co się ogląda na kilometr pachnie szpachlą i kręconym zegarem.

Niby przebieg 100tys a skórzana tapicerka cała poprzecierana.

Już mi witki opadają, a nic znaleźć nie idzie.
Nie ukrywam, że odczuwam pewną presje czasu co do zakupu tego auta.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprawa nie jest prosta.

Bo na rynku posuch, wszystko co się ogląda na kilometr pachnie szpachlą i kręconym zegarem.

Niby przebieg 100tys a skórzana tapicerka cała poprzecierana.

Już mi witki opadają, a nic znaleźć nie idzie.

Nie ukrywam, że odczuwam pewną presje czasu co do zakupu tego auta.

W miesiąc czasu to znajdziesz przyzwoitego VAGa. Często Subaraka szuka się przez pół roku czy nawet więcej.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 Często Subaraka szuka się przez pół roku czy nawet więcej.

 

Święta prawda  ;)

Po za tym wersje US to jednak ciut inne auta niż wersje europejskie.

Na korzyść oczywiście tych drugich....

A jako posiadacz H6 mogę powiedzieć iż to auto prawie doskonałe 

Edytowane przez szamot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając na uwadze wszystko to co mi Koledzy podpowiadacie jestem po oględzinach pierwszego OBK, wersja UE, 2.5 165KM rok 2005 BiFuel przebieg prawie 160tys.

Auto tak jak i sprzedawca wydaje się być uczciwe, co podobno nie jest rzadkością wśród właścicieli subaru.

Właściciel twierdzi, że wszelkie naprawy robił na bieżąco. Przy 140 zmienił rozrząd, wszystkie oleje, filtry, wyregulował zawory i zmienił jeden z wtrysków w fabrycznej instalacji LPG który jak twierdzi kosztował go o zgrozo 700pln!

Mam jednak kilka drobnych pytań.

Primo jeżeli przebieg jest autentyczny, a samochód zadbany to ile km jest w stanie zrobić taki OBK nie tracąc komfortu i innych właściwości?
Właściciel twierdzi, że samochód bierze lekko olej, na każde tankowanie dolewa 50-100ml, czy to normalne?
Jest ewidentny problem z maglownicą, lekko bije a do tego gubi olej który na postoju kapiąc na coś gorącego dymi do środka- co o tym sądzić?
Są zmatowiałe klosze przednich reflektorów.

Lewe tylni drzwi nie zawsze łapią z centralnego.

Nie działa wyświetlacz fabrycznego radia, a nagłośnienie jest fatalne.

Jest mocno porysowana boczna szybka kierowcy.

Samochód wymaga lekkich poprawek lakierniczych.

Wszystko to niby nie są duże rzeczy, poza maglownicą (ile to może kosztować?) i pytanie czy za chwilę nie polecą kolejne wtryski w lpg.

 

Cena jest kusząca, auto wydaje się być w środku zadbane, a przebieg prawdziwy.
Co o tym sądzicie?


Jeszcze jedno pytanie. Niby 165km, ale jakieś one strasznie ospałe.
Mam wrażenie, że mój Civic 1.8 140km lepiej sobie radzi z przyśpieszaniem, ale jakoś tak przy właścicielu nie wypadało skatować autka tym bardziej, że droga była dziurawa jak ser.
Mam racje co do tego przyśpieszenia, czy to tylko takie wrażenie i jeszcze brak świadomości auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację :) Taki Civic jak Twój to był mój plan awaryjny na wypadek nieznalezienia Subaru ;) Jeździłem jednym, czy dwoma (Civicami) i moim zdaniem przyspieszały lepiej niż Legacy 2.5 (bo tylko takim 2.5 jechałem). 

 

Jak coś cieknie z maglownicy, to ja bym sobie dał spokój - to nie są rzeczy które kosztują <500 IMO: nie opłaca się z tym męczyć.

 

Cierpliwości, ja swojego Legacy szukałem pół roku - w końcu na coś trafisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze jedno pytanie. Niby 165km, ale jakieś one strasznie ospałe. Mam wrażenie, że mój Civic 1.8 140km lepiej sobie radzi z przyśpieszaniem, ale jakoś tak przy właścicielu nie wypadało skatować autka tym bardziej, że droga była dziurawa jak ser. Mam racje co do tego przyśpieszenia, czy to tylko takie wrażenie i jeszcze brak świadomości auta?

