Lipton Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 To chyba jedyne miejsce na tym forum na taki wątek, bo dział techniczny raczej odpada:P Jaki rozrząd miały Polonezy od 1978 roku do powiedzmy ery Polonezów Daewoo-FSO. Chodzi mi głównie o to czy w tych starych Polonezach był pasek czy łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 O ile się nie mylę to raczej łańcuch był. Google nie wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) ADK90--> W google ciężko ogarnąć temat starych Polonezów, bo większość tematów dotyczących wymiany rozrządu dotyczy już tych Poldków od Daewoo-FSO. Co do starszych znalazłem różne odniesienia - nie do końca jednak ze wskazaniem konkretnych roczników, z których by wynikało, że były i takie i takie. No i teraz pytanie czy w pewnym momencie nastąpił przełom i nastąpiło przejście na paski, czy też równolegle były produkowane takie i takie silniki...No i co najważniejsze - które w jakich latach. Edytowane 28 Lutego 2013 przez Lipton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Duże Fiaty miały łancuch. Na bank pierwsze Polonezy też. Później zmieniła sie konstrukcja i wszedł pasek. W którym roku nastąpiła ta zmiana to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Wpadnie Leon to się wypowie. Generalnie zasada była mniej więcej taka jak pisze @@lukass, Fiat 125P - łańcuch, Polonez - pasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 pablonas--> Tyle, że moi rodzice mieli Poloneza z końca lat 80 i Ojciec mówi, że wymieniał w nim łańcuch a nie pasek. Nowszych czyli tych już z samego końca lat 80 i kolejnych już nie rozbierał więc nie wie. Ale czy było tak jak pisze lukass, że w pewnym momencie wszedł pasek bo zmieniła się konstrukcja, czy może równolegle jakieś modele występowały z różną konstrukcją rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Trzeba też pamiętać, że Poldki były 1,5 i 1,6. Może tu nastąpiła zmiana? Zapytam jutro ojca mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 pablonas--> Będę czekał z niecierpliwością na informacje jakie uzyskasz:> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 @@Lipton,możesz zapytać jeszcze tam http://www.forum.fsoautoklub.pl/index.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 1.5 , 1980r, Pasek i chyba mam taki, nowy w garażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 rombu--> No to coraz więcej wskazuje jednak na równoległe występowanie w jednych modelach paska, w innych łańcucha. cybel--> Już działam w tym kierunku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 w polonezie nigdy nie było łancucha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) Jakby ktoś szukał skrzyni 4MT po remoncie do 125P to mam :-) Edytowane 28 Lutego 2013 przez Hogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Jakby ktoś szukał skrzyni 4MT po remoncie do 125P to mam :-) szkoda ze nie masz AT bo juz bym brał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 szkoda ze nie masz AT bo juz bym brał Z DCCD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) carfit--> Zakładam, że skoro Ty tak mówisz to tak było. To w takim razie może też będziesz wiedział czy czymś tak powszechnym były wtedy Polonezy z silnikami Fiata? Bo skoro google i bliżej przypadek Poloneza moich rodziców, potwierdza że były Polonezy z rozrządem na łańcuchu to wynikałoby że trochę takich samochodów wyprodukowano? No i co powiesz na to: http://allegro.pl/rozrzad-polonez-94-1-6-nowy-i3056753824.html ile mnie wzrok nie myli to łańcuch??? Edytowane 28 Lutego 2013 przez Lipton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 szkoda ze nie masz AT bo juz bym brał Ciekawe po co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) No i co powiesz na to: http://allegro.pl/ro...3056753824.html ile mnie wzrok nie myli to łańcuch??? a ja na to : http://pl.wikipedia....iki/FSO_Polonez Poloneza wyposażono w klasyczny układ napędowy – silnik z przodu, napęd na koła tylne przenoszony poprzez wał napędowy[17]. Zdecydowano się na montaż silników pochodzących z Polskiego Fiata 125p – czterocylindrowych silników rzędowych chłodzonych cieczą[18] w układzie OHV o pojemnościach 1,3 oraz 1,5 l[9]. Zostały one jednak poddane modyfikacjom: otrzymały głowicę o zmienionym kształcie komór spalania, kolektor dolotowy oraz ssący o innym zarysie, nowy termostat z ulepszonym układem chłodzenia, zastosowano inny typ gaźnika oraz układ rozrządu napędzany paskiem, po wszystkich zmianach jednostka napędowa różniła się od pierwowzoru w prawie 150 punktach[19][4][16]. Zostały