Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

Hi hi - a autoexpress pisze, że w Europie kontynentalnej w ogóle nie będzie evo, będzie tylko w UK. Ciekawe, czy nasi forumowi evowcy zaczną za kilka miesięcy/lat mówić: "yyyyy... impreza to taki super samochód, chyba se kupię, bo mie się moje evo wzięło i rozsypało" :twisted:.

 

Może ta cena, o której pisze michal, jest taka wysoka właśnie dlatego, że to będą pojedyncze modele "przekładkowe" z rynku UK, a w szerokiej ofercie faktycznie nie będzie "zwykłego" evo?

 

Więcej: tu http://www.evo.co.uk/news/evonews/20459 ... i_evo.html

 

I kawałek artykułu: "The new Lancer saloon is a much sharper, sportier looking machine than the outgoing car, and will also be available as a Ralliart model, which is said to live up to its badging even if it is less extreme than the Evo. In fact, the Ralliart version will be the hottest Lancer for mainland Europe, only Britain getting the full-on, fire-breathing all-wheel-drive rally replica."

 

 

PS. buahahahahahahaha :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi hi - a autoexpress pisze, że w Europie kontynentalnej w ogóle nie będzie evo, będzie tylko w UK. Ciekawe, czy nasi forumowi evowcy zaczną za kilka miesięcy/lat mówić: "yyyyy... impreza to taki super samochód, chyba se kupię, bo mie się moje evo wzięło i rozsypało" :twisted:.

 

Może ta cena, o której pisze michal, jest taka wysoka właśnie dlatego, że to będą pojedyncze modele "przekładkowe" z rynku UK, a w szerokiej ofercie faktycznie nie będzie "zwykłego" evo?

 

Nie boj zaby. Nie wywiniesz sie z deklaracji, ze bierzesz EVO X. Auto bedzie w Polsce w lipcu 2008r. Cena niestety jest poki co slaba. Ale spoko, EVO IX ma dobra cene, wiec walka Europy o dobra cene na EVO X nie jest przegrana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston, bylem wlasnie przekonany, ze to Solstice. Nie wiedzialem, ze mozna go juz kupic w Europie. Wedlug tabeli wychodzi na to, ze to zajefajne auto!!!! 2 litry i taka moc, osiagi super....... tylko ta masa wlasna jak na tak male auto mi sie nie podoba. Jestem pozytywnie zaskoczony tym Opelkiem. Ciekawe jak wypadnie w testach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOmpletnie nie rozumiem, jak mozna wziac samochod, ktory jest do kupienia jeszcze pod szyldem dwoch innych marek, a nastepnie reklamowac go jako nastepce "słynnego" Opla GT z końca lat '60 :?

 

To tak jakby Subaru wzielo np. Audi RS4, zmienilo znaczek i pozniej reklamowalo jako nastepce STI....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jakby Subaru wzielo np. Audi RS4, zmienilo znaczek i pozniej reklamowalo jako nastepce STI....

 

To porównanie nijak sie nie ma przykładu powyżej. Przecież Subaru i Audi to dwie zupełnie różne firmy, a Opel i Pontiak to nie firmy, tylko marki jednego koncernu. Tak jak w środkach czystości jakiś dajmy na to Unilever, który produkuje połowę marek dostępnych na rynku.

 

I jeżeli jakiś model występuje tu pod różnymi markami (czy to Opel, czy Holden, Pontiac itp), to i tak najczęsciej produkowany jest w jednej fabryce, na jednej linii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2007 Audi TT Abt TT-R by Abt Sportsline - 355hp

 

With the Abt TT-R Abt Sportsline celebrated the most amazing motor sport victories in the season 2002. Hardly anyone was able to beat the Abt TT-R. In nine of the ten DTM races at least one of the Abt pilots clinched a podium position, and at the end Laurent Aiello won the DTM championship in the yellow Abt TT-R. Therefore it is no wonder that the Abt team from Kempten has a special relationship with “their” TT and it is a fortunate coincidence that the second version of this sporty Audi model just appears on the market when the family enterprise celebrates its 110th company anniversary. At the same time, this happenstance means a challenge for Abt Sportsline - a challenge the team from Kempten meets by enhancing this exceptional sports car.

 

The new Audi TT is a model which already combines clarity and form with modern technology in the serial car and therefore offers maximum driving pleasure. “This is the best precondition we can imagine to perfect a car,” explains Hans-Jürgen Abt, managing director of Abt Sportsline - and presents convincing data:

 

The masterpiece in the new Abt TT model range is the Abt TT-R equipped with a VR6 3.2 ltr. engine and a performance of 355 HP (262 kW). This outstanding sports car offers real racing adventure for the roads. The Abt TT-R accelerates from standstill to 100 km/h in 5.1 seconds compared to the serial model that takes 5.9 seconds.

 

In connection with the Abt TT-Sport models, the Bavarian team has also noticeably boosted the power of the VR6 3.2 ltr. and 2.0 T-FSI engines . The Abt supercharger kit and modifications of the motor management ensure that the 3.2 ltr. 6-cylinder engine now performs 310 HP (228 kW) instead of the serial 250 HP (184 kW). The Abt engineers also did a good job with the 2.0 TFSI engine. They upgraded the serial power of 200 HP (147 kW) to 270 HP (199 kW) with a maximum torque of 350 Nm (serial 280 Nm).

 

For the new 2-litre TT Abt also offers its innovative intelligentSport-technology. Specific modifications of the motor management allow the Abt TT-iS to be fuelled with standard, super or superplus gasoline. The performance increases to as much as 240 HP (177 kW) depending on the fuel quality. More power �" less thirst. With an additional Abt gearbox modification the fuel consumption of the Abt TT-iS can be reduced by up to four litres.

 

Besides the power boost, the modified design of the Abt TT models was one of the most important factors. In this connection Abt Sportsline has developed special body styling parts that make the TT a real eye-catcher communicating power and dynamics. With an integrated grille element, the front skirt emphasizes the area around the fog lights and single-frame grille so that the face of the Abt TT becomes even more aggressive and marked. The lateral body styling parts continue the dynamical body language and lead directly to the extravagant rear with rear skirt inset and rear wing. In contrast to the filigree serial part the Abt rear wing cannot be folded but is a part that is firmly integrated into hatchback. The result is not only a racier design; it also brings about more downforce. The 4-pipe rear muffler is the finishing touch that perfectly harmonizes with the black rear skirt inset and rear diffuser. To round off the striking overall optical design, Abt Sportsline recommends the 19-inch wheels AR19 and SP1 with tyres sized 255/35 ZR 19.

 

What is more, Abt has also included a special suspension kit and suspension springs in its product range so as to meet the demands of the power upgrade and modified design.

 

The new Abt TT with its extraordinary driving performance and body styling has everything a winner needs.

 

 

2007-Audi-TT-Abt-TT-R-by-Abt-Sportsline-355hp-A-640.jpeg

2007-Audi-TT-Abt-TT-R-by-Abt-Sportsline-355hp-B-640.jpeg

2007-Audi-TT-Abt-TT-R-by-Abt-Sportsline-355hp-C-640.jpeg

2007-Audi-TT-Abt-TT-R-by-Abt-Sportsline-355hp-D-640.jpeg

2007-Audi-TT-Abt-TT-R-by-Abt-Sportsline-355hp-J-640.jpeg

2007-Audi-TT-Abt-TT-R-by-Abt-Sportsline-355hp-I-640.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...