arturc Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Witajcie, Mam problem z moim forkiem, nie mogę się uporać z problemem szarpania na niskich obrotach tak do 2000. Świece i kable wymienione, cewke tez wymienilem, bo było na niej pęknięcie przy jednym z konektorów, odłączałem akumulator aby zresetować ECU i nic. Nasilony objaw jest jak silnik jest trochę rozgrzany, na zimnym jest w miarę ok, nie wiem juz co z tym robić, macie jakieś pomysły ? Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 W sensie w momencie dodawania/ odejmowania gazu? U mmie jest to samo - ponoc tttm czyli ten typ tak ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 nie mogę się uporać z problemem szarpania na niskich obrotach tak do 2000. Ale w sensie, że nierówno chodzi? Jakby nie palił na któryś gar? U mnie, co prawda w innym aucie, ale miałem podobne objawy. Cewiki, nie cewki... aparat zapłonowy... świece itp... i nic nie pomogło. Winna była sonda lambda Dostawał za bogatą mieszankę. i efekt był taki jak opisujesz. Przy czym jak trochę pojeździłem to szarpał prawie w całym zakresie obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturc Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) Efekt jest przy dodawaniu gazu, ale oczywiście na biegu z obciążeniem, na luzie jest tez w miarę ok., objaw tak jak pisalem występuje do 2000-2500 rpm Ale bywa tez tak, ze nieraz mu przechodzi i wydaje się ze chwilowo przeszło. Jeśli występują objawy to pierwsze ze szarpie, nieraz czuć wyraźnie ze niepali na 1 cylindrze, kiedyś miałem missfire zarejestrowany kilka razy na 2 cylindrze. Aktualnie wzrosło mi lekko spalanie, wg wyliczeń tak ok 0,5-1 l/100km Jeśli sonda lambda, to pytanie, jaka ? Denso DOX-0120 czy DOX-0307 (różnica w cenie 2 krotna) ? Bosch - jaki ? Co było montowane w oryginalne ? ewentualnie jak sprawdzić czy to na pewno sonda ? pomiar napięcia czy coś jeszcze ? a może przepływomierz ? jakieś inne sugestie ? Edytowane 17 Października 2013 przez arturc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) najlepiej ustawic sie z innym forumowiczem, ktory ma taki sam silnik i podmienic na moment z tego co wiem - ori sonda to Denso Edytowane 17 Października 2013 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Mozna tez podłączyc emulator sondy i sprawdzic co będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackH Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 (edytowane) przepływka? Edytowane 23 Października 2013 przez JackH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angod Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 W sensie w momencie dodawania/ odejmowania gazu? U mmie jest to samo - ponoc tttm czyli ten typ tak ma. witam.TTTM ale mieć nie musi,trzeba odkręcić czujnik spalania stukowego od bloku silnika i szarpanie przechodzi.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturc Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Sukces, problemy usunięte, winny/winne - kable wysokiego napięcia. Jakiś czas temu wymieniłem oryginalne kable (jakiś zwierzak je podgryzł) na nowe BERU, podziałały kilka miesięcy a teraz padły. Co ciekawe jak silnik był zimny było wszystko ok, ale jak się rozgrzał zaczynało szarpać. Kable kupiłem w IC, spróbuję je zareklamować, zobaczymy co z tego wyjdzie Dziękuję za wcześniejsze porady, na szczęście obyło się bez wymiany lamb, przepływomierzy, itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 A jakie teraz założyłeś skoro jest dobrze? Będzie informacja dla innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LGKN Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Witam. Moje szarpanko przy 1000-2000rpm rozwiązały nowe kabelki NGK RC-EF1206 dla forka EJ20 125km. do tego nowe zwykłe swieczki 6ki tez ngk. Na szczeście to nie sensor spalania stukowego i obyło się bez druciarstwa. PS latam na LPG więc przepływka odpada bo problem był na PB oraz LPG. Zacząłem od swiec i kabli WN bo i tak przyszedł czas na nie. Powiadają, że kable co drugie świece powinno sie szarpnąć a wydatek nieduży przy NGK bo zabuliłem 170ziko w lokalnym sklepiku. Dostane pomuka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Podepnę się, bo u mnie jest coś trochę podobnego,ale chyba nie to samo.. Przy szybkim/gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, który wcześniej był w pozycji 0(zamknięta przepustnica) czuć czasem dość wyraźne i średnio przyjemne szarpnięcie niezwiązane ze zmianą biegów (skrzynia AT). Trochę tak, jakby element/elementy amortyzujące w takich momentach układ napędowy powoli się kończyły.. Wiecie czym to może być spowodowane i ew. o które elementy chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LGKN Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Na moje oko nie ma znaczenia czy startujesz czy latasz. jak zawiecha do robty to nie ma znaczenia bedzie stukac pukac. natomiast te szarpniecia to dokladnie to co wyzej. dodajesz gazu a auto sie krztusi dopiero pow. 2000rpm zaczyna latac. moj patent byl taki. najpierw kable i swiece bo i tak warto to wymieniac, potem dalej szukac. (czyszczenie przepustnicy czy sławny nieslawny czujnik spalania stukowego). PS kabelki chyba inne do XT niz ef1206 poszukaj na ngk albo ASO Edytowane 3 Września 2015 przez LGKN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Ale to nie jest szarpnięcie jakby się silnik dławił, czy z opóźnieniem reagował na gaz. Pisząc o elementach amortyzujących te szarpnięcia nie miałem na myśli oczywiście zawiasu, tylko, no nie wiem..poduszki skrzyni/silnika/dyfra/wału? Prędkość obrotowa nie ma nic do szarpnięć u mnie, bo silnik ciągnie w każdych obrotach prawidłowo. Jeśli gaz dodaje delikatnie a nie brutalnie tego nie ma, nie ma też szarpnięcia, jeśli wcisnę gaz brutalnie, ale nie od całkowicie zamkniętej przepustnicy. Edytowane 3 Września 2015 przez Yanas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LGKN Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 wydaje mi się, że to troche złe miejsce na takie usterki. Na bank masz gdzieś jakies luzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baracude Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) Podepnę się pod temat bo mam to samo. Objawy tylko i wyłącznie do 2k obrotów jak ciepły bo jak zimy to chodzi jak cudeńko, na 3-ce najlepiej widać to. Dając gaz lekko szarpnie, puszczając to samo. Robi takiego kangurka. Powyżej 2k rpm nie ma czegoś takiego. Sprzęgło chodzi płynnie. Wymienione świece, kable,pompa paliwa,filtry w tym paliwa, cewka sprawna, przepustnica+egr+solenoid wyczyszczone. Panowie jakieś pomysły ? Za tydzień będę miał dostęp do Obd2 to może coś więcej wywróżę. Bo myślę że może czujnik przepustnicy się rozregulowywał. Edytowane 5 Września 2015 przez Baracude Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archibaru Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 W naszym 2009 mamy tak samo, czasem na większych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się