Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Raz jeszcze wklejam wypowiedź bo wcześniej pogubiłam się tutaj :)

 

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem Forestera 2005 i tym samym nowym użytkownikiem tego forum. Auto ma instalacje GFI (taki znaczek jest przy kontrolce), ale niestety nie działa. Po przełączeniu jakby sama wracała na benzynę. Czy ktoś może polecić serwis który zajmuje się naprawami tego typu instalacji? Najlepiej w okolicy Wieliczki/Krakowa. Wiem od znajomego, że Frey się nie podejmuje takich napraw. Czy mimo wszystko tam próbować?

Proszę o wskazówki. Z góry dzięki!

Marlena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze wklejam wypowiedź bo wcześniej pogubiłam się tutaj :)

 

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem Forestera 2005 i tym samym nowym użytkownikiem tego forum. Auto ma instalacje GFI (taki znaczek jest przy kontrolce), ale niestety nie działa. Po przełączeniu jakby sama wracała na benzynę. Czy ktoś może polecić serwis który zajmuje się naprawami tego typu instalacji? Najlepiej w okolicy Wieliczki/Krakowa. Wiem od znajomego, że Frey się nie podejmuje takich napraw. Czy mimo wszystko tam próbować?

Proszę o wskazówki. Z góry dzięki!

Marlena

 

Zapytaj tu: http://www.autogazholandia.pl/viewItem,kontakt.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zna ktoś może dobry zakład w Kielcach który podjąłby się zamontowania i wyregulowania LPG w Foresterze S-Turbo z 2000 roku? znajomy ma dość wydawania 3/4 pensji na paliwo :wink: chciałby żeby instalacja była w miarę możliwości bezawaryjna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ma racje - Autogaz Holandia. Są w Węgrzcach, więc jakby z drugiej strony Krakowa ale sam jeżdżę do nich prawie 50km , bo warto. Serwisuje u nich instalacje i chłopaki znają się na rzeczy. Do cen tez podchodzą rozsądnie.

 

Ptok

 

-- 4 sie 2010, o 12:44 --

 

Jako ma racje - Autogaz Holandia. Są w Węgrzcach, więc jakby z drugiej strony Krakowa ale sam jeżdżę do nich prawie 50km , bo warto. Serwisuje u nich instalacje i chłopaki znają się na rzeczy. Do cen tez podchodzą rozsądnie.

 

 

Sorry to odpowiedź na post Marleny źle mi się wkleiło. Co do Kielc , to już rzut beretem od Warszawy, ja pojechałbym do Jako...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli do firmy polecanej przez Jako, w Krakowie? jaki jest koszt dobrej sekwencji do takiego forestera turbo i czy nie skróci to znacznie żywotności silnika?

 

 

Z Kielc to raczej nie do firmy polecanej przez jako, tylko do samego jako do Wawy 8)

 

daleko nie jest, a na pewno warto :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no rozumiem, a czy Jako byłby w stanie określić koszt dobrej instalacji do takiego Forka turbo? :)

 

Czesc .

Za 3500 można założyć instalację Landi Renzo - OMEGAS . Gwarancja na 2 lata beż limitu kilometrów. Mam takich zrobionych kilka i żadnego kłopotu z silnikiem nie odnotowałem a robię im regularne przeglądy.

 

www.m-gas.pl

 

-- Cz sie 05, 2010 3:59 pm --

 

MarlenaHa , jeżeli szukasz serwisu w Krakowie to możesz zaglądnąc do mGas na kalwaryjskiej 25.

Mamy tu wszystko co potrzeba do diagnostyki Twojej instalacji.

Dzwoń , telefon na stronie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od opinii , tak naprawdę ważne jest czy firma "zna się " na instalacji danego producenta, czy nie. Ja ze swoim autem odwiedziłem trzy warsztaty gazowników, gdzie pracowali bardzo rozsądni ludzie , ale akurat nie w tym temacie (kwestia kompa, znajomości akurat tego systemu i dostępu do części).Tak czy siak rozsądna firma rozpozna i powie uczciwie znamy się na tym , albo nie. Sprawdź producenta swojej instalki i jego serwisy w necie.

Co do Autogaz Holandia to najpierw sobie zadzwoń i pogadaj - wiem , że na wizytę mają terminy.

Powodzenia

 

Ptok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek byliśmy niedaleko Kalwaryjskiej i zajechałam do firmy polecanej przez mgas. Firma maleńka, ale powiem szczerze że robi wrażenie. Ptok, za Twoją radą spytałam o sprzęt jaki mają, okazało się, że jest tam wszystko do naprawy GFI Teleflex. Gość wyciągnął walizkę serwisową i w pięć minut zdiagnozował problem. Chodziło o złe połączenie z wtryskiwaczem gazu. Przy okazji wymienił filtry (zdecydowałam się na oryginalne holenderskie, miał też zamienniki). Efekt taki, że foresterek hula pięknie na gazie, a dziś zrobiliśmy sobie wycieczkę do Zakopanego dosłownie za drobne. Pozdrowienia dla Was!

