paul_78 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Już zrobili z napędem na jedną oś - BRZ. I niech tak zostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Już zrobili z napędem na jedną oś - BRZ. I niech tak zostanie. I z punktu widzenia firmy zrobili genialna rzecz. Wtedy kiedy wszyscy kombinuja jak tu wyprodukowac coraz mniejsze, najlepiej dwu-cylindrowe i tanie auto miejskie - co by sie srzedalo kazdemu "Kowalskiemu", Subaru "strzela sobie w stope" i wypuszcza model sportowy z 2 litrowka. I co sie dzieje? A no nic, nie nadarzaja z produkcja - takie maja zapotrzebowanie. Po prostu majstersztyk. Tylko patrzyc i sie uczyc jak buduje sie biznes w trudnych czasach. Rece same skladaja sie do oklaskow. Poza tym BRZ to kapitalny samochod - to jak jezdzi i wyglada. Rozumiem to gadanie o korzeniach marki, to ze tylko AWD itd. BRZ jest przykladem na to, ze czesto nie mozna trzymac sie kurczowo tradycji a nalezy ciagle ewoluowac wraz ze zmieniajacymi sie wymaganiami rynku. Pozdro. Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez walus_legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Jak zapadnie dycyzja o pójściu w kierunku ilości to będzie kicha. Tu już niestety jest łyżka dziekciu; http://www.forum.sub...aka-przyszlosc/ Póki co - myślą. A decyzja nie jest łatwa. Jednym z rozwiązań byłoby zapewne dodatkowe uzupełnienie obecnej palety wozów lub zmiany w już istniejących, takie, które pozwolą , aby Subaru trafiło do trochę szerszej grupy Odbiorców. Mam na myśli np. mocniejszego diesla. Z drugiej strony nowy Forek już jest ukłonem w stronę bardziej masowego Odbiorcy. Auto podoba się szerokiej grupie Nabywców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 BRZ to właśnie bardzo fajne autko, i jeśli Subaru ma robić auta z napędem na jedną oś, to właśnie tę, co w BRZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 BRZ to właśnie bardzo fajne autko, i jeśli Subaru ma robić auta z napędem na jedną oś, to właśnie tę, co w BRZ Obawiam się, że robienie samochodów budżetowych dla ludzi to napęd na tę niewłaściwą oś w połączeniu ze słabymi silnikami. Można się spodziewać drugiego silnika diesla, ale raczej typu 1.6... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 BRZ to właśnie bardzo fajne autko, i jeśli Subaru ma robić auta z napędem na jedną oś, to właśnie tę, co w BRZ Obawiam się, że robienie samochodów budżetowych dla ludzi to napęd na tę niewłaściwą oś w połączeniu ze słabymi silnikami. Można się spodziewać drugiego silnika diesla, ale raczej typu 1.6... Czytales artykul zrodlowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mardzin Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Z drugiej strony Garbus też był mainstreamowy a miał boksera pod maską ...a właściwie pod klapą Ale przyznaję, pomysły które wyimeniłeś są genialne w swej prostocie. Zapewne występują w innych markach, tylko czemu nie w Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Achman Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 wiem że może się wiele osób ze mną nie zgodzi ale to jest subaru oni nawet jak by zrobili traktor to byłby to najlepszy traktor na świecie( a na pewno będzie się najlepiej prowadził) wieże że marka która ma taka opinie nawet jak zdecyduje się na robienie samochodów budżetowych to wieże że nawet z napędem na jedna oś będą to samochody które prowadzą się jak marzenie chociaż nie ukrywam że kocham subaru właśnie za to że marka jest niszowa i nie ma wielu takich wariatów jak My no i za ten silnik i napęd ale jak chcą robić inne auta niech robią byle by dalej robili te które robią dotychczas a poza tym z tego co czytałem w artykule to szef wszystkich szefów powiedział że przestali by być subaru jak by przestali być marką niszową ale niech mnie ktoś poprawi jeśli to źle zrozumiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 @@Achman, słyszałeś kiedyś o znakach interpunkcyjnych? O ortografii też nie słyszałeś jak widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Artykuł onetowy z d...y wzięty. Polecam bloomberga: http://www.japantimes.co.jp/news/2013/08/09/business/subarus-record-surge-leads-fhi-to-debate-staying-niche-player/#.Ugp_5D8de9g Ani słowa o AWD tylko ogólnie o strategii. Poza tym wyraźnie zaakcentowana jest chęć pozostania marką niszową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Sa marki ktore pozostaja w niszy i daja sobie doskonale rade na rynku, Subaru tez powinno taka pozostac tacy jak My wariaci pokochalismy ten samochod za AWD,wieczny klank boxera i to co robilo Subaru z innymi markami w rajdach(czyli dokopalo im jak i kiedy chcialo) i powinno tak pozostac tylko szkoda,ze juz brak tej marki na rajdach ale moze kiedys????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 co robilo Subaru z innymi markami w rajdach(czyli dokopalo im jak i kiedy chcialo) i powinno tak pozostac tylko szkoda,ze juz brak tej marki na rajdach ale moze kiedys????????? Tiaa, szczególnie w N grupie to Miśki nic do powiedzenia nie miały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) przeca imprezy klasyki i dziadki były też w wersjach z napędem na jedną oś, więc nawet jeśli, to będzie on pewnie najsłabszą alternatywą. W tekście oryginalnym rzeczywiście nie ma o tym słowa, kontekst jest raczej taki, że Subaru pozostanie Subaru więc nie ma się co martwić “Some people in the company may want to make mass-market products or cheaper cars, but is this really the right direction for Subaru?” Yoshinaga asked. “We’re not a carmaker that can grow as big as Toyota. And even if we could, reaching that sort of scale would mean we’d stop being Subaru.” Takaki Nakanishi, founder of Nakanishi Research Institute Co. and Japan’s top-ranked auto analyst this year by Institutional Investor magazine, said Fuji Heavy would be better off staying small in the auto market. “Subaru is a niche product,” Nakanishi said. “They have a strong partner in Toyota, which is complementing Subaru’s product development so that they can focus their strategy on being a niche player.” Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez brt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) Temat raczej powinien znaleźć miejsce na głównym forum. Niestety nie są to plotki, nie tylko Onet o tym napisał. Wywiad z Panem Yasuyuki Yoshinaga przeprowadził Bloomberg: http://www.bloomberg.com/news/2013-08-08/subaru-s-412-surge-leads-carmaker-to-debate-niche-status-cars.html Na pytanie które zadali sobie ciężko jednoznacznie odpowiedzieć. Dzwine jest to jednak pytanie pośród wiecznie pojawiających się informacji o rekordowej sprzedaży Subaru w USA czy Kanadzie. Przede wszystkim: Subaru nie istnieje marketingowo. Nie ma zespołu rajdowego, są tylko lokalne jak ten w Polsce czy USA. Druga sprawa to ta nieszczęsna paleta silników - pośród SBD i DIT mamy benzynowe 1.6, 2.0 i 2.5, które nie powalają ani osiągami ani ekonomiką eksploatacji. Jak widać to, że są niezawodne, na dzień dzisiejszy nie wystarcza. Po pierwsze powrót do pierwotnych wartości: rajdy, szyby bez ramek, do tego WTCC, drift, Forester w Dakarze. Po drugie, rozwinięcie palety modelowej: Justy jako konstrukcja konkurencyjna dla Mini, stanowiąca podstawę pod auto JWRC. Impreza, Legacy, Outback. Wprowadzenie Exigii na rynki światowe, możnabyłoby przywrócić Baję jako pickupa na bazie Forestera (chodzi o możliwości terenowe), typowego woła roboczego dla leśników czy myśliwych. Wprowadzenie dwudrzwiowego Legacy w wersji Sedan jako taką luksusową kontynuację SVXa. Do tego Tribeca, większa, lepsza, w pełni siedmioosobowa. Po trzecie: silniki. SBD przydałby się w mocniejszej wersji, która zwabiłaby więcej klientów, min. 180 KM. Do tego 1.6 DIT (180 KM), 2.0 DIT (240 