także ulepszone układy: smarowania, chłodzenia oraz przewietrzania. Wał korbowy nadal podparty był na trzech łożyskach, co ograniczało żywotność silnika[20]. Zmian doczekał się także układ przeniesienia napędu, zmodyfikowano konstrukcję sprzęgła (sterowane mechanicznie ze sprężyną centrującą) oraz skrzyni biegów (przystosowano ją do montażu V biegu), nieznacznie zmieniono układ hamulcowy oraz wał napędowy[19]. Układ kierowniczy oraz zawieszenie zaadaptowano bez zmian z Polskiego Fiata 125p. Dodano także możliwość regulacji kolumny kierownicy w płaszczyźnie pionowej. W porównaniu z poprzednikiem FSO bogatszy był również o możliwość składania tylnej kanapy oraz regulacji lusterek bocznych z wnętrza kabiny[9]. Poziom produkcji w dalszej przyszłości szacowano na 160 000 egzemplarzy rocznie[19]. Edytowane 28 Lutego 2013 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 carfit--> Nieco po założeniu tego wątku też to doczytałem:) co nie zmienia jednak faktu, że mój Ojciec w Polonezie miał łańcuch i tego jest pewien, a za to jak zapytałem czy to nie był Polonez z silnikiem Fiata to już mówi, że nie pamięta. Skądś jednak ten łańcuch się wziął i czytając jakieś nieliczne odnośniki z google natrafiłem na kilka osób piszących o łańcuchach rozrządu w Polonezie i choćby ta aukcja z allegro, wskazują, że coś jest na rzeczy...Zadałem pytanie na tym forum FSO, może ktoś jakoś szczegółowo to wyjaśni:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 carfit--> Nieco po założeniu tego wątku też to doczytałem:) co nie zmienia jednak faktu, że mój Ojciec w Polonezie miał łańcuch i tego jest pewien, a za to jak zapytałem czy to nie był Polonez z silnikiem Fiata to już mówi, że nie pamięta. Skądś jednak ten łańcuch się wziął i czytając jakieś nieliczne odnośniki z google natrafiłem na kilka osób piszących o łańcuchach rozrządu w Polonezie i choćby ta aukcja z allegro, wskazują, że coś jest na rzeczy...Zadałem pytanie na tym forum FSO, może ktoś jakoś szczegółowo to wyjaśni:) Miałem Fiata , miałem Poldka , sam przy nich grzebałem, nawet w owych czasach byłem ich funem ale nie pamietam zeby poldek miał łańcuch , moze 1,3 silnik kilkanascie egz. takich było ale 1,5 czy 1,6 zawsze pasek., nawet teraz odpaliłem wyszukiwarke do czesci IC , i wychodzi pasek jak nic . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 carfit--> No to w takim razie tak być musi. Może jednak były jakieś Polonezy z silnikami Fiata w pojedynczych egzemplarzach, albo już naprawdę mojemu Ojcu też się coś pomyliło, choć akurat jak Go znam i mówi, że w Jego Polonezie był łańcuch to może po prostu nie pamięta - nie wiedział wtedy, że silnik w nim był z Fiata...W tamtych czasach kupując auto z drugiej ręki wszystko było przecież możliwe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 carfit--> No to w takim razie tak być musi. Może jednak były jakieś Polonezy z silnikami Fiata w pojedynczych egzemplarzach, albo już naprawdę mojemu Ojcu też się coś pomyliło, choć akurat jak Go znam i mówi, że w Jego Polonezie był łańcuch to może po prostu nie pamięta - nie wiedział wtedy, że silnik w nim był z Fiata...W tamtych czasach kupując auto z drugiej ręki wszystko było przecież możliwe... Juz wszystko wiem , tylko polonezy 1.3 których było na palcach policzyc , miały łańcuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) Wpadnie Leon to się wypowie. Generalnie zasada była mniej więcej taka jak pisze @@lukass, Fiat 125P - łańcuch, Polonez - pasek. Wpadłem. Poldki zawsze fabrycznie miały pasek. Zarówno stare OHV, nowsze DOHC fiata, czy wynalazek Rovera, a nawet dyszel z Cytryny. Nie wiem jak 2.0 z Forda, bo go nie znam. Jeżeli był łańcuch, to była zmota, nic więcej. No i co powiesz na to: http://allegro.pl/ro...3056753824.html ile mnie wzrok nie myli to łańcuch??? Kiedyś na Alle by zawory ssące do Syreny, marne to źródło informacji. Juz wszystko wiem , tylko polonezy 1.3 których było na palcach policzyc , miały łańcuch Też miały pasek. Edytowane 28 Lutego 2013 przez leon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Też miały pasek. chyba jednak nie http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=4331&highlight=polonez+1300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) Też miały pasek. chyba jednak nie http://www.forum.fso...ht=polonez 1300 https://picasaweb.go...1FSOPolonez13L# Dziękuję, dobranoc. BTW, gdzie tam wyczytałeś że 1300 w Poldzie miały łańcuch, bo ja nie widzę. Edytowane 28 Lutego 2013 przez leon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się