Slaviola Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Elo. Mam taki problem. Przy ostrzejszej jeździe wskazówka od cieczy chłodzącej idzie do góry. Nie wkracza na czerwone pole ale 3ma się tak troszke nad tą górną kreską na skali. Przy normalnej jeździe 3ma się równiutko na połowie skali. Jestem po wymianie uszczelek pod głowicami, głowice na 100% szczelne - były sprawdzane. Co jeszcze może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Mogą to być stare (nie działające już dobrze) korki od zbiorniczka i od chłodnicy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Dla pewności należy wykonać test CO2 na mocniej zagrzanym silniku. Ponadto zweryfikować wskazania zegara temperatury i odczyt czujnika. Można też zmierzyć EGT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 CO2 na pewno nie mam! Wyszstko zostało zrobione! EGT w normie, no chyba że czujnik wariuje ale nie wiem... Czyżby mógł zegar źle pokazywać ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Czyżby mógł zegar źle pokazywać ?! To zawsze możliwe, dlatego sugerowałem weryfikację poprzez niezalezny pomiar. Jeżeli wskaże to samo, sugeruję kontrolę składu mieszanki przy upalaniu; mieszanka uboga daje wyższą temp. Ale to EGT też by wskazało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 A moze by tak sprawdzic/wymienic termostat ????? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 A moze by tak sprawdzic/wymienic termostat Też można, ale przegrzewanie od termostatu było by chyba niezależne od upalania/nieupalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 A moze by tak sprawdzic/wymienic termostat Też można, ale przegrzewanie od termostatu było by chyba niezależne od upalania/nieupalania. Jak dla mnie to wlasnie termostat jest odpowiedzialny. Gdyby temperatura rosla powiedzmy w korku, pod swiatlami to obwodzik wiatraka , ale jak w czasie jazdy to na samym topie mojej listy jest termostat. Nie otwiera sie wystarczajaco by zapewnic odpowiedni przeplyw cieczy i temp. rosnie. Z mojego doswiadczenia kazda anomalia termostatu grozi jego padnieciem i ............... no kazdy wie........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Nie otwiera sie wystarczajaco by zapewnic odpowiedni przeplyw cieczy i temp. rosnie Tego również nie można wykluczyć - trzeba zweryfikować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Nie otwiera sie wystarczajaco by zapewnic odpowiedni przeplyw cieczy i temp. rosnie Tego również nie można wykluczyć - trzeba zweryfikować. Ja bym zaczynal od termostatu a nie CO2..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Ja bym zaczynal od termostatu a nie CO2 Nie widzę przeciwwskazań. CO2 nigdy nie zaszkodzi, zwłaszcza jeżeli silnik mógł być przegrzany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 wentylator załącza się ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Wyciągnij termostat i poupalaj,zobaczymy jaka będzie temperatura,oczywiście rozgrzej na postoju silnik bo bez termostatu podczas jazdy to będzie trudne,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Ja bym zaczynal od termostatu a nie CO2 Nie widzę przeciwwskazań. CO2 nigdy nie zaszkodzi, zwłaszcza jeżeli silnik mógł być przegrzany. Lista rzeczy ktore by mozna sprawdzac jest dlugasna. Sprawdzic ciesnienie w opnach tez nie zaszkodzi... Morfologia kierowcy tez na 100% zle nie wplynie... Nie mozna wykluczyc ze ktos dowcipny zaslonil czesc chlodnicy gazeta....... :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Ogólnie tak: termostat wymieniałem przy okazji robienia głowic. Tylko jest jedno ale - nie mam typowego wrx-a. mam go dłubniętego na 330km i 400 nm. Może by trza kupić jakiś termostat który się szybciej będzie otwierał ? Są takie ? Np. do mocniejszych furek ? Jak jeżdżę po okolicy i nie deptam mu mocno (ew. chwilami ) to temperatura stoi równiótko na środku skali. Ale jak jeżdżę po trasie, i wtedy deptam mocniej i dłużej trwa te deptanie to właśnie wtedy wskazówka idzie do góry. Jak np. jeżdżę normalnie w mieście, to godzinami mogę stać w korku i temperatura również stoi w miejscu. Wentylator się włącza - także on jest ok! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Czujnik może poszedł Ci i dlatego temp zaczęła wariować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Może by trza kupić jakiś termostat który się szybciej będzie otwierał ? Moze nie tyle szybciej co dalej/wiecej/bardziej. Nie pamietam gdzie, ale czytalem o termostatach o mniejszej restrykcji przeplywu. google jak zwykle przychodza z pomoca http://www.summitracing.com/search/product-line/milodon-high-flow-thermostats http://www.jegs.com/p/Mr-Gasket/Mr-Gasket-Hi-Flow-Thermostats/744369/10002/-1 http://www.flowkoolerwaterpumps.com/store/Thermostats/c22/index.html i tak dalej ......... Oczywiscie sa TEORIE ze jak woda/plyn za szybko przeplywa to nie ma czasu na ostygniecie w chlodnicy.... ale to sa bzdury... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 @@Slaviola głowice zabielane były?Jaka grubość uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 oczywiście głowice były zbielone. grubość uszczelki - 0.8 mm bodajże. Ale na pewno nie ma przedmuchów do układu chłodzenia. Płynu nie ubywa, w zbiorniczku wyrównawczym nie przybywa. Jeszcze jesto pcja, że autko nie zostało dobrze odpowietrzone ? Jak to jest w końcu z tym odpowietrzeniem - trzeba wlewać płyn do zbiorniczka i czekać aż się sam odpowietrzy czy trzeba jakieś odpowietrzniki - śruby odkręcać gdzieś przy bloku/głowicach/gdzie kolwiek by się autko dobrze odpowietrzyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 zwróć się do tunera ... albo do kogoś ogarniętego , bo wydaje mi się że on powinien wiedzieć co Ci potrzeba i problem może być w czymś innym , masz jakieś zegary ... temp oleju,EGT? z odpowietrzaniem ... z termostatem trzeba poprawnie odpowietrzyć , bez termostatu po prostu łatwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Wyciągnij termostat i poupalaj,zobaczymy jaka będzie temperatura,oczywiście rozgrzej na postoju silnik bo bez termostatu podczas jazdy to będzie trudne,pozdro. Ar ju siur ? IMHO większość, i to znaczna, będzie w małym się kręciła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Leon , absolutnie nie, masz wtedy jeden obieg ciśnieniowy i łatwiej się w dodtaku odpowietrzający,... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 zegra EGT posiadam - w normie - czyli tu wskazuje, że się nie przegrzewa. Zainstaluje sobie sportowy termostat, i go porządnie odpowietrzę i zobaczę co i jak. A wiecie gdzie znajdują się owe odpowietrzniki ? Pewnie jest ich z 2 lub 3 - trzeba wszystkie po kolei wykręcać czy wystarczy jeden... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 a temp oleju??????? normalnie nie potrzebujesz termostatu sportowego , sprawny seryjny daje radę , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 no właśnie nie mam temp. oleju :/ może podjadę gdzieś, gdzie na rozgrzanym silniku sprawdzą mi temp. oleju. a tak po za tym: czy dłubnięte sti czy wrx 2.0 3mają temperaturę idealnie pod obciążeniem ? bo słyszałem że 2.5 litrówki się dosyć mocno przegrzewają na pojeżdżawkach... a jak jest z 2.0 litrowymi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 musisz autko przegonić dosyć mocno temp na "teraz" czyli - 0-10stp C zew powinna być max około 100 stpC , jak idzie do 105 -115 stp , to potrzebujesz schłodzic olej... a może po prostu masz czujnik , lub problem z wiązką .... co też się potrafi zdarzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się