loader99 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam Mam mały problem ze swoją subarką, zatem zwracam sie z pytaniem do ekspertów - was Kupiłem impreze 1.6 4wd, rok 1993. Z usterką - mial być uszkodzony silniczek krokowy - gasła i nie trzymała obrotów, takie były objawy. Poprzedni właściciel zawióżl do "mechanika" - ten jakoś wyregulował, podkręcił silnik, może przepustnice o ile to możliwe, nie wiem. Efekt był taki że obroty były na poziomie 300-600.. silnik wmiare jednym rytmem pracował, a kontrolka check engine świeciła cały czas. Ja kupiłem na allegro krokowy, z takim samymi oznaczeniami jak stary, założyłem i.... Obroty na zimnym/ciepłym silniku 2k. po kilku minutach pracy silnika obroty 1500 - 2000 falują, tak jakby dodawać i ujmować gazu, falują regularnie, a po przygazówce na chwile 2k obrotów i znów falowanie. Dodam że silnik zachowuje sie tak samo zimny i tak samo rozgrzany, Próbowałem na nowym krokowym jezdzić - jest odczuwalny wzrost mocy, kontrolka check engine nadal sie swieci, obroty nadal na poziomie 1500-2000 falują. I co z tym teraz mozna zrobić? czy jest jakis sposób manualnej regulacji dyszy? czy może kupiłem kopniety silniczek? Z góry dzieki za odpowiedź Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 A więc tak,ze starym krokowcem prawdopodobnie mechanik-magik podciągnął przepustnicę na lince gazu,teraz założyłeś działający krokowiec i silnik głupieje bo nie może wyregulować obrotów,bo przepustnica jest stale uchylona czy jakoś tak.Jedż do jakiegoś mechanika przedstaw mu sytuacje i na pewno ogarnie.A na marginesie to używa się skrótu AWD a nie 4WD,chociaż to drugie tez w sumie mogło by być ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 hmm, w tym sęk że próbowałem obniżyć obroty na lince, linka jest swobodna - nie naprężona, chyba że nie o to chodzi... AWD? w rejestracyjnym mam 4WD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 A może po prostu nowy silniczek się zaciął i jest ciągle otwarty? spróbuj wyciągnąć i przeczyścić.Wysokość obrotów ewidentnie świadczą na silniczek krokowy otwarty,tam szukał bym przyczyny,pozdro. ...Albo po prostu lewe powietrze i krokowiec sobie z tym nie radzi?pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 hmm, lewe powietrze bym wykluczył gdyż jak założe stary krokowy, to obroty ustawiaja sie na 300-600 a silnik chodzi regularnie, a na nowym faluje w zakresie 1,5k-2k.. spróbuje jeszcze przeczyscic ten nowy krokowy... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Btw u mnie jest też ok 600 na wolnych, Szociu stwierdził że troszke niskie przy 300rpm nie ma ochoty zgasnać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 na starym silniczku nie gaśnie, tylko muł straszny i pod byle jaka górke asa trzeba używać, no i ciągle swiecący check engine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 A zbadałeś jaki błąd Ci wyświetla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 nie, musze dopiero pożadnie doczytac jak to zrobić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalm Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Spinasz ze sobą 2 kostki pod kierownicą, bodajże zieloną i czarną. Na włączonym zapłonie odczytujesz mryganie checka, długie sygnały to dziesiątki, krótkie jedności. Cały cykl jest powtarzany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 OK, zrobie to jutro, a poza tym kumpel ma wpasc z kompem to i tak ja sprawdzimy... Zastanawia mnie jedno, bo ta subarka ma 90km, Jezdziłem róznymi samochopdami z różnymi silnikami, słabszymi, mocniejszymi tylko z jednyhm napędem. A mam odczucie ze ta sub* jest znacznie słabsza niż np. ibiza 75km, czy to jest spowodowane tym że ciągnie na dwie osie, czy poprostu jest jakiś problem z silnikime? (ten check engine to jakis tryb awaryjny?) Pytam z czystej ciekawośći, dopiero jutro bd wiedział co wywala mi ten błąd i te obroty dziwne... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Tak,to skutek napędu na dwie osie.Po pierwsze słaba moc z 1.6 (100KM) po drugie niema efektu ciągnienia jak w ośce,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 aha, dzieki za info Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 (edytowane) @@loader99, spinaj kostki czarne .Oprócz tego powinny być zielone( takie serwisowe) Dokładnie to 2 zielone- i 2 czarne , Zobacz pod deską ,bo to rocznik starszy już.i może być para białych zamiast zamiast którejś z nich. Edytowane 18 Listopada 2012 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 czyli spiąć dwie czarne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 jak zepniesz dwie czarne to wentylator chłodnicy sie właczy na forum jest poradnik czytania błedów, jak nie tu to na kresce wpisz w google Odczytywanie błędów ECU, ABS i AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 witam więc tak, kostki odnalezione, błedy zczytane, kolejno od najstarszego do najmłodszego: 13,14,15,16, 24 i 31... 