Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do naszego guru Jako, co sądzi o takich oto wynalazkach i czy można to zrobić u niego :twisted:

http://vtech.pl/chiptuning-lpg-chip-tuning-gaz <- mam nadzieje, że bana za konkurencje do SIP nie wyłapię za to. Info tylko w celach informacyjnych :)

 

Avic - mój forek - zrobiony gaz przez Jako - 300 KM - i jedzie grubo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to mi chodziło trochę :) Ja wiem, że można auto z turbiną dobrze ustawić na gazie, o czym wielokrotnie tutaj mogłem przeczytać, tj pojawiało się w postach słowa jako, turbo, lpg, rakieta :twisted: Chodziło mi o to co jest napisane na końcu arta w linku który wrzuciłem- tj ecotuning na przykładzie tego Caliber'a 2.0 - bo to chyba N/A jest. Tj jaka jest możliwość zmniejszenia spalania za pomocą owych czarodziejskich sztuczek jakie oferuje firma v-tech za ok 900zł w silnikach wolnossących. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to to właśnie oznacza, dlatego chyba nie można obcinać dawki w nieskończoność. Dlatego pytanie skierowane jest do Jako - czy ma on może jakieś pomysły o co może chodzić z tym ekotuningiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj jestem po **nastej regulacji gazu i nadal dupa :/ Tzn na ciepłym już jest ok i przy turbo nie wyłacza mi sie gaz ale jeszcze na niedogrzanym, przy mocniejszym wciśnięciu szarpie, auto kangura robi ;/ Ktoś wie czego może to być przyczyna?

 

W ogóle miał dzisiaj problem duży z ustawieniem i pada podejrzenie czy czasem reduktor nie zaczyna szwankowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siekla co masz na myśli mówiąc "wystroić"? Ustawić dawkę, wyprzedzenie itp? Bo nie wiem jak to miałoby wpłynąć na zmniejszenie zużycia. W wolnej chwili zadzwonię to tej firmy i zapytam o co chodzi, bo nie wydaje mi się, że za prawie 1000zł zmieniają tylko program w ecu gazowym. Choć może się mylę, dlatego czekam na wypowiedź Jako.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj jestem po **nastej regulacji gazu i nadal dupa :/ Tzn na ciepłym już jest ok i przy turbo nie wyłacza mi sie gaz ale jeszcze na niedogrzanym, przy mocniejszym wciśnięciu szarpie, auto kangura robi ;/ Ktoś wie czego może to być przyczyna?

 

W ogóle miał dzisiaj problem duży z ustawieniem i pada podejrzenie czy czasem reduktor nie zaczyna szwankowac.

 

A jaki masz reduktor?

Skoro na niedogrzanym silnkiu masz klopot to na chlopski rozum znaczyloby to, ze rozpreza sie zbyt mala ilosc gazu i stad klopoty. Gdyby to bowiem byla mala ilosc powietrza to te same objewy bylyby nadal przy cieplym silniku.

Nie wiem jaka masz instalacje i z jakim przebiegiem ale ewidentnie zbyt malo gazu dostaje sie do cylindra gdy silnik jest niedogrzany.

Jesli to nie reduktor to albo sie zuzyla albo uszkodzila listwa wtryskowa. Moze gdy gaz jest chlodniejszy i generalnie tep. pod maska nizsza to tez zle sie otwiera i wtryskuje za malo gazu pomimo, ze komputer inaczej ustala czas wtrysku?

Ale to gdybanie - trzeba by palpacyjnie sprawdzic te elementy, przynajmniej takie s moje pomysly na Twoje objawy...

 

 

siekla co masz na myśli mówiąc "wystroić"? Ustawić dawkę, wyprzedzenie itp? Bo nie wiem jak to miałoby wpłynąć na zmniejszenie zużycia. W wolnej chwili zadzwonię to tej firmy i zapytam o co chodzi, bo nie wydaje mi się, że za prawie 1000zł zmieniają tylko program w ecu gazowym. Choć może się mylę, dlatego czekam na wypowiedź Jako.

 

Z Twojego linku wynikalo tez, ze czas otwarcia wtrysku jest krotszy. Sadze zatem, ze choc gazu z tego powodu jest mniej a powietrza wiecej to moze podnosza tez cisnienie wtrysku aby tak calkiem tego nie obciac (ilosc LPG).

Jesli czas wtrysku da sie regulowac z komputera do obslugi instalacji (przy regulacji) to moze nawet zmiana softy nie byc konieczna.... ogranicza sie tylko czasy wtrysku i X% i juz... ale pewnie sie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zaczalbym od sprawdzenia reduktora. Moj Zavoli Zeta tez wymagal drobnej korekty po 30k km (cos tam sie srubka robi - ale to juz zadanie dla magika - gazownika) :-)

Jak pisalem - wyglada jakby na zimnym silniku bylo zbyt malo gazu rozprezonego a za to odpowiada reduktor (tym barziej, ze na cieplym objaw znika).

Ale ja jestem uzytkonikiem a nie instalatorem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

prosze o opinie o następujacym zestawie LPG do H6 (II generacja):

 

reduktor AC R01 lub Zavli Zeta N

komputer Stag 300 ISA lub Premium (w zaleznosci od wynikow skanu - czy Premium bedzie mogl korzystać z danych OBD)

listwa wtryskowa HANA (nie wiem jaki model ale podobno jest gwarancja na 100 tys. km)

uklad lubryfikacji zaworow.

