Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

Taka niemozność odłączenia ABS mnie trochę przeraża

 

Mnie również patrząc na to jaki to jest samochód. Stare Audi (S2) miały wyłącznik ABSu na konsoli środkowej. Podobny patent będę robił u siebie w Nissanie bo bezpiecznik od ABSu jest pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety zdaje się teraz przepisy homolopgacyjne nie pozwalają na taki wyłącznik

 

Tak podejrzewałem. Zresztą od lipca każde auto sprzedawane w UE będzie musiało mieć ABS. Dobrze jeśli komputer od ABS odpowiada za ABS i ew jeszcze za ESP - wyjmujemy bezpiecznik/robimy wyłącznik i po problemie. Ale co mają zrobić posiadacze HALDEXA - tam jak sie wypnie bezpiecznik to cały napęd nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomaszRT, w wielu autach naturalny balans hamowania jest dobrany jakkolwiek - np. tylne hamulce wspóne dla całej linii modelowej a tylko przednie różne w zalezności od rodzaju zastowanego silnika - w wyniku czego możesz sobie odpiąć bezpiecznik ale nie da się tak jeździć bo auto blokuje tył, np. słabsze Focusy tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, to fakt którego nie wziąłem pod uwagę. Wiesz może jak sie do tego wszystkiego ma EBD?

 

U mnie w Nissanie (1.6) są z tyłu tarcze a w wersji 1.4 bębny więc mam cichą nadzieje że jakiś japoński inż. dobrał to lepiej niż jakkolwiek ;)

 

Wspomnę tu że nie tak dawno miałem sytuację, że gdybym miał ABS to bym sie zabił - stroma droga z miasteczka akademickiego w LBL prowadząca do dwupasmówki - gołoledź - dobrze że mi sie zablokowane koła dokopały do asfaltu bo bym komuś wyjechał pod maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, to fakt którego nie wziąłem pod uwagę. Wiesz może jak sie do tego wszystkiego ma EBD?

 

U mnie w Nissanie (1.6) są z tyłu tarcze a w wersji 1.4 bębny więc mam cichą nadzieje że jakiś japoński inż. dobrał to lepiej niż jakkolwiek ;)

 

EBD ma się tak że auta z EBD zwykle mają po odłączeniu mocniej na tył, ale np. w STI jest dobrze ponoć.

 

 

Oby tak bylo w Almerze - ale kto jak kto Ty pewnie byś poczuł że coś jest nie tak ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co mają zrobić posiadacze HALDEXA - tam jak sie wypnie bezpiecznik to cały napęd nie działa.

 

Nimi bym się nie przejmował. Skoro kupili samochód z haldexem, to sami są sobie winni! :twisted:

 

A wracając do balansu przód-tył po odłączeniu ABS, to da się pokombinować trochę doborem klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do balansu przód-tył po odłączeniu ABS, to da się pokombinować trochę doborem klocków.

 

Gorzej jak auto ma bębny -> Focus....

 

Focus RS nie ma! :D

 

A tak serio, to też można. Przecież jeżeli tył za bardzo hamuje, to wystarczy na przód dać skuteczniejsze klocki i powinno działać.

Gorzej jak tył jest za słaby. Wtedy patrz punkt "Focus RS nie ma" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej jak tył jest za słaby.

 

Wbrew pozorom istnieje coś takiego jak sportowe okładziny do bębnów. Np. Ferodo robi.

Tak, wiem. Ale jakoś rewelacyjnie skuteczności bębnów to nie podnosi....

 

Wtedy patrz punkt "Focus RS nie ma"

 

I nie ma do niego silników :-/ i w ogóle czesci...

 

Oj będzie w takim razie klasyk! Obecny ST się nie umywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC fan, jak będzie obecna polityka Forda utzrymywana toniedługo do 1.8 diesli części nie będzie....

 

 

Juz np. jak wam się spali główny bezpiecznik w C-maxie to trzeba ywmienić wiązke od akumulatora bo nie występuje jako część zamienna.

 

czyli nauka na przyszłość: jeśli masz kupić turbobenzynę spod znaku Forda używaną to weeeeeeeeeeeeź zapomnij

 

No raczej tak, niestety.

 

Ciekawe jak będzie z aktualnym ST.

 

To względnie masowe auto w porównaniu z RSem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz np. jak wam się spali główny bezpiecznik w C-maxie to trzeba ywmienić wiązke od akumulatora bo nie występuje jako część zamienna.

Może dlatego, że ktoś zaprojektował za mocny bezpiecznik i jak on się zjara to można być pewnym, że z wiązki też niewiele zostało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...