Skocz do zawartości

Przeładowanie turbo, ej25 domaga się remontu?


yoink

Rekomendowane odpowiedzi

No i chyba nadchodzi czas na mojego batmobila :(

Coś zaczyna się dziać z silnikiem, na 1,2,3 biegu w trybie Sport# wszystko gra. Na 4, 5 i 6 biegu z gazem w podłodze od około 3700rpm zaczyna sie albo zamulanie ciągłe i trwa do końca zakresu obrotów lub czasami króciutkie "spadki" w dostawie mocy które przechodzą przy ok. 4500rpm.

Jaka diagnoza, miał ktoś podobne przygody?

Edytowane przez yoink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie objawy występowały na paliwach 98 z różnych stacji, więc z założenia wyeliminowałem paliwo jako przyczynę. Przebieg mam 45k km, więc po przebywaniu na forum od momentu posiadania Subaru, spodziewałem się najgorszego. Pojechałem do ASO. W komputerze czyściutko, żadnych śladów jakichkolwiek anomalii pracy silnika. A jednak to chyba było coś z wachą. Ponoć mapa się dostosowuje do paliwa. Zresetowali mapę na fabryczną i póki co po 100 km jest spokój :yahoo:

Oby jak najdłużej .... B)

 

P.S. Nawalę się dzisiaj ze szczęścia :D

 

Mam nadzieję, że mnie żaden focus z itd nie ustrzelił na obwodowej. Po wyjeździe z ASO musiałem przetestować, czy wszystko bangla :twisted:

Edytowane przez yoink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie objawy występowały na paliwach 98 z różnych stacji, więc z założenia wyeliminowałem paliwo jako przyczynę. Przebieg mam 45k km, więc po przebywaniu na forum od momentu posiadania Subaru, spodziewałem się najgorszego. Pojechałem do ASO. W komputerze czyściutko, żadnych śladów jakichkolwiek anomalii pracy silnika. A jednak to chyba było coś z wachą. Ponoć mapa się dostosowuje do paliwa. Zresetowali mapę na fabryczną i póki co po 100 km jest spokój :yahoo:

Oby jak najdłużej .... B)

 

P.S. Nawalę się dzisiaj ze szczęścia :D

 

Mam nadzieję, że mnie żaden focus z itd nie ustrzelił na obwodowej. Po wyjeździe z ASO musiałem przetestować, czy wszystko bangla :twisted:

 

Raczej nie , objawy wskazują na przycinające sie klapki TGV :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie , objawy wskazują na przycinające sie klapki TGV :)

 

 

Czyli moje pierwsze odczucia, że to mogło być coś z powietrzem, może nie są wyssane z.... powietrza :unsure:

 

Mamy słoneczny weekend, więc pojeżdżę i potestuję...

 

carfit, czyli dopóki te klapki się dobrze nie nagrzeją (rozszerzalność temperaturowa...), to objawy mogą niew występować? Czy to nie ma wpływu?

 

Zatem diagnozę nr 1 ASO można między bajki wsadzić. Spadki mocy występują ponownie jak się dobrze silnik nagrzeje.

Od poniedziałku uczymy ASO diagnozy w/w problemu. :excl: :excl: :excl:

Edytowane przez yoink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to, że komputer nic nie pokazuje

 

Doładowanie ok 0,95 - 1,00, w peaku dochodziło do 1,2.

Zacznę od wymiany świec. Zobaczymy co dalej. A świece zakładać oem czy jakieś inne?

 

Komputer moze nie pokazywać błędów , ale na podstawie pomiarów logow i doświadczenia , mozna to zdiagnozować , zamiast na ślepo wymieniać świece czy inne . Boost wyglada na ok , ale to nie wszystko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer moze nie pokazywać błędów , ale na podstawie pomiarów logow i doświadczenia , mozna to zdiagnozować , zamiast na ślepo wymieniać świece czy inne . Boost wyglada na ok , ale to nie wszystko .

 

Elektroniczna przepustnica też działa ok.

 

P.S. Szkoda, że z nad morza do sącza tyle km ;)

 

A co do świec, autko ma 45 tyś. km, często się zdarza, że nie oszczędzam go -_- . Spadki mocy nie są zbyt wielkie ale wyczuwalne, tym bardziej, że nie na każdym biegu. Dlatego pomyślałem o świecach, że może jedna z nich niedomaga przy dużym obciążeniu silnika, przy wyższych prędkościach.

Edytowane przez yoink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer moze nie pokazywać błędów , ale na podstawie pomiarów logow i doświadczenia , mozna to zdiagnozować , zamiast na ślepo wymieniać świece czy inne . Boost wyglada na ok , ale to nie wszystko .

 

Elektroniczna przepustnica też działa ok.

 

P.S. Szkoda, że z nad morza do sącza tyle km ;)

 

A co do świec, autko ma 45 tyś. km, często się zdarza, że nie oszczędzam go -_- . Spadki mocy nie są zbyt wielkie ale wyczuwalne, tym bardziej, że nie na każdym biegu. Dlatego pomyślałem o świecach, że może jedna z nich niedomaga przy dużym obciążeniu silnika, przy wyższych prędkościach.

 

Za to do Poznania Kocar , masz znacznie bliżej i Ci tam napewno pomogą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tymi wykresami się wogole nie sugeruj , to dwie rożne hamownie , inne temp. w dolocie , inne ciśnienia atm. Itp. to kompletnie jest niewiarygodne !!!!

Ale na sprawdzenie zawsze warto jechać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiające jest wahnięcie doładowania i w konsekwencji mocy w okolicach 3500 - 4000 rpm.

yoink się do Kocar-u wybiera, więc przeglądzik będzie. gwarancyjny ;)

 

Tzd takie wahniecie to w pewnym rodzaju standart na serii ;) ja szczerze nie widzę nic złego w tym wykresów na hamowni z Pomorza , tak to tez wychodzi na pomiarze drogowym niestety :(

Zauważ ze na wykresie z 4t to tez występuje , tylko na wykres są nałożone korekcje i tak to ładnie wyglada , i zobacz na temp w dolocie , kilkanaście stopni robi różnice , o czym już kiedyś pisałem jakie mogą różnice !!!!

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit ty spać nie możesz czy flaszkę za dużą kupiłeś? we wszystkich wątkach cie widać ;) ,jakbyś towarzystwa do flaszki szukał :D ,pozdro.

 

......yyyy nie wiem czemu się czcionka zmieniła......................chyba sam mam za dużą flaszkę,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałem na mój wykres z tej samej hamowni przed dwóch lat, i rzeczywiście u mnie też pojawia się taki spadek tylko że po 4k rpm. I tak samo, na hamowni 4T auto wypluło 320 KM i 440 Nm czyli spadek jest właściwie podobny do Twojego. Oczywiście nie przestraszyłem się spadku mocy bo po prostu warunki pomiaru były na pewno inne od tych w 4T (auto było mierzone jako ostatnie na spocie dyno Subaru, więc było duszno), więc może ten niedobór mocy i momentu u Ciebie to też nic strasznego ...

 

wykressuba.th.jpg

Edytowane przez bartolomeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...