24- silnik krokowy, wymieniłem, został 31 czujnik przepustnicy... A mopje pytanie czy jak teraz skasuje te błędy wg. poradnika (kabelkiem do masy 3 razy w ciągu 12s) to komputer powienien wykryc ponownie aktualne błędy? Pytam bo co do tych 13, 14,15,16 czyli wtryskiwaczy to nie jestem pewien czy to historia czay aktualnie poszły wtryski... Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Bledy masz zczytane to skasuj i pojezdzij autem. Wtedy znow zczytaj bledy i sie dowieszczy sa takie same czy juz ich nie bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 uszczelka na silniczku krokowy, jak masz jakąś nową ty wymień na próbę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarczak Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Tak,to skutek napędu na dwie osie.Po pierwsze słaba moc z 1.6 (100KM) po drugie niema efektu ciągnienia jak w ośce,pozdro. OK, zrobie to jutro, a poza tym kumpel ma wpasc z kompem to i tak ja sprawdzimy... Zastanawia mnie jedno, bo ta subarka ma 90km, Jezdziłem róznymi samochopdami z różnymi silnikami, słabszymi, mocniejszymi tylko z jednyhm napędem. A mam odczucie ze ta sub* jest znacznie słabsza niż np. ibiza 75km, czy to jest spowodowane tym że ciągnie na dwie osie, czy poprostu jest jakiś problem z silnikime? (ten check engine to jakis tryb awaryjny?) Pytam z czystej ciekawośći, dopiero jutro bd wiedział co wywala mi ten błąd i te obroty dziwne... Pozdro Nie przejmuj się na śniegu poczujesz różnicę między Ibizą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 witam wiec tak próbowałem kasować błedy wg intrukcji, to jest do czarnej kostki podpiąć sie drucikiem, na zapłonie dotknąć masy 3 razy w ciągu ponizej 12s, no i beret, błędy sie nie skasowały, nadal to samo wybija.... Czy jest inny sposób kasowania błęów? I inne pytranie, na allegro wypatrzyłem przepustnice wraz z krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy od 1.8, wygląda tak samo.. czy podejdzie? Byłem u kumpla na warsztacie powiedział że stary krokowy jest niesprawny, bo na zapłonie brak reakcji po wpięciu w kostke.. A ten co kupiłem być może też byc kopnięty bo odrazu, na ciepłym silnbiku otwiera sie na maxa. Ale dodał żę trzeba wymienić czujnik położenia przepustnicy, bo po odpięciu kostki na dzaiłającym silniku nie ma reakcji. Zatem sciągam z allegro komplet i zobaczymy co będzie.. Aktualnie wypiołem krokowy, obroty ustawiły sie na 300, ale samochód znacznie lepiej jedzie.. Jeśli macie jakieś pomysły to piszcie. co do uszczelki od krokowego, to dosał oczywiście nową (nie serwisowa, tylko wyciętą z papieru na uszczelki, ale to przecież bez różnicy) Pozdr Powracamy do twmatu. założyłem nową przepustnice z krokowym i czsujnikiem położednia, zresetowałem kompa i reakcji brak, To znaczy obroty ok 2k, po odpieciu krokowego ustawiaja sie na ok 300. Komp wywalia 23,24,31 blędy czyli krokowy czujnik położenia przepustnicy i przepływomierz.... Co teraz może być nie tak? Czy pozostało mi tylko wymienic przepływomierz? (kolejna inwestycja) i liczyć ze to pomoże? Dodam że jest coś dziwnego, bo przed przekładką wywalało o jeden mniej błąd (24 -krokowy) teraz na starym (kupuionym wczesniej) i na tymz tej założonej teraz przepustnicy wywala błąd. Proszę o jakąś pomoc... Pozdr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Popatrz na wtyczki które wypinasz czy jakiś kabelek nie jest urwany bądź uszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 przy czujnikach od których wywala błędy? Czy możę się okazać ze ecu jest uszkodzony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 @@loader99, Przy czujnikach a dokładnie przy kostkach. Sprawdzić nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 sprawdziłem wszystko ok, nic nie uszkodzone... jutro nagram filmik jak pracuje silnik, może ktoś jak zobaczy to będzie wiedział co mozna by jeszcze sprawdzić filmik: A teraz taki myk, kupiłem przepływomierz. założyłem. kompa reset. i obroty ustawiły sie na ok 2,2k i nie faluje. nadal wywala błąd położenia przepustnicy i błąd krokowego... czy ktoś wie co teraz zrobic? ( przypomne ze wymieniłem przepustnice, i krokowy 2 razy.... - efekt nadal check engine i obroty 2,2k) Jak macie jakies pomysły to piszcie. i jeszcze jedno pod kierownica obok czarnych i zielonych wtyczek jest jeszcze jedna, taka kremowa - biała... ona służy do podpiecia pod komputer??? Jezlei tak to jaka to jest wtyczka? OBD a moze cos innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się