 

Outback 2,5 to samochód bardzo ospały - dla spokojnego kierowcy. Twoje wrażenia są jak najbardziej prawdziwe. Podobnie jak 2-litrowe Legacy.

Jeśli jakikolwiek sprzedawca opowiada coś o dynamice - albo kłamie jak z nut, albo nie ma pojęcia co mówi. Tak czy inaczej trzeba się zastanowić, czy warto od takiego człowieka kupować samochód.

 

Auto które opisujesz na pierwszy rzut oka ma sporo usterek. Pojedź koniecznie do fachowca od subaru na oględziny, bo podejrzewam że lista się znacznie wydłuży. Ponadto weź pod uwagę że 2,5 wciągają olej.

Poza tym, zastanów się - jeśli cię stać na regulację zaworów z wyjmowaniem motoru to kup H6 i ciesz się codziennie osiągami i wyposażeniem. Jeśli cię nie stać - będziesz się cieszył raz na 60tkm z taniej regulacji i codziennie frustrował "zepsutym" pedałem gazu. To TWÓJ wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jej awarie to standard po 130 tys

 

Chyba tylko w tych autach na sprzedaż, w których ciekną a właściciel nie chce wydać tych "700" złotych na regenerację.

Bo na wymianę uszczelniaczy w głowicy to wystarczy. Ale regeneracja to coś więcej i koszt też większy.

 

W kwestii mocy - przy 140km/h strata w napędzie 4WD subaru 5MT wynosi ok 70KM. W oście 20-kilka do 30 KM. Masa Civica pewnie 1200-1300kg - masa OBK 1500kg. Więc +25KM różnicy to faktycznie użytecznie mniej niż w Civicu.

 

Nie bez powodu Jeepy mają silniki V8. Przy ich konstrukcji i masie inaczej się nie da :).

W Subaru aby było fajnie też trzeba ponadnormatywnie mocny silnik (200KM+).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód dzisiaj jedzie do mechanika na sprawdzenie.

H6 sobie odpuszczam, bo 60% tego co będę robić to jeżdżenie z bagażnikiem pełnym mineralki po mieście, więc to po prostu bezsensu. 

To moje pierwsze subaru i tak naprawdę chcę je kupić na próbę. Myślę, że w ciągu 2 najbliższych lat wróci na otomoto. Kupuje je do pracy.
Prowadzę Agencję żeglarską i potrzebuję auta które dojedzie na każdą bindugę (dzika przystań do której trzeba dojechać leśnymi wertepami) z zapasowym silnikiem zaburtowym i kilkoma zgrzewkami wody z Olsztyna.
Ravkę pognałem bo silnik D4D kosztował mnie w utrzymaniu więcej niż bym wydał na taksówki. Busa nie chcę, a zakup Pickupa jest w również w planach na ten rok.

Więc te 2.5 to kwestia pragmatyzmu. Tania eksploatacja, łatwy do opylenia i to bez strat.

Choć h6 korci to chyba jeszcze nie teraz.


P.S. Co do sprzedawcy, to on mnie ostrzegał, że taki dziadkowóz, tyle, że to ja nie chciałem tego do siebie przyjąć ;)
Za to auto urzeka komfortem, miejsce i szybko się w nim zadomowiłem. Zresztą patrząc po ilości OBK na sprzedaż chyba nie tylko ja je polubiłem ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc stałem się dumnym posiadaczem OBK i teraz poklei. 

Zacznę od serwisu. Niestety ale jest chyba gorzej niż było. Solix zrezygnował z subaru ich dawni serwisanci delikatnie mówiąc nie są chętni do rozmowy.
Subaru przejęło olsztyńskie Suzuki. Panowie bardzo mili, za taki przed zakupowy przeglądzie krzyczą 500pln, a jak się dowiadują o LPG to się zaczyna kręcenie nosem i teksty, że 

tu nie można niczego być pewnym.

Auto zawiozłem do dużego serwisu mechaniczno blacharskiego w Gutkowie (nie będę robić reklamy), gdzie ochoczo przystąpiliśmy do oględzin przed zakupem.

Potwierdzono brak wypadkowości i prawdopodobną zgodność przebiegu z tym z wyświetlacza.

Zgadza się też historia serwisowa, rozrząd i inne prace eksploracyjne robione na czas.

Auto zostało wysoko ocenione (zresztą na chwilę po transakcji za OBK proponowano mi 130% tego co zapłaciłem, takich okazji to nawet w providencie nie mają ;) )

Do zrobienia jest jak mówiłem maglownica która już pojechała do regeneracji i to tyle z mechaniki.

