viperski Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Jeżdżę swoim subru na co dzień i wszystko jest niby fajnie, gada przyjemnie, przyspiesza, sapie, gwiżdże, zap...ala, ludzie się gapią ale dziś przejechałem się znajomego audi 1.8T i jestem w ciężkim szoku, bo okazało się, że moje Subaru w ogóle nie przyspiesza z niskich obrotów. Audi około 100kilo lżejsze ale to nie usprawiedliwia takiej przepaści w przyspieszeniu z obr. poniżej turbo tym bardziej, że w audi mniejsza pojemność i koni 170 tylko. Czy to jest normalne? Zawsze mi się wydawało, że boksery są wyjątkowo elastyczne... Może coś jest nie tak z moim? Gdzie szukać przyczyny w ogóle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 a jakie masz turbo w dziadku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 ...sapie, gwiżdże... Gdzie szukać przyczyny w ogóle? podejrzewam że w tym najszybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Zupełnie normalne o ile masz seryjne turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 miałem w Imprezie TD04, w gacku TD05, impreza jechała w zakresie 2,5-5,5, gacek 3,5--> opór. Chyba jednak TD04 było fajniesze, bo powyżej 150 i tak nieczęsto się jeździło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 (edytowane) Mam TD04 i wstaje od 2700obr mniej więcej i pompuje 1Bar. Ale do tych 2700 smutek straszny. Edytowane 21 Lutego 2013 przez viperski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 (edytowane) nie no jak koleś po przesiadce 1.8T doznał szoku to musowo ma popsute auto. masz tam bova atmosferycznego wsadzonego? Edytowane 21 Lutego 2013 przez Tommo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 jeżdziłem kiedyś Gackiem, co miał vf11, albo 12, a amerykańskiego gacka turbo...od 1800 było fajnie, ale od 5000 smutek Coś za coś, albo biturbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 (edytowane) Wszystko mam seryjne. MBC tylko założone, żeby dmuchał w okolicach 1,0-1,1 i wydech pusty 2,5cala. Edytowane 21 Lutego 2013 przez viperski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Viperski a ktoś i to auto robił? Pytam tak z ciekaowści. Ja korzystam czasem z dziada szwagra, też MBC ustawione na ok 1 bar. Ma seryjną sprężarke, która wstaje ok 4 tysięcy, to co ja mam powiedzieć? Przeciez mnie wszyscy "biorą" na światłach. A tak całkiem serio, nie zauwazyłem jakiejś strasznej biedy do tych magicznych 4 tysięcy. Może warto byłoby go komuś pokazać, żeby ocenił, czy temu auto jak Misiowi, też się cuś odlepio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Czy masz zegar doładowania, jeśłi piszesz o doładowaniu 1 bar czy tyle ładowało na manometrze przy ustawianiu MBC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Audi sie od zawsze chwalilo przebiegiem momentu w 1.8T: Stad nic dziwnego, ze ten silnik idzie z dolu. Z drugiej strony - nie ma kopniecia w plecy na wysokich obrotach. Masz TD04, ktora jak na subarowa sprezarke wstaje bardzo wczesnie. Moj dziad wstawal na seryjnej sprezarce - vf 12 ? - (podobnie jak mowi GISek) ok 4 kRPM i szedl rownym tempem do odciecia. Obecny WRX na TD04 zaczyna isc ok 3 kRPM, zdycha przy 5 kRPM ale jest totalnie bezplciowy w porownaniu z dziadem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Jak już jesteśmy przy sprężarkach w Legacy wie ktoś może jaka jest różnica w pompowaniu między seryjną VF12 a TD05H bo takową mam zamiar założyć niebawem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Mialem TD05, zmieniłem na TD04. Porównanie mialem krótkie bo zaraz poszedl też VOS pod TD04 ale jakieś 2 tygodnie miałem pompowanie serię - 04 wstawało duużo wcześniej 0,7-1k obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 czyli wychodzi że będą podobnie wstawać skoro TD04 dużo szybciej