yoink Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) No i chyba nadchodzi czas na mojego batmobila Coś zaczyna się dziać z silnikiem, na 1,2,3 biegu w trybie Sport# wszystko gra. Na 4, 5 i 6 biegu z gazem w podłodze od około 3700rpm zaczyna sie albo zamulanie ciągłe i trwa do końca zakresu obrotów lub czasami króciutkie "spadki" w dostawie mocy które przechodzą przy ok. 4500rpm. Jaka diagnoza, miał ktoś podobne przygody? Edytowane 11 Kwietnia 2013 przez yoink Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Wskaznik doladowania masz? Jakie wartosci pokazuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoink Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Nie posiadam takowego, jeszcze gwarancja jest więc nie chcę tam nic grzebać. A zanim pojadę do ASO chciałbym się uzbroić w jakąś wiedzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Jedz do ASO, i sie nie stresuj . Tu Ci z pewnością nikt poważny nie poradzi , bo przyczyn może 20 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 I gdzie to przeładowanie, o którym mowa w tytule? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek eg6 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Yoink,to po borsku ?? Haha, u mnie w GTku to samo,wyjechalem za brame lotniska i doladowanie zeswirowalo Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez bartek eg6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Upalanie Subaru ... Tylko dla odważnych Dobrze że jest gwarancja Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez bartolomeo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoink Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Generalnie objawy występowały na paliwach 98 z różnych stacji, więc z założenia wyeliminowałem paliwo jako przyczynę. Przebieg mam 45k km, więc po przebywaniu na forum od momentu posiadania Subaru, spodziewałem się najgorszego. Pojechałem do ASO. W komputerze czyściutko, żadnych śladów jakichkolwiek anomalii pracy silnika. A jednak to chyba było coś z wachą. Ponoć mapa się dostosowuje do paliwa. Zresetowali mapę na fabryczną i póki co po 100 km jest spokój Oby jak najdłużej .... P.S. Nawalę się dzisiaj ze szczęścia Mam nadzieję, że mnie żaden focus z itd nie ustrzelił na obwodowej. Po wyjeździe z ASO musiałem przetestować, czy wszystko bangla Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez yoink Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Obserwuj zachowanie auta i jakiekolwiek uwagi kieruj od razu do ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Generalnie objawy występowały na paliwach 98 z różnych stacji, więc z założenia wyeliminowałem paliwo jako przyczynę. Przebieg mam 45k km, więc po przebywaniu na forum od momentu posiadania Subaru, spodziewałem się najgorszego. Pojechałem do ASO. W komputerze czyściutko, żadnych śladów jakichkolwiek anomalii pracy silnika. A jednak to chyba było coś z wachą. Ponoć mapa się dostosowuje do paliwa. Zresetowali mapę na fabryczną i póki co po 100 km jest spokój Oby jak najdłużej .... P.S. Nawalę się dzisiaj ze szczęścia Mam nadzieję, że mnie żaden focus z itd nie ustrzelił na obwodowej. Po wyjeździe z ASO musiałem przetestować, czy wszystko bangla Raczej nie , objawy wskazują na przycinające sie klapki TGV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoink Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Raczej nie , objawy wskazują na przycinające sie klapki TGV Czyli moje pierwsze odczucia, że to mogło być coś z powietrzem, może nie są wyssane z.... powietrza Mamy słoneczny weekend, więc pojeżdżę i potestuję... carfit, czyli dopóki te klapki się dobrze nie nagrzeją (rozszerzalność temperaturowa...), to objawy mogą niew występować? Czy to nie ma wpływu? Zatem diagnozę nr 1 ASO można między bajki wsadzić. Spadki mocy występują ponownie jak się dobrze silnik nagrzeje. Od poniedziałku uczymy ASO diagnozy w/w problemu. :excl: Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez yoink Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 jakbyś miał klapkelub klapki tgv przyciete swirowal by mocno w całym zakresie obrotów jak i na wolnych,jak przechodzi z obrotami to co innego może być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoink Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Najgorsze jest to, że komputer nic nie pokazuje Doładowanie ok 0,95 - 1,00, w peaku dochodziło do 1,2. Zacznę od wymiany świec. Zobaczymy co dalej. A świece zakładać oem czy jakieś inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Najgorsze jest to, że komputer nic nie pokazuje