Skocz do zawartości

Subaru vs reszta Świata


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

Warto zaznaczyć ze S4 nie ma centralnej szpery!

 

Słyszałem rownież (ale nie miałem okazji zapytać nikogo kto by na pewno znał odpowiedz), ze przy mocnym obciążeniu, elektronika w BMW wyłącza sprzeglo żeby zapobiec przegrzaniu i uszkodzeniom, czyli napęd pozostaje wtedy wyłącznie RWD.

 

Z wypowiedzi internautów (więc rzetelność oczywiście niepewna) wynika ze takimi sytuacjami mogą być np. próby wyjeżdżania z zasp itp. Oczywiście jeśli wtedy AWD sie poddaje i zostaje RWD to sie trochę mija z celem. Pytanie ile trzeba żeby wywołać ten tryb awaryjny bo może sie okazać ze w praktyce jest to właściwie nieosiągalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Szkoda, że Subaru nie rozwija silnika 3.0 H6. Jakby zapodali wtrysk bezpośredni to spalanie pewnie by spadło znacząco a i norme EURO dałoby radę zrobić.

Takie BMW 325xi (E90) ma parametry praktycznie identyczne ze Specem a przy 160 km/h ciągnie 8 literków - miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zaznaczyć ze S4 nie ma centralnej szpery! Słyszałem rownież (ale nie miałem okazji zapytać nikogo kto by na pewno znał odpowiedz), ze przy mocnym obciążeniu, elektronika w BMW wyłącza sprzeglo żeby zapobiec przegrzaniu i uszkodzeniom, czyli napęd pozostaje wtedy wyłącznie RWD. Z wypowiedzi internautów (więc rzetelność oczywiście niepewna) wynika ze takimi sytuacjami mogą być np. próby wyjeżdżania z zasp itp. Oczywiście jeśli wtedy AWD sie poddaje i zostaje RWD to sie trochę mija z celem. Pytanie ile trzeba żeby wywołać ten tryb awaryjny bo może sie okazać ze w praktyce jest to właściwie nieosiągalne.

 

na poczatku marca jade na Audi Ice Experience.Beda podstawione S4 , S5 i RS4 lub RS5 ale po cichu licze na to ze postawia tez nowa trojke X drive dla porownania z konkurencja.Bylo by fajnie ja przetestowac na sniegu i zobaczyczyc czy daje rade , bo dla mnie poprzednie generacje Xdriva jeszcze jednak mialy troche do nadrobienia do AWD.Moze sie uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy aktualnych warunkach pogodowych przetestowałem dla porównania X6 i czuć różnicę. Jadąc z Xdrive mam uczucia oderwania od rzeczywistości i wszech władzy elektroniki chociaż dla osób których pojęcie o technice jazdy kończy się na skręcaniu kierownicą jest napewno bezpiecznym rozwiązaniem. W X6 Xdrive wraz całą elektroniką cały czas próbuje ci udowodnić że nie ma śniegu i lodu na drodze i auto stara się jechać jak po asfalcie, no ale jak już uda się je oszukać to reakcja jest nie do przewidzenia. Napewno jest lepszy o niebo od Haldexa w Scoutcie, ale Quatro i SAWD to inna liga.

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@roadrunner wiem do czego zmierzasz. X6 miało opony o przekroju jakby walca coś o szerokości 315 albo 325. No ale takie rozmiar siostra dostała z salonu. Ja w Forku też mam rozmiar seryjny 235 więc porównanie było na autach fabrycznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jest w BMW. Nie czujesz auta tak jak np. w Legacy znam z wypowiedzi z niemieckiego forum gdzie sa ludzie, ktorzy maja w rodzinie Subaru i najnowsze X-Drive w 5. Tam jedziesz i nic nie nosi na sniegu. Czy to jest dobre ? Moim zdaniem nie za bardzo bo nie czujesz granicy kiedy odfruniesz. Ale to sa Auta do szybkiego podrozowania i tam jest to nawet zamierzone by byc odizolowanym od otoczenia.

Wg. mnie jest juz tak w moim Legacy w porownaniu do OBK MY5. Tam gdzie OBK nosilo Legacy jedzie jak po szynach.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jest w BMW. Nie czujesz auta tak jak np. w Legacy znam z wypowiedzi z niemieckiego forum gdzie sa ludzie, ktorzy maja w rodzinie Subaru i najnowsze X-Drive w 5. Tam jedziesz i nic nie nosi na sniegu. Czy to jest dobre ? Moim zdaniem nie za bardzo bo nie czujesz granicy kiedy odfruniesz. Ale to sa Auta do szybkiego podrozowania i tam jest to nawet zamierzone by byc odizolowanym od otoczenia.

ale to musza byc nudne do prowadzenia auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@roadrunner wiem do czego zmierzasz. X6 miało opony o przekroju jakby walca coś o szerokości 315 albo 325. No ale takie rozmiar siostra dostała z salonu. Ja w Forku też mam rozmiar seryjny 235 więc porównanie było na autach fabrycznych :)

 

Mały OT.

od kiedy to Forek ma fabryczny rozmiar 235 ? W zależności od wersji 215/55/16 lub 225/55/17 oczywiście letnie.

