Jump to content

SI GT`00 - dymi się z pod maski


sebi
 Share

Recommended Posts

Mam pytanko,

 

w zeszłym tygodniu odebrałem samochód z warsztatu. SI GT `00.

 

Wymienionych było dużo rzeczy od gumowych elementów, poprzez regulacje zaworów, rozrząd, wysprzęglik i wiele innych rzeczy.

 

Po przyjechaniu do domu z pod maski leciał biały dymek (jak para) i nie ukrywam śmierdział jakby coś się przypalało. Dymu nie było dużo, ale smród był mocno wyczuwalny w garażu. Mechanik powiedział, że coś tam się wypala i jeśli nie ustanie to mam przyjechać. Występuje to tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym, po pokonaniu krótkiego dystansu nic się nie dzieje. Temperatura ok., jeździ i przyspiesza dobrze. Patrzyłem na silnik (już zimny) i nie widzę jakiegoś miejsca, żeby coś się przypalało.

 

Wiem, że trudno będzie cokolwiek zdiagnozować, ale czy podczas wymiany wysprzęglika, reg. zaworów, mogli zapomnieć np. o jakimś płynie, co by powodował takie zjawisko. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

 

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanko,

 

w zeszłym tygodniu odebrałem samochód z warsztatu. SI GT `00.

 

Wymienionych było dużo rzeczy od gumowych elementów, poprzez regulacje zaworów, rozrząd, wysprzęglik i wiele innych rzeczy.

 

Po przyjechaniu do domu z pod maski leciał biały dymek (jak para) i nie ukrywam śmierdział jakby coś się przypalało. Dymu nie było dużo, ale smród był mocno wyczuwalny w garażu. Mechanik powiedział, że coś tam się wypala i jeśli nie ustanie to mam przyjechać. Występuje to tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym, po pokonaniu krótkiego dystansu nic się nie dzieje. Temperatura ok., jeździ i przyspiesza dobrze. Patrzyłem na silnik (już zimny) i nie widzę jakiegoś miejsca, żeby coś się przypalało.

 

Wiem, że trudno będzie cokolwiek zdiagnozować, ale czy podczas wymiany wysprzęglika, reg. zaworów, mogli zapomnieć np. o jakimś płynie, co by powodował takie zjawisko. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

 

Sebastian

 

Gdzieś coś kapie na wydech, albo jest ubrudzony smarem/olejem i faktycznie sie wypala. Zobacz dobrze w okolicach dekli zaworowych.

Link to comment
Share on other sites

Skoro była regulacja zaworów to masz resztki oleju na kolektorach wydechowych. Musi się wyśmierdzieć :)

Edited by pablonas
Link to comment
Share on other sites

Gdzieś coś kapie na wydech, albo jest ubrudzony smarem/olejem i faktycznie sie wypala. Zobacz dobrze w okolicach dekli zaworowych.

 

rzuć też okiem na kable przechodzące blisko gorących elementów (kiedyś w moim byłym gejteku śmierdziała izolacja na kablu znajdującym się za blisko turbiny)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za podpowiedzi. Faktycznie z dnia na dzień jest tego mniej, ale przyznam się, że i mniej jeżdżę bo się trochę boję.

 

Ps. Wczoraj zatrzymałem się pod sklepem i wąchałem maskę - przechodził jakiś facet i zaczął się śmiać - pewnie myślał, że całuje samochodzik na dobranoc :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ale gasnica pod reka nie zaszkodzi :)

 

Ano... :roll:

 

Ps. Wczoraj zatrzymałem się pod sklepem i wąchałem maskę - przechodził jakiś facet i zaczął się śmiać - pewnie myślał, że całuje samochodzik na dobranoc :mrgreen:

 

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Daj mu dobrze w palnik ,niech się porządnie rozgrzeje ,to szybciej wypalisz olej ktory pewnie pociekł po kolektorach.U mnie tez tak było i to ładnych pare dni po ściąganiu dekla klawiatury.

Link to comment
Share on other sites

Jestem na 95% pewien, że płyn chłodniczy się wypala. Przy zmianie rozrządu niektorzy wyjmują chłodnicę, żeby było wygodniej. Więc pewnie przy ściąganiu albo przy wlewaniu nowego płynu się trochę porozlewało. Nie ma powodów do paniki.

Link to comment
Share on other sites

W niektorych przypadkach warto dobrze obejrzec chlodnice i sprawdzac czesciej poziom plynu. Chlodnica czasami np. lubi pekac na styku rdzenia i plastikowych zbiornikow po bokach - i nie zawsze jest to latwe do wykrycia.

A spod maski paruje :)

Link to comment
Share on other sites

W niektorych przypadkach warto dobrze obejrzec chlodnice i sprawdzac czesciej poziom plynu. Chlodnica czasami np. lubi pekac na styku rdzenia i plastikowych zbiornikow po bokach - i nie zawsze jest to latwe do wykrycia.
Prawda to :P Czasem też koło alternatora lubi przeciąć górny wąż chłodnicy :P
Link to comment
Share on other sites

Jak przestanie się kopcić na dniach to oznaka że został ubrudzony wydech i się reszki wypaliły. Ale gdy nie przestanie się kopcić to trzeba jechać do speców niech szukają co powoduje wypalanie substancji i dymienie.

Ja stawiam za zabrudzony wydech. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...