Skocz do zawartości

Lepsze hamulce w OBK


SUBORO

Rekomendowane odpowiedzi

Jak poprawić skuteczność hamowania bez wymiany hamulców na BREMBO ? Tzn. ja bym nawet założył Brembo, ale tam ponoć trzeba także kupić specjalne felgi, a ja już mam 2 komplety :neutral: Uzyskałem poradę, żeby wymienić przewody - na opancerzone i płyn hamulcowy - coś pomiędzy wyczynowym a cywilnym. Prosiłbym o komentarz do ww. lub / i wskazanie innego rozwiązania (... ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombinacje inne klocki + tarcze na standardowe zaciski pomagają ale w minimalnym zakresie. NIe wiem o jaki OBK chodzi ale można zmienić na hamulce od Legacy GT/OBK H6 EU: inne zaciski + tarcze 330mm. Szału nie będzie ale przynajmniej nie będą się przegrzewać. NIestety felgi i tak będą do zmiany. 16stki nie wejdą.

Zmiana przewodów i płynu to bardziej poprawi Twoje samomopoczucie niż hamowanie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) można zmienić na hamulce od Legacy GT/OBK H6 EU: inne zaciski + tarcze 330mm. Szału nie będzie ale przynajmniej nie będą się przegrzewać

chyba 316mm? przynajmniej wczesniejsze modele tak mialy... tyle ze tarcze akurat w tym zestawie lubia sie krzywic

 

imho jedyna "budzetowa" opcja na uskutecznienie hamowania - lepsze nie-ori klocki (ale zazwyczaj takie klocki dosc mocno kurza sie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli fabryczny zestaw zaciski, tarcze i klocki od LGT MY10 lub H6 3.6. Tak czy inaczej masz racje prawidłowy rozmiar to 316mm z tym opócz średnicy tarcza jest o wiele grubsza. Moja seryjna wyglądała przy niej jak zabawkowa. :mrgreen:

Większe zaciski wchodzą na seryjne 17stki

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Co ciekawe z innymi klockami tarcze spisuja się bardzo dobrze.

tez o tym slyczalem... na szczescie do tych tarcz (316mm) jest dosc spory wybor klockow w rozsadnej cenie, np. Hawk'i maja dobra opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suboro ma chyba H6? Tak mi się coś kojarzy

Zgadza się.

A ta oliwa to z której części Krety ? Bo na zdjęciu nie widać :???: , ale auto cóś jak moje :cool:

 

Suboro, a czy na pewno problem leży w hamulcach, a nie w oponach ?

Nie chodzi o opony tylko ogólną taką "bezwładność", jakby ciężar auta "wygrywał" z hamulcami. W Foresterze miałem fabryczne hamulce i reagowały lepiej - ostro i zdecydowanie, a przecież ten OBK nie waży dużo więcej.

Edytowane przez SUBORO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta oliwa to z której części Krety ? Bo na zdjęciu nie widać :???: , ale auto cóś jak moje :cool:

Z Kolymvari. Ten OBK to Fali Subaru :)

 

 

Ja mam MY 04 ... on to dopiero nie ma hamulców :-P :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Co ciekawe z innymi klockami tarcze spisuja się bardzo dobrze.

tez o tym slyczalem... na szczescie do tych tarcz (316mm) jest dosc spory wybor klockow w rozsadnej cenie, np. Hawk'i maja dobra opinie

 

 

Czy się mylę, że spec US miały w obu werjach 296mm? Jestem prawie pewień ponieważ wychodziły seryjnie na 16stkach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy się mylę, że spec US miały w obu werjach 296mm? Jestem prawie pewień ponieważ wychodziły seryjnie na 16stkach....

jezeli sie nie myle, to poprzedni US-spec OBK mial jednakowe hamulce - 296mm i - we wszystkich wersjach (2.5i, 2.5XT, 3.0R)

natomiast w przypadku obecnego OBK, 3.6R ma wieksze hamulce - 316mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze - poza faktem, że 316mm całkiem daje radę przy normalnej jeździe - jest takie rozwiazanie od STI (330mm...?):

post-486-0-90458100-1354046377_thumb.jpg

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze - poza faktem, że 316mm całkiem daje radę przy normalnej jeździe - jest takie rozwiazanie od STI (330mm...?):

fajne felgi :smile:

 

choc wypadaloby cos i z tylem zrobic, bo tylne tarcze wygladaja teraz na mikroskopijne :roll: :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne felgi :smile:

 

Ciekawe co to za felgi - Advan jakiś? Oni w tym usa to mają chyba inny asortyment często...

I ciekaw tez jestem czy to 17 czy jednak 18 na ten hebel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne felgi :smile:

 

Ciekawe co to za felgi - Advan jakiś? Oni w tym usa to mają chyba inny asortyment często...

trudno jednoznacznie odpowiedziec - wiele producentow ma felgi o podobnym wzorze - 6 dosc cienkich ramion (np. SSR, Enkei, itd.), ale te wygladaja mi na SSR Type-C... fakt, w US ceny felg i opon sa o wiele nizsze

 

I ciekaw tez jestem czy to 17 czy jednak 18 na ten hebel.

raczej 18... sam mam Brembulce i R-18 felgi leza bardzo podobnie (chodzi mi o ilosc miejsca pomiedzy zaciskiem/tarcza a felga)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Sorry ze odgrzewam temat ale chyba kończą mi sie hamulce, tzn tarcze i klocki. W sumie mam na liczniku prawie 70 tys.km.

Powracam wiec z pytaniem co w miejsce faktycznego zestawu? Do tej pory dawal radę i raczej nie chce kombinować z typem czy rozmiarom ale chętnie poczytam jakie marki tarcz i klocków polecacie...

Zastanawiam sie tez czy nie zrobić tego co Subboro, w koncu jak tuningować to po całości. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...