 

Dokladnie tak jest w BMW. Nie czujesz auta tak jak np. w Legacy znam z wypowiedzi z niemieckiego forum gdzie sa ludzie, ktorzy maja w rodzinie Subaru i najnowsze X-Drive w 5. Tam jedziesz i nic nie nosi na sniegu. Czy to jest dobre ? Moim zdaniem nie za bardzo bo nie czujesz granicy kiedy odfruniesz. Ale to sa Auta do szybkiego podrozowania i tam jest to nawet zamierzone by byc odizolowanym od otoczenia.

ale to musza byc nudne do prowadzenia auta.

 

jak napisałem, że tak jest to mnie prawie "zlinczowano"......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to musza byc nudne do prowadzenia auta.

 

Niestety nie są.

Jak dla mnie są. Jeździłem 530d, 535d, 730d, 750i i X6 35d i nic tam się nie dzieje. No ale niektórzy właśnie tego oczekuja od auta. Wsiąć, przemieścić sie z A do B wysiąć i zapomnieć.

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większa masa tym się nam wydaje, ze mniej się dzieje.

 

W seju, maluchu innych lekkich autach tyle się dzieje, że ciężko to ogarnąć. Nie wiem czego oczekujesz po samochodzie ważącym 2 tony z hakiem.

 

 

Lekkości wybebeszonego Type Ra albo E30 318is?

 

 

Te czasy już minęły ale na szczęście jest Subaru ze swoim BRZ, dzięki któremu można ponownie poczuć to coś. Więź i komunikację z samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tą wagą to bym był ostrożny. 535Xd 4x4 nawet kombi nie waży ponad 2 tony tylko trochę ponad 1700kg.....

 

Troche dużo ponad 1700 kg

 

sedan - 1870 kg

kombi - 1915 kg

 

Z kierowcą to ponad 2 tony, przynajmniej w moim przypadku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dyskutujemy o ogólnej wyższości Subaru nad resztą motoryzacyjnego śwata, gdyż jest to niepodlegającym dyskusji dogmatem wiary.

 

 

 

Możemy sobie popisać... a BMW to ma meszek w schowku a Subaru nie ma meszku... mnie meszki nie interesują zupełnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi wytłumaczyć co to znaczy, że w BMW "nic się nie dzieje" ?

Bo wydaje mi się, że porównujecie emocje STI z całą gamą BMW co jest nieprozumieniem. Bo jeśli w BMW z grubym dieslem "nic się nie dzieje" to co w takim razie z Forkiem 2.0D czy Legasiem?

To dopiero musi być mdłe :P

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi wytłumaczyć co to znaczy, że w BMW "nic się nie dzieje" ?

Bo wydaje mi się, że porównujecie emocje STI z całą gamą BMW co jest nieprozumieniem. Bo jeśli w BMW z grubym dieslem "nic się nie dzieje" to co w takim razie z Forkiem 2.0D czy Legasiem?

To dopiero musi być mdłe :P

 

to nie tak. W moim konkretnym przypadku jak usłuszałem, że moge dostać na tydzień 535D 4x4 to pomyślałem "no w końcu pojeżdże sobie autem z 500 "niutkami", ale będzie się działo". Problem w tym, że nic się nie działo. Oczywiście auto jest szybkie ale oczekiwałem, że będzie się "zbierać" jako dzikie a tutaj żadnych emocji. Osobna kwestia to chciałbym żeby mój OBK dożył takiego przebiegu i do tego w takim stanie zawieszenie i komfortu jak tamka 5tka. W sumei to już wiem, że to nie realne.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelicz sobie wage do mocy to wyjdzie 6,6 kg/ps w BMW 335 d do Lagacy 10,2 kg/ps . W BMW powinno byc duzo lepiej ale nie spodziewajmy sie takiej roznicy jak Fireblade ( ca. 1,2 kg/ps) do BMW 335 d :biglol: Auta, ktore naprawde daja wrazenia zaczynaja sie od 200 t€

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelicz sobie wage do mocy to wyjdzie 6,6 kg/ps w BMW 335 d do Lagacy 10,2 kg/ps . W BMW powinno byc duzo lepiej ale nie spodziewajmy sie takiej roznicy jak Fireblade ( ca. 1,2 kg/ps) do BMW 335 d :biglol: Auta, ktore naprawde daja wrazenia zaczynaja sie od 200 t€

Oj to chyba Nissan GTR nie daje żadnych wrażeń... ;):huh::P

Edytowane przez zaj0nc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...