Skocz do zawartości

Obroty, silniczek krokowy impreza 1.6 4wd


loader99

Rekomendowane odpowiedzi

nie ingerowałem w krokowy,

sprawa na dzis wygląda tak, że byłem na diagnostyce podpioł sie w tą 9pin wtyczke, na pracującym silniku wywala tylko krokowy, ale krokowy jest sprawny...

serwisant jednoznacznie stwierdził, że uszkodzony jest komputer ecu,

zatem zobaczymy w tygodniu jak przyjdzie nowy,

jak nie pomoże to spróbuje regulowac na tych srubach co mówisz...

POzdro

 

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA

Przyczyną moich problemów był uszkodzony komputer (ECU), padnięty silniczek krokowy.

Po wymianie check engine znikł, silnik równo pracuje. Samochó lepiej się zbiera, jest wg, mojego odczucia o bieg silniejszy.

Pozdro i dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Mam podobny problem, wyczyscilem przepustnice i po montazu i uruchomieniu obroty ida na 3tys. i nie chca zejsc, po odpieciu krokowego spadaja na okolo 1tys. - co moze byc przyczyna?

CHECK sie swieci, aku byl odpiety, przed podlaczeniem kopnalem 3x w pedla hamulca(ktos pisal ze pomaga)

ale po przekreceniu kluczyka CHECK jest nadal...WTF??

przy okazji wbijam foto przepustnicy rozebranej i czujnika TPS - rozumiem ze czujnik ma dotykac ramienia przepustnicy w pozycji zamknietej?

15817qo.jpg

nb3ayf.jpg

x3tkrl.jpg

 

spialem spinke i wymrygalo 24 i 31 - krokowy i TPS - jak auto kupilem kilka dni temu nie bylo zadnego CHECK, zaczalem troche czyscic, ukladac wiazki pod maska i nagle taki motyw, mozliwe ze te dwa elementy naraz padly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale syf :twisted: Umyj przepustnicę i krokowca w jakimś szparju do hamulców, albo choć i samej benzynie. Tam ma się aż lśnić. Wtedy odepnij aku i po jakimś czasie sprawdź czy jest poprawa.

 

edit: jednak nie mam takiej na podmianę, moja jest inna. Niemniej nie są to duże pieniądze nawet jakby okazało się, że oba padły,

Edytowane przez Avic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie informacji z kolega loader99 oraz przeczytanych kilku informacjach udalo mi sie powrocic do normalnych obrotow. moj silnik krokowy ma z jednej strony czarny walec z tworzywa, jest to zaslepka komory elektromagnesu wraz z kroccem, po myciu okazalo sie do komory dostalo sie troche benzyny, zdjecie zaslepki spowodowalo jej wyplyniecie, potem suszarka troche to wszystko pogrzalem by szybciej odparowalo i po podpieciu dziala, obroty juz po chwili zaczely schodzic

jeszcze co do krokowca - wyczytalem na innym forum ze taki krokowiec jak moj - mocowany na 2 sruby z czarnym walcem - jest prawie taki sam jak od focusa I - patrzac na aukcjach to wyglada bardzo podobnie - brak tylko walca ale rozmiar i co najwazniejsze wtyczka wygladaja tak samo - cena na allegro 55zl wiec jakby ktos mial problem to mozna sprobowac przelozyc, jak mnie sie kiedys trafi to zrobie test.

 

kolejny problem to czujnik TPS - jesli ktos czysci przepustnice to niech go nie odkreca bo potem trzeba go "kalibrowac" a ze tam nie ma co czyscic to jest to zupelnie bez sensu a przykrecenie w tej samej pozycji co byl i tak powoduje zapalenie CE. ja z racji kiepskich warunkow atmosferycznych dzis i kiepskiego dojscia nie zajalem sie nim dluzej ale sprobowalem go wysterowac na szybko - info od kolegi loader99 za co wielkie dzieki - przy odpalonym silniku krecilem czujnikiem do momentu w ktorym obroty zaczely spadac. chyba nie ma reguly w ktorym to jest miejscu bo przekrecanie czujnika w lewo, jakby do gory i w prawo, na dol powodowalo ze obroty rosly a gdzies tam pomiedzy schodzily. na razie tak zostawilem, potem zrobie reset i zobacze czy sa jakies bledy..

 

niestety nadal mam problem - w czasie jazdy przy wysprzeglaniu gdy obroty sa ponizej 2000 to sie automatycznie podnosza na okolo 2000 i spadaja dopiero gdy stane, gdy wysprzeglam powyzej 2000 np. 2500-3000 to wtedy spadaja ale do wartosci 2000. jezdzac troche wczoraj jeszcze przed czyszczeniem przepustnicy zauwazylem ze im silnik cieplejszy/dluzej pracujacy tym to podbijanie obrotow jest mniejsze.

prawdopodobnie to wina jakiegos weza od podcisnien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

eh, powtórka z rozrywki ....

 

 

Od wczoraj moja subarka utrzymuje obroty od 1500 do 2200 ;/

(silnik 1.6, 1993r)

1.brak chceck engine.

2.krokowy sprawny - bo sie rusza

3. sprawdzone wszystkie połaczenia do kolektora, wraz z uszczelkami, czyszczenie przepustnicy, itd

4. wymiana przepustnicy, krokowego, czujnika tps na inny bo akurat miałem zapasowy - brak zmian

5. spalanie z 11l na 14 l lpg oczywiscie...