wstaje od seryjnej turbiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Tommo podjedz do Wiktora i przejedz sie zielonym GTkiem - tam jest TD05 z tego co kojarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 jaka jest różnica w pompowaniu między seryjną VF12 a TD05H bo takową mam zamiar założyć niebawem. Bardzo podobne. Jedna i druga ma sporego laga. Pasują pod krótkie skrzynie, gdzie nie schodzi sie poniżej 3,5krpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Tommo podjedz do Wiktora i przejedz sie zielonym GTkiem - tam jest TD05 z tego co kojarze. Tak gietek ma tą turbinę ale to jednak nieco inny silnik jest. Tak czy siak cudów nie ma się co spodziewać, tyle że góra już soczystsza jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Czy masz zegar doładowania, jeśłi piszesz o doładowaniu 1 bar czy tyle ładowało na manometrze przy ustawianiu MBC? Sam ustawiłem MBC na ciut poniżej boost cut więc ciut poniżej 1,1Bar i tyle pokazuje zegar. A skoro już wątek o dołaowaniu, to skąd się bierze takie czipy VOSa? Ktoś to robi u nas, czy trzeba mieć ciotkę w Australii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 My ściągaliśmy bezpośrednio z Australii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Masz namiar jakiś na tego VOSa? Pamiętasz ile kosztowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Nam ogarnął cały temat igor_bb ale on juz na gorum nie zagląda, nie wiem czy jest jeszcze jego konto ale jak nie ma to kontakt na pewno znajdziesz przez chlopaków z Bielska Białej. On to kiedyś ściągnął dla siebie i mu dobrze banglało więc potem ogarnął nam. Finansowo wyszło 330 dolarów australijskich za 3 sztuki czyli 2 lata temu ~820pln. Przy jednej sztuce przesylka trochę inaczej wyjdzie. Natomiast wypadałoby dobrze przemyśleć sprawę czy chcesz to ściągac bo od tego czasu pojawiło sie chyba kilka innych opcji a z VOSem bywa różnie. Igor chwalił, mi też wszystko pięknie chodzi ale trzeba bylo się chwilę pobawic zwężką po przeładowywał i mialem boost cuty no i jest czuły na wskazania czujnika stukowego. Sprawę zalatwia miedziana podkładka ale nie zawsze - przykładowo Mikki, z którym to ściągaliśmy ciągle wpadał w tryb awaryjny i ladował 0,5 bara. I teraz nikt nie może dojść o co kaman - czy czujnik czy chip walnięty czy jeszcze coś innego i nie wiem czy się jeszcze kiedyś dowiemy bo zmienił całego kompa razem z silnikiem. Ja pewnie w wolnym czasie wezme od niego chipa na testy i sie okaże czy problem był w aucie czy chipie. Trzeci chip był dla Grzywaczewskiego ale z jego historią modów to ie wiem czy już zdążył odpalic auto a co dopiero wysterowac silnik - trzebaby sie go popytać. No w każdym razie ja jestem zadowolony - laduje stabilnie i wszystko ładnie bangla natomiast plan jest na strojenie na APEXi, które leży i czeka na trochę wolnego czasu a wtedy pozbędę się VOSa. Ale narazie nikt nie wie kiedy to będzie Aha - pamiętaj, że VOS ma różne wersjie dedykowane pod konkretne turbiny. Odzielnie na 9psi wastegate (TD 04 i TD05) i 6psi wastegate np. VF12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Dzięki za info. Napisz może jeszcze coś o alternatywach dla VOSa, bo ciężko na tym forum coś wyczytać, a na zagranicznych rozumiem piąte przez dziesiąte, z resztą interesuje mnie to, co jest w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Seryjny komp w turbodziadzie bardzo ładnie sie adoptuje do większych doładowań. Potrzebujesz FCD które zapobiegnie boost cutom i do 1.3 bara spokojnie można ustawić. Ja mam to u siebie teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 A to FCD co to jest, jak działa, duzo roboty, żeby to założyć, jakie koszta? Słowem poproszę info co i jak:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się