Jump to content

Szarpanie na niskich obrotach (2.0X MY03)


arturc

Recommended Posts

Witajcie,

Mam problem z moim forkiem, nie mogę się uporać z problemem szarpania na niskich obrotach tak do 2000.

Świece i kable wymienione, cewke tez wymienilem, bo było na niej pęknięcie przy jednym z konektorów, odłączałem akumulator aby zresetować ECU i nic.

Nasilony objaw jest jak silnik jest trochę rozgrzany, na zimnym jest w miarę ok, nie wiem juz co z tym robić, macie jakieś pomysły ?

 

 

Artur

Link to comment
Share on other sites

nie mogę się uporać z problemem szarpania na niskich obrotach tak do 2000.

Ale w sensie, że nierówno chodzi? Jakby nie palił na któryś gar?

U mnie, co prawda w innym aucie, ale miałem podobne objawy.

Cewiki, nie cewki... aparat zapłonowy... świece itp... i nic nie pomogło.

Winna była sonda lambda ;) Dostawał za bogatą mieszankę. i efekt był taki jak opisujesz.

Przy czym jak trochę pojeździłem to szarpał prawie w całym zakresie obrotów.

Link to comment
Share on other sites

Efekt jest przy dodawaniu gazu, ale oczywiście na biegu z obciążeniem, na luzie jest tez w miarę ok., objaw tak jak pisalem występuje do 2000-2500 rpm

Ale bywa tez tak, ze nieraz mu przechodzi i wydaje się ze chwilowo przeszło.

Jeśli występują objawy to pierwsze ze szarpie, nieraz czuć wyraźnie ze niepali na 1 cylindrze, kiedyś miałem missfire zarejestrowany kilka razy na 2 cylindrze.

Aktualnie wzrosło mi lekko spalanie, wg wyliczeń tak ok 0,5-1 l/100km

 

Jeśli sonda lambda, to pytanie, jaka ?

Denso DOX-0120 czy DOX-0307 (różnica w cenie 2 krotna) ?

Bosch - jaki ?

Co było montowane w oryginalne ?

ewentualnie jak sprawdzić czy to na pewno sonda ? pomiar napięcia czy coś jeszcze ?

 

a może przepływomierz ? jakieś inne sugestie ?

Edited by arturc
Link to comment
Share on other sites

W sensie w momencie dodawania/ odejmowania gazu? U mmie jest to samo - ponoc tttm czyli ten typ tak ma.

witam.TTTM ale mieć nie musi,trzeba odkręcić czujnik spalania stukowego od bloku silnika i szarpanie przechodzi.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sukces, problemy usunięte, winny/winne - kable wysokiego napięcia.

Jakiś czas temu wymieniłem oryginalne kable (jakiś zwierzak je podgryzł) na nowe BERU, podziałały kilka miesięcy a teraz padły.

Co ciekawe jak silnik był zimny było wszystko ok, ale jak się rozgrzał zaczynało szarpać.

Kable kupiłem w IC, spróbuję je zareklamować, zobaczymy co z tego wyjdzie

Dziękuję za wcześniejsze porady, na szczęście obyło się bez wymiany lamb, przepływomierzy, itp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam.

Moje szarpanko przy 1000-2000rpm rozwiązały nowe kabelki NGK RC-EF1206 dla forka EJ20 125km. do tego nowe zwykłe swieczki 6ki tez ngk. Na szczeście to nie sensor spalania stukowego i obyło się bez druciarstwa. PS latam na LPG więc przepływka odpada bo problem był na PB oraz LPG. Zacząłem od swiec i kabli WN bo i tak przyszedł czas na nie. Powiadają, że kable co drugie świece powinno sie szarpnąć a wydatek nieduży przy NGK bo zabuliłem 170ziko w lokalnym sklepiku. Dostane pomuka?

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się, bo u mnie jest coś trochę podobnego,ale chyba nie to samo.. 

 

Przy szybkim/gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, który wcześniej był w pozycji 0(zamknięta przepustnica) czuć czasem dość wyraźne i średnio przyjemne szarpnięcie niezwiązane ze zmianą biegów (skrzynia AT). Trochę tak, jakby element/elementy amortyzujące w takich momentach układ napędowy powoli się kończyły.. Wiecie czym to może być spowodowane i ew. o które elementy chodzi?

Link to comment
Share on other sites

Na moje oko nie ma znaczenia czy startujesz czy latasz. jak zawiecha do robty to nie ma znaczenia bedzie stukac pukac. natomiast te szarpniecia to dokladnie to co wyzej. dodajesz gazu a auto sie krztusi dopiero pow. 2000rpm zaczyna latac. moj patent byl taki. najpierw kable i swiece bo i tak warto to wymieniac, potem dalej szukac. (czyszczenie przepustnicy czy sławny nieslawny czujnik spalania stukowego). PS kabelki chyba inne do XT niz ef1206 poszukaj na ngk albo ASO

Edited by LGKN
Link to comment
Share on other sites

Ale to nie jest szarpnięcie jakby się silnik dławił, czy z opóźnieniem reagował na gaz. Pisząc o elementach amortyzujących te szarpnięcia nie miałem na myśli oczywiście zawiasu, tylko, no nie wiem..poduszki skrzyni/silnika/dyfra/wału? Prędkość obrotowa nie ma nic do szarpnięć u mnie, bo silnik ciągnie w każdych obrotach prawidłowo. Jeśli gaz dodaje delikatnie a nie brutalnie tego nie ma, nie ma też szarpnięcia, jeśli wcisnę gaz brutalnie, ale nie od całkowicie zamkniętej przepustnicy.

Edited by Yanas
Link to comment
Share on other sites

Podepnę się pod temat bo mam to samo. Objawy tylko i wyłącznie do 2k obrotów jak ciepły bo jak zimy to chodzi jak cudeńko, na 3-ce najlepiej widać to. Dając gaz lekko szarpnie, puszczając to samo. Robi takiego kangurka. Powyżej 2k rpm nie ma czegoś takiego. Sprzęgło chodzi płynnie. Wymienione świece, kable,pompa paliwa,filtry w tym paliwa, cewka sprawna, przepustnica+egr+solenoid wyczyszczone. Panowie jakieś pomysły ? Za tydzień będę miał dostęp do Obd2 to może coś więcej wywróżę. Bo myślę że może czujnik przepustnicy się rozregulowywał.  

Edited by Baracude
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...