Oczywiście będzie też zrobiony od razy zamek, klosze etc.

OBK trzeba będzie jescze trochę dopieścić blacharsko, ale to już przed zimą.

 

Na tę chwilę muszę pomyśleć nad dwoma innymi kwestiami

1. co zrobić z radiem w którym nie chce działać wyświetlacz i głośniki delikatnie mówiąc nie grają

2. jako, że moja Pani ochoczo reaguje na czteropędy trza będzie pomyśleć o jakiś czujnikach cofania, ewentualnie jakieś kamerze może zintegrowanej z nowym radiem lub seryjną nawigacją. Muszę to przemyśleć.

Edytowane przez Cze-czen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teee nie psuj mi radochy z nowego nabytku. ;) poza tym pokaż mi proszę używany samochód bez mankamentów. Cena faktycznie była kusząca, bo byłem skłonny wydać na to auto dużo więcej, ale tak jak pisałem ja samochodami pracuję, wiec najważniejszy był stan techniczny, a ten poza maglownica i jednym nieszczęsny przewodem był bez zarzutu. Resztę spokojnie się wyprowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc stałem się dumnym posiadaczem OBK i teraz poklei. 

Zacznę od serwisu. Niestety ale jest chyba gorzej niż było. Solix zrezygnował z subaru ich dawni serwisanci delikatnie mówiąc nie są chętni do rozmowy.

Subaru przejęło olsztyńskie Suzuki. Panowie bardzo mili, za taki przed zakupowy przeglądzie krzyczą 500pln, a jak się dowiadują o LPG to się zaczyna kręcenie nosem i teksty, że 

tu nie można niczego być pewnym.

Auto zawiozłem do dużego serwisu mechaniczno blacharskiego w Gutkowie (nie będę robić reklamy), gdzie ochoczo przystąpiliśmy do oględzin przed zakupem.

Potwierdzono brak wypadkowości i prawdopodobną zgodność przebiegu z tym z wyświetlacza.

Zgadza się też historia serwisowa, rozrząd i inne prace eksploracyjne robione na czas.

Auto zostało wysoko ocenione (zresztą na chwilę po transakcji za OBK proponowano mi 130% tego co zapłaciłem, takich okazji to nawet w providencie nie mają ;) )

Do zrobienia jest jak mówiłem maglownica która już pojechała do regeneracji i to tyle z mechaniki.

Oczywiście będzie też zrobiony od razy zamek, klosze etc.

OBK trzeba będzie jescze trochę dopieścić blacharsko, ale to już przed zimą.

 

Na tę chwilę muszę pomyśleć nad dwoma innymi kwestiami

1. co zrobić z radiem w którym nie chce działać wyświetlacz i głośniki delikatnie mówiąc nie grają

2. jako, że moja Pani ochoczo reaguje na czteropędy trza będzie pomyśleć o jakiś czujnikach cofania, ewentualnie jakieś kamerze może zintegrowanej z nowym radiem lub seryjną nawigacją. Muszę to przemyśleć.

Gratulacje !

Tymi problemy sie nei przejmuj, wiekszosc to TTTM, maglownice wlasnie padaja pomiedzy 150 a 200kkm i najczescie zaczynaja ciec. Mozna regenerowac, mozna wymieniac. Ja wybralem to drugie (koszt cos kolo 1200zl z wymiana).

Szyba - zdarza sie, ona nie ma tak sztywnego mocowania jak w ramkach, dlatego dosc wazna jest regulacja, w moim poprzednim Obk tez lekko rysowala sie.

Olej mysle, ze kazde 2.5 bierze, w szczegolnosci modele przed FL, trzeba poprostu pamietac o tym i dolewac co jakis czas, zwylke jest to ok 1-2l pomiedzy wymianami.

Reflektory mozna odnowic ->patrz moj ostatni watek :)

Centralny - mysle ze cos sie rozlaczylo lub przetarlo.

Naglosnienie, zgadza sie jest fatalne :(

Z wyswietlaczem jezeli chodzi o radio to poszukuj na forum, byl nt watek, ale niestety nie pamietam rozwiazania.

 

Odnosnie czujnikow/kamery to mialem czujnik, mam kamere, zdecydowanie wolalem czujniki. Poza tym w wersji przed FL chyba nie tak latwo sie wpiac z kamera i jest znacznie wiecej z tym roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...