Jump to content

Zapaliła się kontrolka ręcznego...


rybno28
 Share

Recommended Posts

...a ręczny nie był zaciągnięty. Auto w garażu, na dworze lekki mróz. Zapaliła się po pierwszym przyhamowaniu na podjeździe.

 

Klocki tak sygnalizują chęć odejścia na emeryturę, czy tylko blaszką - akustycznie?

Link to comment
Share on other sites

Tak jak koledzy wyżej napisali, ale zanim dolejesz płynu sprawdź stan klocków hamulcowych i jeśli masz mniej niż 50% ich nie zalewaj zbiorniczka do MAX, bo przy wymianie klocków płyn płyn się cofnie i będzie dużo za dużo(a nadmiar wywali poza zbiorniczek)

Sprawdzenie wycieku w takich warunkach pogodowych jakie są teraz ciężko(ale możliwe zlokalizować.

Edited by Mike85
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Po zmianie kierunku jazdy i hamowaniu kontrolka gasła i zapalała się. Płyn jest powyżej minimum. Klocki/tarcze mają już najechane 70dych więc to może to. A co ze szczekamii z tyłu? Może to?

Link to comment
Share on other sites

Po zmianie kierunku jazdy i hamowaniu kontrolka gasła i zapalała się. Płyn jest powyżej minimum. Klocki/tarcze mają już najechane 70dych więc to może to. A co ze szczekamii z tyłu? Może to?

 

u mnie plyn byl pomiedzy min., a max. i rowniez sie kontrolka zapalila. Dolalem pod max i zgasla.

Link to comment
Share on other sites

Po zmianie kierunku jazdy i hamowaniu kontrolka gasła i zapalała się. Płyn jest powyżej minimum. Klocki/tarcze mają już najechane 70dych więc to może to. A co ze szczekamii z tyłu? Może to?

 

u mnie plyn byl pomiedzy min., a max. i rowniez sie kontrolka zapalila. Dolalem pod max i zgasla.

U mnie było tak samo. Płyn w połowie a kontrolka świeciła w najlepsze. Po dolaniu jest ok.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

... no to i mi zaczęła kontrolka migać przy przeciążeniach... Z początku dostrzegałem ją sporadycznie, ale po kolejnych 500km już prawie za każdym razem kiedy gwałtownie przyspieszam (WOT), w momencie wdepnięcia sprzęgła i zdjęcia nogi z gazu kontrolka pojawia się na ułamek sekundy... płyn, płyn i jeszcze raz zużyte klocki?

Link to comment
Share on other sites

a jaki masz poziom plynu?

 

 

jak parkowałem na równym, to poziom był (chyba) na krawędzi oddzielającej wieczko zbiorniczka od jego dolnej części... Czy jest gdzieś jakaś instrukcja zdjęciowa online opisująca jak sprawdzić?

 

...teraz się tylko zastanawiam czy na dobry zbiorniczek patrzyłem. Jutro ląduję to sprawdzę przed odpaleniem auta (jeśli jeszcze tam będzie :P)

Edited by aki001
Link to comment
Share on other sites

Wlasnie wymienilem klocki z tego samego powodu. Jesli plyn mial max w momencie zalozenia nowych klockow to plyn spadnie na tyle przy konczacych sie klockach ze przy osrym przyspieszeniu zapali się kontrolka. nie ma co dolewać płynu tylko sprawdzić i wymienić klocki i dopiero wtedy zrobic poziom. (powinno sie dac ciurt dolac jesli nie zmieniasz tarcz.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

IMPREZA 555 ,

Piszesz, że miałeś wyciek z zacisku, mam ten sam problem .. lewy przód mi leje, kontrolka się czasem świeci , płynu ubywa.

Zorientowałem się w temacie i są zestawy naprawcze tylko powiedz mi , bo widzę że masz też GTka 2000r. jaki jest wymiar tłoczka w zacisku , z tego co wiem są dostępne dwa rodzaje 40 i 43 mm chyba...

Edited by DedekSTR
Link to comment
Share on other sites

Wlasnie wymienilem klocki z tego samego powodu. Jesli plyn mial max w momencie zalozenia nowych klockow to plyn spadnie na tyle przy konczacych sie klockach ze przy osrym przyspieszeniu zapali się kontrolka. nie ma co dolewać płynu tylko sprawdzić i wymienić klocki i dopiero wtedy zrobic poziom. (powinno sie dac ciurt dolac jesli nie zmieniasz tarcz.

 

 

tru... wszystkie cztery koła się kończą ;) Dobra, nie marudzę już - w weekend może już będę miał nowy komplet. Dzięki Panowie!

Link to comment
Share on other sites

IMPREZA 555 ,

Piszesz, że miałeś wyciek z zacisku, mam ten sam problem .. lewy przód mi leje, kontrolka się czasem świeci , płynu ubywa.

Zorientowałem się w temacie i są zestawy naprawcze tylko powiedz mi , bo widzę że masz też GTka 2000r. jaki jest wymiar tłoczka w zacisku , z tego co wiem są dostępne dwa rodzaje 40 i 43 mm chyba...

[/quot

40 mm ale sprawdż dla pewności ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...