Skocz do zawartości

Lepsze hamulce w OBK


SUBORO

Rekomendowane odpowiedzi

Po aucie widze ze masz raczej tarcze 316mm przód i ciut inne klocki jak w 90 % aut z tego roku, co niestety zaweza pole manewru , pamietaj o tym :) , bo kupisz cos , a nie bedzie pasować . Jesli OEM Ci wystarczył to bym za wiele nie kombinował , bo po co ? 

Napewno tarcze 316 mm produkuje TRW, EBC, HAWK. klocki podobnie + podaj Ferodo ale podstawowe mieszanki , wiec szału nie bedzie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBk to wygodny i szybki dupowóz. Z perspektywy ponad 40tyś km. uważam, że fabryczny zestaw 316mm jest wystarczający. Co prawda mam jeszcze fabryczne klocki i przebieg 55tys km :) ale i tak trwam w tym przekonaniu. ...nawet po dynamicznej jeździe w 4 osoby po gorach w 38'C

PS: dużo gorzej wspominam hamulce w podobnych warunkach w poprzedniej H6 ale nie pamiętam co tam za tarcza była. 293...?

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 3.6 masz tarcze takie jak w Tribece czyli właśnie 316mm i dlatego potwierdzam że fabryczny zestaw spokojnie daje radę choć nie jest ostry jak żyleta jak np w BMW... Seryjny zestaw obawiam sie że kosztuje dwa razy tyle co znanej firmy wiec szukam wlasnie czego znanego i sprawdzonego. Nie chce tez montować zestawów sportowych bo nie potrzebuję go, nie startuje w KJS czy wyścigach na ćwiartkę wiec przegrzanie mi nie grozi... ;)

 

-------------------------po świętach------------

Właśnie rozmawiałem z serwisem nt wymiany tarcz i klocków. Kompletna obsługa z częściami i robocizną zamyka się w kwocie 1300zł!... Mam nadzieję że to nie pomyłka ale wyraźnie podałem że mam silnik 3.6 i usłyszałem że cena dotyczy kompletu oryginalnego Subaru.

Powiem szczerze że porównując powyższa kwotę do ceny dobrych zamienników poza serwisem to za same graty wyjdą w sumie 1500-1700 tys.PLN a do tego jeszcze robocizna pewnie 200-300zł.

Już sam nie wiem że wydawać więcej skoro do oryginału nie miam zastrzeżeń...?

Edytowane przez MaciekGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właśnie rozmawiałem z serwisem nt wymiany tarcz i klocków. Kompletna obsługa z częściami i robocizną zamyka się w kwocie 1300zł!..

 

Maciek lepiej to sprawdź dokładnie. Sam komplet klocków przód kosztuje w ASO ok. 370 brutto a komplet tarcz na pewno kosztuje więcej niż 1000pln.

Może ktoś Ci podał koszt jednej strony ? Lub przez pomyłkę tyłu :)


 

 

Już sam nie wiem że wydawać więcej skoro do oryginału nie miam zastrzeżeń...?

 

Oryginalne klocki wytrzymują ok. 15-20k km więcej niż zamienniki. Niestety trochę brudzą ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnej weryfikacji okazało się że same cześci to 1300zł brutto po rabacie 5% (mam największe tarcze). Robocizna to niecałe 200zł.

Po dłuższej rozmowie z serwisem zaproponowano mi alternatywnie komplet hamulców EBC (nawiercane i nacinane - TurboGroove) wraz z klockami (RedStuff) i robocizną za ok.1900zł.

No i teraz się zastanawiam bo z jednej strony seria daje radę ale skoro można miec lepiej i to montowane przez ASO to czemu nie?..

Edytowane przez MaciekGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnej weryfikacji okazało się że same cześci to 1300zł brutto po rabacie 5% (mam największe tarcze). Robocizna to niecałe 200zł.

Po dłuższej rozmowie z serwisem zaproponowano mi alternatywnie komplet hamulców EBC (nawiercane i nacinane - TurboGroove) wraz z klockami (RedStuff) i robocizną za ok.1900zł.

No i teraz się zastanawiam bo z jednej strony seria daje radę ale skoro można miec lepiej i to montowane przez ASO to czemu nie?..

 

załóż sobie tarcze OEM , do tego klocki OEM lub jakieś lepsze i zapomnij o temacie , EBC odpuść :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż sobie tarcze OEM , do tego klocki OEM lub jakieś lepsze i zapomnij o temacie , EBC odpuść :)

Tak właśnię myślę że chyba nie trzeba cudować skoro w OEM było dobrze. Poza tym miałem już kiedyś tarcze nacinane i hałasują zauważalnie głośniej ws do zwykłych tarcz a w cichym aucie to może wqrwiać... Myslę czy wziąć te klocki RedStuff do seryjnych tarcz, może będą trochę lepsze a przede wszystkim beda mnie pylić i niszczyć tarcze?....

Niestety przewodów w oplocie nie mają dostępnych a no to pisałbym się bez dwóch zdań. ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety przewodów w oplocie nie mają dostępnych a no to pisałbym się bez dwóch zdań. ;-(

 

raczej nie ma takiej potrzeby. Do seryjnych hamulców spokojnie dadzą radę ori. Można jedynie zmienić płyn na bardziej odporny na wysokie temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Niestety przewodów w oplocie nie mają

Jak te przewody (Goodridge)  kupiłem w firmie PTM www.ptm.pl , i wymiana płynu na DOT-1.

 

Dzwoniłem tam i niestety ale katalogowo do Subaru nic nie mają, oprócz Imprezy... Mogą dorobic na wzór ale jakoś nie mam na to czasu ani chęci, a szkoda bo już byłem chętny na upgrade. :(

W sobotę wymieniam hamulce na OEM i temamt mam nadzieję na kolejne 3 lata mam z głowy..

Edytowane przez MaciekGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Bardzo mocno odgrzeję temat, ale nie chcę zakładać nowego wątku. 

 

Outback H6 2006

 

Po zakupie auta od razu zmieniłem komplet tarcz i klocków p/t. Tarcze ATE, klocki Brembo. Przednie zaciski zostały zregenerowane. Moc hamowania jest "znośna". Szału nie ma, przy większym obciążeniu auta nie czuję się z nimi świetnie. Co gorsza jednak, zestaw ten przejechał raptem 7kkm i zaczynam czuć lekkie bicie na kierownicy przy hamowaniu przy dużych prędkościach. Na razie jest tylko >140kmh, ale obawiam się, że tarcze zaczynają się znowu lekko wichrować. W związku z tym chodzą mi po głowie: wymiana tarcz na lepsze w tym samym rozmiarze lub wymiana zacisków pod większe tarcze. O kompatybilności z tymi Legacy H6 wiem i na to się nastawiałem. Pytanie jednak czy do Outbacka III podejdzie zestaw z WRX 2015? Tarcze 5x100 316mm z przodu oraz 286mm z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jaki cel auta i jaki fundusz… moje z racji stanu i wieku zostawiam w oryginale. Troche sie poprawiło a zrobilem  klocki tył i przód ebc red ceramic. Do tego tarcze ebc p+t. W subaru zakupiłem wszystkie tłoczki uszczelki prowadnice do 4 zacisków i przewody w stalowym oplocie. Działa fajnie ale tez to jest auto na weekend wiec relaksacyjna jazda . Koszt całości Ok 3,5 tys pln bez robocizny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...