luki266 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Pytanie o system start - stop. Czy ktoś użytkuje go dłużej? Jak ma się to do wytrzymałości silnika i jego eksploatacji przez dłuższy okres czasu? Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Nasze samochody demo od czasu zarejestrowania nie wyleciały w powietrze, nie spowodowały zatarcia silników, nie odnotowano też negatywnego wpływu na otoczenie. :mad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Nasze samochody demo od czasu zarejestrowania nie wyleciały w powietrze, nie spowodowały zatarcia silników, nie odnotowano też negatywnego wpływu na otoczenie. :mad: Ale... da sie wyłączyc :?: Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Luki266, w Mitsu ASX z silnikiem diesla, po rocznej eksploatacji mechanicy z ASO zalecili wyłączać system Start/Stop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Nasze samochody demo od czasu zarejestrowania nie wyleciały w powietrze, nie spowodowały zatarcia silników, nie odnotowano też negatywnego wpływu na otoczenie. :mad: Jaki mają łączny przebieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Nasze samochody demo od czasu zarejestrowania nie wyleciały w powietrze, nie spowodowały zatarcia silników, nie odnotowano też negatywnego wpływu na otoczenie. :mad: Ale... da sie wyłączyc :?: Pozdr. Jest przycisk wyłączania obok regulacji świateł, wystarczy nie wrzucać na luz i też się nie wyłączy. Zastanawiam się tylko jaki ma to faktyczny wpływ na zużycie silnika, skoro podobno podczas odpalania to zużycie jest podobno stosunkowo duże. Czy są zastosowane jakieś usprawnienia w kwestii smarowania silnika? Wysyłane z mojego BlackBerry Runtime for Android Apps za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parar Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Mnie najbardziej interesuje układ akumulator-alternator-rozrusznik. Posiadają jakieś różnice względem aut bez owego systemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Jest przycisk wyłączania obok regulacji świateł, wystarczy nie wrzucać na luz i też się nie wyłączy. Zastanawiam się tylko jaki ma to faktyczny wpływ na zużycie silnika, skoro podobno podczas odpalania to zużycie jest podobno stosunkowo duże. Czy są zastosowane jakieś usprawnienia w kwestii smarowania silnika? Nawet jeśli usprawnienia są, zużycie będzie większe niż identycznego silnika nie posiadającego S/S (lub eksploatowanego z wyłączonym S/S).Dołóż do tego większy alternator (więcej energii potrzebne do napędzania), większy akumulator (więcej energii potrzebne do jego wożenia + więcej odpadów przy utylizacji) i otrzymasz jeden z bardziej kretyńskich wynalazków ostatnich lat... Pozdr. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 otrzymasz jeden z bardziej kretyńskich wynalazków ostatnich lat... Ty no.... ale oszczędzasz 300 ml benzyny w mieście Zastanawia mnie co skłoniło producentów aut do wprowadzenia tego idiotyzmu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymian Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Zastanawia mnie co skłoniło producentów aut do wprowadzenia tego idiotyzmu :roll: jak to co? jeszcze bardziej idiotyczne przepisy odgórne dotyczące ekologii... tak jak to np.,że dana firma może mieć gamę modeli, ale gdy ich średnia arytmetyczna C02/1km będzie większa niż zadany próg to płacą karę- stąd na siłę tworzenie małych maserati, hybryd gdzie się da itp aby tylko sztucznie zaniżyć średnią..ehhh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 (edytowane) Zastanawia mnie co skłoniło producentów aut do wprowadzenia tego idiotyzmu :roll: Użytkownicy BMW wymusili modyfikację oprogramowania tak, aby deaktywacja systemu Start/Stop nie musiała się odbywać po każdorazowym uruchomieniu silnika, lecz by wybór kierowcy był zapamiętywany. Ostatecznie, wszystko sprowadzi się do tego, że w testach emisji CO2 system potrzebnych do homologacji pojazdu, system Start/Stop obniży emisję o N%, a później użytkownicy i tak będą go wyłączać. Po prostu pic na wodę, fotomontaż . A propos samego systemu, w Mitsu jest nieaktywny przy temperaturze poniżej 3 st. C. Edytowane 21 Listopada 2012 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 da sie wyłączyc Się da Jaki mają łączny przebieg Łącznie to grubo powyżej 100 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Zastanawia mnie co skłoniło producentów aut do wprowadzenia tego idiotyzmu :roll: Użytkownicy BMW wymusili modyfikację