Skocz do zawartości

Legacy I turbo - słabe z niskich obrotów, czy to normalne?


viperski

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę swoim subru na co dzień i wszystko jest niby fajnie, gada przyjemnie, przyspiesza, sapie, gwiżdże, zap...ala, ludzie się gapią ale dziś przejechałem się znajomego audi 1.8T i jestem w ciężkim szoku, bo okazało się, że moje Subaru w ogóle nie przyspiesza z niskich obrotów.

Audi około 100kilo lżejsze ale to nie usprawiedliwia takiej przepaści w przyspieszeniu z obr. poniżej turbo tym bardziej, że w audi mniejsza pojemność i koni 170 tylko.

Czy to jest normalne? Zawsze mi się wydawało, że boksery są wyjątkowo elastyczne...

 

Może coś jest nie tak z moim? Gdzie szukać przyczyny w ogóle?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w Imprezie TD04, w gacku TD05, impreza jechała w zakresie 2,5-5,5, gacek 3,5--> opór. Chyba jednak TD04 było fajniesze, bo powyżej 150 i tak nieczęsto się jeździło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viperski a ktoś i to auto robił? Pytam tak z ciekaowści. Ja korzystam czasem z dziada szwagra, też MBC ustawione na ok 1 bar. Ma seryjną sprężarke, która wstaje ok 4 tysięcy, to co ja mam powiedzieć? Przeciez mnie wszyscy "biorą" na światłach. A tak całkiem serio, nie zauwazyłem jakiejś strasznej biedy do tych magicznych 4 tysięcy. Może warto byłoby go komuś pokazać, żeby ocenił, czy temu auto jak Misiowi, też się cuś odlepio :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi sie od zawsze chwalilo przebiegiem momentu w 1.8T:

wykres_6.775.jpg

 

 

Stad nic dziwnego, ze ten silnik idzie z dolu. Z drugiej strony - nie ma kopniecia w plecy na wysokich obrotach.

Masz TD04, ktora jak na subarowa sprezarke wstaje bardzo wczesnie. Moj dziad wstawal na seryjnej sprezarce - vf 12 ? - (podobnie jak mowi GISek) ok 4 kRPM i szedl rownym tempem do odciecia. Obecny WRX na TD04 zaczyna isc ok 3 kRPM, zdycha przy 5 kRPM ale jest totalnie bezplciowy w porownaniu z dziadem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz zegar doładowania, jeśłi piszesz o doładowaniu 1 bar czy tyle ładowało na manometrze przy ustawianiu MBC?

Sam ustawiłem MBC na ciut poniżej boost cut więc ciut poniżej 1,1Bar i tyle pokazuje zegar.

 

A skoro już wątek o dołaowaniu, to skąd się bierze takie czipy VOSa?

Ktoś to robi u nas, czy trzeba mieć ciotkę w Australii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nam ogarnął cały temat igor_bb ale on juz na gorum nie zagląda, nie wiem czy jest jeszcze jego konto ale jak nie ma to kontakt na pewno znajdziesz przez chlopaków z Bielska Białej. On to kiedyś ściągnął dla siebie i mu dobrze banglało więc potem ogarnął nam. Finansowo wyszło 330 dolarów australijskich za 3 sztuki czyli 2 lata temu ~820pln. Przy jednej sztuce przesylka trochę inaczej wyjdzie.

 

Natomiast wypadałoby dobrze przemyśleć sprawę czy chcesz to ściągac bo od tego czasu pojawiło sie chyba kilka innych opcji a z VOSem bywa różnie. Igor chwalił, mi też wszystko pięknie chodzi ale trzeba bylo się chwilę pobawic zwężką po przeładowywał i mialem boost cuty no i jest czuły na wskazania czujnika stukowego. Sprawę zalatwia miedziana podkładka ale nie zawsze - przykładowo Mikki, z którym to ściągaliśmy ciągle wpadał w tryb awaryjny i ladował 0,5 bara. I teraz nikt nie może dojść o co kaman - czy czujnik czy chip walnięty czy jeszcze coś innego i nie wiem czy się jeszcze kiedyś dowiemy bo zmienił całego kompa razem z silnikiem. Ja pewnie w wolnym czasie wezme od niego chipa na testy i sie okaże czy problem był w aucie czy chipie.

Trzeci chip był dla Grzywaczewskiego ale z jego historią modów to ie wiem czy już zdążył odpalic auto a co dopiero wysterowac silnik - trzebaby sie go popytać.

 

No w każdym razie ja jestem zadowolony - laduje stabilnie i wszystko ładnie bangla natomiast plan jest na strojenie na APEXi, które leży i czeka na trochę wolnego czasu a wtedy pozbędę się VOSa. Ale narazie nikt nie wie kiedy to będzie :D

 

Aha - pamiętaj, że VOS ma różne wersjie dedykowane pod konkretne turbiny. Odzielnie na 9psi wastegate (TD 04 i TD05) i 6psi wastegate np. VF12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...