Jump to content

Skaczaca temp w Imprezie Sti my04 2.5l Jak to rozwikłać na 100%


blackdogwwl
 Share

Recommended Posts

Bo wlasnie mnie naszlo żeby tu napisać o ratunek :-)

Dobra to zaczynam....

Moja przygoda zaczęła się z moim Subaru... zaraz minie rok w Lutym :)

Wracając jakoś na wiosnę strzelił mi górny wąż od chłodnicy wszystko wyleciało, ale silnik i reszta ok.

Po kilku tygodniach padła mi chłodnica + termostat. Wymieniony na używany sprawny sprawdzany z gorącą wodą....

Z autem przez Lato i jesień było wszystko ok. Zrobiła 250KM/h licznikowe i nic się nie działo...

Były bączki w lato na Marywilskiej itp.. Ganianie i temp. ok.

Też przepuszczał metalowy zbiorniczek na samym dole bo zaśniedziała ta rurka i przez to podciekało.

 

1.Teraz jak się zrobiło zimno są dziwne objawy. Gdy chcę szybciej przyspieszyć ale już tak konkretnie temp. na wskaźniku spada do 1 kreski, a jak tylko odejmę gaz za chwilę wraca.

2. Na M1 zauważyłem coś niepokojącego. Kręciłem się między latarniami z Michałem P. i Elmo i w pewnym momencie widzę jak temp rośnie mi w oczach do 3 kreski. Zatrzymałem się nawiew na full i macha do góry. Temp spadła, ale leciało letnie powietrze zamiast gorącego... WTF!

I to się powtarza już za każdym razem jak tylko przy takich prędkościach zaczynam się bawić!

Filmik może Was jakoś naprowadzi jak się bawię. I nie męczę auta :( A tu takie babole ;/

Po filmiku jak zwolniłem i jechałem to tak jakbym słyszał powietrze w obiegu....

 

Choć Auto było na przeglądzie zimowym u Kopra i nic nie wyszło.... :(

Właśnie zastanawiam się gdzie tu podjechać i na bank zdiagnozować to. Bo robić zapobiegawczo i zaraz znów mi coś wyjdzie.... ;/

 

Dużo mówi uszczelka, głowica..

Tylko jedno,ale. Bomble nie idą do zbiorniczka, na mój węch spalin z niego nie czuję i nie ma osadu. Brak mleka na korku od oleju. Niby w zbiorniczku za każdym razem jest płyn*(metalowym) i...

 

Przy normalnej jeździe jest wszystko ok :)

Edited by blackdogwwl
Link to comment
Share on other sites

Dwa dni Mialem to samo

Wszystkie objawy upg ale wystarczylo odpowietrzyc uklad chlodzenia

Zajmuje pare minut

Odkrec korek z metalowego zbiorniczka na zimnym silniku

Odpal samochod zalezy ile jest tam plynu ustawic Trzeba obroty tak na 2500-3000 poleci troche bombli Jak plyn Bedzie sie chowal to dolac

Musi tam byc pelno

 

U mnie pomoglo I Moge spac spokojnie

Link to comment
Share on other sites

Damian podjedz gdzies zamiast dedukawac

 

Za mało go ze smyczy spuszczasz! hehehhe

 

Hehe żebyś wiedział z tymi smyczami ;)

Tylko wiesz też gdzie podjechać... Bo skosić każdy teraz potrafi ;/

 

A sprawdzałeś płyn chłodniczy na zawartość spalin?

Nie nie robiłem... Jakie jest tego koszt?

Bo gdyby co bo wiem, że wszystkiego przecież pisać nie możemy to

proszę o porady na:

blackdogwwl@wp.pl

Edited by blackdogwwl
Link to comment
Share on other sites

a ja bym zobaczyl sprzezyne korka bo wyglaga jakby uklad nie trzymal cisnieniai zbyt szybko zygal do playikowego; Do sprawdzenia wizualnie.

Sprawdzenie CO2 nie powinno kosztowac mniej niz subarowe nic. To pobranie probki plynu do (mozna zaniesc 50ml) wlanie do mensurki z preparatem i patrzenie na kolor,

Link to comment
Share on other sites

jak ci wskazowka temp. lata od polowy w dol to termostat na bank, lub prawie bank ;)

mnie wczoraj to samo sie pokazalo, generalnie w te mrozy nie jezdzilem a wczoraj musialem kilkanascie km za miasto pojechac i auto wogole sie nie dogrzalo, po krotkim postoju przekrecam kluczyk, wskazowka na polowie, jade dalej i spada...termostat na bank

dzis zaslonilem chlodnice kartonem i wskazowka stoi na polowie i ani drgnie!!!

wiec najprosciej i najtaniej zaslon chlodnice i pojezdzij troche

Link to comment
Share on other sites

Fitnes robi w poniedziałki

 

On ma części na.miejscu? To jakbyś mógł o namiar do niego to proszę na maila :-)

 

No wlasnie termostat był wymieniany z podobnego tematu na baj... U Zbysia :-)

I teraz jak mam kupic serie termostat to wolę.coś lepszego.

Tylko z tematu podobnego może tak rosnąć temp.

Edited by blackdogwwl
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze filmik jak reaguje auto jak dostanie lekkiego kopniaka.... Tu akurat znacząco nie poszła w dół...

 

No i test na CO2 negatywny... Ulf... Diagnoza termostat i zbyt wydają chlodnica.... Z ta chlodnica to możliwe?

Link to comment
Share on other sites

jak zbyt wydajna chlodnica? przeciez po to jest termostat, jak sie plyn za mocno schodzi to sie termostat zamyka i chlodnica nie ma tu nic do rzeczy, pisalem ze mialem to samo co Ty, zaslonilem kartonem znacznie ponad 50% chlodnicy i objawy zniknely momentalnie

Link to comment
Share on other sites

a to miales jakas extra ze Ci zmienli na seryjna? :D

po prostu na logike - po to jest termosta by otworzyl duzy obieg gdy bedzie za cieplo i odwrotnie gdy chlodnica dostarczy zimne chlodziwo to sie termostat zamknie

zapewne w sporcie sa uzywane wysokowydajne chlodnice ale do normalnej jazdy to raczej malo komu potrzebne, a co do temp. to przy -15 po kilkunastokilometrowej jezdzie moja chlodnica byla cala zimna, a wskazowka nie dobila do 1/4 stanu, po zalozeniu kartonu - patrz wyzej

Link to comment
Share on other sites

A mi się wydaje logiczne, że jak jest zbyt wydajna chłodnica, to nawet przy zamkniętym obiegu będzie ona powodować zbyt niską temperaturę w układzie. Termostat nie będzie już tu miał możliwości działania i wpływania na temperaturę, bo przecież bardziej się już nie zamknie.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam wielką chłodnicę w rajdówce i nigdy nie miałem problemów z temperaturą! No może w Słomczynie przy trzecim okrążeniu pełnym boków, ale podczas normalnej jazdy, czy nie normalnejw NMnP nigdynie było żadnych problemów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...