Skocz do zawartości

System Start-stop


luki266

Rekomendowane odpowiedzi

Nasze samochody demo od czasu zarejestrowania nie wyleciały w powietrze, nie spowodowały zatarcia silników, nie odnotowano też negatywnego wpływu na otoczenie. :mad:

Ale... da sie wyłączyc :?: :idea:

 

Pozdr.

 

Jest przycisk wyłączania obok regulacji świateł, wystarczy nie wrzucać na luz i też się nie wyłączy. Zastanawiam się tylko jaki ma to faktyczny wpływ na zużycie silnika, skoro podobno podczas odpalania to zużycie jest podobno stosunkowo duże. Czy są zastosowane jakieś usprawnienia w kwestii smarowania silnika?

 

Wysyłane z mojego BlackBerry Runtime for Android Apps za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest przycisk wyłączania obok regulacji świateł, wystarczy nie wrzucać na luz i też się nie wyłączy. Zastanawiam się tylko jaki ma to faktyczny wpływ na zużycie silnika, skoro podobno podczas odpalania to zużycie jest podobno stosunkowo duże. Czy są zastosowane jakieś usprawnienia w kwestii smarowania silnika?

Nawet jeśli usprawnienia są, zużycie będzie większe niż identycznego silnika nie posiadającego S/S (lub eksploatowanego z wyłączonym S/S).

Dołóż do tego większy alternator (więcej energii potrzebne do napędzania), większy akumulator (więcej energii potrzebne do jego wożenia + więcej odpadów przy utylizacji) i otrzymasz jeden z bardziej kretyńskich wynalazków ostatnich lat...

 

Pozdr.

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie co skłoniło producentów aut do wprowadzenia tego idiotyzmu :roll:

 

jak to co? jeszcze bardziej idiotyczne przepisy odgórne dotyczące ekologii...

tak jak to np.,że dana firma może mieć gamę modeli, ale gdy ich średnia arytmetyczna C02/1km będzie większa niż zadany próg to płacą karę- stąd na siłę tworzenie małych maserati, hybryd gdzie się da itp aby tylko sztucznie zaniżyć średnią..ehhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie co skłoniło producentów aut do wprowadzenia tego idiotyzmu :roll:

Użytkownicy BMW wymusili modyfikację oprogramowania tak, aby deaktywacja systemu Start/Stop nie musiała się odbywać po każdorazowym uruchomieniu silnika, lecz by wybór kierowcy był zapamiętywany.

 

Ostatecznie, wszystko sprowadzi się do tego, że w testach emisji CO2 system potrzebnych do homologacji pojazdu, system Start/Stop obniży emisję o N%, a później użytkownicy i tak będą go wyłączać. Po prostu pic na wodę, fotomontaż ;).

 

A propos samego systemu, w Mitsu jest nieaktywny przy temperaturze poniżej 3 st. C.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie co skłoniło producentów aut do wprowadzenia tego idiotyzmu :roll:

Użytkownicy BMW wymusili modyfikację oprogramowania tak, aby deaktywacja systemu Start/Stop nie musiała się odbywać po każdorazowym uruchomieniu silnika, lecz by wybór kierowcy był zapamiętywany.

 

Ostatecznie, wszystko sprowadzi się do tego, że w testach emisji CO2 system potrzebnych do homologacji pojazdu, system Start/Stop obniży emisję o N%, a później użytkownicy i tak będą go wyłączać. Po prostu pic na wodę, fotomontaż ;).

 

A propos samego systemu, w Mitsu jest nieaktywny przy temperaturze poniżej 3 st. C.

 

W subaru nie działa na zimnym i jak spadnie poziom energii w akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem kiedyś w dużym mieście :mrgreen: ale nie sądzę, aby ten wynalazek zamienił je w park narodowy.

Poważniej. Uważam, że montaż tego systemu, nawet w każdym pojeździe nie wpłynie w wyraźnym stopniu na poprawę jakości powietrza.

Emisja spalin na postoju jest znikoma w porównaniu z tą podczas przyspieszania, ruszania czy nawet jednostajnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze (przynajmniej w Fordach) tłok zatrzymuje się jakoś specjanie (tzn. nie losowo) aby później szybciej uruchomić. Szczegółów nie pamiętam, ale pewnie w DMP przed cyklem sprężania. Proszę o korektę jak się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej interesuje układ akumulator-alternator-rozrusznik. Posiadają jakieś różnice względem aut bez owego systemu?

 

No u mnie "nufka" akku padło po 1.5 tygodnia - serwis wymienił na Varte do aut z systemem start/stop :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownicy BMW wymusili modyfikację oprogramowania tak, aby deaktywacja systemu Start/Stop nie musiała się odbywać po każdorazowym uruchomieniu silnika, lecz by wybór kierowcy był zapamiętywany.

 

To chyba musiało im się to udać bardzo niedawno temu :twisted:.

 

PS Jeżdżę rok ze sztart-sztop i jak dotąd bez problemów. A raczej mam jeden: irytuje mnie to wybitnie :twisted:.

Edytowane przez Przemeq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez rok miałem BMW ze start-stop, dostałem je jak było trzyletnie i przez rok użytkowania nie zauważyłem żadnych problemów ani z rozrusznikiem, ani z akumulatorem. Jak je oddawałem miało chyba za 100kkm. Teraz jeżdżę VW (dwuletni, przebieg ~15kkm), którym prawie nie ruszam się w trasy, wiec start-stop działa bardzo często, zdarza mi się zostawić auto nieruszane na kilka tygodni i - przynajmniej na razie - odpala bez najmniejszych problemów.

Także moje doświadczenia są pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez rok miałem BMW ze start-stop, dostałem je jak było trzyletnie i przez rok użytkowania nie zauważyłem żadnych problemów ani z rozrusznikiem, ani z akumulatorem. Jak je oddawałem miało chyba za 100kkm. Teraz jeżdżę VW (dwuletni, przebieg ~15kkm), którym prawie nie ruszam się w trasy, wiec start-stop działa bardzo często, zdarza mi się zostawić auto nieruszane na kilka tygodni i - przynajmniej na razie - odpala bez najmniejszych problemów.

Także moje doświadczenia są pozytywne.

Pytanie czy zauważyłeś zmiejszenie spalania i o ile. Bo jeśli nie to sam fakt, że nic się nie popsuło jest moim zdaniem zbyt mało aby mówić o jakimś pozytywnym aspekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...