Doładowanie ok 0,95 - 1,00, w peaku dochodziło do 1,2. Zacznę od wymiany świec. Zobaczymy co dalej. A świece zakładać oem czy jakieś inne? Komputer moze nie pokazywać błędów , ale na podstawie pomiarów logow i doświadczenia , mozna to zdiagnozować , zamiast na ślepo wymieniać świece czy inne . Boost wyglada na ok , ale to nie wszystko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoink Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 (edytowane) Komputer moze nie pokazywać błędów , ale na podstawie pomiarów logow i doświadczenia , mozna to zdiagnozować , zamiast na ślepo wymieniać świece czy inne . Boost wyglada na ok , ale to nie wszystko . Elektroniczna przepustnica też działa ok. P.S. Szkoda, że z nad morza do sącza tyle km A co do świec, autko ma 45 tyś. km, często się zdarza, że nie oszczędzam go . Spadki mocy nie są zbyt wielkie ale wyczuwalne, tym bardziej, że nie na każdym biegu. Dlatego pomyślałem o świecach, że może jedna z nich niedomaga przy dużym obciążeniu silnika, przy wyższych prędkościach. Edytowane 17 Kwietnia 2013 przez yoink Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 zakładam że po resecie ECU przez pewnien czas jest ok ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoink Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 zakładam że po resecie ECU przez pewnien czas jest ok ... Dokładnie tak jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Komputer moze nie pokazywać błędów , ale na podstawie pomiarów logow i doświadczenia , mozna to zdiagnozować , zamiast na ślepo wymieniać świece czy inne . Boost wyglada na ok , ale to nie wszystko . Elektroniczna przepustnica też działa ok. P.S. Szkoda, że z nad morza do sącza tyle km A co do świec, autko ma 45 tyś. km, często się zdarza, że nie oszczędzam go . Spadki mocy nie są zbyt wielkie ale wyczuwalne, tym bardziej, że nie na każdym biegu. Dlatego pomyślałem o świecach, że może jedna z nich niedomaga przy dużym obciążeniu silnika, przy wyższych prędkościach. Za to do Poznania Kocar , masz znacznie bliżej i Ci tam napewno pomogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoink Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Hamownia z jesieni 2011: Hamownia z dzisiaj: Nie pozostało nic innego jak umówić się z aso Kocar na wizytę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Tymi wykresami się wogole nie sugeruj , to dwie rożne hamownie , inne temp. w dolocie , inne ciśnienia atm. Itp. to kompletnie jest niewiarygodne !!!! Ale na sprawdzenie zawsze warto jechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 zastanawiające jest wahnięcie doładowania i w konsekwencji mocy w okolicach 3500 - 4000 rpm. yoink się do Kocar-u wybiera, więc przeglądzik będzie. gwarancyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) zastanawiające jest wahnięcie doładowania i w konsekwencji mocy w okolicach 3500 - 4000 rpm. yoink się do Kocar-u wybiera, więc przeglądzik będzie. gwarancyjny Tzd takie wahniecie to w pewnym rodzaju standart na serii ja szczerze nie widzę nic złego w tym wykresów na hamowni z Pomorza , tak to tez wychodzi na pomiarze drogowym niestety Zauważ ze na wykresie z 4t to tez występuje , tylko na wykres są nałożone korekcje i tak to ładnie wyglada , i zobacz na temp w dolocie , kilkanaście stopni robi różnice , o czym już kiedyś pisałem jakie mogą różnice !!!! Edytowane 11 Maja 2013 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 carfit ty spać nie możesz czy flaszkę za dużą kupiłeś? we wszystkich wątkach cie widać ,jakbyś towarzystwa do flaszki szukał ,pozdro. ......yyyy nie wiem czemu się czcionka zmieniła......................chyba sam mam za dużą flaszkę,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoink Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Jedno jest pewne, że prędzej silnik tak nie chodził, teraz czuć, że coś nie bangla. Trzeba się umówić z aso i jechać na szneka z glancem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) Spojrzałem na mój wykres z tej samej hamowni przed dwóch lat, i rzeczywiście u mnie też pojawia się taki spadek tylko że po 4k rpm. I tak samo, na hamowni 4T auto wypluło 320 KM i 440 Nm czyli spadek jest właściwie podobny do Twojego. Oczywiście nie przestraszyłem się spadku mocy bo po prostu warunki pomiaru były na pewno inne od tych w 4T (auto było mierzone jako ostatnie na spocie dyno Subaru, więc było duszno), więc może ten niedobór mocy i momentu u Ciebie to też nic strasznego ... Edytowane 12 Maja 2013 przez bartolomeo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się