KM) i H6-ka podciągnięta do 300 KM jako flagowy silnik do najwyższych wersji Legacy/Outbacka/Tribeci. Z taką niewielką paletą nikt nie powie, że te auta się "nie zbierają". Po czwarte: funkcjonalność. Klienci Subaru to w dużej mierze rodziny, więc wypadałoby się ukłonić w ich stronę jakąś większą liczbą rozwiązań. Np. niech w Foresterze podłoga nad kołem zapasowym będzie jednocześnie rozkładanym stoliczkiem piknikowym. Niech pasażerowie tylnej kanapy dorobią się w końcu swoich nawiewów. Proste rozwiązania jak: dwustronna mata bagażnika czy mały kosz na śmieci w aucie, uchwyt na bilet parkingowy itp. Wiem, że to rozwiązania wyjęte ze Skody, ale często takie pierdoły stanowią "wisienkę na torcie" jakim jest zakup samochodu. Z drugiej strony Garbus też był mainstreamowy a miał boksera pod maską . Ja właśnie wybrałem Forestera 2.0 benzynę z 4 eat ze względu na niezawodność, napęd, prostotę i funkcjonalność. Nie lubię udziwnien, sztucznie pompowania mocy i najnowszej technologii, która sie sypie po 50kkm. Lubię stare sprawdzone rozwiązania. Jedyne co bym zmienił to wygląd Forestera na starszy model bez ramek a imprezę z karoseria od gt tez bez ramek. Zobaczcie ile kosztuje stare Porsche robione w dzisiejszej technologii - patrz Top Gear. Jak Subaru będzie jak np skoda to co tu kupić? Zreszta napęd zostanie a do oferty dołącza na jedna oś - mam nadzieje. Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez Lukasz123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgoldi Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 ze współpracy z Toyota(ą) z taśm subaru wyjechała TREZIA, która wyglądem przypomina Corolle Verso. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 ze współpracy z Toyota(ą) z taśm subaru wyjechała TREZIA, która wyglądem przypomina Corolle Verso. Racja. Niestety - w oficjalnej polskiej ofercie jej nie ma. Norwedzy mają: http://www.subaru.no/11trezia.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Wiele roznych modeli wczesniej wchodzilo na obce rynki a dopiero po czasie na nasz ,zawsze bylismy traktowani po macoszemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 (edytowane) JEZU!!!!!!!! Włos sie jezy jak czytam te wypowiedzi!!!!! Ludzie ja wiem ze angielski nie każdy zna, ale w tym artykule PREZYDENT firmy mówi wprost: - subaru aktualnie ma sie tak dobrze JAK NIGDY WCZEŚNIEJ - do końca roku sprzedaż bedzie wynosiła ok 750tys szt - do końca dekady moze wzrośnie do 1mln - celem subaru NIE JEST jednak maksymalizacja udziałów w rynku!!! - on jest świadom tego, ze sukces polega właśnie na niszowosci marki i uważa, ze należy ja ZACHOWAĆ - jedyna opcja rozszerzenia palety modelowej 2WD (której on nie popiera), to na rynki takie jak Chiny i Indie z autami tanimi, na które sobie konsumenci tam mogą pozwolić (patrz reaktywacja marki Datsun przez Nissana, wg mnie imidzowy strzał w kolano, ale sprzedaż na pewno bedzie świetna) - on chce żeby szczególnie rynki zachodnie wreszcie zrozumiały, ze subaru jest marka niezależna! Więc po jakiego grzyba gadać rzeczy typu "w czasach subaru WRC sprzedaż była znacznie lepsza"? Bzdura!!! Albo żeby rozszerzyć paletę silnikowa o to to to i tamto? Do tego by trzeba możliwości technicznych i finansowych, a za tym stałaby wlasnie masowosc produkcji i cały charakter niszowy wziąłem w łeb! Przepraszam, zdenerwowalem sie Edytowane 15 Sierpnia 2013 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 cały charakter niszowy wziąłem w łeb! Niszowość Subaru nie polega na tym, że mają jednego dyszla i dwa na krzyż benzyniaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Wyjście z niszy będzie przy obecnych cennikach i wzornictwie samochodów samobójstwem. Tylko pozostanie w niej gwarantuje, że znajdzie się chętny zapłacić więcej za paskudne subaru, bo to subaru 8-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się