 

co o tym sądzicie? co teraz może szwankować ? czy mogł sie znowy popsuc ecu?

Proszę o jakieś sugestie w temacie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te obroty na postoju czy w czasie jazdy?

ja po szukaniu rozwiazan na temat podnoszacych sie obrotow przy wysprzeglaniu natrafilem na jedna uwage ktora okazala sie u kogos trafna, a w teorii mogla miec niewiele wspolnego z tym fantem - poziom plynu chlodzacego!!!

mialem ponizej minimum, wiec dolalem na troszke ponad max, zrobilem jazde testowa i okazalo sie ze obroty juz sie nie podnosza, przynajmniej gdy silnik jest rozgrzany a na dodatek w wyrownawczym plynu przybylo znacznie ponad max - musialo gdzies byc jakies zapowietrzenie pewnie

odlalem plynu by znowu bylo na rowni z max i jutro kolejny test

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem stwierdzenia

Ustawiłeś tak samo krokowy????

bo krokowy w moim modelu (1,6) jak również 1.8 i 2.0 jest przykręcany od góry 4 śrubkami, i nie ma możliwości ustawień mechanicznych. Chyba że masz coś innego na myśli.

 

Ustawialny jest czujnik położenia tps, i jego oczywiście ustawiłem wg, fabrycznych znaków, jak równiez próbowałem innych konfiguracji.....

 

Efektem końcowym na dzień dzisiejszy jest sprawdzenie przepływomierza - to znaczy wymiana na inny, wymiana czujnika tpsa na inny, wymiana wkońcu całej przepustnicy - oczywiście wyczyszczona wcześniej. Po odpaleniu jest ok, po rozgrzaniu i przejechaniu ok 20km obroty wchodzą na 2000 - 2500, podczas jazdy przy wysprzeglaniu zamiast na 750 ida do 2000. Podczas postoju na biegu jałowym również... czasem, ale bardzo rzadko pomagało przygazowanie do 6k, teraz już nie pomaga.

Jutro podjade na serwis niech ocenia co to moze być, bo mi sie pomysły skończyły...

 

Jak by ktoś miał jakieś sugestie to śmiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak po rozgrzaniu sie podnosza to wersja z poziomem plynu raczej niewiele ma do tego choc sprawdzic nie zaszkodzi

ale tak na logike to za obroty na jalowym odpowiada krokowy i ewentualnie TPS jesli zle zestrojony, ale to raczej mozna wykluczyc bo wystarczy nim pokrecic i jesli obroty beda sie zmieniac tzn ze dziala

moze ten krokowy po rozgrzaniu sie zawiesza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Okazało się że jest uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzenia. Po wymianie nie wiesza obrotów przy wysprzeglaniu i na jałowym.

Dokładny opis problemu wrzuce niebawem na temat http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/58674-podnoszace-sie-obroty-przy-wysprzeglaniu-impreza-ej201-20-na/page__st__50 celem unikniecia podwójnej dyskusji na ten sam temat.

Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Kto Ci to diagnozował? Co sprawdziliście przedtem, tj jakie elementy?

2) Serio jak-ręką-odjął?

3) Czujnik to ten standardowy dwupinowiec? Bo wala mi się taki od dłuższego czasu po fiacie brava.

4) Jaka cena - diagnozy i czujnika? Możesz odpowiedzieć w moim temacie, nie pogniewam się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)Po przejechaniu 3000km (w miedzy czasie zamontowanie lpg) obroty same z siebi zaczeły sie wieszać na poziome 1700, 2000, 2500 czasem wiecej czasem mniej, podczas wysprzeglania i na jałowym, na rozgrzanym silniku.

Po weryfikacji urządzeń (przepływka, krokowy, tepsa, wkoncu przepustnica, i ecu) okazało sie ze to żądno z nich. Nastepnie sprawdziłem ścieżki (kable) z każdego czujnika do ecu. Elektryk po analizie moich testów zapodał 2 tematy do sprawdzenia - czujnik cieczy chłodzenia dla ecu - sprawdził go wpinając sie w gniazo specjalnym termo czujnikiem - i samochód wrócił do normalnych obrotów. Wiec wymieniłem i na dzień dzisiejszy jest spokój. Po rozgrzaniu 750, podczas jazdy i wysprzęglania zachowuje sie normalnie. Czujki tem. w subaru są 2. jedna do zegara - 1 pin, druga do ecu - 2 piny (oznaczenie na hurtowni EPS 2.830.213) - w rejonie NS trudna do namierzania (jak ktoś bedzie szukał moge podać namiar na firme która mi to sciągneła)

Druga opcja którą zalecił elektryk, gdyby to nie była czujka temp. to elektro zawór par ze zbiornika paliwa... - trzeba by było zaślepić wężyk "in" aby tam ewentualnie nie wciągało lewego powietrza.. (jak by ktoś był zainteresowany to mogę dokładnie opisac procedurę)...

 

2) serio

3) tak dwu pinowy

 

4) diagnoze mialem w cenie poprzedniej zabawy z ecu ( normalnie 50zł za podpiecie i sprawdzenie). czyjnik 100zł z przesyłką kurierską - dostepne było tylko w jednej firmie (intercars nie miał i nie mógl sciagnąć, obszar nowego sącza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...