Skocz do zawartości

Silnik Diesla - jak to jest z problemami tego silnika ( dwumasówki i sprzęgła )


lordmercy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

czytałem o problemach z silnikiem diesla, a raczej ze sprzęgłem i dwumasówką. Pytanie mam czy ten problem został już rozwiązany? Jeśli tak to czy "stworzono" już bezawaryjny duet części dwumasówka - sprzęgło? Jeśli tak to jak rozpoznać te dobre elementy? (nr seryjny, oznaczenia producenckie? )

 

 

Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązano tylko w formie szkoleń (również na stronie Subaru -> http://www.subaru.pl/news2010n000100.html- nie znaleziono bądź po prostu nie zastosowano rozwiązania, jeżeli chodzi o budowę czy wzmocnienie zestawu sprzęgła w danym modelu - także brak rozwiązania technologicznego.

Komplet sprzęgła oraz koło dwumasowe produkuje tylko i wyłącznie SACHS i to się raczej nie zmieni http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductDetails/Show.rails?s=,,Wybierz,,,,&n=,2294000955&a=SACHS-Kolo-zamachowe-SACHS-2294000955-2294000955&i=-1,-1,-1,P,-1,-1,18965

Tak samo jak w fabrykach SUBARU w tych silnikach montuje się również sprzęgło i koło SACHS.

Żaden producent nie ma w swojej ofercie sprzęgieł wyprodukowanych przez inną fabrykę, która wprowadziłaby jakiekolwiek modyfikacje. Nie ma również wzmocnionych sprzęgieł do tego modelu silnika.

Pozostaje tylko udać się na szkolenie i traktować nieco inaczej tego nietypowego Boxera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie byl i nie jest problem. jak sie manawruje przy 2krpm to kazde sprzeglo sie spali. Forkowy dyszel ma taki dzwiek ze wiekszosc bez patrzenia na obrotomiez nie zdaje spbie sprawy jak wysoko kreci. Szkolenie to ne jest rozwiazanie na sprzeglo ale na kierowcow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden producent nie ma w swojej ofercie sprzęgieł wyprodukowanych przez inną fabrykę, która wprowadziłaby jakiekolwiek modyfikacje. Nie ma również wzmocnionych sprzęgieł do tego modelu silnika.

 

Po zmianie oprogramowania (09/10) nie występuje problem "sprzęgieł" w SBD i w związku z tym nie ma potrzeby niczego wzmacniać. Oczywiscie zakładając , że kierowca ma podstawowa wiedzę co do sposobu ruszania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

czytałem o problemach z silnikiem diesla, a raczej ze sprzęgłem i dwumasówką. Pytanie mam czy ten problem został już rozwiązany? Jeśli tak to czy "stworzono" już bezawaryjny duet części dwumasówka - sprzęgło? Jeśli tak to jak rozpoznać te dobre elementy? (nr seryjny, oznaczenia producenckie? )

 

 

Domin

A jest jakis problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

czytałem o problemach z silnikiem diesla, a raczej ze sprzęgłem i dwumasówką. Pytanie mam czy ten problem został już rozwiązany? Jeśli tak to czy "stworzono" już bezawaryjny duet części dwumasówka - sprzęgło? Jeśli tak to jak rozpoznać te dobre elementy? (nr seryjny, oznaczenia producenckie? )

 

 

Domin

A jest jakis problem?

 

no był meeega długi wątek o tym ....a powyżej w pigułce, krótko i na temat :)

Edytowane przez lordmercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mają zwyczaj ciągłego trzymania nogi na sprzęgle i jeżdzenia na półsprzęgle, ale jak kto całe życie jeździł benzyną i tam żeby jechało i startowało to trzeba mieć od 2k rpm wzwyż, to w tym zakresie w boxer diesel to praktycznie max. moment obrotowy. Ja do tej pory jeździłem tylko benzyną i teraz muszę śledzić obrotomierz, bo prawie w ogóle w środku diesla nie słychać. No nic kwestia przestawienia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mają zwyczaj ciągłego trzymania nogi na sprzęgle i jeżdzenia na półsprzęgle, ale jak kto całe życie jeździł benzyną i tam żeby jechało i startowało to trzeba mieć od 2k rpm wzwyż, to w tym zakresie w boxer diesel to praktycznie max. moment obrotowy. Ja do tej pory jeździłem tylko benzyną i teraz muszę śledzić obrotomierz, bo prawie w ogóle w środku diesla nie słychać. No nic kwestia przestawienia się.

Jeśli nie jesteś głuchy jak pień i masz podstawowe zdolności motoryczne to dasz radę.

Nikt nie wspomniał a to bardzo ważne: problem sprzęgła tak naprawdę był problemem długiej 'jedynki'. W skrzyniach 6MT ten problem nie występuje a w 5MT (jak już pisano powyżej) problem skutecznie (nawet niewiarygodnie skutecznie!) zatuszowano softwareowo.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

czytałem o problemach z silnikiem diesla, a raczej ze sprzęgłem i dwumasówką. Pytanie mam czy ten problem został już rozwiązany? Jeśli tak to czy "stworzono" już bezawaryjny duet części dwumasówka - sprzęgło? Jeśli tak to jak rozpoznać te dobre elementy? (nr seryjny, oznaczenia producenckie? )

 

 

Domin

 

Dwumasa ? Chyba wiecej problemow (wystarczy poczytac forum) bylo z shortblockiem i wtryskami - ostatnio widzialem 3 takie auta do naprawy w serwisie czekaly. Sprzeglo to IMO wina uzytkownika, ale nowy soft rozwiazauje sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...