Jump to content

Legacy I turbo - słabe z niskich obrotów, czy to normalne?


viperski
 Share

Recommended Posts

Jeżdżę swoim subru na co dzień i wszystko jest niby fajnie, gada przyjemnie, przyspiesza, sapie, gwiżdże, zap...ala, ludzie się gapią ale dziś przejechałem się znajomego audi 1.8T i jestem w ciężkim szoku, bo okazało się, że moje Subaru w ogóle nie przyspiesza z niskich obrotów.

Audi około 100kilo lżejsze ale to nie usprawiedliwia takiej przepaści w przyspieszeniu z obr. poniżej turbo tym bardziej, że w audi mniejsza pojemność i koni 170 tylko.

Czy to jest normalne? Zawsze mi się wydawało, że boksery są wyjątkowo elastyczne...

 

Może coś jest nie tak z moim? Gdzie szukać przyczyny w ogóle?

 

Link to comment
Share on other sites

miałem w Imprezie TD04, w gacku TD05, impreza jechała w zakresie 2,5-5,5, gacek 3,5--> opór. Chyba jednak TD04 było fajniesze, bo powyżej 150 i tak nieczęsto się jeździło :)

Link to comment
Share on other sites

jeżdziłem kiedyś Gackiem, co miał vf11, albo 12, a amerykańskiego gacka turbo...od 1800 było fajnie, ale od 5000 smutek ;)

Coś za coś, albo biturbo.

Link to comment
Share on other sites

Viperski a ktoś i to auto robił? Pytam tak z ciekaowści. Ja korzystam czasem z dziada szwagra, też MBC ustawione na ok 1 bar. Ma seryjną sprężarke, która wstaje ok 4 tysięcy, to co ja mam powiedzieć? Przeciez mnie wszyscy "biorą" na światłach. A tak całkiem serio, nie zauwazyłem jakiejś strasznej biedy do tych magicznych 4 tysięcy. Może warto byłoby go komuś pokazać, żeby ocenił, czy temu auto jak Misiowi, też się cuś odlepio :P

Link to comment
Share on other sites

Audi sie od zawsze chwalilo przebiegiem momentu w 1.8T:

wykres_6.775.jpg

 

 

Stad nic dziwnego, ze ten silnik idzie z dolu. Z drugiej strony - nie ma kopniecia w plecy na wysokich obrotach.

Masz TD04, ktora jak na subarowa sprezarke wstaje bardzo wczesnie. Moj dziad wstawal na seryjnej sprezarce - vf 12 ? - (podobnie jak mowi GISek) ok 4 kRPM i szedl rownym tempem do odciecia. Obecny WRX na TD04 zaczyna isc ok 3 kRPM, zdycha przy 5 kRPM ale jest totalnie bezplciowy w porownaniu z dziadem...

Link to comment
Share on other sites

jaka jest różnica w pompowaniu między seryjną VF12 a TD05H bo takową mam zamiar założyć niebawem.

 

Bardzo podobne. Jedna i druga ma sporego laga. ;)

Pasują pod krótkie skrzynie, gdzie nie schodzi sie poniżej 3,5krpm.

Link to comment
Share on other sites

Tommo podjedz do Wiktora i przejedz sie zielonym GTkiem - tam jest TD05 z tego co kojarze.

Tak gietek ma tą turbinę ale to jednak nieco inny silnik jest. Tak czy siak cudów nie ma się co spodziewać, tyle że góra już soczystsza jest :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Czy masz zegar doładowania, jeśłi piszesz o doładowaniu 1 bar czy tyle ładowało na manometrze przy ustawianiu MBC?

Sam ustawiłem MBC na ciut poniżej boost cut więc ciut poniżej 1,1Bar i tyle pokazuje zegar.

 

A skoro już wątek o dołaowaniu, to skąd się bierze takie czipy VOSa?

Ktoś to robi u nas, czy trzeba mieć ciotkę w Australii?

Link to comment
Share on other sites

Nam ogarnął cały temat igor_bb ale on juz na gorum nie zagląda, nie wiem czy jest jeszcze jego konto ale jak nie ma to kontakt na pewno znajdziesz przez chlopaków z Bielska Białej. On to kiedyś ściągnął dla siebie i mu dobrze banglało więc potem ogarnął nam. Finansowo wyszło 330 dolarów australijskich za 3 sztuki czyli 2 lata temu ~820pln. Przy jednej sztuce przesylka trochę inaczej wyjdzie.

 

Natomiast wypadałoby dobrze przemyśleć sprawę czy chcesz to ściągac bo od tego czasu pojawiło sie chyba kilka innych opcji a z VOSem bywa różnie. Igor chwalił, mi też wszystko pięknie chodzi ale trzeba bylo się chwilę pobawic zwężką po przeładowywał i mialem boost cuty no i jest czuły na wskazania czujnika stukowego. Sprawę zalatwia miedziana podkładka ale nie zawsze - przykładowo Mikki, z którym to ściągaliśmy ciągle wpadał w tryb awaryjny i ladował 0,5 bara. I teraz nikt nie może dojść o co kaman - czy czujnik czy chip walnięty czy jeszcze coś innego i nie wiem czy się jeszcze kiedyś dowiemy bo zmienił całego kompa razem z silnikiem. Ja pewnie w wolnym czasie wezme od niego chipa na testy i sie okaże czy problem był w aucie czy chipie.

Trzeci chip był dla Grzywaczewskiego ale z jego historią modów to ie wiem czy już zdążył odpalic auto a co dopiero wysterowac silnik - trzebaby sie go popytać.

 

No w każdym razie ja jestem zadowolony - laduje stabilnie i wszystko ładnie bangla natomiast plan jest na strojenie na APEXi, które leży i czeka na trochę wolnego czasu a wtedy pozbędę się VOSa. Ale narazie nikt nie wie kiedy to będzie :D

 

Aha - pamiętaj, że VOS ma różne wersjie dedykowane pod konkretne turbiny. Odzielnie na 9psi wastegate (TD 04 i TD05) i 6psi wastegate np. VF12

Link to comment
Share on other sites

Seryjny komp w turbodziadzie bardzo ładnie sie adoptuje do większych doładowań.

Potrzebujesz FCD które zapobiegnie boost cutom i do 1.3 bara spokojnie można ustawić.

Ja mam to u siebie teraz.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...