arturc Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Witajcie, Mam problem z moim forkiem, nie mogę się uporać z problemem szarpania na niskich obrotach tak do 2000. Świece i kable wymienione, cewke tez wymienilem, bo było na niej pęknięcie przy jednym z konektorów, odłączałem akumulator aby zresetować ECU i nic. Nasilony objaw jest jak silnik jest trochę rozgrzany, na zimnym jest w miarę ok, nie wiem juz co z tym robić, macie jakieś pomysły ? Artur Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 W sensie w momencie dodawania/ odejmowania gazu? U mmie jest to samo - ponoc tttm czyli ten typ tak ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 nie mogę się uporać z problemem szarpania na niskich obrotach tak do 2000. Ale w sensie, że nierówno chodzi? Jakby nie palił na któryś gar? U mnie, co prawda w innym aucie, ale miałem podobne objawy. Cewiki, nie cewki... aparat zapłonowy... świece itp... i nic nie pomogło. Winna była sonda lambda Dostawał za bogatą mieszankę. i efekt był taki jak opisujesz. Przy czym jak trochę pojeździłem to szarpał prawie w całym zakresie obrotów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturc Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 (edited) Efekt jest przy dodawaniu gazu, ale oczywiście na biegu z obciążeniem, na luzie jest tez w miarę ok., objaw tak jak pisalem występuje do 2000-2500 rpm Ale bywa tez tak, ze nieraz mu przechodzi i wydaje się ze chwilowo przeszło. Jeśli występują objawy to pierwsze ze szarpie, nieraz czuć wyraźnie ze niepali na 1 cylindrze, kiedyś miałem missfire zarejestrowany kilka razy na 2 cylindrze. Aktualnie wzrosło mi lekko spalanie, wg wyliczeń tak ok 0,5-1 l/100km Jeśli sonda lambda, to pytanie, jaka ? Denso DOX-0120 czy DOX-0307 (różnica w cenie 2 krotna) ? Bosch - jaki ? Co było montowane w oryginalne ? ewentualnie jak sprawdzić czy to na pewno sonda ? pomiar napięcia czy coś jeszcze ? a może przepływomierz ? jakieś inne sugestie ? Edited October 17, 2013 by arturc Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 (edited) najlepiej ustawic sie z innym forumowiczem, ktory ma taki sam silnik i podmienic na moment z tego co wiem - ori sonda to Denso Edited October 17, 2013 by KamilP Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ONE_ Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Mozna tez podłączyc emulator sondy i sprawdzic co będzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackH Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 (edited) przepływka? Edited October 23, 2013 by JackH Link to comment Share on other sites More sharing options...
angod Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 W sensie w momencie dodawania/ odejmowania gazu? U mmie jest to samo - ponoc tttm czyli ten typ tak ma. witam.TTTM ale mieć nie musi,trzeba odkręcić czujnik spalania stukowego od bloku silnika i szarpanie przechodzi.pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturc Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Sukces, problemy usunięte, winny/winne - kable wysokiego napięcia. Jakiś czas temu wymieniłem oryginalne kable (jakiś zwierzak je podgryzł) na nowe BERU, podziałały kilka miesięcy a teraz padły. Co ciekawe jak silnik był zimny było wszystko ok, ale jak się rozgrzał zaczynało szarpać. Kable kupiłem w IC, spróbuję je zareklamować, zobaczymy co z tego wyjdzie Dziękuję za wcześniejsze porady, na szczęście obyło się bez wymiany lamb, przepływomierzy, itp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł951 Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 A jakie teraz założyłeś skoro jest dobrze? Będzie informacja dla innych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGKN Posted September 2, 2015 Share Posted September 2, 2015 Witam. Moje szarpanko przy 1000-2000rpm rozwiązały nowe kabelki NGK RC-EF1206 dla forka EJ20 125km. do tego nowe zwykłe swieczki 6ki tez ngk. Na szczeście to nie sensor spalania stukowego i obyło się bez druciarstwa. PS latam na LPG więc przepływka odpada bo problem był na PB oraz LPG. Zacząłem od swiec i kabli WN bo i tak przyszedł czas na nie. Powiadają, że kable co drugie świece powinno sie szarpnąć a wydatek nieduży przy NGK bo zabuliłem 170ziko w lokalnym sklepiku. Dostane pomuka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted September 2, 2015 Share Posted September 2, 2015 Podepnę się, bo u mnie jest coś trochę podobnego,ale chyba nie to samo.. Przy szybkim/gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, który wcześniej był w pozycji 0(zamknięta przepustnica) czuć czasem dość wyraźne i średnio przyjemne szarpnięcie niezwiązane ze zmianą biegów (skrzynia AT). Trochę tak, jakby element/elementy amortyzujące w takich momentach układ napędowy powoli się kończyły.. Wiecie czym to może być spowodowane i ew. o które elementy chodzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGKN Posted September 3, 2015 Share Posted September 3, 2015 (edited) Na moje oko nie ma znaczenia czy startujesz czy latasz. jak zawiecha do robty to nie ma znaczenia bedzie stukac pukac. natomiast te szarpniecia to dokladnie to co wyzej. dodajesz gazu a auto sie krztusi dopiero pow. 2000rpm zaczyna latac. moj patent byl taki. najpierw kable i swiece bo i tak warto to wymieniac, potem dalej szukac. (czyszczenie przepustnicy czy sławny nieslawny czujnik spalania stukowego). PS kabelki chyba inne do XT niz ef1206 poszukaj na ngk albo ASO Edited September 3, 2015 by LGKN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted September 3, 2015 Share Posted September 3, 2015 (edited) Ale to nie jest szarpnięcie jakby się silnik dławił, czy z opóźnieniem reagował na gaz. Pisząc o elementach amortyzujących te szarpnięcia nie miałem na myśli oczywiście zawiasu, tylko, no nie wiem..poduszki skrzyni/silnika/dyfra/wału? Prędkość obrotowa nie ma nic do szarpnięć u mnie, bo silnik ciągnie w każdych obrotach prawidłowo. Jeśli gaz dodaje delikatnie a nie brutalnie tego nie ma, nie ma też szarpnięcia, jeśli wcisnę gaz brutalnie, ale nie od całkowicie zamkniętej przepustnicy. Edited September 3, 2015 by Yanas Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGKN Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 wydaje mi się, że to troche złe miejsce na takie usterki. Na bank masz gdzieś jakies luzy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baracude Posted September 5, 2015 Share Posted September 5, 2015 (edited) Podepnę się pod temat bo mam to samo. Objawy tylko i wyłącznie do 2k obrotów jak ciepły bo jak zimy to chodzi jak cudeńko, na 3-ce najlepiej widać to. Dając gaz lekko szarpnie, puszczając to samo. Robi takiego kangurka. Powyżej 2k rpm nie ma czegoś takiego. Sprzęgło chodzi płynnie. Wymienione świece, kable,pompa paliwa,filtry w tym paliwa, cewka sprawna, przepustnica+egr+solenoid wyczyszczone. Panowie jakieś pomysły ? Za tydzień będę miał dostęp do Obd2 to może coś więcej wywróżę. Bo myślę że może czujnik przepustnicy się rozregulowywał. Edited September 5, 2015 by Baracude Link to comment Share on other sites More sharing options...
archibaru Posted September 11, 2015 Share Posted September 11, 2015 W naszym 2009 mamy tak samo, czasem na większych obrotach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now