oprogramowania tak, aby deaktywacja systemu Start/Stop nie musiała się odbywać po każdorazowym uruchomieniu silnika, lecz by wybór kierowcy był zapamiętywany. Ostatecznie, wszystko sprowadzi się do tego, że w testach emisji CO2 system potrzebnych do homologacji pojazdu, system Start/Stop obniży emisję o N%, a później użytkownicy i tak będą go wyłączać. Po prostu pic na wodę, fotomontaż . A propos samego systemu, w Mitsu jest nieaktywny przy temperaturze poniżej 3 st. C. W subaru nie działa na zimnym i jak spadnie poziom energii w akumulatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Zastanawia mnie co skłoniło producentów aut do wprowadzenia tego idiotyzmu Pomieszkaj chwilę w centrum dużego, zakorkowanego miasta, to nie będziesz zadawał głupich pytań :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Byłem kiedyś w dużym mieście ale nie sądzę, aby ten wynalazek zamienił je w park narodowy. Poważniej. Uważam, że montaż tego systemu, nawet w każdym pojeździe nie wpłynie w wyraźnym stopniu na poprawę jakości powietrza. Emisja spalin na postoju jest znikoma w porównaniu z tą podczas przyspieszania, ruszania czy nawet jednostajnej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 No i jeszcze (przynajmniej w Fordach) tłok zatrzymuje się jakoś specjanie (tzn. nie losowo) aby później szybciej uruchomić. Szczegółów nie pamiętam, ale pewnie w DMP przed cyklem sprężania. Proszę o korektę jak się mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Emisja spalin na postoju jest znikoma w porównaniu z tą podczas przyspieszania, ruszania czy nawet jednostajnej jazdy. Ja tam wiem swoje: śmierdzi jak jasny sk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Mnie najbardziej interesuje układ akumulator-alternator-rozrusznik. Posiadają jakieś różnice względem aut bez owego systemu? No u mnie "nufka" akku padło po 1.5 tygodnia - serwis wymienił na Varte do aut z systemem start/stop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 (edytowane) Użytkownicy BMW wymusili modyfikację oprogramowania tak, aby deaktywacja systemu Start/Stop nie musiała się odbywać po każdorazowym uruchomieniu silnika, lecz by wybór kierowcy był zapamiętywany. To chyba musiało im się to udać bardzo niedawno temu . PS Jeżdżę rok ze sztart-sztop i jak dotąd bez problemów. A raczej mam jeden: irytuje mnie to wybitnie . Edytowane 23 Listopada 2012 przez Przemeq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Przemeq, nowe oprogramowanie jest dostępne od końca 2011 roku. Ale....jak to w BMW, za wszystko trzeba zapłacić...i cena jest naprawdę kawiorowa :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Przez rok miałem BMW ze start-stop, dostałem je jak było trzyletnie i przez rok użytkowania nie zauważyłem żadnych problemów ani z rozrusznikiem, ani z akumulatorem. Jak je oddawałem miało chyba za 100kkm. Teraz jeżdżę VW (dwuletni, przebieg ~15kkm), którym prawie nie ruszam się w trasy, wiec start-stop działa bardzo często, zdarza mi się zostawić auto nieruszane na kilka tygodni i - przynajmniej na razie - odpala bez najmniejszych problemów. Także moje doświadczenia są pozytywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 i cena jest naprawdę kawiorowa Przemeq to znany kawior przecież ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Przez rok miałem BMW ze start-stop, dostałem je jak było trzyletnie i przez rok użytkowania nie zauważyłem żadnych problemów ani z rozrusznikiem, ani z akumulatorem. Jak je oddawałem miało chyba za 100kkm. Teraz jeżdżę VW (dwuletni, przebieg ~15kkm), którym prawie nie ruszam się w trasy, wiec start-stop działa bardzo często, zdarza mi się zostawić auto nieruszane na kilka tygodni i - przynajmniej na razie - odpala bez najmniejszych problemów. Także moje doświadczenia są pozytywne. Pytanie czy zauważyłeś zmiejszenie spalania i o ile. Bo jeśli nie to sam fakt, że nic się nie popsuło jest moim zdaniem zbyt mało aby mówić o jakimś pozytywnym aspekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 ... zauważyłeś zmiejszenie spalania i o ile... Zminejszenie spalania ... dane z kompa pokładowego - 400 km przejachane od tankowania - system "zadziałał" w sumie 24 min - oszczedność -> 274 ml paliwa Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 jest moim zdaniem zbyt mało aby mówić o jakimś pozytywnym aspekcie. Jako przymosowy mieszkaniec centrum ponownie podnoszę argument ciszy i braku smrodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się