Marlena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sorry wrzuciłem wcześniej do ogólnych :)

 

To już mój drugi Subaru (Forek przebieg 246000) w którym po zejściu do trybu bieg jałowy po ok 5 sek. (wcześniej miałem jeszcze 2 legacy 98 i 99 z LPG "Holland") wpada w wibracje / buja (sekwencje co kilka sek) całą karoserią i lewarkiem biegów w trybie instalacji LPG.

Na benzynie jest to mikro wyczuwalne.

Kiedyś czytałem, że po zejściu na biegu jałowym w dalszy tryb (po kilku sek) obroty są jeszcze niższe (być może jakaś norma EUR do spełnienia) silnik nie dostaje wystarczającej ilości gazu i zaczyna wpadać w wibracje. Pytania:

czy to można jakoś podregulować?

czy do wymiany poduszka pod silnik?

czy to może filtr gazu (filtr powietrza i świeczki wymieniłem) ?

czy ktoś miał podobne objawy i poprawił stan rzeczy?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja we Wrocławiu zakładałem gaz w Sparko Autogaz. Mam przejechane w tej chwili jakieś 20tyś km i wszystko jest ok, chłopaki chyba ogarniają temat dość dobrze, widziałem u nich też subaraka H6 i mówili że na gazie to on jeździ juz 5 lat. Fakt że moje auto to N/A ale myślę, że możecie podjechać, porozmawiać i popytać. A jeżeli Wam nie przypasują, to mogę was zawsze odesłać do Warszawy do subarowego guru w kwestii LPG - Jako.

 

-- 19 sie 2010, o 11:19 --

 

A jeszcze przypomniało mi się. Ktoś wcześniej napisał że objawem źle działających przewodów jest lekkie szarpanie, nierówna praca itp. Mam problem z odpalaniem samochodu, tzn strasznie długo kręci rozrusznik zanim zaskoczy, mam lpg i nowe świece ale kabli nie wymieniałem jeszcze. Czy to może być przyczyna? Jak sprawdzić czy kable mają dość? I na koniec: w jakie kable powinienem zainwestować: orginalne czy jakieś inne do gazu będą lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja we Wrocławiu zakładałem gaz w Sparko Autogaz. Mam przejechane w tej chwili jakieś 20tyś km i wszystko jest ok, chłopaki chyba ogarniają temat dość dobrze,

 

 

Mam problem z odpalaniem samochodu, tzn strasznie długo kręci rozrusznik zanim zaskoczy, mam lpg i nowe świece ale kabli nie wymieniałem jeszcze.

 

A co na to chłopaki ze Sparko Autogaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem bo autko nie bywa we Wro tylko ~1200km away, więc chwilowo nie wiem.Ostatnim razem byłem na przeglądzie instalacji po 15tkm i wszystko było ok, choć problem odpalania już występował. Ostatnio zauważyłem też, że czasem lekko szarpianie podczas jazdy ze stałą prędkością. Dlatego też domniemam przyczynę w przewodach i świecach, na których zbiera się olej (wiem że wymaga to wymiany uszczelek pod pokrywą zaworów i będzie to zrobione przy okazji wizyty w kraju łącznie z regulacją zaworów)...cdn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem też, że czasem lekko szarpianie podczas jazdy ze stałą prędkością. Dlatego też domniemam przyczynę w przewodach i świecach,

 

 

Jeżeli poszarpuje to najprawdopodobniej właśnie przewody.

Całkiem niedawno miałem te same objawy i co ciekawe, też jakby dłużej musiałem kręcić rozrusznikiem.

 

Wymieniłem przewody, razem ze świecami i problem szarpania zniknął. Zapalanie też jakby się poprawiło, choć z tym to jest dziwna sprawa, bo czasem zapala od dotyku, a czasem muszę pokręcić dłuższą chwilę :roll:

 

Co do przewodów, to mi zdecydowanie polecano oryginały, więc się nie wygłupiałem w szukanie zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

 

Chciałbym zapytać ewentualnych użytkowników LPG o opinię na temat kilku instalacji.

 

A mianowicie;

1) sekwencyjny wtrysk gazu 4 generacji STAG 4

2) BRC SEQUENT 24 na wtryskiwaczach włoskich BRC

3) PRINS na wtryskiwaczach japońskich KEIHIN

4) sekwencyjny wtrysk gazu Tartarini w pełni kompatybilna z systemem OBD

 

Auto chciałbym zagazować końcem tego miesiąca, więc chciałbym się wcześniej dobrze doinformować.)

 

pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...