Jump to content

Silnik Diesla - jak to jest z problemami tego silnika ( dwumasówki i sprzęgła )


lordmercy
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

 

czytałem o problemach z silnikiem diesla, a raczej ze sprzęgłem i dwumasówką. Pytanie mam czy ten problem został już rozwiązany? Jeśli tak to czy "stworzono" już bezawaryjny duet części dwumasówka - sprzęgło? Jeśli tak to jak rozpoznać te dobre elementy? (nr seryjny, oznaczenia producenckie? )

 

 

Domin

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązano tylko w formie szkoleń (również na stronie Subaru -> http://www.subaru.pl/news2010n000100.html- nie znaleziono bądź po prostu nie zastosowano rozwiązania, jeżeli chodzi o budowę czy wzmocnienie zestawu sprzęgła w danym modelu - także brak rozwiązania technologicznego.

Komplet sprzęgła oraz koło dwumasowe produkuje tylko i wyłącznie SACHS i to się raczej nie zmieni http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductDetails/Show.rails?s=,,Wybierz,,,,&n=,2294000955&a=SACHS-Kolo-zamachowe-SACHS-2294000955-2294000955&i=-1,-1,-1,P,-1,-1,18965

Tak samo jak w fabrykach SUBARU w tych silnikach montuje się również sprzęgło i koło SACHS.

Żaden producent nie ma w swojej ofercie sprzęgieł wyprodukowanych przez inną fabrykę, która wprowadziłaby jakiekolwiek modyfikacje. Nie ma również wzmocnionych sprzęgieł do tego modelu silnika.

Pozostaje tylko udać się na szkolenie i traktować nieco inaczej tego nietypowego Boxera :)

Link to comment
Share on other sites

to nie byl i nie jest problem. jak sie manawruje przy 2krpm to kazde sprzeglo sie spali. Forkowy dyszel ma taki dzwiek ze wiekszosc bez patrzenia na obrotomiez nie zdaje spbie sprawy jak wysoko kreci. Szkolenie to ne jest rozwiazanie na sprzeglo ale na kierowcow

Link to comment
Share on other sites

Żaden producent nie ma w swojej ofercie sprzęgieł wyprodukowanych przez inną fabrykę, która wprowadziłaby jakiekolwiek modyfikacje. Nie ma również wzmocnionych sprzęgieł do tego modelu silnika.

 

Po zmianie oprogramowania (09/10) nie występuje problem "sprzęgieł" w SBD i w związku z tym nie ma potrzeby niczego wzmacniać. Oczywiscie zakładając , że kierowca ma podstawowa wiedzę co do sposobu ruszania...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

 

czytałem o problemach z silnikiem diesla, a raczej ze sprzęgłem i dwumasówką. Pytanie mam czy ten problem został już rozwiązany? Jeśli tak to czy "stworzono" już bezawaryjny duet części dwumasówka - sprzęgło? Jeśli tak to jak rozpoznać te dobre elementy? (nr seryjny, oznaczenia producenckie? )

 

 

Domin

A jest jakis problem?
Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

 

czytałem o problemach z silnikiem diesla, a raczej ze sprzęgłem i dwumasówką. Pytanie mam czy ten problem został już rozwiązany? Jeśli tak to czy "stworzono" już bezawaryjny duet części dwumasówka - sprzęgło? Jeśli tak to jak rozpoznać te dobre elementy? (nr seryjny, oznaczenia producenckie? )

 

 

Domin

A jest jakis problem?

 

no był meeega długi wątek o tym ....a powyżej w pigułce, krótko i na temat :)

Edited by lordmercy
Link to comment
Share on other sites

Niektórzy mają zwyczaj ciągłego trzymania nogi na sprzęgle i jeżdzenia na półsprzęgle, ale jak kto całe życie jeździł benzyną i tam żeby jechało i startowało to trzeba mieć od 2k rpm wzwyż, to w tym zakresie w boxer diesel to praktycznie max. moment obrotowy. Ja do tej pory jeździłem tylko benzyną i teraz muszę śledzić obrotomierz, bo prawie w ogóle w środku diesla nie słychać. No nic kwestia przestawienia się.

Link to comment
Share on other sites

Niektórzy mają zwyczaj ciągłego trzymania nogi na sprzęgle i jeżdzenia na półsprzęgle, ale jak kto całe życie jeździł benzyną i tam żeby jechało i startowało to trzeba mieć od 2k rpm wzwyż, to w tym zakresie w boxer diesel to praktycznie max. moment obrotowy. Ja do tej pory jeździłem tylko benzyną i teraz muszę śledzić obrotomierz, bo prawie w ogóle w środku diesla nie słychać. No nic kwestia przestawienia się.

Jeśli nie jesteś głuchy jak pień i masz podstawowe zdolności motoryczne to dasz radę.

Nikt nie wspomniał a to bardzo ważne: problem sprzęgła tak naprawdę był problemem długiej 'jedynki'. W skrzyniach 6MT ten problem nie występuje a w 5MT (jak już pisano powyżej) problem skutecznie (nawet niewiarygodnie skutecznie!) zatuszowano softwareowo.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

 

czytałem o problemach z silnikiem diesla, a raczej ze sprzęgłem i dwumasówką. Pytanie mam czy ten problem został już rozwiązany? Jeśli tak to czy "stworzono" już bezawaryjny duet części dwumasówka - sprzęgło? Jeśli tak to jak rozpoznać te dobre elementy? (nr seryjny, oznaczenia producenckie? )

 

 

Domin

 

Dwumasa ? Chyba wiecej problemow (wystarczy poczytac forum) bylo z shortblockiem i wtryskami - ostatnio widzialem 3 takie auta do naprawy w serwisie czekaly. Sprzeglo to IMO wina uzytkownika, ale nowy soft rozwiazauje sprawe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...