Jump to content

Lepsze hamulce w OBK


SUBORO
 Share

Recommended Posts

Jak poprawić skuteczność hamowania bez wymiany hamulców na BREMBO ? Tzn. ja bym nawet założył Brembo, ale tam ponoć trzeba także kupić specjalne felgi, a ja już mam 2 komplety :neutral: Uzyskałem poradę, żeby wymienić przewody - na opancerzone i płyn hamulcowy - coś pomiędzy wyczynowym a cywilnym. Prosiłbym o komentarz do ww. lub / i wskazanie innego rozwiązania (... ?)

Link to comment
Share on other sites

Tzn. ja bym nawet założył Brembo, ale tam ponoć trzeba także kupić specjalne felgi, a ja już mam 2 komplety :neutral:

 

Spokojnie możesz wymieniać, od Ciebie felgi zawsze mogę kupić... :grin: :grin: :grin: :grin: ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

kombinacje inne klocki + tarcze na standardowe zaciski pomagają ale w minimalnym zakresie. NIe wiem o jaki OBK chodzi ale można zmienić na hamulce od Legacy GT/OBK H6 EU: inne zaciski + tarcze 330mm. Szału nie będzie ale przynajmniej nie będą się przegrzewać. NIestety felgi i tak będą do zmiany. 16stki nie wejdą.

Zmiana przewodów i płynu to bardziej poprawi Twoje samomopoczucie niż hamowanie. :)

Link to comment
Share on other sites

(...) można zmienić na hamulce od Legacy GT/OBK H6 EU: inne zaciski + tarcze 330mm. Szału nie będzie ale przynajmniej nie będą się przegrzewać

chyba 316mm? przynajmniej wczesniejsze modele tak mialy... tyle ze tarcze akurat w tym zestawie lubia sie krzywic

 

imho jedyna "budzetowa" opcja na uskutecznienie hamowania - lepsze nie-ori klocki (ale zazwyczaj takie klocki dosc mocno kurza sie)

Link to comment
Share on other sites

Miałem na myśli fabryczny zestaw zaciski, tarcze i klocki od LGT MY10 lub H6 3.6. Tak czy inaczej masz racje prawidłowy rozmiar to 316mm z tym opócz średnicy tarcza jest o wiele grubsza. Moja seryjna wyglądała przy niej jak zabawkowa. :mrgreen:

Większe zaciski wchodzą na seryjne 17stki

Edited by Adam12
Link to comment
Share on other sites

(...) Co ciekawe z innymi klockami tarcze spisuja się bardzo dobrze.

tez o tym slyczalem... na szczescie do tych tarcz (316mm) jest dosc spory wybor klockow w rozsadnej cenie, np. Hawk'i maja dobra opinie

Link to comment
Share on other sites

Suboro ma chyba H6? Tak mi się coś kojarzy

Zgadza się.

A ta oliwa to z której części Krety ? Bo na zdjęciu nie widać :???: , ale auto cóś jak moje :cool:

 

Suboro, a czy na pewno problem leży w hamulcach, a nie w oponach ?

Nie chodzi o opony tylko ogólną taką "bezwładność", jakby ciężar auta "wygrywał" z hamulcami. W Foresterze miałem fabryczne hamulce i reagowały lepiej - ostro i zdecydowanie, a przecież ten OBK nie waży dużo więcej.

Edited by SUBORO
Link to comment
Share on other sites

A ta oliwa to z której części Krety ? Bo na zdjęciu nie widać :???: , ale auto cóś jak moje :cool:

Z Kolymvari. Ten OBK to Fali Subaru :)

 

 

Ja mam MY 04 ... on to dopiero nie ma hamulców :-P :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam MY 04 ... on to dopiero nie ma hamulców :-P :mrgreen:
to mogło być jeszcze gorzej?

Jak mi się tłoczki zapiekły to było hardcorowo :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

(...) Co ciekawe z innymi klockami tarcze spisuja się bardzo dobrze.

tez o tym slyczalem... na szczescie do tych tarcz (316mm) jest dosc spory wybor klockow w rozsadnej cenie, np. Hawk'i maja dobra opinie

 

 

Czy się mylę, że spec US miały w obu werjach 296mm? Jestem prawie pewień ponieważ wychodziły seryjnie na 16stkach....

Link to comment
Share on other sites

Czy się mylę, że spec US miały w obu werjach 296mm? Jestem prawie pewień ponieważ wychodziły seryjnie na 16stkach....

jezeli sie nie myle, to poprzedni US-spec OBK mial jednakowe hamulce - 296mm i - we wszystkich wersjach (2.5i, 2.5XT, 3.0R)

natomiast w przypadku obecnego OBK, 3.6R ma wieksze hamulce - 316mm

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze - poza faktem, że 316mm całkiem daje radę przy normalnej jeździe - jest takie rozwiazanie od STI (330mm...?):

post-486-0-90458100-1354046377_thumb.jpg

Edited by Fala
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze - poza faktem, że 316mm całkiem daje radę przy normalnej jeździe - jest takie rozwiazanie od STI (330mm...?):

fajne felgi :smile:

 

choc wypadaloby cos i z tylem zrobic, bo tylne tarcze wygladaja teraz na mikroskopijne :roll: :-P

Link to comment
Share on other sites

fajne felgi :smile:

 

Ciekawe co to za felgi - Advan jakiś? Oni w tym usa to mają chyba inny asortyment często...

I ciekaw tez jestem czy to 17 czy jednak 18 na ten hebel.

Link to comment
Share on other sites

fajne felgi :smile:

 

Ciekawe co to za felgi - Advan jakiś? Oni w tym usa to mają chyba inny asortyment często...

trudno jednoznacznie odpowiedziec - wiele producentow ma felgi o podobnym wzorze - 6 dosc cienkich ramion (np. SSR, Enkei, itd.), ale te wygladaja mi na SSR Type-C... fakt, w US ceny felg i opon sa o wiele nizsze

 

I ciekaw tez jestem czy to 17 czy jednak 18 na ten hebel.

raczej 18... sam mam Brembulce i R-18 felgi leza bardzo podobnie (chodzi mi o ilosc miejsca pomiedzy zaciskiem/tarcza a felga)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Założone przewody w metalowym oplocie + zmina płynu z DOT4 na DOT1 = poprawa efektywności hamowania o jakieś ... 10-15% ? Trudno wymierzyć, ale czuje się różnicę.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sorry ze odgrzewam temat ale chyba kończą mi sie hamulce, tzn tarcze i klocki. W sumie mam na liczniku prawie 70 tys.km.

Powracam wiec z pytaniem co w miejsce faktycznego zestawu? Do tej pory dawal radę i raczej nie chce kombinować z typem czy rozmiarom ale chętnie poczytam jakie marki tarcz i klocków polecacie...

Zastanawiam sie tez czy nie zrobić tego co Subboro, w koncu jak tuningować to po całości. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...