Skocz do zawartości

Dolot powietrza Wanna N/A 2.0: hit czy kit ???


zeroart

Rekomendowane odpowiedzi

@@hemi112, to nie zawsze tak jest, że mody w n/a nic nie dają. Pomijam już fakt ogólnego nastawienia na forum do wszelkich modów w wolnych ssakach. Pamiętam tylko jak rozmawiałem z pewnym gościem, który zmianą dolotu i wydechu w n/a hawku z fabrycznych 160km zrobił prawie 180 potwierdzone przez słynny czterowiatrakowy serwis. Niemniej- tam robota była grubsza, ale np w przypadku peugeota 107 (takie małe, dziwne pudełko na zakupy:) gdzie wlot do puszki filtra ma srednicę damskiego kciuka - wywalenie puszki i założenie stożka - nawet nie jakoś specjalnie izolowanego - daje zwiększenie mocy z 68 do ok 75km, a razem z kolektorem wychodzi ponad 80 koni w pudełku które waży 800kg. Więc do wszystkiego podchodziłbym z większą rezerwą - tak z optymizmem, jak i z wyszydzaniem jakiś pomysłów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh..Za drogie to ustrojstwo...prawie 200 funciaków :( A już myślałem ze se pomodze czerwone pudełko...Cóż- trza będzie szukać tiuninkuf gdzie indziej :P

A wracając do sedna to jestem za tym by założyć sportową wkładkę- choćby dla samej świadomości że coś tam się zrobiło w swoim ssaku,,,Żadnych CAI itp wynalazków- zwykła sportowa wkładka wystarczy :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ofkors Avic że coś dadzą. np dobrze policzony wydech. Ale wiele razy było wspominane ,ze koszt jest nieadekwatny do uzyskiwanych rezultatów. W MG za catbacka kij razy oko rzucili 1300zł

 

Wydech, sportowe wałki (na zamówienie raczej), jakiś remap (seryjny komp sie programuje? nie? doliczyć) od razu moze być też ta nieszczęśna parówa ze stozkiem.

 

ktoś podlicza? :huh:

ktoś bierze pod uwage że bedzie palić tyle co gt ,a nie pojedzie jak gt? <_<

 

Co jakiś czas gdy wraca temat modyfikacji NA ktoś przytacza ksywe forumowicza, który usilnie modził wolnossaka. Musze w końcu znaleść ten wątek :idea:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zeroart, Nic z tym nie zrobisz...Uwierz...Bardziej zaszkodzisz niż pomożesz- wymień seryjną wkładkę na k&n'a ewentualnie tego pipercrossa....Do tego daj zimniejsze świece np.irydowe ngk....lepszej jakości przewody (nie jakiś sentech czy cuś) tylko np.magnecor lub....niebieskie ngk...I tyle co możesz zrobić:)

Kolega kris88 bedzie na dniach montował kolektor wraz z resztą układu właśnie w MG Motorsport- więc o wrażenia z tego MOD'a możesz Go później podpytać...Nic ponad to nie warto robić...Wałki- koła..Nieopłacalne ;) No....Można odchudzić zamach...To jedyny sensowny mod-plus short shifter...Z autopsji znany :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@hemi112, to nie zawsze tak jest, że mody w n/a nic nie dają. Pomijam już fakt ogólnego nastawienia na forum do wszelkich modów w wolnych ssakach. Pamiętam tylko jak rozmawiałem z pewnym gościem, który zmianą dolotu i wydechu w n/a hawku z fabrycznych 160km zrobił prawie 180 potwierdzone przez słynny czterowiatrakowy serwis. Niemniej- tam robota była grubsza

 

a ja bym nie był pewny wyników w tuningowaniu 2.0N/A 160

mój wolny ssak miał prawie 174KM w zupełnej serii. z tego co wiem, to nie jest wynik odosobniony...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mikeanonim ,pamietaj ze 160KM to już nowocześniejsza jednostka, same zmienne fazy już dużo dają.

 

zeroart ma 125KM, tutaj raczej nie bedzie tak spektakularnie.

Gdybyśmy mieli jankeskie 2.2 lub 2.5 to szło by kombinować :(

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z myślą o osiągnięciu innego dźwięku spod maski.

 

Spusc olej z silnika i w droge - bedziesz mial duzo roznych odglosow spod maski po niedlugim czasie :)

 

A powazniej, nie "psuj" auta takimi bzdurami (tak, oczywiscie mam swiadomosc, ze niektore wolnossace auta daja sie wykrecic zmianami na wiecej KM/Nm, bo sa zdlawione przez producenta a to dolotem, a to wydechem).

Wydaj te pieniadze na paliwo lepiej i zrob sobie wycieczke gdzies. Albo poupalaj na torze troche.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jest zmieniony kolektor (kupiony od BelegUS) i ok 3 tysi wajnie warczy,do szczęścia brakuje puchy z tyłu dzieki czemu w ogóle bulgot bydzie:)

 

Przypominam główny temat zeroart,który chce zmienić dźwięk pod maską,a nie podnosic moc,bo sprawa jest prosta:nasze n/a jest oporne na podnoszenie mocy i tylemmozna sie bawić w wydechy,swiece,doloty i inne rzeczy ,ale diametralnie to nie zmieni osiagów ,a kasa pójdzie ładna.

 

Umówmy się: aby cos tam skoczyło0 w mocy,czyli inwestujemy w markowe(nie allegroiwe gdzie tłumNik da 15KM!!):dolot,obróbka głowicy-tj słynne polerowanie kanałów,które dają multum koni+kompletny wydech,jakieś inne pomysły,to jaki jest stosunek przybycia mocy do kosztów?

 

Umówmy się: n/a można podbajerzyć i zrobić bulgot typowy dla Subaru,czy tez porwać sie na wygląd a'la GT:)

I to może byc fajne.

Ale nikt o zdrowych zmysłach nie będzie chciał inwestować w auto mechanicznie,aby ganiało jak GT:) NIEREALNE:)

Tzn.realne,ale kompletnie nieopłacalne i bez sensu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wolnesraki mają przepływki?? :huh:

 

Ale wersje 115KM. W MY99 125KM już nie ma.

 

 

w mojej wannie z 2000 nie ma

 

No więc dziś się dowiedziałem że i MY99 2.0 NA też ma przepływomierz który to ukryty jest z pierwszej połówce obudowy filtra.

A że zakupiłem filterek panelowy Pipercrossa to przy najbliższej okazji wymianu filtra, obadam dokładnie gdzie się ta przepływka znajduje. Chyba że ktoś ma jakieś foto/schematy, a siedział cicho nie chwaląc się wiedzą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dziś się dowiedziałem

 

 

 

Kto to taki obeznany? ;)

 

odkręć zatem puszke filtra od przepustnicy i zobacz czy Cie pociagnie jakiś kabel B)

 

widziałem kiedyś coś wpinanego tutaj:

 

ryM4N.jpg?1

 

ale to raczej nie był europejski 2.0 NA.

A z tego co wiem ,to jest albo-albo. Jak jest MAF to nie ma przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, juz sie gubie miedzy map i maf, juz mnie raz poprawiali :P Więc flow czyli przepływ czyli przepływka

 

anyway, odkrecałem mój maP z kolektora i nie widze żadnego drucika wiec raczej nie to samo.

sias185_1.jpg

 

82601EEB-17D2-11F0-033C99053713126C.jpg

 

Tak powinno wyglądać po 99

 

Nie wiem czy jest dodatkowo przepływka ,ale nie ma jej na dolocie, bo da sie wycigągnąć cały. Od lampy do cybantu na przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...