 

Koszt wyniesie pomiedzy +/- 3250 zł - 3850 zł w zaleznosci od opcji... - w 4 tyś sie zmieszcze na pewno ;-) (w sumie nie malo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do naszego guru Jako, co sądzi o takich oto wynalazkach i czy można to zrobić u niego :twisted:

http://vtech.pl/chiptuning-lpg-chip-tuning-gaz <- mam nadzieje, że bana za konkurencje do SIP nie wyłapię za to. Info tylko w celach informacyjnych :)

 

Tekst z linka jest reklamą :wink: .

Dziwnie skonstruowany.

 

Jestem jak najbardziej za!... modyfikacjami programu sterownika benzyny pod kątem pracy przy zasilaniu LPG.

Przynajmniej zdublowania map zapłonu i ustawień wartości stechiometrycznego afr, aplikowanych wyborem trybu pracy; Pb/LPG.

 

Chip-y> emulatory... nie jestem przeciw, jeżeli są odpowiednio zastosowane i mam wpływ na ich działanie.

W "starszych" subaru raczej.

 

Przperasza (bo na pewno bylo) w OBK II gen - jaki zbiornik miesci sie do bagaznika?

 

Domniemam, że OBK H6 czyli trzecia generacja OBK.

65 litrów upchasz.

 

Minus 20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry watek ale spróbuje... Pacjent: GT 96' na Bigasie od Jako... Mam taki problem... zdarza się bardzo często że ruszając po chwilowym postoju w korku albo "wyciągając" auto z niskich obrotów z 1ki albo 2ki mam "dyskotekę" na trybie gaz. Nie zauważyłem tego efektu na benzynie. Chodzi mi o to że wyraźnie słychać pracę jakiegoś przekaźnika z lewej strony z przodu i silnik szarpie bardzo mocno... często potrafi mi zgasnąć podczas ruszania i dopiero trzymanie go na wysokich obrotach powoduje że objaw ten znika. zastanawiam się czy są jakieś kluczowe takie ustrojstwa z tej strony samochodu jeśli chodzi o obsługę elektryki samochodu ... wiem że tuz przy kabinie pasażerskiej jest tam zamontowany sterownik gazu... ostatnio wymieniłem wszystkie świece i wymieniłem uszkodzone cewki więc to raczej nie to... dodam iż przy szarpaniu wystarczy nieraz puścić pedał gazu do "zera" i ponowić jego wciskanie a problem ten najczęsciej znika... jakieś pomysły Panowie? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, OBK H6 ale II generacja (00-03).

To samo, 65l?

 

Ok, pierwsza generacja OBK H6 druga OBK.

Mniej, 51-55.

 

A czy moglbys sie wypowiedziec w sprawie proponowanych czesci instalacji?

Ktore wtryski Hana wybrac? I zaklada, ze dobrze wiesz czy Staga Premium moza w OBK H6 wpiac w OBD, czy dostanie wszystkie potrzebne dane...

Jesli mozesz podzielic sie jakimis uwagami bede wdzieczny.

 

Przy okazji pytanie do poisadaczy OBK z LPG czy mozecie mi polecic jakis fajny sposob/miejsce na wlew gazu - ladne i praktyczne ;-)?

Za fotki bylbym bardzo wdzieczny! (np. da sie montowac obok wlewu paliwa... zmiesci sie?... i czy to potem nie rdzewieje [blacha] tam gdzie wycinana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK z LPG czy mozecie mi polecic jakis fajny sposob/miejsce na wlew gazu - ladne i praktyczne

 

fotki brak, ale proponuje wlewik pod klapka wlewu paliwa 8)

 

Nie ma ryzyka, że będzie rdzewiec ta cześć blachy?

 

Dokładać lubryfikacje zaworów... czy nie dokładać? (i dlaczego TAK lub NIE)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas pojawiają się informacje, że kolejne koncerny wprowadzają ofertę sprzedaży samochodów z instalacją LPG (fabryczną lub dokładaną ale uznawaną w sieci ASO). Dla potwierdzenia link do dzisiejszych informacji :

 

http://moto.onet.pl/1656547,1,colt-i-lancer-z-fabrycznym-lpg,artykul.html?node=2

 

Czy SIP ma jakieś plany w powyższej kwestii, czy dalej temat jest "be"? Przecież część silników wolnossących Subaru z np.2006 roku jest przystosowana do zasilania LPG; czy nie można zrobić podobnej akcji i podpisać umowy z doświadczonym podmiotem oferującym i montaż i serwisowanie LPG. W dobie cały czas drożejących paliw takie działanie raczej zwiększyłoby zainteresowanie zakupem nowych samochodów szacownej marki.

 

Temat pojawia się ponownie co jakiś czas, ale trudno chyba będzie liczyć na konkretne działania SIP w tym zakresie. A szkoda, bo z pewnością wiele osób mogących brać pod uwagę zakup Subaru, często "odpuszcza" temat wiedząc, że w Subaru LPG szkodzi.........

- przynajmniej wg. oficjalnych informacji.

 

W Niemczech jest możliwość zakupu Subaru z instalacją (czy firmową/czy zakładaną i uznawaną przez ASO), a w Polsce....

 

To tak tylko, gwoli dyskusji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej o problemach z praca na gazie. Listwy wtryskowe wymienione i auto lata jak nowe. Wygląda na to, że taka wymiana listw co 100kkm to wynik noramlnego eksploatacyjnego zużycia. U mnie instalacja Trartarini to i listwy dali od tartarini. We Wrocku gazownik w Amicarze na Robotniczej pieknie ogarnia tematy związane z instalacją od tego producenta. I wogóle fajna obsługa w tym Amicarze a to fiat :-).

Dzieki wszystkim za pomoc.

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...